Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
caddylac
Viestit: 139
Liittynyt: 19.02.2009 19:34
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja caddylac »

caddylac kirjoitti:olen kasaamassa 125cc konetta jossa 52,4mm sylinteri ja toisiokytkin eli kytkin vaihteistoakselilla.

kysymys kuuluu että käykö sellainen kampiakseli jossa on pidempi se pää eli missä on se oil spinneri pyöreä kolmella ruuvilla kansi kiinni.

alkuperäinen lyhyempi ja uusi kampiakseli pidempi niin mahtuuko siihen millainen kytkinkoppa?

nyt on moottorin kasausta jatkettu melkein vuoden tauon jälkeen ja saatu käyntiinkin.

nyt on vaan muutamia ongelmia.

kytkinkoppa on vääränlainen, kytkin jää liian kauas kopasta ja tappi ei yllä painamaan kytkintä.

jos laitan matalamman kopan niin ottaako kampiakselin pää kiinni koppaan?? kun se mihin oil spinneri tulee kiinni niin on pidempi akselin pää kuin alkuperäinen akseli oli.

mistä löytäisin sopivan kampiakselin vai pitääkö kampiakselia jotenkin lyhentää?

olisi tietty mahdollisuus jos vaihtaa vaihteiston akselin pidemmäksi jotta kytkin tulee lähemmäs koppaa tai toisenlainen paksumpi kytkin vai mikä vaihtoehdoksi?

samalla voisi muuttaa koneen 125cc kokoisesta 140cc koska tuolle kampiakselille löytyy 13mm tapilla olevia sylintereitä 56mm porauksella.

kone on alunperin 1p52fmi mallinen joku jialing/yx/gpx tyyppiä oleva. kytkin on vaihteiston akselilla.

toinen ongelma on sytytys, kone ollut alunperin sähköstartillinen/poljinkäynnistys ja nyt muutettu pelkästään poljinkäynnisteiseksi, laitettu lifanin magneetto ja tavallinen magneeton pohjalevy kahdella puolalla eli syttypuola ja valopuola, sytytys ei täsmää vaan on myöhäsellä kokojan ja kone ampuu putkeen ja pätkii yläkierroksilla, koska magneetossa oleva nystyrä on sytytyksen ajoitus merkin ollessa kohdallaan mennyt ohi jo impulssikäämistä vaikka kuuluisi olla ennen sitä,

pitääkö minun nyt vaihtaa joku toinen magneetto tähän jotta saa sytytyksen kohdalleen??
kiinanpaska
Viestit: 62
Liittynyt: 17.07.2017 23:45

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja kiinanpaska »

Voiskohan kiinan 50cc skootterin kuvullisella männällä saada vähääkään tehoa tuohon laiskaan 50cc mankiin? :D
kride97
Viestit: 444
Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja kride97 »

Kokeilemalla selviää (Y)
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja kurri »

Mä joskus mittailin niitä vierekkäin ja on kyllä sen verran lähellä että varmaan saa toimimaan. Saattaa kyllä vaatia vähän viilausta venakoloihin tai pytyn korotusta tms. säätöä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Vastaa Viestiin