Tänään on 21.06.2018 20:56


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.02.2008 20:57 

Liittynyt: 15.02.2008 10:41
Honda Monkey vm.75-86 semiautomatic.By enska32 to monkeyt.net.Ver7.Ohjeen tekijä ei vastaa ohjeen noudattamisesta aiheutuneista vioista ,puutteista,menetyksistä tai kärsimyksistä.Älä yritä ellet ymmärrä.Toivottavasti ohjeesta on jollekin apua.


Toiminnankuvaus:
-Ensiöpuola magneetossa yrittää vauhtipyörän pyöriessä ladata puolaa mutta kärjet ovat kiinni ja virta menee maihin.Kunnes vauhtipyörän F kohdassa kärjet aukeavat ja jännite purkautuu puolaan.( musta/valko johto ).
-Puola antaa kipinän tulppaan.
-kondensaattori vähentää kärkien kipinöintiä
-virtalukko tai tappokytkin sarvessa maadoittaa myös mu/va johdon ja sammuttaa koneen.
-runko toimii maadoitusjohtimena
-valot ei ole missään yhteydessä sytytyssysteemiin.

... testataan :
1.Irroita tulppa ja anna sen nojata kanteen ja kokeile tuleeko kipinä.Kokeile myös uudella tulpalla.
Tarkista moottorista tulevat liittimet ja johdot.Myös penkin alla oleva puolan maadoitus .

2.Paras? tapa testata kärjet on väsätä 4.5v paristolla toimiva lamppu/testeri jonka johtimet yhdistämällä lamppu syttyy.Elikkä:
-Irroitetaan moottorin liitin ja kytketään lamppu mu/va johtoon ja runkoon.Lamppu syttyy .
-pyöritellään vauhtipyörää...F kohdassa lamppu himmenee hiukan kun kärjet aukenevat.Tällöin kaikki on ok moottorinpäässä.Kärkiväli pitäisi olla 0.3-0.4mm kun kärjet ovat täysin auki .Vaihda kärjet ellei ole.Siirry kohtaan 3.
Ellei lamppu syty missään vaiheessa on mu/va johto poikki.
Jos lamppu sammuu kokonaan F ssä on ensiöpuola rikki.
Ellei lammppu himmene kärkien auetessa on johdoissa oikosulku tai kärjet tai kondensaattori viallinen.Yritä kärkiväliviilalla tms puhdistaa kärjet.Tarvittaessa irroita vauhtipyörä ja tutki / puhdista.
Säädä kärkiväliä jotta saat lampun himmenemään täsmälleen F kohdassa.Tällöin sytytyskohta on oikein.Lisää tehojakin !

3. Kytke moottorin liitin takaisin.Irroita virtalukon liittimet tai tappokytkimelle menevä mu/va johto (lampunkopan sisältä) .Kokeile taas...
4. Vaihda puola ja tulpanhattu.
5. Etsi joku joka ymmärtää paremmin tai vie korjaamolle.

Kytkentäkaavio:
http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/mopot


-Laitoin pysyväksi. -Jonke


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Testeri
testeri (Small).JPG
testeri (Small).JPG [ 11.08 KiB | Katsottu 26770 kertaa ]


Viimeksi muokannut enska32 päivämäärä 06.10.2012 12:25, muokattu yhteensä 18 kertaa
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.09.2008 17:20 

Liittynyt: 14.05.2008 19:12
Tarkennetaanpa hieman eli kun kärjet ovat kiinni, ensiövirta kulkee ja lataa puolaa ja ensiökäämiin muodostuu magneettikenttä, kun kärjet aukeavat, ensiövirta katkeaa ja toisokäämiin indusoituu korkeajännite joka johdetaan tulpalle.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.01.2009 20:41 
Avatar

Liittynyt: 29.07.2008 23:37
Itellä ei kipinä hukassa mutta sytytystä pitäs parantaa. Miten sen kärkivälin saa oikeaksi? onko siihen joku mitta/työ kalu.

_________________
Monse on masiina!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.01.2009 21:30 
Avatar

Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi
klausssi kirjoitti:
...onko siihen joku mitta/työ kalu.
rakotulkki... sillä mittaat sopivaks

_________________
Kiintoisia videoita :DD


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.01.2009 12:45 

Liittynyt: 15.02.2008 10:41
Kärjet säädetään niin että sytytysajoitus on oikein.Kts ohje.Tällöin kärkivälikin on oikea automaattisesti.Rakotulkilla ei voi ajoitusta säätää oikeaksi,sopii venttiilien säätöön kylläkin.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.08.2009 16:16 
Avatar

Liittynyt: 04.08.2009 12:49
Paikkakunta: savonlinna/ oravi
ite olen joutunut tämän tappelun käymään mankin kanssa,mutta asiaan kärkiväli 0,3-0,4mm on kärki väli kannatta katsoa ettet ole unohtanut kärkien muovi rikkaa jolloin ei tule kipinää :wink:

_________________
Mankismi on sairaus
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.04.2010 18:04 

Liittynyt: 31.03.2010 19:57
kertokaas mulle mikä semmonen valkonen mötikkä puolan päällä on josta lähtee 1 johto?
E:kiitos vastauksista.


Viimeksi muokannut Ervin päivämäärä 11.04.2010 21:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.04.2010 18:43 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Jännitteentasaaja.

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.04.2010 18:56 
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Avatar

Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa
Tai oikeastaan rajoitin. Myös valovastukseksi joskus kutsuttu.

_________________
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.09.2010 19:37 

Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola
Terve, mahtaakohan mankissa olevan mikä vikana koska manki ei tahdo kulkea kun 55km/h 72cc (27/23) daxinkansi , 15/42 , giannelin tehari, 16mm dellun kaasari, powerfilter. Voisikohan olla vikana että on säädöt + kärkiväli perseelään tai jotain muuta pielessä :evil:


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.09.2010 21:55 
Vip-käyttäjä

Liittynyt: 06.03.2009 18:34
Paikkakunta: ylöjärvi
ZuQ kirjoitti:
Terve, mahtaakohan mankissa olevan mikä vikana koska manki ei tahdo kulkea kun 55km/h 72cc (27/23) daxinkansi , 15/42 , giannelin tehari, 16mm dellun kaasari, powerfilter. Voisikohan olla vikana että on säädöt + kärkiväli perseelään tai jotain muuta pielessä :evil:


Kärkiväli voi olla pielessä kannattaa se katsoa sopiva kärkien välys on 0,3-0,4mm.
Ajoituskin kannattaa katsoa, että osuuko ne kannen ja nokkarattaan merkit iha täsmäleen kohdakkain. Jos ei osu säätämälläkään ihan kohdakkain niin säädä ne sillain että nokkarataan merkki on yhden hampaan verran kannen merkin yläpuolella. omaan puolariini auttoi ainakin tuli paljon enemmän tehoa.

_________________
Käyttäjä numero 1620.

Ei ne mankitkaan täydellisiä ole niistä puuttuu viat


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.04.2012 20:27 

Liittynyt: 17.01.2012 22:20
miten kärkiväliä voi säätää, muutakon ajotuksella, onko siihen jotain säätöruuvia tms...???? meinaan et jos on ajotus kohillaan ja kärjet ei aukee tarpeeks ni pitääkö ostaa uudet kärjet vai voiko säätää jostain?

_________________
elämä on ihmisen parasta aikaa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.05.2014 17:21 

Liittynyt: 11.09.2013 23:24
Moikka,
Johtosarja puuttuu.
Pystyykö kumminkin testata kipinää? -ja jos niin miten.
Honda monkey -76.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com