Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
ropser
Viestit: 63
Liittynyt: 24.03.2016 17:54

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ropser »

ko?
Viimeksi muokannut ropser, 29.09.2016 07:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Jos ei tuon vertaa ole tietoa, niin suosittelen jättämään homman sikseen. :|
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Jinnkumiäs72
Viestit: 1
Liittynyt: 07.12.2016 17:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jinnkumiäs72 »

Mites ku mulla on 06- jinkun vakio (isovenakansi) nii meneeks siihe 72cc kiinni vai pitääks lisää alatiivisteitä? Ja en oo mitannu nii onko siinä 39mm palotila? Jos on nii vaikuttaako?
talvi-kesä
Viestit: 5
Liittynyt: 09.04.2017 19:12

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja talvi-kesä »

voisko 72cc mäntä joka on tarkoitettu "pikkuventiili kannelle" tuoda paljonkaan lisätehoa? :think: '

MBF motolta löytyis semonen

tässä linki http://mbfmoto.com/kampiakseli-manta/20 ... -4700.html
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Voi tuoda ihan vähäsen, koska näytti lievää kupua olevan mutta ei kannata vaihtaa ellet tarvitse uutta mäntää. Hyöty tulee olemaan todella pieni.
Väpä99
Viestit: 6
Liittynyt: 27.03.2017 20:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Väpä99 »

Uskaltaako 72cc kantta laskea että sais enemmän putistuksia? Tällähetkellä kiinni pitracingin 72cc setti hondan um alakerrassa ja puristukset jäävät alhaisiksi.
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Tulipahan uus kansi hankittua.
Kannattaako toi avata ja voidella ennenkun asennan?
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Ei oo välttämätöntä, muttei siitä kyllä haittaakaan ole :)
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Kiitos. (Y)
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Ihan törkeän huonoa jälkea tämä kansi....
https://www.wandamotor.fi/sylinterikans ... 30448.html
Tiivistepinnoilla syviä naarmuja, tulpan kierteet erittäin huonot, palotila naarmuilla, jokainen reuna on terävä JA KANAVAT ON YHTÄ RÖPÖLÄISTÄ MÖYKKYÄ VAAN SAATANA!
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Ite ostin saman kannen huhtikuussa ja oli ihan hyväkuntonen, lukuunottamatta teräviä reunoja :lol: Ei varmaan mikää kovin tarkka laadunvalvonta kiinalaisilla
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
Mini20
Viestit: 99
Liittynyt: 29.10.2015 21:46
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mini20 »

Mitä mieltä olette kombosta 72cc kansi ja 110cc sylinteri?
Tänhetkiset kakspyöräset:
Honda Monkey
Derbi drd 80cc barikit
Peugeot xp evo 3
Yamaha tt-r 90cc
Yamaha pw 50
Samurai 110cc
racer123
Viestit: 118
Liittynyt: 26.04.2014 17:50

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Mäntä saattaa ottaa kanteen kiinni koska 72cc kannessa on pienempi palotila.
Jimmy
Viestit: 2
Liittynyt: 08.07.2017 14:54

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jimmy »

Oon aika pihalla viellä näistä kansista, mutta meneekö 72kansi 72sylinterin ja vakiokoneen kanssa?
LatZ
Viestit: 114
Liittynyt: 18.07.2015 20:21
Paikkakunta: Nivala/Oulu

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja LatZ »

menee (Y)
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
Jimmy
Viestit: 2
Liittynyt: 08.07.2017 14:54

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jimmy »

Meneekö 110kansi ton setin kans?
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Erppa »

meneehän se mutta täytyy myös olla 110 kannentiiviste
Hyvä ja Halpa
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Löytäskö mistään virinokkia tohon 72 kanteen? (32/35mm laakerit)
Äkkiä katsomalla löysin kiinasta vaan vakionokkia tai isojen kansien virinokkia. Aikalailla jokaisessa suomikaupassa nokat loppu.

Ois kyllä kamppeet nostojen hitsaamiseen ja muotoiluun, kuinka kannattavaa? Suoraan kovapuikolla vai MIG+karkaisu?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Saa niihin sen "jincheng super race" nokan mikä mullaki on ollu. En muista enää missä myytiin, mut oli niitä monessaki liikkeesä johonki 40-60e
kiinanpaska
Viestit: 62
Liittynyt: 17.07.2017 23:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kiinanpaska »

Voisko siitä "jincheng super race"-nokasta olla hyötyä avartamattomalla vakiokannella ja 85cc pytyllä joka tarkotettu vakio pikkuvena kanteen?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Onhan siittä, mut pitää vaihtaa 110cc tms isovenasen keinut jos se on pienillä keinuilla oleva kansi. Melko julma nokka se on 50 kanteen että en tiedä sit kestävyydestä, itellä on tällä hetkellä 50cc kannessa moinen nenä.
kiinanpaska
Viestit: 62
Liittynyt: 17.07.2017 23:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kiinanpaska »

Onko se sulla ihan 50cc kanssa? Ja onkohan 2016 jinkussa ne pienet keinut?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

On se 50cc pytyllä. Pitää vaa isontaa venttiilintaskuja aika paljon, että mahtuu pyöriin koko kone. itellä hipsii muistaakseni vieläki venttiilit mäntään :D En oo ikinä käyntii ees koittanu ku meni into rakentamisesta. En tiiä jinkun keinuista ku en oo purkanu yhen ainutta.

Siinä on isojen ja pienien keinujen ero.

Kuva

Vakio pienikeinusen nokka ja super race.

Kuva

Nostot pako.
Kuva

Kuva
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Miten suuri ero 125cc pikkuvena- ja isovenakansilla on?
Auttaako se 27/23 huomattavasti verrattuna 23/20? Harmittaa nimittäin , kun 125 kone kulkee hädintuskin saman verran kuin virinokallinen 85. :lol:
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Mahtaako löytyä mistään kantta jossa olisi isommat venttiilit kuin 20/23mm ja joka kävisi um Hondan koneeseen kaveriksi 84cc sylinterille?
Vai onko näihin joku istuttanut isompia venttiilejä?
110cc koneen kansia tuossa pari jo löytyykin ja se eikös käy sellaisenaan paikalleen vai kannatiko sitä madaltaa tuon 84cc setin kanssa?
Vastaa Viestiin