Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

110 kansi on bolttis kamaa 84 kans
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Juu se tuli todettua kun tämän osion luin läpi.
Eli ei taida löytyä 84cc sylkän kaveriksi sellaista kantta jossa olisi isommat kuin 20/23mm venttiilit.
Niitä löytyykin kaksi jo iteltä, mutta mistä näihin saa jyrkempää nokkaa? Laakerit on saman kokoiset kuin tuossa mbf jincheng super race nokassa, mutta pituus ei täsmää. Noitten mun 110cc kansien nokkien pituus on 74mm ja tuo jinkun nokan pituus ensimmäinen ilmoitetaan 65mm.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Super race mulla on ollu 2 eri 110 kannessa, 72 kannessa ja 50cc kannessa. Kyllä se sinne mahtuu
esq57
Viestit: 4
Liittynyt: 05.09.2018 21:02

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja esq57 »

Sattuisko joku tietämään että meneekö 72cc sylinterin päälle 110cc kansi suoraan ettei tarvitse madaltaa tai tehdä mitään huomioon otettavaa??
Kiitos vastauksista. Eli siis wandan 72cc sylinteri sarja ja samurain 110kansi
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Sama kansi mut 110 on isompi palotila, laita 110 kannen tiiiviste ni paasaa.
buubaa
Viestit: 12
Liittynyt: 03.06.2015 12:43

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Mahtaako yx140 kannen avarruksesta olla hyötyä? Tällä hetkellä on tb 146cc bigbore kit, mikuni vm24 ja outer rotor kit. Kanteen ajattelin vie kaveriks z40 nokan.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

On, se vakio kansi on iha sysipaska :D
buubaa
Viestit: 12
Liittynyt: 03.06.2015 12:43

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Okei, mahtaako noista venttiilinohjureista uskaltaa juurikaan sivaltaa pois? Nokkaa tönärillä mittailin ja sain nostoks 7,1mm, vakio sen pitäis olla joten onko näissä vakio nokka noin isolla nostolla? Mahtaako z40 nokasta olla mitään hyötyä?
mopopoika555
Viestit: 88
Liittynyt: 24.09.2018 20:19

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mopopoika555 »

Terve,aattelin 50cc mankin kantta avartaa,pako ja imuaukkoa..tarviiko tuon jälkeen vaihtaa isompaa suutinta?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Buubaa: kyllä ne nostot siinämain pyörii nuissa koneissa. En oo ikinä pitäny z40 nokkaa kädessä ni en osaa sanoa kuin paljon reilumpi se on. Mistä muualta sitä kanavaa laajentais jos ei venttiilinohjurista.

Ja kyllä joutuu suutinta vaihtaa jos hyvin avartaa kannen, mut tuskin huomaat mitään eroa jos ei oo kaasaria ja putkea vaihdettu.
mopopoika555
Viestit: 88
Liittynyt: 24.09.2018 20:19

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mopopoika555 »

panda kirjoitti:Buubaa: kyllä ne nostot siinämain pyörii nuissa koneissa. En oo ikinä pitäny z40 nokkaa kädessä ni en osaa sanoa kuin paljon reilumpi se on. Mistä muualta sitä kanavaa laajentais jos ei venttiilinohjurista.

Ja kyllä joutuu suutinta vaihtaa jos hyvin avartaa kannen, mut tuskin huomaat mitään eroa jos ei oo kaasaria ja putkea vaihdettu.

aattelin meinaa tuon vakiokannen imuaukkoa pikkuisen laajentaa.tehdä semmoisen suppilo mallisen,kun nyt ei edespikkurilli mahdu siitä sisään :lol:
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Ei se ainakaa sillä konstilla paremmaksi mene :roll: Jos sulla ei oo isompaa kaasaria ja imukaulaa.
mopopoika555
Viestit: 88
Liittynyt: 24.09.2018 20:19

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mopopoika555 »

panda kirjoitti:Ei se ainakaa sillä konstilla paremmaksi mene :roll: Jos sulla ei oo isompaa kaasaria ja imukaulaa.
imukaula on jo kuriton..sen poraus auttoi paljonkin
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Joo :mrgreen: Tehköön jokainen mitä mopolleen haluaa, jostainhan se on alotettava kannen avarrus hommat, mutta ei se mee tolla konstilla ku huonommaksi.
mopopoika555
Viestit: 88
Liittynyt: 24.09.2018 20:19

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mopopoika555 »

panda kirjoitti:Joo :mrgreen: Tehköön jokainen mitä mopolleen haluaa, jostainhan se on alotettava kannen avarrus hommat, mutta ei se mee tolla konstilla ku huonommaksi.

no eipä se siitä pahemmaks mennyt 8)
Vastaa Viestiin