Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Ootkos varma että et oo vahingossa laittanu vm mäntää :D Outoo kyllä on että miten siinä voi olla 50c noin paljon puristuksia ja jätätellä 72cc:t
Monkeyt.net vanki numero 1005
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

Voinpa tähän väliin sanoa, että ne 72cc manat jotka Krisu on jättäny taaksensa ei ole ollut ihan säädöissään :D. Millä oot ne puristukset mittaillu? Ei meinaan noi bilteman puristusmittarin tunnu pitävän oikeen paikkaansa.
Sitten taas kysymys joka on kysytty jo niin moneen kertaan: Minkälaine 72cc setti tuolta monkeybikerilta kannattaa ostaa jos on välimallin kone ja jinkun kansi? Onko puristuksia tarpeeks jos ostaa tuon 72cc for 50 head setin joka maksaa 95e? Näyttäis siinäki männässä olevan kupua jonkun verran.
ozgu99
Viestit: 82
Liittynyt: 03.09.2009 17:29

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ozgu99 »

piiveri98 kirjoitti:
Haukkeli kirjoitti:No sitte...Helvetti...Mullei ollu tonvertaa puristukii jinkun kannel ja hitsatul männäl, siihen oli tehty 5-7mm kupu...
Paljos vakio mankissa puristuksia?
Vanhassa mallissa on 8,8:1 ja uuden ja välimallin mankeissa kummassaki 10,0:1 näin kertoi alfamerin mopokirja.
Nhks- kirjoitti:Joku roti pitää saada saatana.
Autot tulee Amerikasta!
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Zepzep kirjoitti:Voinpa tähän väliin sanoa, että ne 72cc manat jotka Krisu on jättäny taaksensa ei ole ollut ihan säädöissään :D. Millä oot ne puristukset mittaillu? Ei meinaan noi bilteman puristusmittarin tunnu pitävän oikeen paikkaansa.
Sitten taas kysymys joka on kysytty jo niin moneen kertaan: Minkälaine 72cc setti tuolta monkeybikerilta kannattaa ostaa jos on välimallin kone ja jinkun kansi? Onko puristuksia tarpeeks jos ostaa tuon 72cc for 50 head setin joka maksaa 95e? Näyttäis siinäki männässä olevan kupua jonkun verran.
oon ottanu viivat kolmee 72cc manaa vastaa ja voittanu kaikki, joten tuskin kaikis on ollu huonot säädöt ? :lol:. eiköhän tolla männällä puristukse riitä :smoke:.
Ville en laskenu sun mankia tohon joukkoon siis
Viimeksi muokannut kr1suu, 15.12.2010 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

kr1suu kirjoitti: oon ottanu viivat kolmee 72cc manaa vastaa ja voittanu kaikki, joten tuskin kaikis on ollu huonot säädöt ? :lol:. eiköhän tolla männällä puristukse riitä :smoke:
Noo voitit sillon mut ku mulla oli huiput varmaa reilu 50 km/h ja ei kyllä Teponkaa mankii oo iha kunnossa :D. Siitä kolmannesta en sit tiä. Mut sillo ku sain sen mun 72cc toimimaan kunnolla, nii jäit kyllä melkosesti jälkee.
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Zepzep kirjoitti:
kr1suu kirjoitti: oon ottanu viivat kolmee 72cc manaa vastaa ja voittanu kaikki, joten tuskin kaikis on ollu huonot säädöt ? :lol:. eiköhän tolla männällä puristukse riitä :smoke:
Noo voitit sillon mut ku mulla oli huiput varmaa reilu 50 km/h ja ei kyllä Teponkaa mankii oo iha kunnossa :D. Siitä kolmannesta en sit tiä. Mut sillo ku sain sen mun 72cc toimimaan kunnolla, nii jäit kyllä melkosesti jälkee.
joo mutta silloin sulla oli 25mm ovaali kurkkunen kaasari ja mulla joku 15-16mm :mrgreen:
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

No eipä sen kaasarin väliä oo ku pytyistä puhuttii : ). Sillo ku sä veit mut ni mulla oli pienempi kaasari ku sulla, niin ei kovin suuri yllätys.
Noniin sori offarista. Vieläkin haen vastausta tähän:
Zepzep kirjoitti: Sitten taas kysymys joka on kysytty jo niin moneen kertaan: Minkälaine 72cc setti tuolta monkeybikerilta kannattaa ostaa jos on välimallin kone ja jinkun kansi? Onko puristuksia tarpeeks jos ostaa tuon 72cc for 50 head setin joka maksaa 95e? Näyttäis siinäki männässä olevan kupua jonkun verran.
Viliz
Viestit: 4
Liittynyt: 21.02.2010 00:38

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Viliz »

Eikös tämän pitäisi mennä vuoden 1989 mankiin suoraan, koska tässä on erillainen
mänkä kuin mopo-sportin 72cc:ssä joka ottaa venoihin kiinni?
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... 11624a621a
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ei taida tuokaan mennä, tarttee tiivistekikkailuita.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Niin, Toby tais tilata ton ja otti mäntä venoihin tuollakin :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kurri »

kai mun pitää ostaa kesällä sorvi ja ruveta tekemään sopivia kun niitä ei mistään saa :think:
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Kerroppas kurri (tai kelpaa joku muukin joka nyt tietää)että mitä hyötyä siitä on jos sorvaa mäntää tähän tapaan :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Veikkaan että liittyy jotenkin "palamattomaan" seokseen mikä saattaa jäädä tonne palotilan ulkoreunoille. Muistaakseni eskomörön tai lokitekin projektissa tota joskus keskusteltiin.

Eli tolla pyöreellä reunalla se palamaton aine kiertää keskelle joidenkin virtauksien mukana... Ehkä vähän mutua mutta :roll:
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
TfP
Viestit: 43
Liittynyt: 07.04.2010 21:53
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja TfP »

oisko kyseessä vain korkeampi mäntä josta reunoilta otettu ainetta pois jottei törmää palotilaan?
Neckar 999cc
Jincheng 140cc
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Zepzep kirjoitti:No eipä sen kaasarin väliä oo ku pytyistä puhuttii : ). Sillo ku sä veit mut ni mulla oli pienempi kaasari ku sulla, niin ei kovin suuri yllätys.
Noniin sori offarista. Vieläkin haen vastausta tähän:
Zepzep kirjoitti: Sitten taas kysymys joka on kysytty jo niin moneen kertaan: Minkälaine 72cc setti tuolta monkeybikerilta kannattaa ostaa jos on välimallin kone ja jinkun kansi? Onko puristuksia tarpeeks jos ostaa tuon 72cc for 50 head setin joka maksaa 95e? Näyttäis siinäki männässä olevan kupua jonkun verran.
Nii huimat 1mm isompi! :D
Sori tää OT loppukoon tähän! näin
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

kr1suu kirjoitti: Nii huimat 1mm isompi! :D
Sori tää OT loppukoon tähän! näin
No vakio mankissakin on melkeenpä paremmat huiput, kuin vakio kaasarilla olevalla 72cc.
Ja mullahan oli vielä sisään ajossa, liian monta alatiivaria ja ilman ohitinta, eikä ottanut kiekkoja ohittimenkaan kanssa, joten enpä sanoisi tuon kunnossa olleen.
Kukaan ei tosiaan tiedä, että onko tuo monkeybikerin 72 set for 50 head hyvä jinkun kannelle? Arvatkaa ny vaikka edes :D
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Eiköhän tuo ihan hyvä, puristukset voi männästä riippuen jäähä ehkä vähän vähäsiks.
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kurri »

Se 1mm on oikeasti aika iso ero...

Veikkaan että tuo männän sorvaus liittyy siihen että laitetaan 52 palotilalla olevalle kannelle esim 56 mäntää, niin pitää sorvata että tosiaan saadaan järkevä paljealue sorvaamatta kantta. Toinen vaihtoehto varmaan ois että kantta tai pyttyä on laskettu, jolloin pitää taas saada paljealue takaisin järkeviin mittoihin. Squish bandista puhuvat 2-tahtisissa ja ulkomailla...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Eli siis jos nyt oletetaan että vaikka 150 lifanin mäntää sorvais tollein niin siitä ei ois mitään hyötyä?

Edit: Tossa kun kävin mittaamassa ton lifanin palotilan koon, joka on siis jotain 47-49mm ja sitten siinä on ,se ihan pieni "palje alue" vai mikä se koneistettu levennys siinä nyt onkaan ,on 55mm ja mäntä tulee kumminkin 56,5mm tasalaki, eli siis... kaikesta päätellen oiskos tosta sittenki hyötyä tossa kohalla :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kurri »

Tuskin, sitten ehkä jos vaihdat kannentiivisteen ohueen peltiseen.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
akuuu
Viestit: 113
Liittynyt: 07.02.2010 13:17
Paikkakunta: kotka

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja akuuu »

Jos tommosee moposportin 72cc pyttyy laittaa 4alatiivistettä ni tarviiko muuta tehä manki on 1988
HOnda MOnkey -91
HOnda MOnkey -87
HOnda MOnkey -87 vihiriä
HOnda MOnkey -89 rothmans
Invamopo erkkola Projekti
Suzuki lt-50
masazi
Viestit: 183
Liittynyt: 15.10.2010 11:45

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja masazi »

Tietääkös joku, että toimiiko samurain 110cc kansi 72cc sylinterin kanssa?
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja jojjo »

Puristukset jää alhasiksi, eli toimii, mutta tehoja ei juurikaan ole. Madalla sitä kantta niin sitte toimii (Y)
masazi
Viestit: 183
Liittynyt: 15.10.2010 11:45

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja masazi »

Mutta, eikös sitte voi ottaa venat mäntään jos tota madaltaa :think:
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Mua vähän jääny vaivaamaan, kun mun jinkku oli vielä ajossa niin vaihdoin siihen 72cc pytyn. Sit kun avasin jinkun koneen ja vertasin 72cc (Um) ja jinkun mäntiä niin niissä oli iso korkeus ero. Sitten ajossa kun oli jo 72cc kiinni, mopo tuntui aika tehottomalta vaikka siinnä oli: 72cc ja 16mm kaasari. Oisko mun pitäny tilata vm 72cc setti, kun oon nyt ymmärtäny että jinkussa ja vm mankeissa on samanlainen yläkerta?
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Vastaa Viestiin