Sivu 57/82

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 03.03.2011 15:57
Kirjoittaja Näksä
Yritetään ymmärtää, se on -97 :D

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 03.03.2011 19:02
Kirjoittaja Osku97
Näksä kirjoitti:Yritetään ymmärtää, se on -97 :D
no perhana luulin et näissä nelitahdeissaki on imuaukko mutta ei näköjään :lol: mikä sitte on sen imuaukon tilalla? :roll:

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 03.03.2011 19:03
Kirjoittaja Scaleo1
Onhan näissä imu- ja pakokanavat, mutta ne sijaitsevan kannessa. Ei lainkaan sylinterissä niinkuin 2t moottoreissa...

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 03.03.2011 19:07
Kirjoittaja juQ
Hei jonne!

Lue tämä kirja http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9524720647

Itsekki luin sen pienenä niin siitä sai ideaa moottorin laittamiseen.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 03.03.2011 19:24
Kirjoittaja Osku97
vai että jonne :roll:

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 03.03.2011 19:58
Kirjoittaja MB93
Pojat pojat, ikärasismia. Onhan Piiverikin -98.

Voin muuten suositella tota Alfamerin Mopokirjaa, siellä on mankistakin oma osio.

Kysymällä oppii. Jatketaan täällä virityssylkistä.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 04.03.2011 17:57
Kirjoittaja kr1suu
Jos ostatte moposportista 72cc sarjan nii kannattaa ostaa siihen muualta mäntä, sillä mukana tulevaa mäntää ei saa kunnolla toimimaan jos on 39mm palotila. Moposportin 72cc männässä on siis 47mm kupu

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 22.03.2011 20:40
Kirjoittaja juussoo
47mm kupu? :lol: Eiköhän se halkaisija kuitenkin ole se 47mm, kupu noissa männissä on 3,5mm luokkaa. Itelläkin oli tuota onkelmaa ettei toiminut mutta eipä se tuosta männästä johdu. Ihan hyvin se 39mm palotilalla toimii, tosin isommalla sais paremmat tehot varmaan mutta kyllä tuokin ihan sopiva on.

Edit:
kr1suu kirjoitti:meinasin, että se kupu on lähes saman levynen kuin mäntä, en puhunut nyt kuvun korkeudesta :DD ja kaverilla tuli mäntään 39mm levee ympyrä männän päähän kun osui palotilan reunoihin ;D
Sen takia sinne kuuluu laittaa niitä alatiivisteitä jos on matala palotila kannessa (Y)

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 25.03.2011 16:53
Kirjoittaja kr1suu
meinasin, että se kupu on lähes saman levynen kuin mäntä, en puhunut nyt kuvun korkeudesta :DD ja kaverilla tuli mäntään 39mm levee ympyrä männän päähän kun osui palotilan reunoihin ;D

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 30.03.2011 11:40
Kirjoittaja moromies
En tiedä minne tämä olisi pitänyt laittaa mutta laitoin nyt tänne, eli tulisiko toimimaan: Helmaton madallettu 110cc pytty, lyhennetty mäntä (vaikka 56mm), vakio kampura?
Kuva
AKK:
Kuva

Kuutioita n. 100. :think:

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 30.03.2011 12:41
Kirjoittaja juussoo
Kattelin minimotoracingilta että olisko siellä halpaa pattimäntää tohon 110cc mosaan. Huomasin siellä tämmösen:http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... ucts_id=50
Tossahan on sama halkasija kun normi 72cc männässä, tuossa nykysessä männässä on niin olematon kupu että vois tilata jostain pattimäntää siihenkin kun nyt on tuo 110 kansi, eikös tuossa nyt ole vähän enemmän pattia kun tollasessa moposportin normi 72cc männässä? Männäntappikin on sopivasti 13mm niin luulis sopivan?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 30.03.2011 22:44
Kirjoittaja Scaleo1
Eli ostin um mankin koneeseen 72cc setin. Noh nyt on kaks vakio alatiivistettä ja yks ite tekonen, joka tehty 0,25mm tiivistepahvista. Puristuksia tuntus olevan aika paljon, Tuntuu siltä, että kiksi ei meinaa liikkua hiljaa, mutta oikeasta kohdasta saa kuitenkin polkaistua. Monta alatiivistettä te olette laittaneet?

Männän ja venttiilin välissä tämän verran. Huomatkaa, että venataskut eivät ole tuossa kohdalla mihin venttiilit ottavat...
Kuva

Ja sitten toinen juttu, että laitoin kaikki männänrenkaat yms oikein ja öljysin sylinterin ja männän kunnolla. Heitin pytyn kiinni ja sinne jäi männänrenkaiden katkoskohtiin tälläiset jäljet, jotka tuntee ihan hyvin kynnelläkin. Pitäiskö huolestua? Olen kumminkin lähes 100% varma, että kaikki on oikein asennettu :think:
Kuva

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 01:33
Kirjoittaja BT
Pystyykö konetta polkemaan ilman, että tökkää kiinni missään vaiheessa, jos pystyy niin homma ok. Itellä otti kanteen kiinni toi mäntä reunilta, ei paljoo mutta sen verra ei että ei pyöriny. Tosin ite olin kaivertanu uudet venataskut omaan mäntään oikeille kohille. Ei haittaa noi pytyn jäljet, ne häviää sisäänajos luultavasti.

E: Mulla itellä oli kaks olisko ollu 0,5mm tiivaria pytyn alla, sillon ei ottanu kiinni, mutta silti nakutti männän reunat kanteen käynnissä ollessa. Pysty ajamaan kun ei kiristäny kantta tiukalle. Noh lisäsin vielä vähän tiivistettä lisää, mutta kävikin niin, että ne pursus pytyn ja alakerran välistä pois ajossa :D. Joten mäntää ois kannattanu muokata reuniltaki.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 07:25
Kirjoittaja Scaleo1
Nyt siellä on 2 vakio tiivistettä ja 4 ite tehtyä, 0,25mm pahvista leikattuja. Puristukset laski, mutta vielkin puristuksia melkosesti. Sinne ei tosin enään vaan saa lisää tiivareita, kun nokkaketju niin kireällä. Konetta ei saa polkaistua mistä vaan, kun puristuksia on sen verran, mutta se ei kyllä tökkää missään kohtaan vaan pyörii ihan hyvin kun polkasee oikeasta kohdasta.

Pitää kattoo jos tänään sais kokeiltua käyntiin. Jos ei toimi niin se on varmaa kannattavinta alkaa ehtiä jotain 110cc kantta...

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 09:55
Kirjoittaja Haukkeli
Kyl se pelaa, tommosel männäl tuppaa vaan rutistusta vakiokannella olemaan enempi ku riittävästi ! Kuhan se ei vaan pidä mitään ylimäärästä nakutusta tai kilkatusta nii you'r clear.
Venantaskui kun vähä kaivat vaan ettei tuu venttiili-mäntä kosketusta.
Tuommosella setillä vääntö on jotain niiin siistiä jos kaikki natsaa hyvin yhteen! :D

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 10:58
Kirjoittaja JiiTee
Laitatko nyt aluksi tuon 72cc:n kanssa baotianin vai hondan um-kannen?

E: Oho ajatuksissani ajattelin että luen Scaleon manki-topiccia. :mrgreen: Siis tuo kysymys oli sit scaleolle..

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 11:04
Kirjoittaja moromies
Kokeile ilman tulppaa polkasta kovaa, jos kolisee niin ei hyvä. 8)

Kukaan ei varmaan osaa sanoa mitään tosta mun pyttyideasta... :|

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 11:25
Kirjoittaja juussoo
juussoo kirjoitti:Kattelin minimotoracingilta että olisko siellä halpaa pattimäntää tohon 110cc mosaan. Huomasin siellä tämmösen:http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... ucts_id=50
Tossahan on sama halkasija kun normi 72cc männässä, tuossa nykysessä männässä on niin olematon kupu että vois tilata jostain pattimäntää siihenkin kun nyt on tuo 110 kansi, eikös tuossa nyt ole vähän enemmän pattia kun tollasessa moposportin normi 72cc männässä? Männäntappikin on sopivasti 13mm niin luulis sopivan?
Tietääkö joku että sopiiko toi? Onko siis muuten um mallin 72cc männän kokonen paitsi kuvusta?
Scaleo1 kirjoitti:Nyt siellä on 2 vakio tiivistettä ja 4 ite tehtyä, 0,25mm pahvista leikattuja. Puristukset laski, mutta vielkin puristuksia melkosesti. Sinne ei tosin enään vaan saa lisää tiivareita, kun nokkaketju niin kireällä. Konetta ei saa polkaistua mistä vaan, kun puristuksia on sen verran, mutta se ei kyllä tökkää missään kohtaan vaan pyörii ihan hyvin kun polkasee oikeasta kohdasta.

Pitää kattoo jos tänään sais kokeiltua käyntiin. Jos ei toimi niin se on varmaa kannattavinta alkaa ehtiä jotain 110cc kantta...

Scaleo, mulla oli um kannella neljä alatiivistettä, n.0.25 paksusia ja venantaskuille pikkusen näytetty vinkua ja tehty niitä vähän männän keskiosaan päin, kertaakaan ei ole kontaktia ottanut (C) Nyt tosin 110 kansi ja vaan yks alatiiviste ja pikkusen vingutellut venan taskut, niin ja kantta siis 1mm laskettu

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 15:00
Kirjoittaja Grimnir
moromies kirjoitti: Kukaan ei varmaan osaa sanoa mitään tosta mun pyttyideasta... :|
No periaatteessahan ton pitäis toimia, mutta jos mäntä heilahtaa vähän ja ottaa kosketusta lohkon/sylinterin reunan kanssa niin saattaa tulla suht karua jälkeä.

Kyllähän niitä SCUT pyttyjä myydään, eli ite ainaki testaisin miten toimii :D

Mitään varmuutta en sano että kestäis..

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 31.03.2011 16:04
Kirjoittaja Scaleo1
JTT kirjoitti:Laitatko nyt aluksi tuon 72cc:n kanssa baotianin vai hondan um-kannen?

E: Oho ajatuksissani ajattelin että luen Scaleon manki-topiccia. :mrgreen: Siis tuo kysymys oli sit scaleolle..
Mulla on siis hondan välimallin kansi ja baotianin um kopio. Nyt kiini tuo baotianin oma. Se on kylläkin täysin samanlainen tuon hondan kannen kanssa, mutta nokka laakeroitu kuulilla...

Kokeilin tossa ilman tulppaa ja ei kuulunut mitään ääniä. Sain käyntiikin ja tuntu käyvän ainakin ne pari sekunttia ihan normaalisti. Tänään mahdollisesti ajelemaan tota sisään niin näkee miten toimii :)

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 04.04.2011 22:44
Kirjoittaja Naxuli
Eikös jinkuissa oo vm-kansi vakiona (-04 kone), niin jos ostas 72cc sylkkäsarjan tohon niin ois varmaa tarpeeks avara kansi, eikä tarvii lisää alatiivisteitä?

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 04.04.2011 23:03
Kirjoittaja Dony
Kyllä. :)

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 04.04.2011 23:29
Kirjoittaja MB93
Kyl niissä ainakin pitäis olla, mutta mittaile ne venat samalla. Jos ne on 23/20 niin sit menee 72cc suoraan.

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 08.04.2011 20:56
Kirjoittaja JiiTee
Naxuli kirjoitti:Eikös jinkuissa oo vm-kansi vakiona (-04 kone), niin jos ostas 72cc sylkkäsarjan tohon niin ois varmaa tarpeeks avara kansi, eikä tarvii lisää alatiivisteitä?
Muista sitten tilata vanhanmallin hondan 72cc sarja, ettet tee samaa virhettä kuin mä. :wink: (mä siis nuorena tilasin 04 vuoden jinkkuun uudenmallin hondan 72cc sarjan, mut toimi se silläkin! :shock: ) :)

Re: Virityssylinterit

Lähetetty: 16.04.2011 10:27
Kirjoittaja pure
Nyt olis tällänen pikanen kysymys käykö tämä http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... 11624a621a
89 vuoden mankiin suoraan vai pitääkö kikkailla tiivisteillä?