Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Tonska
Viestit: 1
Liittynyt: 14.06.2015 15:10

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Tonska »

Käykö 72cc sylinteri skyteamin vakio kannen kanssa vm:2007
mikeeww
Viestit: 2
Liittynyt: 30.11.2014 13:33
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja mikeeww »

toimiiko 85cc pytty vakio iskunpituudella 41.4mm? :think:
Menopelit:
Skyteam monkey 50 vm. 14
Kiinanmönkijä 90cc vm. ?
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Eikö se sille iskulle ole vähän niinkuin tehty? :lol: :lol:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Mango »

Onhan niitä 85 ja 87 pyttyjä vissii 110 iskulle...
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Eikö ne ole niitä 88cc "ysikymppejä"?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Elikkäs oli tarkoitus big borettaa tollanen 52,4mm porauksella ja 57mm iskulla oleva lifani.
Yx 140 pytty 56mm porauksella olisi tarkotus tonne
lohkoihin upottaa ja päälle ducarin 27/23 kansi. Tuleeko vastaan mitään ongelmia? Pytyn mitat vastasi piikkisen pytyn mittoja paitsi poraus ja mäntäkin on 13mm tapilla
http://happy-motorparts.de/epages/f2ee6 ... cts/F-2918
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Jos on sama pinnapulttijako ja iskunpituus niin menee suoraan.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja MB93 »

En nyt varmaks mee sanomaan mutta mun mielestä Lifanissa on jonkun verran eroja näihin YX-tyyppisiin koneisiin verrattuna (Skaikkarin vakiomosa, Jialing, YX jne., tunnistaa helposti noista poikittain olevista jäähdytysrivoista). Itellähän oli vanhassa kemmumanassa vakiokoneeseen muokattuna tuo pytty ja se Ducarin isovenakansi, tuolla Happymotorpartsin sivuilla on ainakin joskus myyty erikseen Lifanille sopivaa 56mm borekittiä.

Onko se sun Lifanin pytty mitä tavaraa? Noissa edellämainituissa YX-mallisissa on alumiinia.

Edit: jaah, eipä näistä osaa nyt sit sanoakaan. Mitenhän öljykanavat menee? Tosin ota nyt huomioon että Lifan kuvattu alta ja Dirtmaxi ylhäältä päin.
Liitteet
lifan125.PNG
dirtmax140.PNG
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Saako Zongshenin Z125 big bore pyttyä? 54/55,5 poraus/isku vakiona.
Vai pitääkö viedä sylinteri koneistamoon jossa putkittaisivat uudelleen isomalla putkella?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

En löytänyt happyltä lifanille bigbore pyttyä mutta mun lifanin pytty on siis just tollanen " iso ja alumiininen" joten uskoisin että käy.
ZJ90 en uskon että mistään saa valmis bb kittiä mutta isompien koneiden porauksia ja iskuja tutkimalla voisi löytää jonku pytyn millä noita kuutioita saa lisää.

E: Tuliko kemmu mankiis paljonkin lisää löylyä noilla seteillä?
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Mitä nyt itse etsiskelin, niin 140cc YX:n 57mm sylinteri sopisi, mutta se on tarkoitettu 57mm iskulle ja Zongissa on 55,5mm eli sitä pitäs lyhentää vähän. Niitä on laitettu ja kuutioita tulee 141cc. Hmm pitäsköhän... :think: :mrgreen:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja panda »

Tuo 1,5mm on korjattu matalammalla kannentiivisteellä ja sylkäntiivisteellä. Tai ottaa koko ala tiivarin vekee. Voi siihen uhraa 20€ jos haluu höylätä sen matalammaksi (C) mutta onha noihi vaik kui noita bigbore sylkkiä... Kaverillaki oli 160cc (Y)
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Monsiriider kirjoitti:E: Tuliko kemmu mankiis paljonkin lisää löylyä noilla seteillä?
Oletan että tää oli meikälle.

Jakso vetää ihan eri malliin mitä vakiolla, vielä kun olis kireemmän nokan hommannu niin olis ollu varmaan motarillakin ihan kiva ajettava. Vakiona tosiaan se umpisurkea 22mm "Mikuni" ja pikkuvenakansi ja ne vaihtu 24mm 'Kuniin, isovenakanteen ja iskutilavuuskin kasvoi jopa 15cc :D
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Okkei, eli oletettavissa on että toi munki lähtee vetämään hiukan paremmin. Eli toi 140cc sylkkä, 140yx kansi ja r20 nokka lähtee tilaukseen, kaasarina toimii 26mm molkt ja kanaviakin voisi hieroa.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Mango »

Onko olemassa montaa erilaista lifanin 150cc koneita? Mikä on pytyn pinnapulttijako ja männän halkaisia? Miltä kohdalta menee öljykanava, Kuvia?
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

panda kirjoitti:Tuo 1,5mm on korjattu matalammalla kannentiivisteellä ja sylkäntiivisteellä. Tai ottaa koko ala tiivarin vekee. Voi siihen uhraa 20€ jos haluu höylätä sen matalammaksi (C) mutta onha noihi vaik kui noita bigbore sylkkiä... Kaverillaki oli 160cc (Y)
Miten 160cc:n saa tuosta 125cc zongshenista muka? :think:

Edit. Näyttää maksavan 200€ tuo 57mm sylinterisarja, että taitaa olla viisain jos putkittais nykysen isommaksi. Paljonkohan maksaa jossain koneistamolla sylinterin putkitus?

Edit2. No tuossa ois halvempi, mutta 56mm poraus.
https://ooracing.com/store/cylinder-pis ... x-140.html
Eli meneekö 140yx:n pytty tähän Zongshenin 125cc:n?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja panda »

Nuo pytyt ja kannet on samoja ja menee ristiin. Ainut pokkeus on lifan koska eri pulttijako. Iskun kattoo vaa sopivaksi ja männä tapin nii passaa. Ja passaa se vaikka isku ois eri jää vaa mäntä joko liian alas tai ylös. Hinta noissa on aina 150-200€ ite oon kans miettiny putkittamista omaan ku isompaa ei saa kaupasta, mut en tiiä sit noitten pienempien sylintereiden hommista et tekeekö ne edes... Helpoin ku ostaa koko konee :D Mut jos putkittaa nii laita nyt ees isoimmalla männällä mitä kaupasta saa (Y)
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

panda kirjoitti:Nuo pytyt ja kannet on samoja ja menee ristiin. Ainut pokkeus on lifan koska eri pulttijako. Iskun kattoo vaa sopivaksi ja männä tapin nii passaa. Ja passaa se vaikka isku ois eri jää vaa mäntä joko liian alas tai ylös. Hinta noissa on aina 150-200€ ite oon kans miettiny putkittamista omaan ku isompaa ei saa kaupasta, mut en tiiä sit noitten pienempien sylintereiden hommista et tekeekö ne edes... Helpoin ku ostaa koko konee :D Mut jos putkittaa nii laita nyt ees isoimmalla männällä mitä kaupasta saa (Y)
No mittasin, että suurin mitä pinnapultien väliin menisi olisi noin 58-60mm. Eli paljonko tulisi 60/55,5 poraus/isku suhteella kuutioita, kun en ite jaksa laskea. :D
Edit. Näköjään 157cc. Paljonkohan maksais putkitus? :think:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja panda »

Eikö tuo 157 oo niinku 160... Putkituksen hinnoista ei oo mitää tietoo. :roll:
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Menishän se 160cc:stä. :D kai joku satasella putkittais?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Täällä maksaa koneistamolla pelkkä kannen tiivistepinnan suoristus 50e, että en menisi takuuseen tuosta satasesta...
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Onko ylivieskassa koneistamo? Ite oon käyttäny alavieskassa jos on ollu tarvetta jollekin. Pitäs kysyä siltä... :oops:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

No kyl se jonkulainen koneistamo kait on, Aution auto on nimi. Kyl se ainaki tommosia kannen lasku yms pikkujuttuja tekee, ja autojen osille kaikenlaista. Sry ot.
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
too9p3
Viestit: 49
Liittynyt: 04.02.2015 10:54

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja too9p3 »

Minkälainen "viri" kansi pitäis ostaa vm 91 manaa, vireinä on dellorto phbg 16mm ja minikrossin putki? Kun en itse löytänyt sopivaa kantta :roll:
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Ei minkäänlaista.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Vastaa Viestiin