Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
wiljamiii
Viestit: 20
Liittynyt: 06.08.2014 22:20

Re: Keulan päivitys (ex. Hopperin keula)

Viesti Kirjoittaja wiljamiii »

Kuinka pitkä on vakio keula?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Keulan päivitys (ex. Hopperin keula)

Viesti Kirjoittaja Mango »

Hondan vai jonkun kiinalaisen?
wiljamiii
Viestit: 20
Liittynyt: 06.08.2014 22:20

Re: Keulan päivitys (ex. Hopperin keula)

Viesti Kirjoittaja wiljamiii »

skyteam st 125
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

51cm
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Egi99
Viestit: 49
Liittynyt: 04.08.2014 12:09
Paikkakunta: Turku

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Egi99 »

Itseäkin kiinnostais toi levykeulan tontitus
(Orkkis!)Honda Monkey -99
OsKuZ50J
Viestit: 46
Liittynyt: 08.06.2014 21:51
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja OsKuZ50J »

Olisko manki suht koht "tasapainossa" skyteamin keulalla ja 290mm iskareilla? :think:
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Mango »

Millä takahaarukkalla?
Egi99
Viestit: 49
Liittynyt: 04.08.2014 12:09
Paikkakunta: Turku

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Egi99 »

Jos madallan keulaa niin paljon ettei se jousta niin vääntyykö vanteet töyssyssä? Entä vääntyykö runko?
(Orkkis!)Honda Monkey -99
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Mango »

Runko tuskin vääntyy, mutta varsinkin alumiinivanteet saattaa vääntyä. Kannattaa väistellä pahimmat kuopat :wink: .
OsKuZ50J
Viestit: 46
Liittynyt: 08.06.2014 21:51
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja OsKuZ50J »

Mango kirjoitti:Millä takahaarukkalla?

vakio
jQ50
Viestit: 31
Liittynyt: 23.09.2012 00:35

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja jQ50 »

Elikkä nyt mankistit opastakaa, kuinka tuo keulan korotus tapahtuu? Eli jonkunlaiset holkit täytyy hommata? Olisiko kellään kuvia keulasta niiden koropalojen kanssa? :think:
Maattanee
Viestit: 11
Liittynyt: 01.08.2014 20:08

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

Onko kellään kokemuksia? Meinaan omaan mankiin laittaa pitracingin 510mm levykeulan.En voi nyt linkittää sitä kun pitracing nettisivut on lomilla. :)
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja monsimies »

Mitäpä tuohon kokemuksia, varmaan jokatoisessa mankissa sellanen keula.
Itsekin omaan ex mankiin sellasen ostin ja ihan pelittävä keula oli.
~Stuntriding is not a crime~
Tepitin
Viestit: 38
Liittynyt: 25.02.2010 22:43

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Tepitin »

Pitäisi ostaa uudet keulanpuolikkaat 90-mankiin, mutta nyt on hieman epäselvää että mikä palikka käy oikealle puolelle.
Esimerkiksi tässä lukee että -86-vuoden keula käy "pienillä muutoksilla": http://www.moposoppi.fi/fi/Honda+Monkey ... 00-165-000
Mitähän nuo pienet muutokset sitten ovat?
VMS
Viestit: 293
Liittynyt: 24.08.2015 06:09
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja VMS »

Kyseessä hondan oma keula. Onko noilla "emäputkilla" tapana kulua vai onko vika aina vain noissa muoviholkeissa ja liukuputkissa? Oli niin saatanan väljänä keula, että jotain sille pitäisi keksiä. Oli myös molemmat jouset poikki jne.
Saako ulkomailta noita uusia alkuperäisiä liukuputkia tilattua? Suomessa näyttää olevan ei oo:ta.
Monkeyt -97, -94, -84, -83, -78

Honda alkuperäisosat: http://www.motokellari.fi
tesa
Viestit: 99
Liittynyt: 19.02.2010 19:35
Paikkakunta: 05

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja tesa »

Tuossa uutta projektia aloittelemassa ja etupää puuttuu..
Kuva
Vasen runko vm70 (projekti) ja oikea vm80. (Rungon emäputkessa 2,5cm pituus ero.)
Minkä pituisia noissa "nykypäivän" USD-Keuloissa emäputken akselit?
polakki
Viestit: 6
Liittynyt: 23.10.2015 19:11

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja polakki »

Minkälaista keula-iskarit-swingi settiä (cm) suosittelisitte ku mankiin tulossa +150cc motti. Hakusessa ois mielummin korkea manki, eli haen semmoista "paranneltu orkkis" lookkia Ja olisi tarkoituksena että ei ihan kokoajan keulisi :D (toki välitkin vaikuttaa asiaan) Ja että manki ois suunnilleen tasapainossa.? Kuva alustasta olisi plussaa (Y)
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja panda »

Normi nestekeula on ihan hyvä, sit voi tukkia jonku minicrossin keulan joka on muutaman kilon vakiota raskaampi. Mulla on joku tommonen normi nestekeula ja +16 svingi eikä keuli kaasusta vaik on kuutiota melko paljon. Enempi siihen vaikuttaa svingi mut joku +10 nii ei keuli 150cc kiihytyksessä ees ykkösellä vaikka haluut.
Weekoboy
Viestit: 3
Liittynyt: 30.03.2016 15:42

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Weekoboy »

Moro, onko kellään tietoo että onko honda monkeyssa ja skyteam monkeyssa samankokoiset laakeripesät?. Tarkoitus laittaa hopperin pumput mankin t-paloihin ja se skytarin runkoon. En uskalla tilata ennenkuin olen varma että sopii varmasti keskenään skyteam ja hondan osat??
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Minkey »

hopperin keula on aivan liian pitkä mankiin :D
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Weekoboy
Viestit: 3
Liittynyt: 30.03.2016 15:42

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Weekoboy »

Kyllä mä sen tiän :D. Mutta onko mankin ja skyteamin laakeripesät saman kokoset?. Tarvis saada nopsaa tieto!
Sumbiz
Viestit: 2
Liittynyt: 29.11.2016 23:58

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Sumbiz »

Meniskö nää skyteam monkeyhin? Pitääkö noita jotenkin modata ja jos pitää niin miten? Apuja kiitos!
https://www.wandamotor.fi/mobiili/etujo ... 30250.html
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Tarviit noihin sopivat t-palat. Helpoimmalla saat usdn kun hommaat jostain minikrossista ja lyhennät sopivaksi
Hyvä ja Halpa
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja jarez »

Pitäisi veljen skyteamiin vaihtaa ohjauslaakeri niin ajattelin kysyä onko laakerisarjoissa iso hintaero verrattaessa esim suomen hintoihin (Motorpower)?

Laakerityyppejä on vissiin kaksi? Mielellään kartiolaakerit laittaisin, en oo vielä peliä purkanut niin en tiedä mitkä siellä tällähetkellä on.
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Keulan päivitys (keulavaihtoehdot, tekniikat...)

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

jarez kirjoitti:Pitäisi veljen skyteamiin vaihtaa ohjauslaakeri niin ajattelin kysyä onko laakerisarjoissa iso hintaero verrattaessa esim suomen hintoihin (Motorpower)?

Laakerityyppejä on vissiin kaksi? Mielellään kartiolaakerit laittaisin, en oo vielä peliä purkanut niin en tiedä mitkä siellä tällähetkellä on.
Kartiolaakerit todennäköisesti löytyvät tuosta skyteamista, ainakin alkuperäisenä.
Hieman kalliimmat kuin vastaavat kuulalaakerit. Kiinan hintoja kun katselin niin tuo jälkimmäinen laakerisarja täydellisenä maksaa reilu 9€ posteineen suomeen:

https://www.aliexpress.com/item/Motorcy ... st=ae803_3

MBFmoton vastaava setti 32€+postit:
http://mbfmoto.com/etuhaarukan-tarvikke ... sarja.html

Motorpowerilla yksi kartiolaakeri ylös tai alas maksoi 15€ ja sisälsi ilmeisesti vain laakerin eikä muuta.
MBFmotolla kartiolaakerit ylös ja alas 25,90€ ja ei tule muuta paketissa.

Kiinasta tilasin piikkimonkey-projuun alunperin nuo kartiolaakerit (maksoi reilu 20€ täydellinen setti posteineen), mutta lähettivät vahingossa nuo "tavallisemmat" kuulalaakerit. Rahat palauttivat kun valitin asiasta eikä tuotteita tarvinnut palauttaa niin pistin tuon kuulalaakerisarjan keulille.

Suomesta en ole vähään aikaan tilannut mopoprojuihin osia paitsi jos on pitänyt saada heti eikä parin viikon päästä eli muuten jumala siunatkoon Kiinaa :lol: .
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Vastaa Viestiin