Tänään on 16.08.2018 19:21


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.03.2012 15:25 

Liittynyt: 25.03.2011 13:01
Mankin merkki, malli ja vuosimalli: Honda Dax '72

-Viritykset: 88cc
-Miten vika ilmenee:Puolarin kytkin ei irroita kunnolla
-Milloin vika ilmenee:kun painaa kytkintä
-Minkä jälkeen vika ilmeni: ei tiedossa
-Kuuluuko epäilyttäviä ääniä (Jos, niin mistä?): Ei
-Oletko kokeillut jo tehdä jotain asian vuoksi? njet


Mustakilpisen kytkinmurheet jatkuvat=kesän merkki!

Kytkin toimii pääpiirteissään eli pitää ja irrottaa, mutta ei irroita kun vaihdepolkimen painaa alas (senhän pitäisi, eikö?), joten vaihdot liian racing-henkisiä. Mikäs vikana, onko kasaustekninen kysymys vai joku osa "valmis". Oire lienee tuttu guruille ja muille pitemälle ehtineille.


edit:

Kytkimen toiminta palautettu säätämällä ...tällä kertaa oikein. Nimittäin kun ymmärsin veivata vastapäivään ja sitten varttikierros takaisin eikä toisinpäin. Tästä vasta tajusin:

http://www.youtube.com/watch?v=1pP_L85mo7A

Tämän voi poistaa tai jättää näytille muistuttamaan häpeästä ja luetun ymmärtämisen vaikeudesta allekirjoittaneen osalta.

_________________
Honda ST70 '72
Honda XL600V Transalp '89
Honda MSX125 '13


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.10.2015 22:51 

Liittynyt: 26.11.2012 14:04
110cc puoliautomaatissa ilmeni sama vika mutta se ei korjaudu säätämällä. eli ryömii vähän kokoajan eikä saa paikoillaan vaihdettua vaihdetta. pysyy kuitenkin paikoillaan ja välillä käynnissäkin mutta ketju hyppii kokoajan. oisko lisää ideoita mikä vois olla vikana?

lisätään nyt vielä että tänään toimi toista tuntia ihan ok, kone kun lämpes niin rupesi tekemään tuota. ja vaihepolinta kun painaa niin kone tykyttää ennemmin kun irrottaa eli niinkun toimis väärinpäin.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.11.2015 22:30 

Liittynyt: 26.11.2012 14:04
Tämäkin ongelma on ratkaistu. ilmeisesti vähän huonoa rautaa kytkinasetelman ja kampuran laakeriholkin metalli kun oli kaivautunut laakeriholkki päistään niihin. kytkinkellon kun kiristi paikoilleen niin se kampuran pikkuratas kiilautui kiinni kytkimeen ja oli tahmea. löytyi rikkinäinen vaihteiston akseli missä oli just passeli prikka niin laitoin laakerin päähän lisäks. nyt toimii.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.01.2016 17:13 

Liittynyt: 17.04.2015 06:44
Lainaanpa ketjua ettei tarvitse avata uutta....

Vaihdoin kytkinlevyt (tarvike)vakioon -84 Hondaan ja nyt ei onnistu kytkimen säätö.Olen koittanut ohjeen mukaan säätää mutta jos laittaa niinkuin ohje sanoo, vaihteen kytkeytyessä nykäisee kovasti ja mopo vetää voimakkaasti vaikka on tyhjäkäynnillä ja sammuu.Eli ihan kuin kytkin ei irroittaisi.Sain sen toimimaan jotenkuten kun käänsin säätöruuvia normaali ohjeesta 1,5 kierrosta ikäänkuin esijännitykseksi mutta eihän sen näin kuuluisi toimia kun siellä on nyt ikäänkuin luistoa ja välykset on poissa.
Mitä tein mahdollisesti kytkimen kasauksessa väärin vai olisiko pitänyt samalla uusia jotain muutakin kuin levyt?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.01.2016 18:38 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
avasitko aukipäin niin kauan että alkoi tiukkenemaan ja sitten hiukan takas? vai menitkö vahingossa käsikytkimellisen ohjeen mukaan

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.01.2016 18:48 

Liittynyt: 17.04.2015 06:44
moi.

Ensin aukaisin lukituksen,keskeltä ensin käänsin myötä päivään, sitten vastapäivään kunnes tuntui vastustusta ja siitä otin hieman myötäpäivään.Tämä säätö sai aikaan kuvailemani oireilun.Nyt säätö on niin että tuosta vastustus kohdasta on käännetty vielä 1,5 kierrosta kireämmälle niin toimii,ei vedä eikä sammu kun vaihteen kytkee.Mutta näinhän sen säädön ei vissiin kuulu olla.
Tyhjäkäyntiäkin pienensin mutta sillä ei ollut tuohon kiskomiseen vaikutusta.

Nyt ihan varmistuksena kysyn kun tämän mallin kytkin ei ole kovin tuttu

Eikös tämän vaihteisto kuulu toimia niin että vaihteen kun kytkee, niin sen jälkeen polkimen voi vapautta,mopon ei kuuluisi vielä tässä vaiheessa kovasti vetää tai sammua, ja sitten kaasulla liikkeelle.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.01.2016 19:39 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
joo ei pitäisi vetää millää vaihteella jos kierrokset on alhaalla. itse vikaan en osaa mitään sanoa :?

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2016 00:36 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Jos vetää tyhjäkäynnillä vaihde päällä, säätöruuvia vastapäivään. Jos taas nyppäyttää niin myötäpäivään. Säätö lämpimillä öljyillä ja 1/8 kierrosta on jo paljon.

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com