Tänään on 20.11.2018 23:14


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 729 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 04.07.2006 00:16 

Liittynyt: 20.01.2006 02:38
Tähän voisi listailla miten noi em. osat käyvät ristiin....
Eli jos ollut joku ei vakio yhdistelmä, niin tietoa meille muillekin... miten saa käymään... Ja jinkut, usatecit ym. mukaan...

_________________
Z50J


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.11.2006 22:25 

Liittynyt: 20.01.2006 02:38
Eli kukaan ei ole koskaan vaihtanut erilaista sylinteriä / sylinterinkantta... No, kiihokkeeksi laitan nyt, että vm. -81 Monkeyn kansi ei käy suoraan vm. -91 Monkeyhin. Ottaa mäntä kiinni kanteen.

_________________
Z50J


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.11.2006 22:50 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi
Eikös se oo päinvastoin :roll: On pienemmät puristukset.

_________________
Joopa joo

150cc
150cc kruisinkia


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.12.2006 17:23 

Liittynyt: 02.07.2006 16:56
niin on pienemmät puristukset koska vanhanmallinkansi on varustettu korkeemmalla palotilalla.

_________________
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.05.2007 22:00 
Avatar

Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki
Tänne päätin kirjoittaa ja toivonmukaan oikeaan topicciin :?:
Eli käykö täältä neljäs vaihtoehto suoraan Honleihin, ettei joudu esim. tiivisteitä lisäilemään jnep. eli vain laittaa kiinni ja menoksi..?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.05.2007 15:00 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 09.08.2005 20:55
Paikkakunta: Kotka
En ole varma onko oikea aihe, mutta semmosta kysyisin että käykö jinkun pytty+mäntä ja kansi suoraan hondan välimallin alakertaan?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.05.2007 01:40 

Liittynyt: 09.05.2007 22:34
Paikkakunta: nurmijärvi
mulla on vm.90 mana jossa on 72cc pytty ja mäntä ja mulla on jinkun kansi (koska siinä on isommat venttiilit ) ne kävi muuten hyvin mutta piti vaihtaa muistaakseni nokkaketjun ala ja yläratas jinkun rattaiks ja tietysti nokka ketju monkeyfeverin sivuilta saa hyvää tietoa nuista yhteensopivuuksitsta

spedrille tietoksi että kyllä käy

_________________
stome91


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2007 17:59 
Avatar

Liittynyt: 08.08.2005 22:31
Paikkakunta: Kankoonpiä
Spedr kirjoitti:
En ole varma onko oikea aihe, mutta semmosta kysyisin että käykö jinkun pytty+mäntä ja kansi suoraan hondan välimallin alakertaan?

Ei,koska jinkus vanhanmallin mäntä :wink: Näin minusta,korjatkaa jos oon vääräs.

_________________
Clikkaa,Ja kommentoi kans :wink:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2007 20:51 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 09.08.2005 20:55
Paikkakunta: Kotka
Hekazi kirjoitti:
Spedr kirjoitti:
En ole varma onko oikea aihe, mutta semmosta kysyisin että käykö jinkun pytty+mäntä ja kansi suoraan hondan välimallin alakertaan?

Ei,koska jinkus vanhanmallin mäntä :wink: Näin minusta,korjatkaa jos oon vääräs.
Sis laittasin kannen jinkusta myös, mutta ei auta vai?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.06.2007 19:07 
Avatar

Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila
Spedr kirjoitti:
Sis laittasin kannen jinkusta myös, mutta ei auta vai?


Ei auta, sillä on välimallin alakerta.

Tässä pieni opastus 72cc jutuille:

Ensinnäkin olen kuullut, että sylinteri on kaikissa malleissa samanlainen.

Vanhan mallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhanmallin kansi=Hyvä yhdistelmä.

Vanhanmallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+uudenmallin kansi=Voi toimia, mutta puristukset nousevat, sillä uudessakannessa pienempi palotila. Yhdistelmässä ei ole järkeä, mutta selviää alapään lisätiivisteillä.

Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.

Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Uudenmallinkansi=Enemmän kuin yksi alatiivari, sillä muuten puristukset ovat liian isot.

Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Vanhanmallinkansi=Hyvä ratkaisu uuden ja välimallinmankiin

Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhakansi=Sovituskitti tai 4 alatiivaria(nokkaketjuongelma tiivareilla)

Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Uudenmallinkansi=Ei kannata. Onnistuu ehkä sovituskitillä ja muutamalla tiivarilla tai 5+ alatiivisteellä ettei puristukset nouse liikaa ja ettei mäntä tule liian pitkälle ulos (Vanha nokkaketju ei mene edes hienosäätölekalla)

Jinchengin alakerta (4-vaihteinen käsikytkimellä tai 3-vaihteinen puoliautomaatti)+Vanhanmallin mäntä+jinkun kansi= Suoraan kiinni. Kokemusta on. Itselläni on tämä yhdistelmä moposopin alumiinisylinterisarjalla -86.

Honlein yms alakerta+ uudenmallin kupumäntä?+honlein kansi=Olen kuullut, että noissa vehkeissä olisi uudenmallin mäntä. Varmaa tietoa ei ole. Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse liikaa.

Tasamännällä ei pitäisi uudenmallin 72cc kanssa olla puristusongelmia !

Näin nämä sopivuudet pitäisi olla. En ota kumminkaan vastuuta vituiksi menneestä pytynvaihdoista. Korjailkaa jos virheitä löytyy.


Viimeksi muokannut wurdulak päivämäärä 06.12.2007 13:57, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.10.2007 05:02 

Liittynyt: 19.10.2007 18:37
Elikkäs kumpi vaihtoehto tulee halvammaksi ja järkevämmäksi.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.10.2007 11:10 
Vip-käyttäjä

Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka
Lainaa:
Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse.
Jep jep. Tuskin kukaan puristuksia haluaakaan. :lol:

_________________
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.11.2007 21:20 
Avatar

Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila
Oho meikä vähä typonnu ko oon ton joskus kirjottanu :lol:

_________________
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.11.2007 21:21 
Avatar

Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila
DropZone kirjoitti:
Elikkäs kumpi vaihtoehto tulee halvammaksi ja järkevämmäksi.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.


En tiiä myydäänkö tota settiä enää missään. Alatiivareilla pitäis toimia ihan hyvin.

_________________
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 13:39 
Avatar

Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki
Eikös tua ->87 sylinteri sarja meinaa uuttamallia?
Honleista sen verran että 72cc Valurauta sylinterisarja, honlein vakiokansi ja tasapäinenmäntä sopisivat yhteen..

_________________
Honlei.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 13:44 
Avatar

Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila
kyllähän se uutta mallia meinaa. Oletko purkanut tuon honlein yläkerran, ja katsonut, että onko siinä uuden, vaiko vanhanmallin mäntä. Kyllä tuo yhdistelmä saattaisi toimia, mutta kannattaa ostella muutamat alatiivarit, jos puristukset ovat liian suuret. Voi olla, ettei kuitenkaan tasamännällä näin tapahdu. Itselläni ei kokemusta ole.

_________________
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 13:46 
Avatar

Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki
wurdulak kirjoitti:
kyllähän se uutta mallia meinaa. Oletko purkanut tuon honlein yläkerran, ja katsonut, että onko siinä uuden, vaiko vanhanmallin mäntä. Kyllä tuo yhdistelmä saattaisi toimia, mutta kannattaa ostella muutamat alatiivarit, jos puristukset ovat liian suuret. Voi olla, ettei kuitenkaan tasamännällä näin tapahdu. Itselläni ei kokemusta ole.

En ole, joskus kyllä sekin on tarkistettava.. Mitä eroja uuden ja vanhanmallin männällä sitte on?

_________________
Honlei.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 13:50 
Avatar

Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila
Uudenmallin mäntä vissiin tasaisempi ja vanhassa mallissa on korkea kupu.

_________________
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28


Viimeksi muokannut wurdulak päivämäärä 06.12.2007 14:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 14:01 
Avatar

Liittynyt: 04.04.2007 14:04
Paikkakunta: Kuopio
http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... p?pID=1013 vanhanmallin . http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... hp?pID=762 uuenmallin. http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... ?pID=12882 täs viel honlein/skygon taitaa


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 14:38 
Avatar

Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki
Jep, honleissa on uudenmallin mäntä..

_________________
Honlei.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 14:43 
Avatar

Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila
Eli sillon pitäisi uudenmallin sylinterisarja tasamännällä mennä kiinni. Sulla vissiin vakiokansi tulossa kiinni, niin on toi tasamäntä hyvä.

_________________
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.12.2007 15:00 
Avatar

Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki
wurdulak kirjoitti:
Eli sillon pitäisi uudenmallin sylinterisarja tasamännällä mennä kiinni. Sulla vissiin vakiokansi tulossa kiinni, niin on toi tasamäntä hyvä.

Jep. (Y)

_________________
Honlei.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.12.2007 23:17 
Avatar

Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo
Hal0 kirjoitti:
En ole, joskus kyllä sekin on tarkistettava.. Mitä eroja uuden ja vanhanmallin männällä sitte on?


Vanhanmallin mäntä on paljon korkeampi, männäntapin kiinnityskohta on matalemmalla, männänrenkaat ovat eripaksuiset, siinä on paljon korkeampi kupu ja isommat venttiilintaskut kuin uudenmallin männässä.

_________________
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.12.2007 14:40 

Liittynyt: 21.09.2005 07:29
eli voin pstää uudenmallin manaan uudenmallin sylkän, uudenmallin kupumäntä (mistä saa?) ja vanhanmallin kansi? ja puristukset ovat normaalit?

_________________
145.3cc, 28mm mikuni yms...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.12.2007 02:02 
Avatar

Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo
Kyllä. Tiedän vain että ainakin Moposportin 72cc pytyssä tulee mukana uuden mallin kupumäntä. Puristukset ovat tällä yhdistelmällä oikein hyvät, ainakin itselläni.

_________________
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 729 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com