Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja ConneX »

Tota on suunitelmis ostaa 20mm kaasari ja heittää toi 16mm lortto mäkeen (eli myyntii).
Minkä 20mm kaasarin ostan? Ihan lorttoo oon ajatellu ku toi 16mm meni säätöihin helposti mulla.
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja haraa »

Mannekyyri kirjoitti:Teeppä siihen imukaulaan jonkinlainen tiiviste esim. tiivistepaperista... Tai käyt ostamassa siihen tiivisteen... Kaverilla oli sikaflexiä kerran siellä välissä, toimi, mutta kaasari oli aika mielenkiintoinen ottaa irti imukaulasta. :lol:
joo mulla on tuol ylimääräsenä kai jokin lohkon tiivite nii koitan siitä väntää siihe imukaulan ja kaasarin väliin jonku tiivisteen :D
millasilla säädöillä ootte muute saanu ton jing ken ylensää toimii ja tietääkö joku joku kumpi niistä säätö ruuveista on tyhjä käynti ruuvi?

Niin ja vielä onko se niin että tyhjä käynti on silloin hiljemmalla mitä enemmän ruuvi on kiinni vaiko toisin päin?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Se ruuvi missä on jousi on tyhjäkäyntiruuvi, tyhjäkäyntiruuvi toimii niin että syvemmälle kiristettynä se nostaa luistia ylöspäin ja nostaa neulaa samalla --> enemmän bensaa --> nopeampi käynti.

Ite lähtisin ekaks siitä että prikka neulan keskimmäisimmään loveen, joku 70 suutin paikalleen ja siitä hakemaan. Sen jälkeen kun oot saanu sen pelittään niin sitten tyhjäkäynnin kimppuun. (C)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Tumedi
Viestit: 146
Liittynyt: 11.01.2010 18:23

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Tumedi »

Oisko jollai myydä 16-18 mm kaasaria :)
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Skyttari kirjoitti:mites pitäs vielä säätää tota kaasaria ku ennen oli 95 suutin ja neula keskinmäisessä ja sillon ei kestäny yhtään antaa kaasua tai sammus heti ja nyt seit vaihoin suuttimen 100 ja neulan laitoin alimpaan loveen ja nyt se ei oikeen lähe käyntiin tai jos lähteekin nii sammuu heti jopa ilman kaasun painallusta :think:
:think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

No koitappa jollain '85 suuttimella. Sillä voisi pärähtää käymään :roll:
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja haraa »

mikähän tos jing kes on ku 75 suuttimel pätki pirusti yläkiekoilla ja ryyppy päällä ei toiminu ollenkaan että sammu heti.. sitten ostin 70 nii ei vaikutusta juurikaan yhtään mutta nyt toimii ryyppy täysillä mutta röpöttää ja ryyppy suunnillee puoles välissä toimii suht normaalisti niin pitäskö nyt isompaa vai pienempää suutinta hankkii ja minkä kokosta suunnillee?

nii ja tolla 75 suuttimel toimi sillee ihmeellisesti että ku oli ajanu tarpeeks kauan nii rupes toimii iha hyvi mutta pätki hieman yläkiekoilla :think:
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja SaMito »

ConneX kirjoitti:Tota on suunitelmis ostaa 20mm kaasari ja heittää toi 16mm lortto mäkeen (eli myyntii).
Minkä 20mm kaasarin ostan? Ihan lorttoo oon ajatellu ku toi 16mm meni säätöihin helposti mulla.
Osta vaan 20mm phbg ne on ihan hyviä kaasareita ja menee sama imukaula kuin 16 milliseen.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
nikke95
Viestit: 37
Liittynyt: 09.02.2010 22:37
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

mikäs on ku mulla on mankissa 15.5 mm joku zongcheng kaasari. kaverilla se toimi 110 kanssa hyvin mut mulla on 50 cc 20 mm avarretulla kanavilla nii tyhjä käynnillä ei pysy yhtään ja kun kääntää kaasua kiekat ei meinaa nousta ja kun päästää kaasun nii kiekat nousee tappiin ja on hetken aikaa ihan ylhäällä ja sen jälkeen tippuu taas alas. ilmanputsarina on malossin vapaavirtaus ilmanputsari
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja ConneX »

nikke95 kirjoitti:mikäs on ku mulla on mankissa 15.5 mm joku zongcheng kaasari. kaverilla se toimi 110 kanssa hyvin mut mulla on 50 cc 20 mm avarretulla kanavilla nii tyhjä käynnillä ei pysy yhtään ja kun kääntää kaasua kiekat ei meinaa nousta ja kun päästää kaasun nii kiekat nousee tappiin ja on hetken aikaa ihan ylhäällä ja sen jälkeen tippuu taas alas. ilmanputsarina on malossin vapaavirtaus ilmanputsari
Imuvuoto luultavasti.
nikke95
Viestit: 37
Liittynyt: 09.02.2010 22:37
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja nikke95 »

sitä oon epäillyt. kokeilen sit sillai et laitan tiiviste massaa sinne väliin viälä
Matzq
Viestit: 19
Liittynyt: 14.10.2009 15:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Matzq »

Nyt tarttis apua ton Skyteamin vakiokaasarin kans. Ostin manaan 72cc koneen,muuta viriä ei oikein oo.
Ongelma on siinä että ala- ja keskikierroksilla ajaessa pätkii hieman, mutta kovilla kierroksilla tuntuu toimivan ihan hyvin. Ja sit kun kovista vauhdeista hiljentää niin kuuluu aina semmonen pieni pamaus kai putkesta.
Käykö liian rikkaalla? Ei kyllä pitäis kun tossa kaasarissa on kuitenki vakiosuutin sama mikä oli 50cc koneellakin. Seosruuvia oon vähän säädelly rikkaammalle mut en tiä mitä tolle ny pitäs tehdä.

Kertokaa te :think:
Mannekyyri
Viestit: 197
Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Mannekyyri »

Matzq kirjoitti:Nyt tarttis apua ton Skyteamin vakiokaasarin kans. Ostin manaan 72cc koneen,muuta viriä ei oikein oo.
Ongelma on siinä että ala- ja keskikierroksilla ajaessa pätkii hieman, mutta kovilla kierroksilla tuntuu toimivan ihan hyvin. Ja sit kun kovista vauhdeista hiljentää niin kuuluu aina semmonen pieni pamaus kai putkesta.
Käykö liian rikkaalla? Ei kyllä pitäis kun tossa kaasarissa on kuitenki vakiosuutin sama mikä oli 50cc koneellakin. Seosruuvia oon vähän säädelly rikkaammalle mut en tiä mitä tolle ny pitäs tehdä.

Kertokaa te :think:
Nosta neulaa ja osta vähän isompi tyhjäkäyntisuutin. Putken paukkuminen on ihan normaalia.
Leone
Viestit: 18
Liittynyt: 03.01.2010 23:15

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Leone »

Mistä kaasarin koko mitataan?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ventuurin kohdalta. eli just siitä 'bout luistin kohdalta. tai imuakon kapeimmasta kohtaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Leone
Viestit: 18
Liittynyt: 03.01.2010 23:15

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Leone »

ai siis suodattimen puolelta vai imukaulan puolelta? : DD
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Imukaulan.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
janne2
Viestit: 26
Liittynyt: 02.04.2009 18:54

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja janne2 »

Katoin tuossa eilen mankin tulpan, niin oli ihan valkoinen eli laihalla käy.Mikähän ois vikana kun vakio kaasari ja suutin, eikä ole imuvuotoa?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Laske neulan prikkaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
janne2
Viestit: 26
Liittynyt: 02.04.2009 18:54

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja janne2 »

Se on jo alimmassa lovessa.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Sitten isompi pääsuutin
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
janne2
Viestit: 26
Liittynyt: 02.04.2009 18:54

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja janne2 »

Vakio koneeseen?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

No voi sekin olla mahdollista, putsaa ilmanputsari tai koita ilman?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
janne2
Viestit: 26
Liittynyt: 02.04.2009 18:54

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja janne2 »

Mutta sehän ois rikkaalla jos ilmanputsari ois tukossa :think:
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

No periaatteessa joo kun rupeaa miettimään :mrgreen:

Venttiili palanu? Että vuotais ilmaa sieltä välistä aina? Tai välykset?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Vastaa Viestiin