Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Hönö
Vip-käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 09.08.2005 16:03
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

Moposopin setit taitaa olla DRP:n valmistetta?
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Uhtuan Parooni kirjoitti:Mutta niissä kun on venttiilitkin aivan liian pienet. Ite ku avartelin tuosta 125cc (ei tosin skyteam) kantta niin imu oli 23mm ja pako 20mm :?
No ei noi nyt niin kovit pienet ole, piikkinelareissaki o jotai +-26/23mm venat..
Uhtuan Parooni
Viestit: 274
Liittynyt: 20.09.2005 22:32
Paikkakunta: Lahti/Hollola

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

Juuzmo kirjoitti:
Uhtuan Parooni kirjoitti:Mutta niissä kun on venttiilitkin aivan liian pienet. Ite ku avartelin tuosta 125cc (ei tosin skyteam) kantta niin imu oli 23mm ja pako 20mm :?
No ei noi nyt niin kovit pienet ole, piikkinelareissaki o jotai +-26/23mm venat..
No vähä miten sen nyt ottaa. Jos haluais noi 125cc koneet menemään, niin se kansi sitä vauhtia kyllä rajottaa. Kulkeehan noi koneet noillakin kansilla ihan kiitettävästi, mutta vahvasti olen sitä mieltä että venat vois olla vaikka noi 26/23mm :roll:
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
lauri-
Viestit: 170
Liittynyt: 11.10.2006 19:27
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja lauri- »

eikös noi 72cc:t leikkaa aika herkästi kiinni?
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

lauri- kirjoitti:eikös noi 72cc:t leikkaa aika herkästi kiinni?
Ei?
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

dukes- kirjoitti:no mikä motti kannattais hankkii jos haluis iha maksimitehot 125cc 4T koneest irti..? tai voisko siihe vaihtaa jonku Daxin kisa kannen tai jtn et olis asia niin ettää halki poikki ja pinoon? :D
Sanoisin et 125cc koneeseen sellanen 3 venttiili kansi, niin on aikas näpsäkkä varmasti ;)
Monkey Rider
Viestit: 76
Liittynyt: 08.06.2006 14:20
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Monkey Rider »

Juuzmo kirjoitti:
dukes- kirjoitti:no mikä motti kannattais hankkii jos haluis iha maksimitehot 125cc 4T koneest irti..? tai voisko siihe vaihtaa jonku Daxin kisa kannen tai jtn et olis asia niin ettää halki poikki ja pinoon? :D
Sanoisin et 125cc koneeseen sellanen 3 venttiili kansi, niin on aikas näpsäkkä varmasti ;)
3-venanen kansi on ihan turha. Se on vaan semmonen sekasikiö. Suoraan vaan DOHC neliventtiilikansi. 8)
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Kyl hyvällä 2 venasella kannellaki pärjää mainiosti :)
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Monkey Rider kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:Sanoisin et 125cc koneeseen sellanen 3 venttiili kansi, niin on aikas näpsäkkä varmasti ;)
3-venanen kansi on ihan turha. Se on vaan semmonen sekasikiö. Suoraan vaan DOHC neliventtiilikansi. 8)
No kyllä se paremmin virtaa ku 2 venanen, vaikka välimalli onkin ;)
dukes-
Viestit: 24
Liittynyt: 11.05.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja dukes- »

onks ducarin koneet tehokkaita ku näin oon käsittäny?
Honda monkey 98-
16mm PHBG
ohitin
15/35
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

dukes- kirjoitti:onks ducarin koneet tehokkaita ku näin oon käsittäny?
Joku liike väitti että 12hp irtoais (unissaan), mut jossain halvemmissa minicrosseis o sama kone ja 5-6kw ilmotettu :)
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Juuzmo kirjoitti:
dukes- kirjoitti:onks ducarin koneet tehokkaita ku näin oon käsittäny?
Joku liike väitti että 12hp irtoais (unissaan), mut jossain halvemmissa minicrosseis o sama kone ja 5-6kw ilmotettu :)
Hah, ei kyllä mitenkään irtoa mitään kahtatoista heppaa niistä ainakaan vakiona :D Ehkä sitten kun hankkii vähän viripalikkaa niihin. Jonkun 100kmh vissiin kulkee vakiona ;o
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

mites toi 72cc sarja tuolt motorpowerilt, tuleeko siihe kaikki nokkakaselit ja sun muut hilpeet mukaan... paitsi kaasari
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Zapperslam kirjoitti:mites toi 72cc sarja tuolt motorpowerilt, tuleeko siihe kaikki nokkakaselit ja sun muut hilpeet mukaan... paitsi kaasari
Ei muutakun e-mailia motorpowerille vaan ;)
Ihmepoika
Viestit: 109
Liittynyt: 07.08.2005 23:06

Viesti Kirjoittaja Ihmepoika »

Zapperslam kirjoitti:
mites toi 72cc sarja tuolt motorpowerilt, tuleeko siihe kaikki nokkakaselit ja sun muut hilpeet mukaan... paitsi kaasari
Jonke kirjoitti:
Ei muutakun e-mailia motorpowerille vaan Wink
Juu oon kysynytkin sitä, kansi on sivulätkiä ja nokkaratasta vaille täydellinen kait, mutta ei ne osannu sanoo minkä vuotisen nokkaratas siihen käy.
Modaamalla siihen varmaan menee mikä tahansa mutta ajotus voi olla vaikee saada kohilleen ?[/quote]
Viimeksi muokannut Ihmepoika, 19.12.2006 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Jonke kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:Joku liike väitti että 12hp irtoais (unissaan), mut jossain halvemmissa minicrosseis o sama kone ja 5-6kw ilmotettu :)
Hah, ei kyllä mitenkään irtoa mitään kahtatoista heppaa niistä ainakaan vakiona :D Ehkä sitten kun hankkii vähän viripalikkaa niihin. Jonkun 100kmh vissiin kulkee vakiona ;o
Niinhän ne lupaa, mut ainaki tommone mistä luvattiin 12hp/100km/h otti 75 derbin mittariin, ja jää kiihdytykses yht tehokkaalle mut 2 kertaa painavammalle piikille :D
jupppe
Viestit: 11
Liittynyt: 25.05.2006 20:54
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja jupppe »

Mahtaiskohan sopia suoraan uudenmallin manaan: http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495 ?
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

jupppe kirjoitti:Mahtaiskohan sopia suoraan uudenmallin manaan: http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495 ?
Eiköhän.
Janecky92
Viestit: 13
Liittynyt: 31.10.2006 19:05
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Janecky92 »

onko noissa moposportin ja emc:n 72cc pytyissä tai männissä mitään eroo,tarkotan nyt tuota 87- vuosimalleille tarkotettua. Ja käykö ne suoraan skyteamin 50cc koneeseen?
Virit:
Skyteamin 50cc moottori
17/11mm deni kaasari
15/35 välit
Powerfilter
tehari
Huiput n.65km/h
Kuvia!
jupppe
Viestit: 11
Liittynyt: 25.05.2006 20:54
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja jupppe »

Apu olisi nyt tarpeen. Elikkä tänään kokeilin pistää 72cc sylinteriä uudenmallin männällä uudenmaliin kannen kanssa. Kolmella alatiivisteellä nokkaketju vielä riitti mutta venttiilit ottivat rajusti kiinni mäntään. Eli onko pakko lähteä muokkaamaan mäntää tai hommaamaan vanhanmallin kantta? Ja eikös männän "IN" merkki pitäisi olla yläpuolella?
arsk4
Viestit: 33
Liittynyt: 28.12.2006 23:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja arsk4 »

jupppe kirjoitti:Apu olisi nyt tarpeen. Elikkä tänään kokeilin pistää 72cc sylinteriä uudenmallin männällä uudenmaliin kannen kanssa. Kolmella alatiivisteellä nokkaketju vielä riitti mutta venttiilit ottivat rajusti kiinni mäntään. Eli onko pakko lähteä muokkaamaan mäntää tai hommaamaan vanhanmallin kantta? Ja eikös männän "IN" merkki pitäisi olla yläpuolella?
Yrität laittaa vielä tiivisteitä, tai suurennat venttiilientaskuja männästä.
Janecky92
Viestit: 13
Liittynyt: 31.10.2006 19:05
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Janecky92 »

Janecky92 kirjoitti:onko noissa moposportin ja emc:n 72cc pytyissä tai männissä mitään eroo,tarkotan nyt tuota 87- vuosimalleille tarkotettua. Ja käykö ne suoraan skyteamin 50cc koneeseen?
Kumpi noista siis kannattis tilata?Ja pitääkö tiivisteitä laittaa lisää siihen väliin?Mulla 50cc skyteam moottori. Vai meneekö ihan suoraan että ei ees hakkaa venoihin?
Virit:
Skyteamin 50cc moottori
17/11mm deni kaasari
15/35 välit
Powerfilter
tehari
Huiput n.65km/h
Kuvia!
waltt
Viestit: 214
Liittynyt: 22.05.2006 16:18
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja waltt »

jupppe kirjoitti:Apu olisi nyt tarpeen. Elikkä tänään kokeilin pistää 72cc sylinteriä uudenmallin männällä uudenmaliin kannen kanssa. Kolmella alatiivisteellä nokkaketju vielä riitti mutta venttiilit ottivat rajusti kiinni mäntään. Eli onko pakko lähteä muokkaamaan mäntää tai hommaamaan vanhanmallin kantta? Ja eikös männän "IN" merkki pitäisi olla yläpuolella?
Mulla oli sama homma, Hoitui venttiilitaskujen syventämisellä ja 2mm alumiinista tehdyllä alapään koropalalla...
Redline
Viestit: 323
Liittynyt: 08.08.2005 19:24
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Redline »

Ootko avannu koneen?
Millanen mäntä vakiona. Muistaakseni noissa on vanhanmallin mäntä (ainakin jinkus)
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Eipä pysty laittamaan oikeastaan 3 alatiivaria enempää. Ite laitoin 3 alatiivaria virinokan kanssa ni se oli ihan hirveä homma vetää sitä et sai laitettua nokkarattaan kiinni. Eli nokkaketju ei taida riittää useamman alatiivarin kanssa.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Vastaa Viestiin