Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ConneX »

RasseP kirjoitti:Onko paljon apua 72cc 20/23mm kannesta.
72cc pytyn, 19mm jinken, teharin, ja vapaavirtausputsarin kans?
PALJON apua.
RasseP
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2010 10:37

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja RasseP »

Kiitos tiedosta.
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
monkibomber
Viestit: 1
Liittynyt: 01.12.2010 10:42

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja monkibomber »

meneekö toi skyteam mankii??? Nokka-akseli Jincheng "Super Race"kuulalaakeroitu.
http://www.moposoppi.fi/eshop/categories/521/
haahaa414
Viestit: 106
Liittynyt: 21.05.2009 21:14
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja haahaa414 »

khyl
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

o muute hienoo ku ei ilmoteta nostoja... kumminkin suhteessa mopon tai "isolohkon" hintaan verrattuna aika iso investointi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
TfP
Viestit: 43
Liittynyt: 07.04.2010 21:53
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja TfP »

kurri kirjoitti:o muute hienoo ku ei ilmoteta nostoja... kumminkin suhteessa mopon tai "isolohkon" hintaan verrattuna aika iso investointi.
n. 6.7-6.8mm molemmissa nokissa.
Neckar 999cc
Jincheng 140cc
Bartholomew
Viestit: 188
Liittynyt: 06.11.2010 01:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Bartholomew »

Rupes iha mietityttää et mikähän kansi mahtaa apinassa olla kun siinä lukee E26?? :shock:
Onko se vakio -93 vuotisen mankin kansi??
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Luultavasti on um-kansi, niissä on vähän erilaisia merkintöjä. Kurkkaa näkyykö laakeroitu nokka.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Reiska97
Viestit: 301
Liittynyt: 16.04.2010 20:01
Paikkakunta: Raisio

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Reiska97 »

Mites 72cc pytty tasalakisella männällä ja isovena kannella (20mm ja 23mm) toimii -92 mankissa?Ja kuinka monta alatiivistettä?
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

kurri kirjoitti:o muute hienoo ku ei ilmoteta nostoja... kumminkin suhteessa mopon tai "isolohkon" hintaan verrattuna aika iso investointi.
Nostoo on vähän liikaa 72cc vakiomännälle, kaveri laitto jinkkuun ja pari sataa metriä pääsi ajaan niin mäntään pakovenan mentävä reikä ja vena poikki ja palotila pahan näköseks, ei oikein pysyny venttiili kierroksilla mukana :D
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Näksä kirjoitti:
kurri kirjoitti:o muute hienoo ku ei ilmoteta nostoja... kumminkin suhteessa mopon tai "isolohkon" hintaan verrattuna aika iso investointi.
Nostoo on vähän liikaa 72cc vakiomännälle, kaveri laitto jinkkuun ja pari sataa metriä pääsi ajaan niin mäntään pakovenan mentävä reikä ja vena poikki ja palotila pahan näköseks, ei oikein pysyny venttiili kierroksilla mukana :D
Sitä on näemmä liikkeellä :D
Monkeyt.net vanki numero 1005
RasseP
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2010 10:37

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja RasseP »

Meneekö näiden 70cc kiinanrossien kannet jinkkuun?
Onko ne minkä kokosilla venttiileillä/aukoilla?
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Menee, 23/20. Joissain jinkuissa on jo valmiiksi isoventtiilinen kansi. Varmista ennen ostoa.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Mitäs muutoksia pitäs tehä että sais 150cc öljyfilsu lifaniin tämän 160yxään tarkotetun kannen :think: Onko yxin ja lifanin pinnapultti jako sama?
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

Pienemmissä yxeissä on, mutta ei enää noissa "klx" kansissa.
Vaatii isoja muutoksia.

Kuva

Noin paljon isompi. Lisäks öljy tulee yx kanteen putkea eikä pinnapultin reikää pitkin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Jaah kait se on sitten sama tilata tuolta 24mx.com:ista tuo ihan 150 lifaniin tarkotettu virikansi..

Minkäs lainen nokan muoto pitää muuten olla jos haluaa vääntönokan? Jyrkällä vai loivalla nousulla?
Monkeyt.net vanki numero 1005
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Loivemmalla. Periaatteessa.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Kertokaas, mitkä kaikki kannet käyvät tähän zhonshenin koneeseen: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... 40609738b1

Ja sitten vielä, mikä ois tehokkain kansi tohon kun kaasariks tulee 28mm ja putkeks tarpeeks avara ja mäntä on mallia korkea puristus?
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

No, noitten speksien mukaan siinä on jo isot venat.. Veikkaan että tolla kannella saa primäärikytkimelle ihan riittävästi jerkkua. Tuossa luultavasti on varsin mieto nokka, joten se kantsii varmaan vaihtaa jos virittää haluaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No onks toi yx 160 nokka sit hyvä vääntönokka ku muoto on tuommonen oikeen puolimmainen siis yx
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

160 Yx:n nokka yx:ssä on varsin vääntävä, mutta pienempivenasessa kannessa se tuntuu olevan enemmän lähinnä ylä ja keskikierroksilla toimiva.. (tosin, siellä on se mun käsin poraama ratas, että en sit tiä mitä se tekis pienellä säätämisellä..)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Eikös 160 yxissäkin oo 27/23 venat :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

29 /23


Toki, yxissä on myös lyhempi isku ja iso muki joka toki auttaa alakierroksien kans. Toki kannen kanavat on myös aika erilaiset...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

kurri kirjoitti:No, noitten speksien mukaan siinä on jo isot venat.. Veikkaan että tolla kannella saa primäärikytkimelle ihan riittävästi jerkkua. Tuossa luultavasti on varsin mieto nokka, joten se kantsii varmaan vaihtaa jos virittää haluaa.
Minkälainen nokka siihen sitten passaa? Mielellään suomesta tai oorilta.? :?:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Jos sen kireimmän nokan haluat niin oorilla on aikas lailla kireimpiä nuo yx:n nokat mut nekäään ei kyl ihan suoriltaan mee :roll: Nuo NBR:än (alaston huora raicing) nokat on vissiin aika kireitä jo. KAntsii sit kahtoo tarkkaan jos laitat virinokan ja kp-männän ettei käy niinku mulle...
klick 1
klick 2
klick 3
Monkeyt.net vanki numero 1005
Vastaa Viestiin