Huohotin

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

Niin on mutta eikös jotku oo laittanu sen kanteen, imuvenan korkin paikalle vai oonko nähny omiani..?
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja kurri »

no, kaippa se aika sama on laittaako sen sinne vai öljykorkkiin, mutta sama liitin ei kelpaa kumpaankin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
JÄBIKKÄ
Viestit: 41
Liittynyt: 11.12.2007 17:38
Paikkakunta: Hakojärvi

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja JÄBIKKÄ »

Hal0 kirjoitti:Niin on mutta eikös jotku oo laittanu sen kanteen, imuvenan korkin paikalle vai oonko nähny omiani..?
mula on imuvenan korkis ja hyvin toimii! 8)
rahalla saa, ja manalla pääsee!:D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2574
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja HPT »

huomaako sen toimivuuden jotenkin erikoisesti? :D
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
monkey-speed
Viestit: 303
Liittynyt: 08.08.2005 22:13

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja monkey-speed »

Tuskin perstuntumalla huomaa mitään erikoista :roll:
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja kurri »

jos on läpinäkyvä letku niin näkee kun se menee huuruun :)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja haraa »

onko tosta moposopin huohottimesta jotain muuta iloa ku ulkonäköä :D eiks se tuu öljytikun paikalle kii ja jos se huohotin on siinä kii ja keulii nii eihän öljyt tuu ulos sitä letkuu pitki :D
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Race_ »

haraa kirjoitti:onko tosta moposopin huohottimesta jotain muuta iloa ku ulkonäköä :D eiks se tuu öljytikun paikalle kii ja jos se huohotin on siinä kii ja keulii nii eihän öljyt tuu ulos sitä letkuu pitki :D
Mulla ainaki 125cc koneessa jäähdytti konetta, ei kyllä oikeen uskois.. Ei tuu öljyt ulos sentää :D
Partanen
Viestit: 272
Liittynyt: 30.06.2008 17:33

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Partanen »

haraa kirjoitti:onko tosta moposopin huohottimesta jotain muuta iloa ku ulkonäköä
Edellisellä ja tällä sivulla on kiteytettynä huohotuksen parantamisen merkitys. Kannattaa lukea.
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Jos tekee itse huohottimen, niin olisko seuraavanlainen viritys käytännöllinen:

Yhden letkun sijaa lähtisikin letku sekä öljytikun paikalta, että ylemmän venttiilinkorkin nipasta. Nämä letkut menis kiinni pieneen huohotusäiliöön joko erikseen tai Y-haaroituksella (olisko parempi erikseen jotta molemmat letkut saisi ilman säiliön kautta eikä sekottuisi?). Tästä säiliöstä lähtis pieni pätkä putkea jonka päähän tulisi jokin power filtteriä tai vaahtomuovisuodatinta vastaava suodatin. Putken ja säiliön liitokseen vois myös laittaa jonkinlaisen tiheämmän suodattimen jos putken päässä on vain tavallinen power filtter. Alakauttasen putken kanssa tämä härpäke sitte peittäisi sopivasti vakioputken jättämää tyhjää tilaa penkin alle josta runko paistaa ikävästi.

Ja ilmeisesti jos onnistuu esim. hanaliitoksilla tai vastaavilla rakentelemaan itse nuo huohotinkorkit pitäs ilmeisesti suosia isoja nippoja ja avaraa letkua?

Jotkin tuon huohottimen osat voi tuntua ehkä tarpeettomilta, mutta ulkonäkömielessä voi olla toimivia. :)
Viimeksi muokannut Jarso-, 08.11.2008 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

No toihan on periaatteessa ihan kaupasta ostettu huohotinsäiliö, itsetehtynä.
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Sattu oleen tollanen raiskattu venakorkki (vanhan omistajan tekosii..) Ajattelin sit tehä siit sellasen huohotin korkin. Porasin reiän siihen keskelle, ja siihen reikään väkivalloin hakkasin kupariputken pätkän. Kupariputkeen liitin pienellä klemmarilla letkua, jonkan vedin tankin alle ja siihen letkun päähän pala vaahtomuovii. Ei vaikutusta huomannu kyl mitenkään, mut kyl sielt letkusta tulee ilmaa. E: jos tekee samanlaisen, eikä siit tuu ihan tiivistä, ni kannattaa tiivistää se jollakin (mä käytin silikonia). Muuten katoo paineet koneest, eikä käynnisty lainkaan.
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Tollanen: Kuva
Eihän toi kaunis oo, mut jos vähänkin vähentää koneen rasitusta ni kelpaa mulle :mrgreen:
E: Huomatkaa hieno imukaulan reiän peittopatentti, polkupyörän sisäkumin paikkaus palasta ja klemmarista :lol:
TheNightRider
Viestit: 44
Liittynyt: 13.11.2008 21:37

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja TheNightRider »

mulla olis itelläkin yks venan korkki joka on pyöree mut en saa sitä irti siitä :evil: tarvis vähän apuu siihen onko kellään tietoo tai jotain kikkaa miten sen sais pois???
oma monkey kuva
nähää baanalla ;)
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

Et saa korkkia irti moottorista vai? Lenkkiavain ja siihen vaikka joku putkenpätkä pidennykseks, niin on pitempi varsi, on helpompi vääntää. (Y)
zaku
Vip-käyttäjä
Viestit: 375
Liittynyt: 12.08.2007 12:49
Paikkakunta: Äetsä

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja zaku »

Lukkotongeilla saa aika hyvin, jos ei tykkää lähtee ni kone lämpimäks ja jollain jääpalalla(?) korkki viileeks ja sitte koittaan :)
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Apes »

Lenkkiavaimen asettaa siihen ja sit toisella lenkkiavaimella napakka lyönti siihen lenkkiavaimen varteen, nii lähtee mukavasti :) Jos siis kuusiokanta siin korkissa...
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja kurri »

Apes kirjoitti:Lenkkiavaimen asettaa siihen ja sit toisella lenkkiavaimella napakka lyönti siihen lenkkiavaimen varteen, nii lähtee mukavasti :) Jos siis kuusiokanta siin korkissa...
Yhestä kiinalaisesta korkista jäi mulla kierteet kanteen noin. :D
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Mulla oli just toi korkki mist tein huohottimen ni menny tosi tiukkaan kanteen kiinni ja oli pyöristyny ne kulmat. Hakkasin ruuvimeisselillä pienen reiän ja siitä naputtelin vasaralla ja ruuvarilla auki :D Sais kaverilta 2e kromi korkin :)
Viimeksi muokannut Bomb3r, 17.01.2009 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TheNightRider
Viestit: 44
Liittynyt: 13.11.2008 21:37

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja TheNightRider »

joo koko korkki oli loppujen lopuks 2 osassa :roll:
oma monkey kuva
nähää baanalla ;)
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Bomb3r kirjoitti: Muuten katoo paineet koneest, eikä käynnisty lainkaan.
Mitä pirua? Miten moottori voi sitten toimia, kun onhan siellä huohotusaukkokin?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

Vuoti ihan siitä letkun alusta, rengas pyöri vaikka oli vaihde päällä ja kuulu sellasta "sihinää". (Täytyy työntää käyntii ku hampaat menny käynnistypolkimen askelist) Paineet hukas. Painoin letkun kunnol korkkiin kii ja kiristin hyvin. Lähti ekast käyntiin. Luulis et kävis samanlaisest, vaikka kuin tiukas olis letku ku paineethan pääsee kuitenkin sitä letkuu pitkin pois. Joku viisaampi selittäköön mistä tämä johtuu..?
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Mutta onhan sulla nyttenkin se letku siellä, josta pääsee ilmaa paljon enemmän kuin jostain pikku vuodosta. Joku voi vaikka koittaakäyttää ilman venankorkkia, varmasti toimii samallatavalla kuin korkin kanssa.

Mieti nyt miten se voisi vaikuttaa edes? Palotilassahan ne paineet on suurimmaksi osaksi. Tuolla periaatteellahan mikään huohotin ei toimisi.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja HPT »

Bomb3r kirjoitti:rengas pyöri vaikka oli vaihde päällä
Ööh? :mrgreen:
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Bomb3r
Viestit: 168
Liittynyt: 04.05.2008 21:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Huohotin

Viesti Kirjoittaja Bomb3r »

No tota just ajoin takaa. HPT: sulla on vaihdepäällä ja mopo sammutettu. Yrität työntää sitä eteenpäi, mitä tapahtuu? Rengas ei pyöri. No, mulla pyöri. Ängin sen letkun siihen hyvin ja toimi taas normaalisti. Mut kuten Wiibo jo sanoikin, kyllähän sitä ilmaa jokatapauksessa pääsee sieltä letkusta meneen, miks joku pikkuvuoto sit vaikuttaa..? Ja oon ihan varma et johtu siitä. Kokeilin jopa uusiks.
Vastaa Viestiin