Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Petu^
Moderaattori
Viestit: 220
Liittynyt: 23.05.2006 17:46

Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Petu^ »

Ja tänne kaikki aiheeseen liittyvä.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
juha95
Viestit: 11
Liittynyt: 18.10.2010 20:26
Paikkakunta: Karijoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja juha95 »

joo tänne voitaas pistää kansista vähä asiaa kun en oo ihan perillä kansien venttiilien koosta :)
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

-Uudenmallin kansi (91-99) 19/16 venttiilit ja pieni palotila, nokkaratas kiinni 2 pultilla.
-välimallin kansi (87-91) 19/16venttiilit ja pieni palotila, liukulaakeri nokka.
-vanhanmallin kansi (<86) iso palotila ja 23/20 venttiilit
-jingchengin kansi samanlainen kuin vanhanmallin, paitsi 2010 jinkuissa ilmeisesti pienivena? nokkaratas kiinni 3.
-muut kiinalaiset 50cc kannet samanlaisia kuin uudenmallin, joissain taitaa olla vakiona avarammat kanavat? nokkaratas kiinni 3.
-110-koneet ja useimmat 125cc koneet 23/20 venat, nokkaratas kiinni 3.
-Lifanin koneet 27/23 venat
-yx koneet 27/23?
-Dax kansi 47mm palotila ja 25/22 venat.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Lisättäköön vielä näksän kirjotukseen että:

Uudenmallisissa ja kiinalaisissa kansissa on kuulalaakeroitu nokka-akseli, välimallissa ja vanhanmallin kannessa liukulaakerit. Myös daxin kannessa on liukulaakerinokka.

E: Ja daxin kannessa on nokkaratas 3 pultilla kiinni.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

Hmm... Mulla pitäs olla välimallin kansi, mutta silti nokkaratas kolmella pultilla kiinni :think:.
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Olen nyt ihan pihalla. Minulla on vm 92 kone (UM), ja jos laitan UM 72cc pytyn, niin ottaako venat mäntään vai ei?
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ConneX »

sotarotta kirjoitti:Olen nyt ihan pihalla. Minulla on vm 92 kone (UM), ja jos laitan UM 72cc pytyn, niin ottaako venat mäntään vai ei?
jo
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

ConneX kirjoitti:
sotarotta kirjoitti:Olen nyt ihan pihalla. Minulla on vm 92 kone (UM), ja jos laitan UM 72cc pytyn, niin ottaako venat mäntään vai ei?
jo
Ei välttämättä, wandamotor myy ilman kupua olevaa 72cc settiä, kuvulla oleva setti ottaa venoihin kiinni ja vaatii taskujen syventämistä tai alatiivareiden lisäämistä.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Nokun juuri tätä tarkoitan, kaikki on ristiriidassa toisiinsa :?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

sotarotta kirjoitti:Nokun juuri tätä tarkoitan, kaikki on ristiriidassa toisiinsa :?
Selvennetäänkö nyt sitten kaikille:

Uudenmallin alakerran ja uudenmallin kannen kanssa (= pieni palotila, tähän luokkaan kuuluu välimalli, 91- hondat ja jotkut kiinanmopot. varmista kannen palotila ennen tilaamista.) tarvitsee olla ilman kupua oleva mäntä. Nykyään useimmat 72cc paketeista sisältää tämän n.3.5mm kuvulla olevan männän, joka ei mene ilman pytyn alla olevien tiivisteiden lisäämistä TAI venttiilintaskujen syventämistä.

Alatiivisteiden määrä 3-4, yli 4 alatiivistettä ei voi laittaa, koska muuten öljykanava ei ole enään tiivis. Alatiivisteitä voi ostaa, tai tehdä itse tiivistepaperista. Kansipahvien määrää ei voi lisätä, koska ne palavat muuten.

Venttiilintaskuja tarvitsee syventää muutama milli, venttiilin ja männän välissä olisi hyvä olla ainakin milli väliä, jottei lämpölaajeneminen aiheuta männän ja venttiilin törmäystä. (välin voi testata muovailuvahalla/sinitarralla)

Jos omistat isolla palotilalla olevan kannen ja minkä tahansa alakerran (uudenmallinen, vanhanmallinen tai kiinalainen), voit huoletta ostaa 3.5mm kuvulla olevan männän.

((Muistakaa ottaa huomioon tilatessanne mopon vuosimalli:
<--1986 = Vanhanmallinen
1987--> = Uudenmallinen ))

Joku vois kertoo vielä oliko jinkussa vanhanmallinen alakerta ja mihin vuosimalliin saakka? Skyteamiinhan sopii uudenmallin pytyt?

Meni vähän offtopiciksi, pahoittelut, oppaisiin voisi tehdä topicin näistä sopivuuksista.

huomauttakaa jos tuli virheitä ettei jaeta virheellistä tieetoa
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
juha95
Viestit: 11
Liittynyt: 18.10.2010 20:26
Paikkakunta: Karijoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja juha95 »

Aika isoja nuo venttiilit. Et kuinka 50 voi toimia ees 23/20 veenttiileilla kun oma masai ei toiminu tollasella kannella ollenkaan sai vissii vähä liikaa kun aiva mustaa tuli :D Ja omasta mielestäni masain vakiokannessa on varmaan jokku 9/7 venat kun on niin olemmattoman pienet ettei imukanavaan mahu ees pikkusormi :D

E: ne venat olivatkin samat kuin uudenmallisessa kannessa :D
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

hienosti se 50cc toimii "isoillakin" venoilla, sulla on ollu kaasarin säädöissä jotain vikaa jos on mustaa tullu :P
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
juha95
Viestit: 11
Liittynyt: 18.10.2010 20:26
Paikkakunta: Karijoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja juha95 »

En tiä sit. Kaasari on säädetty hyvin pienille venoille
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Isovenakansi muuttaa asiaa aikas paljon, kun niissä on yleensä erilainen nokkakin vielä. Ja puristuksetkin voivat muuttua ymymymy.
juha95
Viestit: 11
Liittynyt: 18.10.2010 20:26
Paikkakunta: Karijoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja juha95 »

joo puristuksia hävis jonku verra kun siinä on isompi palotila
Ruost3
Viestit: 73
Liittynyt: 29.04.2010 16:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ruost3 »

http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=284 oks toi sama kun vanhanmallin kansi? Ja meniskö tohon 72cc pytty ilman että venat hakkaa mäntää?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ConneX »

Toi on sama ku vanhanmallin kansi/jinkun kansi.
Moposportin 72cc menee yhellätiivisteellä eikä osu venoihi.
Ruost3
Viestit: 73
Liittynyt: 29.04.2010 16:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ruost3 »

Hianoo, vois pistää harkintaan
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Onko daxin ja vanhanmallin nokat samanlaisia? Vai onko daxissa korkeemmat nostot?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ConneX »

Grimnir kirjoitti:Onko daxin ja vanhanmallin nokat samanlaisia? Vai onko daxissa korkeemmat nostot?
Niin Racing-kanteen kuin Daxin kanteenkin sopii vanhan mallin nokka-akselit. Tietääkseni Jompi kumpi vanhan mallin virinokista on sama kuin Daxin vakionokka.
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm tuolla luki noin eli ei taida olla.
stunttipoju
Viestit: 2
Liittynyt: 02.08.2009 13:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja stunttipoju »

kumpis sopii skyteamiin UM vai VM 72cc vanhanmallin kannen kanssa
Ruost3
Viestit: 73
Liittynyt: 29.04.2010 16:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ruost3 »

Mitkä venat racing- kannessa on?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

Ruost3 kirjoitti:Mitkä venat racing- kannessa on?
Oiskohan ollu 27/23? Korjatkaa jos olen väärässä :) .
Ruost3
Viestit: 73
Liittynyt: 29.04.2010 16:01
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ruost3 »

eiks se oo 85cc kansi :=0? meneekö hyvin 72cc pytyn kanssa?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

25/22 muistaakseni. Kyl se pelaa 70cc:lläkin. Ei noi kansien yhteensopivuudet oo niin kriittisiä, isompien yxien kannet ei mee hondatype koneeseen vaan.
Vastaa Viestiin