Pikkuviat

Huolto, korjaus, vianhaku ja muu ylläpito.
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
oscar
Viestit: 88
Liittynyt: 18.12.2008 21:40

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja oscar »

puristuksia on,viikko siten lähti käyntiin toimi normaalisti ja kaasari 22 mm keihin.
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja juQ »

ai iso kaasari
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Plattu
Viestit: 65
Liittynyt: 09.10.2008 21:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Plattu »

En ny tierä onko tää mikää pikkuvika mut kumminki. Eli tulin tänään koulusta, matka on 25 km. Ajelin suht rauhallisesti koko matkan ja ku olin noin 2 kilometrin pääs kotoo niin manki sammu.. Sain kuitenki sen käyntiin mutta ei ottanut kierroksia ollenkaan, eikä käyny tyhjäkäyntiä sitte annoin mankin sammua ja koitin hetken päästä uudestaan ja kone ei pyöri polkastaessa? vaihde silmäs lykätes kyllä pyörii.. :?
Koittakaa saada jotaki selvää ja kiitos jo etukäteen!
makilu
Viestit: 26
Liittynyt: 23.04.2010 22:50
Paikkakunta: espoo

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja makilu »

ei oo vika mutta miten venttiilit irrotetaan ja mitä työkaluja tarvii kun en saa mitenkää irti niitä. mites ne säädetään sit ku on asenettu että aukee oikeeseen aikaan.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

oscar kirjoitti:puristuksia on,viikko siten lähti käyntiin toimi normaalisti ja kaasari 22 mm keihin.
Tulppa? Minkä värinen?
JupeYli kirjoitti:Sitten oma kysmys, eli mankiin tehty yläkerran huolto ja kaasari putsattu. Ennen yläkerran remppaa kaasarissa oli alimmalla neula (5rakoa) niin oli hyvä, mut sitten piti laittaa ylimmälle ja siltikkin se paukahtelee välillä ajossa kun on kone lämmin ja ajaa kaasu pohjassa. Eli onko se vieläkin liian rikkaalla vai kannattaisiko tarkistaa muita asioita? Auttaisko tulpan vaihto mtn?
Tulpan väri? Kannattaa koittaa toista tulppaa myös. Onko venttiilinvälykset oikeat ja ajotus? Ilmanputsari tukossa jos kerran laihemmalle tarvii nnoin paljon laittaa?
makilu kirjoitti:ei oo vika mutta miten venttiilit irrotetaan ja mitä työkaluja tarvii kun en saa mitenkää irti niitä. mites ne säädetään sit ku on asenettu että aukee oikeeseen aikaan.
Venttiilien poisotto täällä tarkemmin (C)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Grimnir kirjoitti: Tulpan väri? Kannattaa koittaa toista tulppaa myös. Onko venttiilinvälykset oikeat ja ajotus? Ilmanputsari tukossa jos kerran laihemmalle tarvii nnoin paljon laittaa
Tulppassa oli irtopaskaa jonkuverran. Tulpan kärki oli vaalea ja muualta se oli ruskea/musta.
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
asomi
Viestit: 112
Liittynyt: 08.05.2010 19:26

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja asomi »

Eli omassa Keihinissä seos ruuvi juuttunu, saiskos sitä millää liikkeelle
http://piczasso.com/i/etq8a3b.jpg
E: Kuvasta tuli huono koska kamera kohdisti takana olevassa seinässä olevaan naulaan
Raaserit: Ford Sierra 2.0 DOHC EFi -92, Ford Cortina Mk3 -71 Honda NS125R -87, Honda Monkey Rothmans -89, Toyota Corolla DX -82, Samurai 110cc, Tunturi Tiger Aqua 1997, Arctic Cat Panther 440, Suzuki PV -86.
Menetetyt tapaukset: Jincheng Monkey 72cc -07, Yamaha FZR 600R, Ford Escort GT, Samurai 110cc, Honda XR125L -03, Mercedes-Benz C220D -94, Subaru Legacy 4wd -90, Ford Sierra 2.0 OHC -89, Yamaha ET340T, Nissan Micra GL -85
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja haraa »

haraa kirjoitti:kertokaa nyt että mikäs tossa jinkussa on ku laitoin sen jing ken kaasarin niin pätkii ylä kierroksilla vaikka olen kokeillut 65 70 ja 75 suuttimia ja säätänyt neulaa ja ilmaruuvia?

vai voisiko olla jokin sähkö vika?

tulppa oli ainakin sellanen ruskehtava..

vai millä säädöillä ootte ton jing ken toimimaan 50cc:llä?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

JuPeYli kirjoitti:[

Tulppassa oli irtopaskaa jonkuverran. Tulpan kärki oli vaalea ja muualta se oli ruskea/musta.
Koita harjata tulppa metalliharjalla ja koita ilman ilmanputsaria. Ja kato vaikka ne venanvälykset?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja ConneX »

Höhöö..... Ei menny helpol käyntii ja vauhdista pysähtyy ni sammuu jos ei paina kaasuu.
Johtuu varmaa siitä et vikat bensat imi eilen ja paskaa tuli kaasarii. Kaasarii puhdistaa ->
E: Seosruuvin säätelyl toimii taas.
E2: Voi vittu nyt alko taas tekee tota....
toppppppsu
Moderaattori
Viestit: 1362
Liittynyt: 19.11.2009 20:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja toppppppsu »

mikä mahtaa olla vikana kun yleensä kytkin toimii hyvin, ottaa kiinni ja palauttaa hyvin. jonkun aikaa ajellessani (suurin osa keula pystyssä :D ) ja sitte kytkin ei enää palautakkaan lainkaan niin hyvin, vaan sillee "rauhallisesti" ja hiljaa vaikka kuinka kovaa kytkimen päästäisi. niin et mikä vois olla vikana?
fontti on leveetä, matalaa ja venyyki viel.
antru
Viestit: 6
Liittynyt: 14.04.2010 18:18

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja antru »

Skyteamin keulan toinen pumppu vuotaa, niin missä voi olla vikaa? Ja viel jos siinä pumpussa on reikä, niin millä se kannattaa paikata?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kenties stefa vuotaa. Ja jos reikä on niin TIG:illä losottaa umpeen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Vika 1. Kun laittaa 1 päälle, ja nopeesti pohjaan (esmes. keulii) niin antaa vaan tyhjää. Just vaihdettu kaasuvaijeri.
Vika 2. Ei nyt varsinaisesti vika, mutta koko kone magneetonkoppaa myöten on aivan helvetin kuuma, jopa lyhyen ajon jälkeen. Varmaan ihan normaalia, kaveri tosin väitti ettei..
Mikäköhän vikana?
antru
Viestit: 6
Liittynyt: 14.04.2010 18:18

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja antru »

devil kirjoitti:Kenties stefa vuotaa. Ja jos reikä on niin TIG:illä losottaa umpeen.
Siis onko stefa jonkinlainen tiiviste, joka vaurioituneena aiheuttaa vuodon :oops:
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Joo, stefat ajan myötä kovettuvat(?) ja vuotaa sitten öljyä. Stefat vuotaa. En ny parempaa kuvaa löytäny.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja kurri »

Siinä kohassa missä putket liukuu toistensa sisään on kuminen rinkula jonka tarkotus on pitää öljy sisäpuolella ja vesi ulkopuolella.

Kuva
(ei mun kuva)

Keulan mallista riippuen pumpun alapäässä voi olla myös pultti josta voi vuotaa.. siihen auttaa joko kiristys tai tiivisteprikan vaihto. (toki sinne voi kikkailla jotain liimaakin... mut prikan vaihto on suositeltavampaa)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Oisti
Viestit: 45
Liittynyt: 09.03.2010 00:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Oisti »

Kertokaas kullat miten saisin lommon joka on tankinkorkin ulottuvilla niin oikastua? muotoillulla kulmaraudalla vai millä kannattas.. uutta tankkia en joka tapauksessa osta..

Kuva
Honda Monkey Z50J
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Tinalla.. Tosi iso kolvi, juotostinaa tai Bera-superia joka tarvii pohjustusaineen. Hiot alueen pellille, tinaat sen hieman pinnan yläpuolelle, raspilla 'bout pinnan tasolle, viilalla siistit ja santapaperilla tasotat. Homma on vaikeata alkuun mutta kun oppii, niin helppoa. Ja maalipinta on samanlainen vuoden päästä eikä näy läpi, toisin kuin huokoinen kitti.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ei kittikään näy jos tekee pohjat oikein. Filleriä ja hionta ni ei imeydy ohuemmat maalit kittiin.

Toi on vielä sen verran pieni lommo että kitti on aika paljon helpompi vaihtoehto.

Toki tuohon vois myös hitsata jonkun tapin kiinni ja vetää liukuvasaralla ulos lommon. Liukuvasaralla ja sopivalla vänkyrällä vois kyllä sieltä korkin reiästäkin koittaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Oisti
Viestit: 45
Liittynyt: 09.03.2010 00:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Oisti »

onko se korkin kautta suoristaminen mahoton ajatus? nimittäin pitäis taas laatia ostoslistaa jos meinaa tinata tai kitata yms...
Honda Monkey Z50J
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja kurri »

no ei.. jos sun tankkis on sitä mallia missä ei oo semmosta kaulusta reiän sisäpuolella, se vaikeuttaa aika paljon asiaa.
Helppoa se ei myöskään ole, jotain silotetta tarviit lähes varmasti kuitenkin että saat hyvän lopputuloksen, joten kauppalistaa kannattaa kerätä.

ps. älä osta paklan kittiä, se on ihan hanurista levittää ja hioo.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ja Soudal on myös. Ainkin soft -versio. Omasta mielestä parasta kittiä on Motip (Y)
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
vilperi16
Viestit: 229
Liittynyt: 02.07.2009 21:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja vilperi16 »

Vieläkin kytkin luistaa polkastaessa vaikka säädin kytkimen :?

Onks levyt loppu? Vai onks niin paljo puristuksii 72cc wm kansi :mrgreen:

Puolarikykin
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Jos poljin tuntuu tahmealta niin kytkinjouset on kuolleentunu tai painot jumittaa. jos taas poljin ei tunnu ottavan mihinkään kiinni, bendixi jumittaa ja siihen auttaa öljynvaihto yleensä. Jos ei, joudut ottamaan polkimen irti ja vaihtamaan sen pikkujousen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Vastaa Viestiin