Semi automaatti vaihteisto sammuttaa mankin.

Huolto, korjaus, vianhaku ja muu ylläpito.
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
moeman112
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 19:36

Semi automaatti vaihteisto sammuttaa mankin.

Viesti Kirjoittaja moeman112 »

Minulla on siis jincheng Monkey semi automaattinen vuosmallia: 09.
Ongelma on se, että kun paikallaan laittaa mankin vaihteelle niin manki vetäisee nopeasti eteenpäin ja sammuu. Jarrun pohjassa pitäminen ei auta asiaa. Olen yrittänyt säätä kytkintä niin kuin ohjekirjassa neuvotaan, mutta ongelma ei lähde. Jotku sanoivat jo aiemmin muualla, että tyhjäkäyntiä pienemmälle. Kokeilin sitäkin niin pienelle kun pystyy ennen kun moottori ei pysy tyhjäkäynnillä päällä. Vikaan auttoi vähän tämä, mutta sillon kun on tyhjäkäynti on siinä kohdassa jossa se tuntuu toimivan joko se sammuu pienten kierrosten takia tai sitten taas vetäsee eteenpäin ja sammuu.
Pienellä tyhjäkäynnillä mopo 7/10 kerroista edelleen vetäsee eteenpäin ja sammuu. Eli harvoin toimii niin kuin kuuluisi. Itse olen ajellut sillein, että työnnän ykköselle niin ei sammu. Ärsyttävää tuo on eli haluaisin saada jonkinlaisen ratkaisun tähän. (Liikkeestä ostettu). Ongelmaa ei ollut ostaessa ja kilometrejäkin oli vain 900.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Semi automaatti vaihteisto sammuttaa mankin.

Viesti Kirjoittaja kurri »

Se kytkimen säätö on todella tarkka.

On toki mahollista vaikka että mopon kaatuessa olis vaihdepoljin saanu kunnon tällin. Se kytkimen käyttösysteemi on ihan prässättyä peltiä ja voinu vääntyä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
moeman112
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 19:36

Re: Semi automaatti vaihteisto sammuttaa mankin.

Viesti Kirjoittaja moeman112 »

Nyt käytin liikkeessä ei liikkeessäkään saa vaihteistoa toimimaan. Siellä sanoivat, että kannattaisi tuoda uudelleen ja he avaisivat mankin vaihteiston ja katsovat että onko siellä mikä rikki. Liikkeessä kerrottiin, että se ei ole säädöistä kiinni. Vaan siitä, että joku on kytkimessä sökönä. No vien liikkeeseen nyt vielä myöhemmin. Jos on vielä ideoita kenelläkään, joita voisi itse tehdä ilman, että on mikään kaikkitietävä moottoreista niin hyvä.
moeman112
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 19:36

Re: Semi automaatti vaihteisto sammuttaa mankin.

Viesti Kirjoittaja moeman112 »

Vanha tämä ongelma nyt oli, mutta kytkimen ostin uuden netistä 30 eurolla käytettynä. Toimiin nyt niin kuin uusi. Kytkin oli entisen omistajan toimesta raiskattu painamalla vaihdepoljin pohjaan ja sitten kaasu täysille ja sitten jalka pois vaihdepolkimelta. En ollut ihan varma syystä miksi kytkin ei toiminut kun liikkeen tumpelot ei osannut siinä auttaa. Ei edes uutta osaa löytänyt. :)
Vastaa Viestiin