Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

Ei ole pakko olla.
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Paljos nuo kisanokat tuo huippuja lisää tolla 22mm kaasarilla ja 72cc? Entä helpottuuko keulinta isommilla vaihteilla?
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Keuliminen saattaa vaikeutua, kun yleensä virinokat vie alavääntöä. Onhan sitä vääntönokkiakin olemassa. Huippuja voi tuoda 5-10kmh lisää riippuen tilanteesta.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Entäs sitte ne overlapilla olevat vääntönokat? Tuoko ne huippuja vai pelkkää vääntöä?
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Kyllä ne overlapilla olevat nokat ei ainakaa alavääntöä tuo, ne vie viimesetki vedot ala ja keski alueelta. Aina ku isompaa nokkaa laitetaan noi veto siirtyy ylemmäs ja vie vähäsetki alhaalta. Eikö sen pitäs paremmin keulia vauhdissa sit, ja sillon on hyvä nykäistä ylös ku nokka alkaa potkimaan :smoke:
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

No juu vois ostaa sen 6.8mm nokan ja testata minkälaine se on. (C)

E. Millä kannattaa kansi laskea? Ihan johonki pleksin päälle hiomapaperii ja hinkkaamaan? Pitäs joku milli saaha pois niin sehän auttaa ton virinokan kanssa suht paljo.
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
kikkalske
Viestit: 2
Liittynyt: 15.02.2014 15:39

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kikkalske »

Mulla ois tämmönen glanspowerin manki ja tästä on kaikki info vähän kiven alla, tietäiskö joku onko tässä minkä mallinen kansi ja yleensäkin tekniikka? :oops: :D
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Samaa huttua ku mikä tahansa kiinalainen skyteam jinkku yms. Eri tarrat vaa. Samasta paikasta ne kaikki tulee.
kikkalske
Viestit: 2
Liittynyt: 15.02.2014 15:39

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kikkalske »

vaikuttaako asiaan mitenkään se, että kyseessä on kiinalainen puolari? :mrgreen:
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

jinkumies kirjoitti:No juu vois ostaa sen 6.8mm nokan ja testata minkälaine se on. (C)

E. Millä kannattaa kansi laskea? Ihan johonki pleksin päälle hiomapaperii ja hinkkaamaan? Pitäs joku milli saaha pois niin sehän auttaa ton virinokan kanssa suht paljo.
Mieluummin lasin päälle hiomapaperi ja siinä, kun lasi on varmasti suora
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Tai jos on koneistamo lähellä ni vie sinne. Ei maksa paljoa ja jälki on varmasti hyvää. Eipä siinä, saahan sen kotikonsteinkin laskettua, juurikin lasin päälle hiomapaperia tyylillä.
Viimeksi muokannut ZJ90, 08.05.2016 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kolmevena
Viestit: 10
Liittynyt: 12.04.2016 14:20

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kolmevena »

onko jengillä kokemuksia 110cc 3 venttiilikannesta? on tässä itsellä semmoinen työn alla. tuoko käytännössä yhtään enempää tehoa kuin perus 2 vena 110cc kansi?

Kannesta löytyy 2x19mm ja 1x22mm venttiilit ja nostoja löytyy imu 7.5mm ja pako 7mm.

luulis että hengittäis paremmin kuin 2 venttiilinen kansi?
Entäs kesto? onhan siellä kumminkin enemmän liikkuvia osia kuin perus kannessa.
Meneehän tämmönen vähän hifistelyks, mutta olis kiva kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä :D
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

On se parempi kuin normi 110cc kansi 23/20 venoilla. Mutta ei virtaa ihan yhtä hyvin kuin 125-> kannet joissa 27/23 venat.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kolmevena
Viestit: 10
Liittynyt: 12.04.2016 14:20

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kolmevena »

ZJ90 kirjoitti:On se parempi kuin normi 110cc kansi 23/20 venoilla. Mutta ei virtaa ihan yhtä hyvin kuin 125-> kannet joissa 27/23 venat.
Eikö kumminkin kovemmat puristukset irtoa 110cc pytyn kanssa kun saman kokoinen palotila kun 110cc pytyssä poraus kuin sitten 125cc kannesta 110cc pytyn kanssa? :think:
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

No 3V setillä on yleensä oma mäntä eli puristuksista en osaa sanoa. On se lyhyesti sanottuna parempi kuin vakiokansi. :D
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Nonii

Sorvaan 72cc pannun 50mm mittaan ja tilasin siihen ebysta 50mm tasalaki männän.
Kuutioita pitäs tulla joku vajaa 85cc.
Kyseisen pannun päälle tulee välimallin pikkuvena liukulaakerikansi raakasti portattuna ,puristusten toivossa.

MUTTA

Kysymys kuuluu:kuinka monta alatiivistettä riittää tuolle pikkuvena kannelle,ilman että venttiilit kolisee mäntään?? :?: :?:
Jos nokassa on nostoa suurinpiirtein 6mm.
Mäntään on mahdollisuus jyrsiä koloa venoille.

Kyseinen kymysys on
ollut varmaan satoja kertoja foorumilla,mutta kysyn nyt kuiteski :lol:
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Mikä idea laittaa välimallin kansi tohon? :lol: Et sinä niillä puristuksilla mitään tee kun on niin pienet venttiilit. :roll:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Olin ostamassa foorumilta "mukamas" isovenakannen,mutta ilmeisesti myyjä ei osannut mitata tönärillä kunnolla venttiilejä tai sitten puhtaasti kusetti mua :evil: :evil: SAATANA.

Mutta asiasta kolmanteen:oon tehny tutkimus- ja mittaustyötä ja tullut siihen tulokseen että parilla kolmella maitopurkki alatiivarilla ja männän venakolojen syvennys saattas olla iha riittävä.

Toi välimallin kansi on kyl ihan paska,liukulaakeri nokka ja vitun pienet venttiilit.
Mutta tuo saa nyt kelvata toistaseks.

Kukaan tehnyt mitään säädettävää cdi-laatikkoa,mistä pystyis vaihtaa sytkäkarttoja kytkimestä,ennakkoa tms?

Olis tarkotus ottaa viimisetki voimanrippeet irti tosta 85cc pannusta,oon miettiny megasquirttia jollai corsan pikku 85cc tuottosella suuttimella :idea:

Kellää mitää kommentteja??
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Jos sulla on 85 nii järkiki sanoo et 110 kansi laitetaan päälle, ja koita ihmeessä laittaa ruiskulla toimimaan, onha ruuta aina parempi ku kaasari. Äkkiähän sen kaasarin siihen tukkkii sit josei saa soimaan.
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Oon miettiny jotai arduino pohjasta zydeemiä,kun semmonen lauta löytyy jo omasta takaa.
Ja koodinpätkiä ruiskulle löytyy rajattomasti.
Mut siinä on oma hommansa,pitäs olla kaikki mappi anturit ja hilppeet.
Noh anturit löytyy,mut suutin puuttuu ja rahatilanne ei nyt valitettavasti anna periks siinä kohtaa :(
Tuli pistettyä viimisetki hilut 50mm mäntään(ei ollu muuten mikää halpa :evil: ).

Ohan tuo pikkuvena kansi portattu viimisen päälle hiestetty parhaitten virtauksien toivossa ja nokka on joku vähän parempi jyrkillä nostoilla.Peräsin jostai 72cc pikkumönkkäristä.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Osta ny iha ekana 110 kansi, niitä saa melkeen ilmasena. Ja tosta ruutasta, niin jonku piikkisen cebarin tms ruiskuosia vois hyödyntää?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

nyt pojat vähän lipeää aiheesta...
Ruisku toki on mielenkiintoinen aihe, mut sille keskustelulle joku muu paikka on sopivampi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
kolmevena
Viestit: 10
Liittynyt: 12.04.2016 14:20

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kolmevena »

Mites noitten venttiiliohjureiden vaihto koneistamolla? osaako joku sanoa että paljon tulee about maksamaan. tietääkö myös joku että pitääkö ohjurit viedä sinne itse vai onko mahdollista että ne koneistetaan siellä paikan päällä, kun ei oikein ole noita ohjureita 3 venttiili 110 kanteen ole löytynyt :think:
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Ei tietoa paljon maksaa mutta tuskin paljon jos ois ohjurit valmiina.. kannattaa käydä kysymässä jos lähellä on joku paja (Y)
ropser
Viestit: 63
Liittynyt: 24.03.2016 17:54

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ropser »

öö
Viimeksi muokannut ropser, 29.09.2016 07:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin