Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 21.08.2009 21:44
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Juu, ja motot.netissäkään ei ollut tällä hetkellä muuta kun 14mm sha...
Ei oo kaikki muumit nyt laaksossa.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
joo, ja niissä ei myöskään ole neulaa.
e:
Löysin aika hyvän linkin kaasarin säätämisestä englanniksi:
http://www.carbparts.com/keihin/needles ... tuning.htm
e:
Löysin aika hyvän linkin kaasarin säätämisestä englanniksi:
http://www.carbparts.com/keihin/needles ... tuning.htm
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Mimmonen suutin 20mm PHBG:lle jos pyttynä toimii vakio? XD
Tossa 72cc pytyn tulossa menee vähän aikaa ja kavereitten kanssa haluttas testata tota kaasaria valmiiksi
Tossa 72cc pytyn tulossa menee vähän aikaa ja kavereitten kanssa haluttas testata tota kaasaria valmiiksi
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
No kannattaa alottaa jostain 60-70 koosta..
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Joo 60-70 varmaankin, alaväännöt saat sitte unohtaa
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Persdynossa alaväännöille ei luultavasti käy mitenkään.Vaikka kaasutin omistaa parhaan tehoalueen, niin se on silti vain paras tehoalue.14mm keihinin muuttaminen 20mm delluksi 72cc pannulle ei tehnyt alaväännöille oikeastaan mitään, lisäsi vain huippuja, kiihtyvyyttä ja tehoa ylös.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Voi toki olla, itse huomasin 16mm -> 20mm selvän tehoalueen siirtymisen ylöspäin, juuri sopivaan kohtaan =) (70cc)
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Tietenkin tehoa tulee ylös, mutta tarkoitin, että kun ajaa samoilla kierroksilla 16mm ja 20mm kaasuttimilla (tai 14mm ja 20mm, ihan miten vaan), ei ero ole samaa luokkaa kuten vaikka vaihtaisi nokka-akselin kireämpään, ja persedynossakin aika mitätön ero.Tietenkin kun tehoa tulee ylös niin alhalla olevien kierrosten "teho" alkaa tuntua pienemmältä.Ei se kaasuttimen paras tehoalue ole niin mekittävä, mutta tietenkin se kannattaa hyödyntää, eikä laittaa sitä 30mm walbroa 72cc kanssa.
Laitoin 110 suuttimen lifaniin.Ruuvasin seosruuvin niin, että jengat peittyvät, ja sitten pari kierrosta sisäänpäin, sellainen "suunnilleenarvo".Noh, tulppa oli aina musta eikä seosruuvin pyörittely tuottanut muutosta tilanteeseen, kone huusi aina kiekat tapissa startatessa.Laitoin sitten neulan sokan yhtä ylemmäksi, eli neulaa alemmaksi.Sain alakierrokset toimimaan.Toimii huomattavasti paremmin ylhällä kuin vakio 88 suuttimella, mutta kuitenkin röpöttää aika paljon.Lisäksi alhalta nopeasti kaasua vääntäessä sammuu, mutta ryyppy puolipäällä korjaa sen.Kannattaa siis ostaa joku 95-100 suutin, laittaa neula takaisin keskelle ja säätää seosruuvi sitten kohdalleen, vai?
Pähkinänkuoressa ajattelin, että en saa noin isolla suuttimella neulaa pidettyä keskellä, koska alakierrokset eivät tykkää, ja sitten katoaa keskikierrokset, koska ottaa liian laihaa neulan takia, ja sitten röpöttää yläkierroksilla kun neula siirtyy suurimmaksi osaksi pois tieltä.Olenko kuinka paljon oikeassa, ja onko oikea suutinkoko siellä 95-100?Olisin kiitollinen, jos joku viitsisi katsoa omasta 25mm keihinistään, kuinka paljon sitä pyöritetään aukipäin kun seosruuvi on pohjassa.Taidan kokeilla tuota 1.5 kierrosta, joku korjaa jos kusee.
Laitoin 110 suuttimen lifaniin.Ruuvasin seosruuvin niin, että jengat peittyvät, ja sitten pari kierrosta sisäänpäin, sellainen "suunnilleenarvo".Noh, tulppa oli aina musta eikä seosruuvin pyörittely tuottanut muutosta tilanteeseen, kone huusi aina kiekat tapissa startatessa.Laitoin sitten neulan sokan yhtä ylemmäksi, eli neulaa alemmaksi.Sain alakierrokset toimimaan.Toimii huomattavasti paremmin ylhällä kuin vakio 88 suuttimella, mutta kuitenkin röpöttää aika paljon.Lisäksi alhalta nopeasti kaasua vääntäessä sammuu, mutta ryyppy puolipäällä korjaa sen.Kannattaa siis ostaa joku 95-100 suutin, laittaa neula takaisin keskelle ja säätää seosruuvi sitten kohdalleen, vai?
Pähkinänkuoressa ajattelin, että en saa noin isolla suuttimella neulaa pidettyä keskellä, koska alakierrokset eivät tykkää, ja sitten katoaa keskikierrokset, koska ottaa liian laihaa neulan takia, ja sitten röpöttää yläkierroksilla kun neula siirtyy suurimmaksi osaksi pois tieltä.Olenko kuinka paljon oikeassa, ja onko oikea suutinkoko siellä 95-100?Olisin kiitollinen, jos joku viitsisi katsoa omasta 25mm keihinistään, kuinka paljon sitä pyöritetään aukipäin kun seosruuvi on pohjassa.Taidan kokeilla tuota 1.5 kierrosta, joku korjaa jos kusee.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Oon nyt koittanu pyöreetä 26mm mikunia saaha toimimaa 110cc kanssa... 23/20 venat mitkä onkaa vakiona. Nii sain kaikki imuvuodot jo pois mutta silti huutaa välillä tai silleen kierrokset jää leijumaan.... Voiko olla jtn vaikutusta että kaasari on ylempänä, ku pensaha ja kun välillä letkussa näkyy ilmakuplia.... Ja niin ite piti säätevy tehä sivulle.
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
50cc ja 20mm PHBG lähti mörisemään PV:n 72.5 suuttimella, tietenkin ilman ilmanputsaria Neula laitettiin aluksi ihan ylös eikä olla sen jälkeen siirrelty.
Ainoa juttu oli vaan se että käyntiin laitto on taitolaji, ja kaasu pohjassa ajettaessa ei toimi täydellisesti :< Huomenna sitte pienempi suutin ja jonkulaine ilmanputsari
E/ Minkä kokonen suutin ois hyvä näin aluksi, ja vielä tärkeämpi kysymys, miten voi itte tehä väliaikaisen (~viikko) ilmanputsarin?
Ainoa juttu oli vaan se että käyntiin laitto on taitolaji, ja kaasu pohjassa ajettaessa ei toimi täydellisesti :< Huomenna sitte pienempi suutin ja jonkulaine ilmanputsari
E/ Minkä kokonen suutin ois hyvä näin aluksi, ja vielä tärkeämpi kysymys, miten voi itte tehä väliaikaisen (~viikko) ilmanputsarin?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Pyydät äitiltäs sukkahousuja, ja sitten leikkaat sopivankokosen palan, että saat ne kaksinkerroin ilmanpuhdisajan paikalle.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Eipä tota säätöihin saanu vaikka mikä ois, vaikka ei röpöttäiskään nii silti kaasu hirttäis.HeeFeeld kirjoitti:Kujumille sanoisisin, että 62 tai 65 suutin ja sitten joku powerfiltteri.. Ite lähtisin testaamaan noilla.
On hyvin todennäköistä silti, että säätöihin et tule saamaan täydellisesti eli älä vaivaudu kovin tarkkaa säätämään. Miksei puoliautomaatille paremmin, mutta jos 50cc nelivaihteinen vakio kannella niin tuppaa varmaan ottaan imukaula-kansi vastaan.
Ilmanputsarin ja 72cc pytyn saan maanantaina joten en jaksa tuota enää alkaa laittamaan.
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: 08.05.2009 08:30
- Paikkakunta: lempäälä
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
tietääkö kukaan mistä saa sheng wengyhyn suuttimia
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Siinä on varmaan 4mm suutin niinku yleensä noissa kinukaasareissa on? Kaveri teki niin että teki 5mm kierteet suutinputkeen ja käytti Pv:n suutinta eli 5mm Mikunin suutinta. Sopiva koko pipercrossin kans oli 65 ja neula oli toisiks alimmas jos oikein muistan.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
shengweytä on myös 7mm suuttimella, ei oikein löydy mistään. Vois toki tehdä suuttimeen 5mm jenkat ja käyttää mikunin suuttimia..
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Terve, oon uus täällä ja oon omistanut mankin joku 2kk. Manki on vuosmallia -91 ja haluisin et se kulkee 60km/h tasasella. Tällä hetkellä siinä on ohitin ja 15/42 välit. Imukaulan ja sylinterin reikää on porailtu edellisellä käyttäjällä vähän suuremmaksi. Tarkotus olis nyt sitten vissiin ostaa uus kaasari et kulkis ton 60km/h hyvällä kiihtyvyydellä. Mitä kaasaria suosittelette?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
First of all, tervetuloa! 60km saattas irrota vireillä ohitin, 12-14mm kaasari, kurit pois putkesta ja ehkä välejä vaihtamalla tai varmaankin noillakin.(?) Kaasariksi vois siis suositella vaikkapa kiinalaisesta Monkeystä kaasutinta esim Jinchengin Keihinin 12mm tai Skyteam Monkeystä Deni. Sopivan vakionnäköisiä ja pitäs riittää yllämainittujen ohella siihen 60km/h. Paras tapa on etsiä käytettynä kyseisiä kaasuttimia.
Vakiokaasutinta voi myös porata isommaksi, max 13mm, sillä säästyisi kaasarin hankinnalta.
Btw sylinterinreiällä taidat tarkoittaa kannen imuaukkoa.
Vakiokaasutinta voi myös porata isommaksi, max 13mm, sillä säästyisi kaasarin hankinnalta.
Btw sylinterinreiällä taidat tarkoittaa kannen imuaukkoa.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Juu, kannen imuaukkoa tarkoitin. Mulla on itsetehty alkukäyrä joten siinä ei ole kureja ja imukaulasta otettu myös pois ne turhat jutut. Mistä kohtaa sitä kaasaria sitten pitäis porata? Siitä reijästä mikä liitetäät imukaulaan? Toi 13milliseks poraaminen alko kiinnostaa niin säästyis uudelta kaasarilta.Koshceck kirjoitti:First of all, tervetuloa! 60km saattas irrota vireillä ohitin, 12-14mm kaasari, kurit pois putkesta ja ehkä välejä vaihtamalla tai varmaankin noillakin.(?) Kaasariksi vois siis suositella vaikkapa kiinalaisesta Monkeystä kaasutinta esim Jinchengin Keihinin 12mm tai Skyteam Monkeystä Deni. Sopivan vakionnäköisiä ja pitäs riittää yllämainittujen ohella siihen 60km/h. Paras tapa on etsiä käytettynä kyseisiä kaasuttimia.
Vakiokaasutinta voi myös porata isommaksi, max 13mm, sillä säästyisi kaasarin hankinnalta.
Btw sylinterinreiällä taidat tarkoittaa kannen imuaukkoa.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
No joku tän asian tehnyt vois vielä enemmän kertoo, mutta tosiaan imukaulan puolta, ehdoton maxisi on 13 ja sen kokosel teräl saa olla varovainen. Kaasarista pitää ottaa kaikki irrotettavat osat irti sisältä ja paras vaihtoehto olis kiinteä porakone, kuten pylväsporakone, menee kyllä käsiporallakin, mutta vakaata kättä tarvitaan.
Tuli vielä mieleen, homer94 kirjotti tämmöset ohjeet, kaikki kiitos siis hänelle!:
1. Kaasutin irti
2. Kaasuttimen suutinputki ja säätöruuvit+luisti irti
3. Ota oikeankokoinen pora (ehdoton maksimi oliko 13mm?) tai vinku
4. Poraa kaasuttimen imukaulan puoleista reikää
5. Hio hiomapaperilla röpelöt
6. Tee uusi imukaula/poraa vakio imukaula
7. Putsaa kaikki osat
8. Kaikki osat takaisin
9. Kaasutin takaisin
(10. Vaihda suutin/säädä)
Tuli vielä mieleen, homer94 kirjotti tämmöset ohjeet, kaikki kiitos siis hänelle!:
1. Kaasutin irti
2. Kaasuttimen suutinputki ja säätöruuvit+luisti irti
3. Ota oikeankokoinen pora (ehdoton maksimi oliko 13mm?) tai vinku
4. Poraa kaasuttimen imukaulan puoleista reikää
5. Hio hiomapaperilla röpelöt
6. Tee uusi imukaula/poraa vakio imukaula
7. Putsaa kaikki osat
8. Kaikki osat takaisin
9. Kaasutin takaisin
(10. Vaihda suutin/säädä)
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun mul on 12mm:seks porattu keihin, ja tyhjäkäynti heittelee sillee et välil pysyy käynnis ja välil ei ollenkaa ja saa olla koko aja käsi kaasul jos taas säätää tyhjäkäyntii kovemmaks nii välil huutaa niin maan perusteellisesti ja välil taas iha normi?
Enkä oikeen meinaa saada sitä kunnolla säätöihin esim. ykkösel kiihdyttäes (myös vapaalla kaasutellessa) vaan pröpsähtelee ja pätkien kiihtyy tappiin mutta muil vaihteil pelaa iha hyvi (varmaa johtuu ku ottaa rauhallisemmin kiekkoi). Suutin on 60, jonka otin dellortosta ja sahasin kannan irti.
Enkä oikeen meinaa saada sitä kunnolla säätöihin esim. ykkösel kiihdyttäes (myös vapaalla kaasutellessa) vaan pröpsähtelee ja pätkien kiihtyy tappiin mutta muil vaihteil pelaa iha hyvi (varmaa johtuu ku ottaa rauhallisemmin kiekkoi). Suutin on 60, jonka otin dellortosta ja sahasin kannan irti.
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Tarkista että ei oo imuvuotoa...
Kerros vähä tosta suuttimesta, jos siitä sahaa kannan pois niin eikös siinä kannassa justiin oo se kohta joka määrää sen suuttimen koon?
Kerros vähä tosta suuttimesta, jos siitä sahaa kannan pois niin eikös siinä kannassa justiin oo se kohta joka määrää sen suuttimen koon?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
No toi oli tommone nopee selostus, hieoin kannan lähes kokonaan pois silleen dremelillä että se mahtu sinne "suutinpilliin" sisälle. Mankin keihinin suuttimessa ei oo varsinaista kantaa, eikä taida saada siihen suoraa sopivia suuttimia mistään?
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Eiköhän siihen löydy kun otat suuttimen mukaan ja menet sen kanssa kyselemään jostain liikkeestä...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Eihän suuttimen pitäs kai toho vaikuttaa kun eikös suutin vaikuta pääasiassa yläkierroksil?HPT kirjoitti:Eiköhän siihen löydy kun otat suuttimen mukaan ja menet sen kanssa kyselemään jostain liikkeestä...