Tänään on 18.11.2018 15:43


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:05 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki
eli voisko joku kertoa saako mankiin tätä? pitääkö jarrua muokata kuinka vai pitääkö se ostaa jostain??mopot korjausopas kirjassa tästä on sivulla 39. tuo kuulemma paljon jarrutehoa enemmän.

_________________
It was at this moment that he knew, he fucked up.


Viimeksi muokannut petsku päivämäärä 24.04.2009 18:48, muokattu yhteensä 4 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dimlex-jarru
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:22 
Avatar

Liittynyt: 21.01.2008 23:01
Paikkakunta: Rauma
Mikäköhän tämmönen kapistus on, kun googlettamalla tuli vaan fillarin jarrujen kuvia? :lol:

_________________
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dimlex-jarru
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:27 
Vip-käyttäjä

Liittynyt: 31.05.2006 11:59
Paikkakunta: Sastalama
Dimlex vai Simplex jarru? :think:

_________________
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dimlex-jarru
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:54 
Avatar

Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity
Tarkoittaa Dimlec jarruja. Jossain netissä näin hyvä kuvan niistä, mutta en muista osoitetta :think:

_________________
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dimlex-jarru
ViestiLähetetty: 19.04.2009 22:38 

Liittynyt: 08.09.2008 21:31
Paikkakunta: iso joki
Niin kertoisko joku asiasta tarkemmin??

_________________
Honda Stunting


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dimlex-jarru
ViestiLähetetty: 19.04.2009 22:45 
Vip-käyttäjä

Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka
Siis tarkoitetaanko tässä nyt hydraulisesti toimivia rumpujarruja? :think:

_________________
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dimlex-jarru
ViestiLähetetty: 19.04.2009 23:03 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki
ei vaan laitetaan toinenkin levitysnokka. olin laittanut vahingos dimlex vaikka on duplex. asiasta on mopokirjassa= sivulla 39.

_________________
It was at this moment that he knew, he fucked up.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 20.04.2009 08:07 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 17.04.2007 17:02
Niin, Duplexissa on siis kaksi levitysnokkaa per jarrurumpu. Hyöty varmaan aika mitäänsanomaton, kengät kuluu tasaisemmin? Ja kyllähän noi saisi tehtyä helpostikin vaikka sorvailemalla uuden jarrukilven.

_________________
Lukekaa saatana
Lainaa:
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?


Koscheck fanclub <3


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 20.04.2009 18:41 

Liittynyt: 30.06.2008 17:33
Monkeyn rumpujarrut on mallia "simplex", eli vain toinen jarrukengistä on "itsetehostava". Toinen jarrukengistä "haukkaa" rumpuun kiinni, ja on siten tehokkaampi kuin toinen. Kuluukin siksi enemmän. "Duplex"-rumpujarrussa molemmat jarrukengät ovat "itsetehostavia", eli jarru jarruttaa tehokkaammin, kun molemmat jarrukengät "haukkaavat" rumpuun kiinni. Molemmat jarrukengät kuluvat suunnilleen saman verran. Silloin joskus, kun autoissa oli rumpujarruja, saattoi etuakselilla olla duplex:it. Kaksipyöräisissä, varsinkin mopoissa riittänee simplex-jarrut, ainakin takana. Eteen kannattaa varmaankin laittaa vaikka levyjarru, ennen duplex:eja.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 21.04.2009 16:28 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki
ai miks mieluummin levyjarrut? mulla ei ainakaan rahaa oo sellasia ostaa.

_________________
It was at this moment that he knew, he fucked up.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 21.04.2009 16:34 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 15.04.2006 21:19
Kuka ny muutenkaa vakio keulalla parempaa jarrua laittaa ku linttaa koko paska.
Rummut on rumat ja ne jumii ja temppuilee enemmän ku levy.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 21.04.2009 16:37 

Liittynyt: 09.04.2008 18:17
Paikkakunta: Keitele
Ja sitten jos sulle ei ole levyihin varaa niin onko sulla varaa duplexeihin? Luulis niiden maksavan enemmän+modaus mankiin.

_________________
Jump or die


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 21.04.2009 18:13 

Liittynyt: 30.06.2008 17:33
Niin takajarruhan on tehokas jo alunperin. Syykin selviää, kun katsoo jarrupolkimen pituutta, jonka vuoksi jarrukenkien avaamiseen eli jarrutukseen saa paljon voimaa.

Jos tahtoisi mankin etujarruun lisää tehoa, niin ehkäpä vipuvarsia voisi pidentää. Eli pidempi vipu sinne navan päähän, kävisiköhän PV:n vastaava. Onkohan pidempi? Tai sitten pidempi jarrukahva, jolla saisi enemmän voimaa jarruihin. Monkeyn etujarru on kyllä hiukan heikkotehoinen, jos vertaa vaikka PV:n rumpujarruun.

Duplex:in virittely/rakentelu voisi olla aika vaikeaa. Lisäksi jarrusta voisi ainakin teoriassa tulla liiankin ärhäkkä, ja jarru olisi jatkuvasti lukossa pienelläkin jarruvoimalla.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 21.04.2009 22:57 

Liittynyt: 20.09.2005 18:01
Paikkakunta: ylöjärvi
Hyväkuntosella vakioetujarrullakin saa jo keulaputket vääntyyn 45 astetta taaksepäin. :D

_________________
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 21.04.2009 23:22 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
"Hyväkuntoisella" ne vasta saakin kun ei pysähdy ennen seinää :lol:

Muttajoo, onko tommosella duplex-jarrulla mitään tarvetta missään mopossa... Normaali rumpujarru pysäyttää kyllä, levyjarru myös.

_________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 23.04.2009 18:14 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki
no hopperin keulas ei oo levyjarrua,mun mankis on paskat etujarrut ei takajarrut ja ei olis kiva mennä puskaan, mutta totesin että on paskat eli käytetty levykeula pitää ostaa. :?

E: niin ja muka duplex jarru kallis? 10e levitysnokka.

_________________
It was at this moment that he knew, he fucked up.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: duplex-jarru
ViestiLähetetty: 23.04.2009 19:21 

Liittynyt: 30.06.2008 17:33
Millä sen levitysnokan saisi sinne paikalleen? Sen kun pitäisi vääntää vain yhtä jarrukenkään kerrallaan. Ja toinen levitysnokka vääntää toista kenkää. Ja millä sinne saisi semmoisen vivuston, jolla saadaan väännettyä molempia nokkia sitten yhtaikaa.

Varmaankin halvin ja helpoin keino tehostaa mankin rumpujarrua on hommata pidempi jarrukahva. Kaikki muut rumpujarrun virittelyt ovat erittäin kyseenalaisia, ellei varmasti tiedä mitä on tekemässä.

Vielä halvempi on kunnostaa se alkuperäinen jarru kuntoon. Hangata rumpua ja jarrukenkiä vähän hiekkapaperilla, niin kyllä pysähtyy.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07.10.2016 19:18 

Liittynyt: 04.02.2015 10:54
Järkevämpää paikkaa en löytäny kysymään tätä, joten onglemana on ettei manki pysähdy levytakajarrun kanssa. Ilmaa ei ole järjestelmässä yhtään, Ostin uutena, eikä uutenakaan jarruttanut, niin mikä voi olla ongelma?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.10.2016 12:38 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Se ilma osaa olla vittumainen saada noissa pois sieltä järjestelmästä, jos levyssä ja paloissa ei oo rasvaa tai ne ei oo jumissa, nii siel o sillon ilmaa vielä.

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.10.2016 12:52 

Liittynyt: 04.02.2015 10:54
Eikös poljin liikkuisi paljon jos järjestelmässä olisi ilmaa? Kun mulla liikkuu vain millejä, pitää käydä seisomaan sen päälle että jotain tapahtuu. :think:


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com