Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Eikös stefa oo sellanen pyöreä tiiviste joka tulee laakerin viereen?
Riemulla on rajaa kun kiinalaisella ajaa.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Tuo on vanhanmallin mäntä, tarkoitin uuteen malliin sopivaa kupumäntää, jollaista ei minun tietääkseni ole kuin joissakin 72cc pytyissä (esim. Moposportin pytyt)jaanne kirjoitti:eli tuoko on nyt sitte se "kupu mäntä" joka siihen kannattaa laittaa jos haluaa puristuksia?
http://shop.emc24.fi/WebRoot/495016/Pro ... 6-39,5.jpg
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
http://www.moposoppi.fi/ entäs tuo sitte ko tämä on erillainen ko tuo äskönen mut ei oo uuen mallin(?)
tuolta männät ja se 3 kuva!
tuolta männät ja se 3 kuva!
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
ei toimi ei. sorvaa vanahanmallisesta.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Elikkä siis. Saat sen kyllä varmaan toimimaan ihan normilla uudenmallin männälläkin, mutta kuten todettu, on puristukset vähän heikohkot. Ratkaisut tähän on vähän vähissä. Kupumäntää ei saa 50cc:hen lähes mistään. Itselläni ei ainakaan ole vastaan tullut. Alapäästä ei voi tiivisteitä vähentää, koska voi helposti käydä väärin. Elikkä mäntä kurkkaakin pytystä kanteen => mäntä voi osua kannen kulmiin (50cc kanssa en tiedä, että voiko näin käydä), tai siihen palotilan reunaan, mistä se alkaa kapenemaan => kampiakseli painaa väkisin männästä läpi ja mäntä menee puhki. Seurauksena voi myös olla venttiilien osuminen mäntään. Ja kaikille tiedoksi, että sikanokka kyllä nostaa niitä puristuksia jonkin verran, koska palotilaan tulee enemmän bensaa, joka puristuu samaan tilaan, kuin normaalistikin. Eli siis enemmän seosta samassa tilassa = Enemmän puristuksia. Sikanokalla saisi siis inan paremmat puristukset, mutta sikanokkaa ei jinkun kanteen suomesta löydy. Samurain nokan sopivuudesta en voi sanoa juuta enkä jaata.jaanne kirjoitti:no miten saan siihen enempi puristuksia? ois kiva tietää
Koko jutun idea olikin siis se, ettei jinkun kannen ja 50cc uudenmallin kanssa puristuksia kauhean helposti aleta nostamaan. Riittävät puristukset varmaan kuitenkin saadaan, kun pidetään vain venttiilit tiiviinä, ettei ne viimeisetkin puristukset karkaa.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Itselläni vei vanhanmallin kannella (periaatteessa sama kuin jinkun kansi) 50cc pytyllä kyllä puhtia mutta huiput olivat kumminkin lähes samat kuin ennenkin. Johtui kyllä myös siitä että venojenajoitukset olivat piikin väärin...
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Ei sikanokka mitää lisää puristuksia tuo, just niinku lokitekki sano, nii se vie niitä puristuksia ennemminki, ku tuo. Jos tois, niin sittehä isompi kaasariki tois.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Sikanokan kanssa puristussuhde ei nouse, muttei myöskään laske. Puristussuhteen kaava on ((iskutilavuus)+(palotilan tilavuus, kun mäntä on yläkuolonkohdassa)/(palotilan tilavuus, kun mäntä on yläkuolonkohdassa). Kuitenkin tämä on vain laskennallinen kaava, jossa oletetaan että kaikki mahdollinen tila täyttyy bensa-ilma-seoksella.
Tämä teidän "puristuksenne" tarkoittaa sitä, kuinka helposti käynnistyspoljin menee pohjaan. Tähän vaikuttaa sitten myös se, että paljonko bensaa on pannussa männän ollessa alakuolonkohdassa ja venttiilien tiiviys. Esim. Kun venttiilit vuotavat, laskennallinen puristussuhde on aivan sama, mutta kuitenkaan "puristuksia" ei ole niin paljoa. Näin ollen sikanokka nostaa aivan inan "puristuksia" koska bensaa tulee sylinteriin enemmän. "Puristukset" nousevat, koska bensaseos on tiheämpää kuin pelkkä ilma. Siitä seuraa, että puristeesta tulee myös tiheämpää, jolloin sen puristamiseen tarvitaan enemmän energiaa, kuin esim. pelkkään ilmaan. Sen takia "puristukset" ovat suuremmat.
E: Eli siis pieni tarkennus. Puristussuhdetta mitataan suhdelukuna ja puristuksia bareina. Tiedätte varmaan, että kun esim renkaaseen laittaa lisää ilmaa, renkaan sisäinen ilmanpaine suurenee. Kuitenkin renkaan sisäinen ilmanpaine suurenee myös, kun renkaan päälle tulee lisää kuormaa. Eli siis rengas menee hieman lyttyyn ja näinollen renkaan sisätilavuus pienee. Siitäpä voimmekin huomata, että puristuksiin merkkaa: Puristussuhde, bensaseoksen määrä ja mahdolliset vuodot.
Tämä teidän "puristuksenne" tarkoittaa sitä, kuinka helposti käynnistyspoljin menee pohjaan. Tähän vaikuttaa sitten myös se, että paljonko bensaa on pannussa männän ollessa alakuolonkohdassa ja venttiilien tiiviys. Esim. Kun venttiilit vuotavat, laskennallinen puristussuhde on aivan sama, mutta kuitenkaan "puristuksia" ei ole niin paljoa. Näin ollen sikanokka nostaa aivan inan "puristuksia" koska bensaa tulee sylinteriin enemmän. "Puristukset" nousevat, koska bensaseos on tiheämpää kuin pelkkä ilma. Siitä seuraa, että puristeesta tulee myös tiheämpää, jolloin sen puristamiseen tarvitaan enemmän energiaa, kuin esim. pelkkään ilmaan. Sen takia "puristukset" ovat suuremmat.
E: Eli siis pieni tarkennus. Puristussuhdetta mitataan suhdelukuna ja puristuksia bareina. Tiedätte varmaan, että kun esim renkaaseen laittaa lisää ilmaa, renkaan sisäinen ilmanpaine suurenee. Kuitenkin renkaan sisäinen ilmanpaine suurenee myös, kun renkaan päälle tulee lisää kuormaa. Eli siis rengas menee hieman lyttyyn ja näinollen renkaan sisätilavuus pienee. Siitäpä voimmekin huomata, että puristuksiin merkkaa: Puristussuhde, bensaseoksen määrä ja mahdolliset vuodot.
Viimeksi muokannut wurdulak, 16.02.2008 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
no jos laitan myöhemmin 72cc pytyn niin siihen löytyy kupumäntää(?) ja ksavaako puristussuhde(?) sen kupumännän kans?
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Kyllä löytyy uuteen malliin kupumäntä ja sillä puristukset on hyvät Vanhanmallin kannen kanssa.
Uudenmallin kannen ja alakerran kanssa flättimäntä.
Uudenmallin kannen ja alakerran kanssa flättimäntä.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Ainakin EMC:n 72cc mäntä on sellanen joka soveltuu uudenmallin alakerta+vanha kansi yhdistelmään.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
okei semmonen siis
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Siin tarvii sitten vähän suurentaa pakoventtiilin taskua, ainakin ite suurensin/levensin vähän kun oli aika pieni/kapea vakiona.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Minun ei tarvinnut tehdä mitään venttiilientaskuille. Sen sijaan mäntä hipaisi sen verran kantta että siihen tuli palotilan muotoinen pieni uppoama. Se ei onneksi haitannut mitään.
Oli muuten 200. viesti!
Oli muuten 200. viesti!
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Mä ainakin katoin että pakoventtiilin tasku oli pienemmälle venttiilille mitä vanhassa kannessa on, imu oli kuitenkin ihan ok. Suurensin sitä vähä ettei tule ongelmia.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Onnistuuko tämmöinen setti: jinkun alakerta jossa 72cc pytty uudenmallin männällä? Mitä tarttee tehdä että onnistuu?
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
No sitten pitää olla vanhan mallin mäntä.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Eli ei onnistu mitenkään uudenmallin?
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Puristukset olis ainakin loistavat
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Siis ei se pojat ole kannesta kiinni, että mikä mäntä sopii, vaan se on alakerrasta kiinni. Kuitenkin tuohon yhdistelmään ei käy uudenmallin mäntä, koska jinkun 4-v alakerta on vanhanmallin männälle tarkoitettu. Kannessa on vaan se, ettei uudenmallin kannelle sovi kupumäntä.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
toimiskohan niin et tuommoseen jinkun koneeseen uuenmallin 72cc ja samurain kampiakseli nii sillä tulee mäntä ylemmäs ja samalla tilavuus kasvais johonki 90cc hen?
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Tarvisit samurain pytyn ja männän ja samalla tarvisi varmaan sitä lohkojen reikää suurentaa. Jos laitat vaan pitempi-iskuisen kammen, niin mäntä kurkkaa aivan stanasti pytystä. Eipä tässä samurain pytyn ja männän ja kammen asentamisessakaan mitään järkeä olisi. Saman tien voisi iskeä koko samurain koneen.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
jos se mäntä siinä jää alas vaki kammella nii eikös se nouse sopivasti pitemmällä
jos siis siinä jinkkelisä on se kampi matalemmalla mitä mankisa.
jos siis siinä jinkkelisä on se kampi matalemmalla mitä mankisa.