Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Kosteutta varmaankin jossain välissä jos kerta sateessa oot seisottanu.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Kuten sanoin niin tulpanhattu, tulpanjohto, ja liitokset ovat ok (kuivia, ei hapettumia tjsp). Magneetonkopankin otin irti ja siellä sisuskalut kaikki oli päällisin puolin ihan kunnossa. Mistäpä tässä seuraavaks lähtis sitten kosteutta metsästää? Onko miten todennäköistä, että sytytyspuola on kärsinyt sateessa?SaMito kirjoitti:Kosteutta varmaankin jossain välissä jos kerta sateessa oot seisottanu.
E: Päätin ostaa tuon yleismittarin, jotta saan varmuuden onko vika staattorissa vai jossain muualla, joten millaisia mittausarvoja tuosta 110cc skyteamin koneesta kuuluu saada? Samat kuin 50cc:ssä? Ja kuinka tuon impulssikäämin ja vauhtipyörän välyksen saa mitattua skyteamissa? (käämi mg kopan sisällä...)
E2: kipinä löytynyt, kiitoksia vastauksista.....
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Mikäköhän on vikana, kun ei kipinää löydy tosta 110cc koneesta.
Kaikki liitännät on kiinni, virtaa tulee ainakin valoille koska polkiessa valot syttyy hetkellisesti palamaan. Tulpan hatusta mittasin yleismittarilla ja näytti sinnekkin tulevan virtaa. Kolme eri tulppaa kokeiltu, yks oli ainakin 10000000% varmasti toimiva, yks uusi ja yksi joku random.
Kaikki liitännät on kiinni, virtaa tulee ainakin valoille koska polkiessa valot syttyy hetkellisesti palamaan. Tulpan hatusta mittasin yleismittarilla ja näytti sinnekkin tulevan virtaa. Kolme eri tulppaa kokeiltu, yks oli ainakin 10000000% varmasti toimiva, yks uusi ja yksi joku random.
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Yleismittarinhan pitäis kärähtää jos tulpan hatusta mittaa jännitettä Onko sytytyskäämi kunnossa? Puola? cdi? liitokset eristetty? Maadotus kunnossa? Impulssi käämi kunnossa? Koita noilla nyt alkuun
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
haluuks joku auttaa mua?
Itsellä antaa kipinää vain taaksen päin työnettäessä eli kun työntää eteen päin ei anna kipinää?
testattu kahdella eri tulpalla ja molemmilla sama lopputulos,mistä mahtaa JOHTUA?
Kone on Hondan nelivaihteinen ja cdi:nä on kiinankrossin cdi
-Joona
Itsellä antaa kipinää vain taaksen päin työnettäessä eli kun työntää eteen päin ei anna kipinää?
testattu kahdella eri tulpalla ja molemmilla sama lopputulos,mistä mahtaa JOHTUA?
Kone on Hondan nelivaihteinen ja cdi:nä on kiinankrossin cdi
-Joona
Honda monkey 110cc kinkkikoneella,22mm Jinke,juresin alakauttanen tuplaulostuloilla ja 15/32väleillä=menee nykyyää enemmän ku videossa.
http://www.youtube.com/watch?v=cBMGCFUh ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=cBMGCFUh ... r_embedded
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Impulssikäämiltä löytyy varmaankin vika, tai staattorilta viimeistään.
Eli Magneetonkoppa auki, ja katsot vaikkapa liuskamitalla että sen käämin ja vauhtipyörän välissä on 0.2-0.4mm väliä.
Veikkaisin että sieltä löytyy kulunu liipasukohta tai joku tähän impulssikäämin toimintaa vaikuttava juttu..
Eli Magneetonkoppa auki, ja katsot vaikkapa liuskamitalla että sen käämin ja vauhtipyörän välissä on 0.2-0.4mm väliä.
Veikkaisin että sieltä löytyy kulunu liipasukohta tai joku tähän impulssikäämin toimintaa vaikuttava juttu..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Voisikohan kyseessä olla niinkin oudolta kuullostava vika että olisi vauhtipyörän magneetti irti? Joku siellä kuitenkin vaikuttaa CDI-boksin varaukseen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Noniin , eli omassa skyteam monkeyssä katosi kipinä . Ajelin yks päivä ja yhtä-äkkiä sammui . Kotona sit katoin että cdi-boksi on lähtenyt irti ja tilasin siihen uuden ,eikä minkään näköstä kipinää tule : o voisko olla että cdi-boksi valmiiksi hajalla? Minkävärisestä johdosta pitäis tulla virta magneetolta joka menee sitten cdi:n kautta puolalle? Muistaakseni ainoa mistä tuli virtaa oli puna-musta . Ja sitten että onko normaalia että magneetolta tuleva vihreä johto ja puolalle lähtevä musta-keltanen johto on yhteydessä toisiinsa , kun mittarilla kokeili niin piippas . Ja myös runko ja musta-keltanen johto oli yhteydessä. Eikös sen pitäisi olla puolan virtajohto?
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Itsellä kävi niin kummallisesti vanhan räkäpallomankin (siinä oli tosin kärkisytkä) kanssa niin, että kun pesin sen, kipinä katosi. Tsekkailin johdot ja muut -> ei mitään. Ostin uuden tulpan, se paloi noin kolmen kilsan kaupunkiajon jälkeen. Kotona katselin kaikki sähköt magneetolta puolalle ja totesin että puola oli hajalla. Tilasin moposopista uuden ja sitten toimi. Eli vika voi olla näinkin merkillinen.
Toinen oli, että orkkisvanhanmallin kanssa oli ongelmana että välillä antoi kipinän, välillä ei. Irrotin tulpanhatun ja kas kummaa, tulpanhatun kierreosa oli poikki.
Toinen oli, että orkkisvanhanmallin kanssa oli ongelmana että välillä antoi kipinän, välillä ei. Irrotin tulpanhatun ja kas kummaa, tulpanhatun kierreosa oli poikki.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Oon kyllä kattonu nuo kaikki sähköt ja puolan johdon ja tulpan ja hatun , mutta cdi ei tunnu laittavan sitä virtaa puolalle , vaan puolan virtajohto on yhteydessä maahan . Ja oon kokeillu jinchengin toimivalla puolalla ja cdi:llä
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Puolan virtajohto menee maihin? Ota se pois, sillä puola maadottaa itsensä sillä kiinnikkeellä jolla se tulee kiinni runkoon. Jos CDI:ltä tulee johdot mallia
A: Mustakeltainen ja valkoinen
B: Mustakeltainen ja vihreä
C: Mustapunainen ja vihreä
Mustan värinen tulee plussalle ja toinen on maa.
A: Mustakeltainen ja valkoinen
B: Mustakeltainen ja vihreä
C: Mustapunainen ja vihreä
Mustan värinen tulee plussalle ja toinen on maa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
cdi:ltä tulee ainoastaan mustakeltanen . Ja tiedän että se maadoittaa itsensä , plus että tuossa puolassa on vielä varmistukseksi maadoitusjohto . Sitä mietinkin että miksi virtajohdoksi tarkoitettu johto on maassa .. Kyllähän sen puolan jostain pitäisi virtaa saada , eihän se muuten voi antaa kipinää
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Onko normi että vain yhdeltä johdolta tulee virtaa magneetolta , ja se on punamusta?Ja Virtaa ei tule jos cdi ei ole kiinni .
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Sinivalkoselta ja valkoseltakin? pitäis tulla kyllä virtaa?
vai oliko se keltanen...
vai oliko se keltanen...
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Hah , meillä menee just niinkuin grimnir:in sigussa Eli kukaan ei tiedä mikä voi olla vikana , kun kaikki johdot tsekattu , eikä toimi vaikka ei tuossa mitään kummallisempaa pitäisi olla jos cdi boksi tippui ja uusi tilalla. vai voiko olla ...?
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Nyt täytyy sanoo, että en tosta viestis loppuosasta saannu oikeen selvää. Elikkäs jos staattorilta ei tuu muuta kuin puna-mustalta virta niin mun järjellä kertois, että staattorissa vika. Mittaas nyt varuiks vielä kaikki staattorilta tulevat johdot. Puna-mustasta pitäs tulla muistaakseni liitin irti polkastessa n.70VAC ja liitin kiinni n.50VAC.
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Mitä siitä et ymmärtänyt?
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Siis tota kohta. Onko kipinä kadonnu vasta CDI:n vaihdon jälkeen vai missä vaiheessa?ollirna kirjoitti:eikä toimi vaikka ei tuossa mitään kummallisempaa pitäisi olla jos cdi boksi tippui ja uusi tilalla. vai voiko olla ...?
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Kuten tuossa ylempänä kirjoitin muistaakseni , niin cdi-boksi tippui ajossa en tiedä miten mahollista mutta niin kävi , ja tajusin sen vasta parin päivän päästä niin joku oli jo kerennyt sen käydä hakemassa parempaan talteen, löyty vaan se pidike millä on kiinni. Niin sit ostin uuden boksin ja ei minkäännäköistä elämää .
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Juu nyt homma selvis ku piti lukasta vielä uudestaan noi aikasemmat viestis. Niin oot kokeillu jinkun cdi:llä ja puolalla? Ja en nyt satu noita skyteamin koneelta tulevien johtojen väriä tietämään, mutta kyllä sieltä pitäs tulla jännite useemmalta kuin yhdeltä johdolta?
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Joo oon kokeillu , eli ilmeisesti ongelmana on nyt siis magneetto ?
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Yes. Mittaa punamustasta tuleva jännite (pitäis olla noin 30-70 ACV) ja vastus ohmeina koneen ja sinivalkoisen johdon väliltä. Sen pitäis olla siihen 120-130ohm.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Mihin siis tökkään sen mittarin "koneen" pään
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Punamustaan Hondan mageetossa. En tiedä kinuskipeleistä. Sinivalkoiseen ja runkoon kiinni kun mittaat vastusta ja punamustaan ja runkoon kun mittaat jännitettä.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Ei kipinää-vianhakuvihjeitä täältä
Punamustalta tuli ~25V kun porakoneella pyöritti vauhtipyörää ja sinivalkosessa ohmit oli ~120
Viimeksi muokannut ollirna, 17.10.2011 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.