Tänään on 23.07.2018 05:07


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jinkku ei tahdo käynnistyä
ViestiLähetetty: 30.10.2017 15:30 

Liittynyt: 20.05.2017 19:36
-Mankin merkki, malli ja vuosimalli: Jincheng monkey, 2009
-Viritykset: Kuriton imukaula
-Miten vika ilmenee: Käynnistäessä kone ei edes yritä käynnistyä
-Milloin vika ilmenee: Aina
-Minkä jälkeen vika ilmeni: Yön jälkeen tallissa ollessaan aamulla ei enää lähtenyt käyntiin
-Kuuluuko epäilyttäviä ääniä (Jos, niin mistä?): Ei kuulu
-Oletko kokeillut jo tehdä jotain asian vuoksi? (Jos, niin mitä?): Olen puhdistanut kaasarin ja ilmanputsarin. Olen myös vaihtanut tulpan ja katsonut sähköjen toimivuuden sähköalan ammattilaisen kanssa. Olen vielä kokeillut eri suuttimia mopoon, mutta ei auttanut.

Mopoa polkiessa tulee runsas bensan haju ja tulppa kastuu nopeasti. Ainoa näkyvä vika, jota epäilen on tulpan reiän kierteet ovat puoliksi kuluneet. Mopo ei lähde työntämällä myöskään käyntiin. Saa kipinän ainakin runkoa vasten. Aiemmin toimi aivan hyvin, mutta yön jälkeen yhtäkkiä lopetti toimimasta. Mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla? :think:


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 30.10.2017 16:16 

Liittynyt: 17.07.2017 23:45
ootko venanvälykset kattonu?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 30.10.2017 16:57 

Liittynyt: 20.05.2017 19:36
kiinanpaska kirjoitti:
ootko venanvälykset kattonu?


En ole vielä. Voin senkin kyllä tässä päivän kahden sisällä tehdä. (Y)
Katsotaan jos sitten lähtis käyntiin!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.11.2017 16:09 

Liittynyt: 20.05.2017 19:36
kiinanpaska kirjoitti:
ootko venanvälykset kattonu?

Nyt on katottu venttiilivälykset. Ok välykset mutta pakoventtiilistä vuosi aika reilusti öljyä avatessa. Minkäköhän takia noin paljon öljyä pääsee venttiileihin? Eihän tuo vissiin normaaliakaan ole. Voisiko liittyä männän renkaisiin mitenkään tai tiivisteisiin? Ja voisiko tämä olla syy siihen, että manki ei käynnisty? :think:


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.11.2017 02:00 

Liittynyt: 11.10.2015 20:15
Se on ihan normaalia, että pakoventtiilinkorkissa on öljyä avatessa. (olettaen, ettei sitä tulvi sieltä)
Onko puristukset ok? Jos on hankala sanoa, kokeile vaikka työntää ykkösvaihteella eteenpäin. Ei pitäs liikkua kovin helposti.

Seuraavaks sitten etsimään vikaa männänrenkaista ja bensan laadusta.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.11.2017 17:21 

Liittynyt: 20.05.2017 19:36
Ekk kirjoitti:
Se on ihan normaalia, että pakoventtiilinkorkissa on öljyä avatessa. (olettaen, ettei sitä tulvi sieltä)
Onko puristukset ok? Jos on hankala sanoa, kokeile vaikka työntää ykkösvaihteella eteenpäin. Ei pitäs liikkua kovin helposti.

Seuraavaks sitten etsimään vikaa männänrenkaista ja bensan laadusta.


Puristukset on ok. Vaihdan nuo bensat tässä viikonloppuna ja avaan koneen samalla. Vaihdan myös öljyt vaikka ne nyt ei luultavasti käynnistymis ongelmia aiheuta. Tarkistan varalta uudestaan sitten nuo venttiilien välykset jos mäntä näyttäisi olevan ok kunnossa. Myöhänen vastaus, mutta on koulun kanssa kiireitä niin viikonloppuisin yleensä pääsee vasta testaamaan että lähteekö käyntiin.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.11.2017 02:00 

Liittynyt: 20.05.2017 19:36
Nyt on katottu ventiili välykset ja säädin ne tässä viel uusiks rakotulkin kanssa. Hyvät on nyt aivan varmasti. Sitten kokeilin laittaa käyntiin niin taas ei sätkähä. Magneetolta tulee virtaa valolle. Kokeilin kattoa kipinää. Ei mitään tulpan luona vaikka vähän aikaa sitten kun katsoin ja silloinkaan ei toiminut niin kipinän sai. Voisiko olla huonoa onnea vaikka, että olisi ventiili välykset mennyt ja samalla myös jostain syystä pätkivä kipinä. Jos olis ehdotuksia mahdollisista syistä kipinän häviämiseen niin ehdottakkaa. Itse sen verran tiedän, että sytytyspuola harvoin menee rikki. Epäilen itse cdi boxia. Tulpan vaihdoin taas uuteen. Virtalukko on vähän perseestä. Se ei välillä ota reaktiota kun kääntää avaimesta. Voisko vaikuttaa, mutta kyllä lopulta saa päälle. Vilkut ei jostain syystä enään yhtäkkiä myöskään toimi vaikka virtaa akussa on. En ymmärrä tätä mankia. (N)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16.11.2017 23:01 

Liittynyt: 20.05.2017 19:36
Jos jollakin on ongelmia mankin kanssa saman tyyppisillä ongelmilla niin itsellä lähti heti käyntiin kun oli säätänyt ventiilien välykset rakotulkilla ja vaihdoin myös sytytyspuolan ja cdi:n raaputin maalia rungon maadotus kohdalta. En ole jaksanut alkaa ettimään mikä oli varsinainen korjaus, mutta noilla alkoi pelittää. Ei maksanutkaan kuin vain 34 euroa cdi ja sytytyspuola.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com