Vanne-topic

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja rocket »

Kuinkas porukat on noita vanteita levittänyt jotta tulee suorat?
Jonkinlainen U -mallin jigi johon keskiö pultataan pyörimään ja siihen vannepuolisko kiinni?
Tuohon kiinniolevaan puoliskoon heftaillaan mankeloitu levittävä pellinsuikale ja siihen heftaillaan ulompi vanteen reuna ja tuota ulompaa reunaa pyöritetään samalla pulttia vasten joka on hitsattuna tuohon jigiin?
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Taitaa olla vapaalla kädellä tehtyjä suurin osa, muutamaa poikkeusta lukuunottomatta. Täpeillä ensiksi vanne ympäri ettei sitten vetele niin roimasti ja kunnon sauma sen jälkeen. Toki paremman sa kunnon jigisysteemeillä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja rocket »

onkimato kirjoitti:Taitaa olla vapaalla kädellä tehtyjä suurin osa, muutamaa poikkeusta lukuunottomatta. Täpeillä ensiksi vanne ympäri ettei sitten vetele niin roimasti ja kunnon sauma sen jälkeen. Toki paremman sa kunnon jigisysteemeillä.
Magneetilla aattelin pitää palat yhdessä ja hefteillä tosiaan yhteen mutta tarkoitus on tehdä tuollainen U-mallin jigi profiiliputkesta, toiselle puolelle ylös laakeri heftillä kiinni johon etukeskiö pultilla kiinni pyörimään, vastapuolelle rpultti jota saa säädettyä vanteen reunan mukaan.

Aikoinaan kun auton peltivanteen keskiöitä käännettiin niin laitettiin etutolppa kiinni ruuvipenkkiin ja sen varteen hitsattiin pultti jota vasten vannetta pyöriteltiin samalla kun keskiö hitsattiin kiinni pistehitsien reijistä.
Saatiin aika suoria eikä painojakaan mennyt mahdottomasti.
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Itse tullut väännettyä vapaalla kädellä ja eipä niitä heittoja pahemmin tuu jos laittaa keskiöön ja akseli ruuvipenkkiin kiinni.
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Kuinka leveä vanne pitää olla, että 130/50/8 m-proffan saa venymään? Mulla 5,7 tuumaa leveä ja ei veny vielä siinäkään. Vaatii varmaan yli 6' leveää?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

3.50 vai 3.75 x 8 vanteet taakse? edessä vakio vanne. Meneekö kummatkin vanteet hyvin 3.50-8 heidenautteihin? :?
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Lateksi kirjoitti:3.50 vai 3.75 x 8 vanteet taakse? edessä vakio vanne. Meneekö kummatkin vanteet hyvin 3.50-8 heidenautteihin? :?
3,75 vois olla hyvä, kun ei tarvi vielä ketjulinjaa siirtää. Menee 3,5 Nautti hyvin.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Juhis »

ZJ90 kirjoitti:Kuinka leveä vanne pitää olla, että 130/50/8 m-proffan saa venymään? Mulla 5,7 tuumaa leveä ja ei veny vielä siinäkään. Vaatii varmaan yli 6' leveää?
En nyt ymmärrä?
Siis miten "leviimään"
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja rocket »

Renkaan venytys eli "liian" kapea rengas venytetään leveämmälle vanteelle.
Esim autossa 205 leveä rengas on liian kapea 7.5" vanteelle mutta 225 taas ei.

http://s203.photobucket.com/user/Mikado ... 6.jpg.html
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Saahan sitä vaikka mihin asti.
Riippuu kyllä siitä kumista ja kompurasta
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja rocket »

No jos lasketaan että 130mm leveä kumi on tuumissa noin 5.1" ja jos vanne on tuon levyinen niin rengas on aikalailla hyvin vanteella eli eipä juurikaan veny mutta jos sama rengas laitetaan 5.5-6" vanteelle niin silloin vanne on leveämpi kuin rengas eli alkaa jo venymään.

110/65-8 rengas on tuumina 4.3" eli jos sen laittaa 5" vanteelle niin alkaa olla venymallia.
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Aa, olin vähän pihalla.
Mutta kyl kokemuksel voin sanoo et eri merkkiset kumit venyy paremmin, eli saadaan "överimmän" näköiseksi.

Mut juu jotakuinkin noin se menee!
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja rocket »

Joo en minäkään ole noita kumeja ennemmin venytelly, enkä nytkään kun etuvanne on 4" ja takavanne hieman yli 5".
Mulla on MBF-Motosta tilatut profiilikumit ja ovat kyllä todella jäykät, tiedä sitten onko merkeillä eroja.

Volkkarimiehet suosii Nankang -kumeja, ne venyy kuulemma hyvin.
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

Tilasin 3.75 takavanteen. ulkoreunasta ulkoreunaan vanteen leveys on 10.8cm. venttiili reiän puolella oleva lautanen on 1cm leveämpi kuin toinen? kuuluuko olla näin? Mikä on skyteam monkeyn vakio vanne? uusi tuntuu todella leveälle.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Venttiilin puolen kuuluu olla leveämpi. Ja vanne mitataan sisäreunasta eikä ulkoreunasta, eli sitä "huulta" ei oteta mittaan. Ja vakiovanne on 2,5 tuumaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
MonkiPoika99
Viestit: 63
Liittynyt: 08.06.2013 13:31
Paikkakunta: Juva

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja MonkiPoika99 »

Onko muilla ollut ongelmia edessä 3.5" vanteen kanssa kun jarrusatula ei meinaa mitenkään mahtua :roll: satulasta otettu jo noin 2-3mm pois mutta ei mee vieläkää kiinni.. Eli otanko jarrusatulasta niin paljon pois että mahtuu vai onko muita keinoja?
Skyteam Monkey: Lifan 125cc,22mm kaasari 14-26 välit minicrossin putki
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

3,0 on levein mikä menee suoraan. Joutuu laittaan välilevyjä, ja silloin rengas ei tule keskelle.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Mango »

Satulasta vaan pois jos pystyy tai levyä ulommaksi.
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Itseasiassa 3,75 on levein mikä menee, itsellä meni 3,5 ihan helposti. Eihän sulla ole lautasen leveämpi puoli satulan 9uolella?
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Ventti
Viestit: 202
Liittynyt: 01.05.2014 12:10
Paikkakunta: Huittinen

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Ventti »

Minkäs uuden vanteen hommaan monsiin kun 3,75" meni jo kieroksi 3" vai 3,5", kun 3,25" ei vissiin enään saa mistään? Ja oisko kellään kuvaan miltä 90 m-profiili näyttäs tolla 3" vanteella?
Nyk. Husqvarna 125 SM/WRE White Dream *Klick*
Ex. Gas Gas EC50 Rookie
Ex. Honda Monkey -90 @Daytona T-Rex 150CC, Keihin PE28mm* --> *Klick*
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja panda »

Mahtaakoha noita 4" leveitä tai leveempiä kasi tuumasia saada mistään päin suomee, muuta kun mbf:ltä. Pitracela oli loppu ja wandalla ei oo.
Edamix
Viestit: 1
Liittynyt: 09.04.2015 19:47

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Edamix »

Onko kellään kokemuksia näistä vanteista https://www.ooracing.com/store/wheel-ki ... tyres.html ? Vai onko nämä perus kiinalaista laatua että menee samantien kieroks jos mm.keulii ? :think:
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Ihan samaa paskaa, mutta ei ne niin helposti kieroon mene kuin puhutaan. Ei aja vaan hidasteisiin yms täysiä,kyllä ne perus keulinnan kestää.
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Maikhou
Viestit: 75
Liittynyt: 21.02.2015 12:29

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Maikhou »

Onko noissa 4- ja 8-reikäisissä vanteissa muuta eroa kuin reikien määrä? Jos alkaa itse värkkäämään 4-reikäisistä 8-reikäiset, olisko helppo duuni vai voiko homman kusta helposti? :lol:
"Koht lähtee keulimaa!"
Vanhakunnonhonda91
Viestit: 14
Liittynyt: 27.03.2016 00:25

Re: Vanne-topic

Viesti Kirjoittaja Vanhakunnonhonda91 »

Eihän niissä ole muuta eroa kuin reikien määrä (paitsi mahd. leveys) mielestäni aika seppä saa olla että teet ne reijät siihen vanteeseen täysin symmetrisesti :D
Vastaa Viestiin