Tankki

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
Apila
Viestit: 14
Liittynyt: 18.10.2006 19:24

Tankki

Viesti Kirjoittaja Apila »

Tankkikeskustelu
Viimeksi muokannut Apila, 20.04.2011 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja kurri »

Heitä motorpowerille mailia tai soita, niillä on pirusti kaikkee mitä ei oo nettikaupassa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
FeraDo
Viestit: 210
Liittynyt: 12.10.2007 14:07
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja FeraDo »

Kuinkas monta kilsaa ajaa 4,5l täydellä tankilla, kohtuu vakiolla mankilla, ajon keskinopeus joku 40km/h

Kuhan vaan kysyn, kun en oo kokeillu kattoo.
|> Monkey & Kuvia <|
Carbon
Viestit: 141
Liittynyt: 08.12.2007 12:31

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Carbon »

FeraDo kirjoitti:Kuinkas monta kilsaa ajaa 4,5l täydellä tankilla, kohtuu vakiolla mankilla, ajon keskinopeus joku 40km/h

Kuhan vaan kysyn, kun en oo kokeillu kattoo.
No omalla -91 mankilla ajaa matka-ajossa keskinopeudella n.40-45km/h noin 210km. Mutta 0,5litraa on kyllä isompi tankki kuin sinulla. Virityksenä on 14/39 välit.
Että ei ole kallista tuo apinointi tienpäällä... :lol:
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
FeraDo
Viestit: 210
Liittynyt: 12.10.2007 14:07
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja FeraDo »

Jotenkin tuntuu, että tuo oma manki kuluttaa aika paljon. Kun mittarin pitäisi iha totta puhua ja 60-70km kohalla pitää jo kääntää varatankille.
Pitää kattoa vielä kertaalleen tuo, trippimittari nollaan ja tankki täyteen yms..
|> Monkey & Kuvia <|
Carbon
Viestit: 141
Liittynyt: 08.12.2007 12:31

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Carbon »

MITÄH :shock: ! Mikä kaasari sulla on? Mulla voi ajaa n.150km ennen kuin varatankkia tarvii.

Ja ainakin jos käyt huoltiksella tankilla, niin kun odottaa n.10sek kun tankki on "täynnä" niin menee vielä se "puolisen litraa" kun se bensa jotenkin valuu sinne tankkiin kunnolla.

Laskepa se kulutus seur. tankkauksella (litramäärä/tankillisen ajokilometrit*100=kulutus per 100km)

itsellä kulutus n.2-2.4l satasella
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja tukse »

FeraDo kirjoitti:Kuinkas monta kilsaa ajaa 4,5l täydellä tankilla, kohtuu vakiolla mankilla, ajon keskinopeus joku 40km/h

Kuhan vaan kysyn, kun en oo kokeillu kattoo.
Valio mana kuluttaa 2,7L per 100 km
Honda monkey - it´s a legend
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Apes »

Ite pääsin päätankilla 144km kunnes piti laittaa varatankille. 5l tankki on mulla, mutta ei sinne taida ihan viittä litraa mennä. Ja sekin että onko se just 1,00 litraa se varatankkiosuus :D Mut 2,5-3 litraa satasel se vie. Ratastettu vakio kyseessä.
racing
Viestit: 52
Liittynyt: 18.11.2007 20:19
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja racing »

Omalla monkeyllä olen päässyt 175 km että on mennyt varatankille.Varatankilla olen ajanut n. 50 km en uskaltanut enempää ajaakaan :)
Honda - Come Ride With Us!
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja juQ »

Paljonkohan tollanen 110cc@26mm kaasarilla varustettu monkey veis 100:sella?
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
anapoolis
Viestit: 262
Liittynyt: 20.12.2007 19:20

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja anapoolis »

juQ kirjoitti:Paljonkohan tollanen 110cc@26mm kaasarilla varustettu monkey veis 100:sella?

Varmaan jotain 4-5L riippuen ajotyylistä :lol:
Kuvia menopeleistä
pjyyko
Viestit: 40
Liittynyt: 19.09.2008 18:02
Paikkakunta: lahti(suomen chicago)

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja pjyyko »

http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1382

Tollasta gorilla tankkia oon ite aatellu uusimpaa skyteamiin. Musta ihan magee.
...ja jumala loi moottorin että pääsisi ihmisistä nopeammin eroon.
konkar
Viestit: 135
Liittynyt: 10.07.2008 22:59
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja konkar »

pjyyko kirjoitti:http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1382

Tollasta gorilla tankkia oon ite aatellu uusimpaa skyteamiin. Musta ihan magee.
Et saa sopiin tota tankkii ellet samalla vaihda gorillan penkkiäkin..
~Supermoto ready monkey~
pjyyko
Viestit: 40
Liittynyt: 19.09.2008 18:02
Paikkakunta: lahti(suomen chicago)

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja pjyyko »

Joo hyvä ku muistutit pitää peknkkiki uusia.
...ja jumala loi moottorin että pääsisi ihmisistä nopeammin eroon.
gorilla
Viestit: 39
Liittynyt: 15.05.2009 18:39
Paikkakunta: Jokela

Tankki

Viesti Kirjoittaja gorilla »

Mites muuten jos tonkin haluis hioa ihan pelti puhtaaksi, mitä tököttiä siihen ois hyvä laittaa pintaan, ettei ruostuis ? Käykö siihen ihan peruslakka
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Tännekkin olis voinu laittaa tai ihan pikkukysymyksiin yms. Ei uutta topiccia ainakaan tämmösen takia. Noo, perus lakka ainakin vie kiillon. Jos riittää intoa, ni heittää useasti autoglymiä yms. Ite en oo jaksanu tankkia maalata, joka on hiottu vesihionta menetelmällä peltiin asti ja oon pari kertaa heittäny autoglymiä päälle eikä ruosteesta ole puhettakaan. Tiedän tyhmää jättää maalaamatta peltiin asti hiottu. Ja onhan sitä kaikkia kova vahoja yms, mistä itsellä ei ole minkäänlaista tietoa.

Mutta jos tosiaan haluut mopoos kromise tanki, ni osta vaikka OoRacingiltä tämmönen, ei tartte pelätä hirveemmi ruostumista.
Viimeksi muokannut Jericho, 08.08.2009 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gorilla
Viestit: 39
Liittynyt: 15.05.2009 18:39
Paikkakunta: Jokela

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja gorilla »

Joo yritin katella ettei turhaa tule toistoja, mutten löytäny. V8 lehessä oli vaan yks h-d tehty tähän malliin, hiottu pelti puhtaaksi koko peli, ei ollu krominen, kun sehän säihkyy liikaa 8)

Yhdistin viestiketjun alkuperäisen Tankki-viestiketjun kanssa. -Koshceck
Viimeksi muokannut Jericho, 09.08.2009 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vilperi16
Viestit: 229
Liittynyt: 02.07.2009 21:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja vilperi16 »

Mites ku mulla on tankis pari isompaa lommoo ja ne pitäs paikata, ei taida onnistuu kitillä?
Faija ehdotti et pitäs viedä tinattavaks :think:
onks kellää kokemuksii?
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja kurri »

kolarikorjaajilla on vehkeet millä saavat vedettyä lommoja ulos hitsaamalla tapin ja liukuvasaralla...

ja sen jälkeen hionta ja tinaus yms.

mutta kyllähän kitilläkin saa aikamoisia monttuja umpeen, eri asia on sitten onko se hyvä... mutta nykykitit elää aika vähän, voi täyttää aika paljonkin ennen kuin näkyy myöhemmin.
(eikä ehkä kannata ostaa sitä kaupan halvinta kittiä, kalliimmat on paljon helpompia käyttää)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Muistanko ihan väärin, kun sanon että isompia lommoja ei tulisi kerralla täyttää vaan vaikka 2 eri kerroksella tietysti antaen välissä toisen kerroksen kovettua? Näin ainakin muistelisin lukeneeni Isopon 38:n mukana tulleessa ohje lappusessa, jossa oli vaiheittain kuvien kanssa neuvottu paikkauksesta. :think: Voi kyllä olla, että muistan ihan väärin ja kyse olikin maximi lommon koosta.

Niin ja lommoja ei kannata oikoo kompressoril+ilmaa. Itel poksahti tankki sisään sieltä taka osasta, missä on se kiinnike joka tulee runkoon 10 mutteril, pullistu ulos kokonaan runkoa vasten tuleva "syvennys" ja ei voinu ees ne 2 lommoa oikastua mitä oli tarkotus oikoo. Tästä on kyllä jo jonkun verran aikaa ja sillon halus koittaa nopeinta/halvinta tapaa. Seuraava vaihtoehto, eli kitti olis voinu olla jälkikäteen ajateltuna parempi. 8) Onneks ei ollu mikään Rottmans tankki tai edes alkuperäisis maaleis oleva.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja kurri »

Joo, toki parempi on täyttää pieninä kerroksina että liuotin haihtuu paremmin sisältäkin.

Toinen mikä voi käydä on että kitti paksuna kerroksena lämpiää niin paljon että syttyy jopa palamaan, tai ainakin tekee sen että pelti alla elää eikä tartu kunnolla.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Tosiaan tuo kitti ei varmaan olis mikään paras noihin klommoihin vaan tuo oikasu ja tinaus.

Sit tuosta tinauksesta,tinan täytyy todennäkösesti olla just korikorjauksiin yms. tarkotettua koritinaa? Biltemas vai motonetissa oli kai vissiin jotakin,voisi sillä joskus koittaa tankkiin tinata sellanen mielessä jo monta kuukautta ollut kuvio... :think:

Tuosta kittejen ja hartsien kuumenemisesta muuten,ite kun käytin peltipyttyä hartsihommissa ja joskus kun pääsi vähän kovetetta lorahtaan,niin kyl se aikas tulipalovaarallisesti sitä peltiämpäriä lämmitti. :mrgreen:
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja kurri »

käsittääkseni tarvii hapottaa tinattava kohta ensin että tarttuu hyvin, jonkun verran olen tankkia tinannut, mutta on ollut juoksutteellista tinalankaa mitä oon käyttänyt niin en tiedä mitä pohjustusta tankotinan kanssa tarvii...

äkkiseltään löysin tälläisen ohjeen: http://www.touhumaa.com/arkistot/touhunurkka/tinaus.htm
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
vilperi16
Viestit: 229
Liittynyt: 02.07.2009 21:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja vilperi16 »

Kiitokset ohjeista! Pitää koht lähtee tinailee :mrgreen:
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Tossa tinaillemisessahan pärjää jo kunnon tinalla ja pohjustus aineella,lput sujuu lämmittämällä. :mrgreen: Pitää hommata itelle aineet valmiiks.
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
Vastaa Viestiin