Tänään on 20.01.2018 08:18


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: YX160 hankala käynnistää
ViestiLähetetty: 20.04.2017 21:38 

Liittynyt: 26.04.2014 17:50
Elikkäs mankissa YX160 motti kera 26mm molkt kaasarin ja ekoja kertoja koittanut käynnistellä.
Säädöt lyhyesti: pääsuutin 102, neulan sokka keskellä ja seosruuvi pari kierrosta auki.
Kone siis ei käynnisty, silloin tällöin kevyesti yskähtää mutta ei yritäkkään jäädä käyntiin. Kaasua tai ryyppyä ei kuulemma kannata antaa yhtään, varma tapa saada kunnon takapotku?
Kipinä katsottu ja hyppii nätisti, tulppa on uusi.

Mitä kannattaisi koittaa? Isompaa pää/tk-suutinta, muita säätöjä? Honkleibomba & panda, teitä kaivataan :)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.04.2017 11:04 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Moi! Odotat että tulee 30 astetta lämmintä tai hommaat isomman tyhjäkäyntisuuttimen. Molkt 26:ssa tyhjäkäyntisuutin on merkitön, mutta ulkomaisien foorumeiden mukaan kooltaan 17.5.

Sama suutin kuin mikuni VM24:ssa löytyy esim moposportilta ja oorasingilta tilaamalla toki myös.
22.5 suuttimella lähtee jo käyntiin, mutta Suomen lämpötiloihin sopii hyvin 25.0-27.5 suutin.
https://www.ooracing.com/jet-pilot-vm26 ... f-2-5.html

Kyllä se ryypyn tarvii että käyntiin lähtee.

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.04.2017 19:03 

Liittynyt: 26.04.2014 17:50
Jees, pääsuutinta suurennettu kokoon 114 ja pikkuhiljaa alkaa luonnistumaan :)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.04.2017 22:07 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
suutin jumpaa vaa että löytyy sopiva, kyllä ne käyntii lähtee ilman ryyppyä ainaki meillä... 4-7 polkasua vaikka ois seissy pariki vikkoa. Saaha sitä kaasua ja ryyppyä käyttää jos tohtii ja ei oo nii paljo puristuksia, ite käytän tuossa valkosessa kyllä, mutta se on vaa sit melko varma että ku potkasee takas ni o lohkot remontissa :D

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.04.2017 23:31 
Avatar

Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari
Kyllä siinä oppi kaasarin irrottaa minuuteissa ku itsekkin aikanaan säätelin tuota 160cctä. Suutin jumppaahanse yleensä vaan vaatii. Kannattaa heti radikaalisti muuttaa sitä kokoa nii nopeesti ite ainaki erotin mihi päi pitäs muuttaa. Itsellä oli talven seisonut ja lähti alle 10polkasulla käyntii.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.04.2017 23:57 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Mulla hieman lussumpi YX 150 electric start malli Molkt 26 kaasarilla. Pääsuutin 105 ja tyhjäkäyntisuutin 27.5. Lämpöisestä tallista lähtee potkulla käyntiin, startilla pyörittää, mutta ei ilmeisesti riitä virta CDI:lle kun on DC-CDI. Kone lämpimänä lähtee startistakin. Ei muuten lähtenyt kylmänä edes auton akulla startilla.

Tänä iltana meinasi sitten palaa koko paska. Mopo oli kylmässä tallissa ja ulkona oli +10 astetta. Ryyppy päällä käynnistin ja räki välillä ilmanputsariin. Alkoi tulla savua ja putsari syttyi palamaan.
Onneksi oli hanska kädessä ja sain tukahdetutettua palon, jos olisi bensaletku saanut lämpöä niin ois varmaan palanut soihtuna koko vehje.
Putsasin sulaneet muovit ja uusi putsari tilalle, avasin seosruuvia kierroksen ja lähti käyntiin. Pelasi ja kulki hienosti. Saas nähdä miten ensikerralla :think:

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Viimeksi muokannut ariilari päivämäärä 23.04.2017 12:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.04.2017 12:54 

Liittynyt: 26.04.2014 17:50
Oho, siellähän on ollut kuumat paikat ^ :shock:

Tuo oma 160 pelaa nyt kohtuu ok, mitä nyt keskikierroksilla hiukan rötää/pätkii, menisikö neulan laihentamisella tai jollain. No, jatkamme harjoituksia (Y)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.04.2017 13:06 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Moi! Ihan täydellistä jouhevaa tuosta ei saa koskaan normi kaasarilla. Sen verran kuutioita ja kaasari on iso. Vaatisi kiihdytyspumpumpullisen kaasarin niin voisi toimia hienommin tai ruiskun. Pieni rötäys taitaa aina jäädä siinä kohtaa kun siirtyy tyhjäkäyntisuuttimelta pääsuuttimelle, neulalla voi yrittää hienosäätää. Myös jos tyhjäkäyntisuuttimen ja pääsuuttimen suhde on kovin iso niin voi oireilla noin.
MiniMX käytössä tuo ominaisuus ei juuri haittaa kun on aina torvi auki, mutta liikenteessä kyllä.

Oma toimii melko hyvin ja ihan pieni rötäys tulee juuri tuolla hetkellä. Vapaalla ilman kuormaa kyllä ottaa kierrokset aina hyvin.
Kunhan tuon saa kylmänä käyntiin eikä syttyisi palamaan :oops:

Olisi kyllä mukava kuulla millä suuttimilla näillä muut ajelee. Ulkomailta jotain tietoa saa mutta kun siellä pääsääntöisesti kelit lämpimämpiä.

Tuollainen tuli mieleen että liian aikainen sytytys aiheuttaa juuri huonoa käynnistyvyyttä ja yskimistä ilmanputsariin. Mites sen kanssa kun merkit kohdillaan ja CDI hoitaa homman. Ei huvittaisi uutta konetta tsekata heittokellolla männän yikuolokohtaa ja katsoa onko merkit kohdillaan oikeasti.

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.04.2017 23:05 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Moi! Yksi testi ilta taas takana. Hyvin lähti kiksillä käyntiin ja kulki hienosti( tosin sisäänajossa vieläkin). Sen verran analysoin sitä putsari paloa. Käynnistin normisti huikka päällä ja ei kaasua, sitten tein mokan ja avasin kaasun jolloin ampui putsariin. Ei lähtenyt aluksi käyntiin kun oli liian vähän tankissa bensaa, sillä rajoilla että sai bensaa mutta ei kunnolla. Varatankilla se lähti putsarinvaihdon jälkeen normisti käyntiin.

Seuraavaksi täytyy mitata jännitehäiviöt kun DC-CDI:lle ei riitä virta startatessa startilla. Kokeilen suoraan akulta paksulla kaapelilla ja jos toimii niin täytyy tehdä releellä viritys että antaa paksua virtaa sinne kun starttinappulaa painaa.

Ei muuten voimansiirto anna periksi 428 ketjut ja rattaat ja Takegawan cush drive takanapa. Maksoi v..tusti mutta uskaltaa ajella pidempiäkin reissuja. Vanteet kiinanpeltiä, ihme ja kumma toimivat ainakin vielä 80 vauhdeissa. Katsotaan kun sisäänajot ajettu, meneekö vaihtoon.


Liitteet:
takanapa 3.JPG
takanapa 3.JPG [ 96.75 KiB | Katsottu 3584 kertaa ]

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.04.2017 12:22 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Kyllä jos on muute ok alusta ja suorat 8" nii kyllä niillä 100km/h menee aika hyvi, vaa kyllä ne 10" tekee silti ihmeitä :smoke: Koko kyyti on tasasempaa ku kaikki kivet ja pikkukolot ei tunnu läheskää ni selvästi. Sehä tuhauttaa kaasariin sen taki yleensä ku se koittaa potkasta vastaa, ja räkäsee paukun sit kaasariin eikä putkeen, pyörähtäessää väärää suuntaa kesken kaiken.

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26.04.2017 14:25 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Voihan v..tu un kun sitä osaa välillä olla tyhmä :oops: Niin paljon tuli muutoksia kerralla kun sähköstartillisen koneen asensi sähköstartittomiin sähköihin ja lisäksi tuli DC-CDI eli akulta virrat CDI:lle. Alusta ja voimansiirto uusiksi samalla. Paljon muutoksia kerralla niin perusasia unohtui.

Startin + piuha oli 4 neliöistä startille ja akulta vedin samalla piuhalla starttireleelle +johdon.
Miinus johto jäi alkuperäiseksi, oisko 1.0-1.5 neliötä. Ei ihme että ei edes auton akulla lähtenyt kylmänä käyntiin startilla. Asensin akun - navalta 6 neliön johdon moottoriin kiinni niin johan pelittää.

Hoksasin tuon kun mittasin akun navoilta jännitettä kun starttaa, putosi 10 volttiin, ei riitänyt enää CDI-lle virtaa.

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com