Virityssylinterit
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Virityssylinterit
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-408
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-407
Kysyisin että sopiiko noista kumpikaan suoraan skyteam 50cc koneeseen vm.06?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-407
Kysyisin että sopiiko noista kumpikaan suoraan skyteam 50cc koneeseen vm.06?
Re: Virityssylinterit
toi 72cc menee ainaki useemmal alatiivisteel.leka95 kirjoitti:http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-408
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-407
Kysyisin että sopiiko noista kumpikaan suoraan skyteam 50cc koneeseen vm.06?
Re: Virityssylinterit
Yks kysymys, Ku laskeskelin itekseen noita tilavuuksia ja selailin OOR mäntä settejä, niin *pii* x 52mm^2 = N. 85cm^3 Niin OOR:lla myydään 52,5mm mäntä settejä, ja väittävät että menevät 110cc koneisiin? Selittäkääs tietämättömälle
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Virityssylinterit
Kyllähön ne menee, kaikis 110 taitaa olla 52,4 mäntä. Ja kuutiotilavuuden laskukaava on pii x säde^2 x iskunpituus.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Virityssylinterit
Sylinterin säde^2 x isku x pii
Eli 26,25mm^2 x 41,4mm x pii = n. 89618mm^2
Joten mankin iskulla tuo olisi noin 90cc, mutta noissa 110cc koneissa taitaa olla vähän pidempi isku ja sen takia niille riittää tuo 52,5mm mäntä saavuttaakseen 110cc.
Eli 26,25mm^2 x 41,4mm x pii = n. 89618mm^2
Joten mankin iskulla tuo olisi noin 90cc, mutta noissa 110cc koneissa taitaa olla vähän pidempi isku ja sen takia niille riittää tuo 52,5mm mäntä saavuttaakseen 110cc.
Re: Virityssylinterit
Mikäs on ton 85cc:n männän koko sitten?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Virityssylinterit
meneekö moposporttin 72 suoraan uuden mallin kanteen
Mailmanlopun vehje (125cc tuttifrutti)
Re: Virityssylinterit
Tarvii alatiivareita että menee. Maksimissaan neljä taikka sit kolme maitopurkkitiivaria.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Virityssylinterit
Onkos kukaan sovittanut um alakertaan ja um kannen kanssa 72cc kannelle tarkoitettua mäntää. Ite aattelin sellasen soveltaa niin riittääköhän venataskujen avarrus keskemmälle päin ja pari alatiivaria vai pitääkö männän sivulta sorvata tavaraa pois että sopii 50cc kannen kans?
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Virityssylinterit
Ei tarvinnut omassa mitään muuta kuin 72cc kansipahvin, 4 alatiivistettä tai sitten venataskujen syventäminen.Näksä kirjoitti:Onkos kukaan sovittanut um alakertaan ja um kannen kanssa 72cc kannelle tarkoitettua mäntää. Ite aattelin sellasen soveltaa niin riittääköhän venataskujen avarrus keskemmälle päin ja pari alatiivaria vai pitääkö männän sivulta sorvata tavaraa pois että sopii 50cc kannen kans?
Ja vääntöö oli kyllä todella reippaasti, huiput jäi kuitenkin aika alhasiks.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Virityssylinterit
Meneeks tuo 52,5 pytyn kanssa ( Hoonattu 84,9cm3 ) ?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Virityssylinterit
Jaa vakiokannen kanssa? En suosittele kyllä, palotila on senverta pieni kuitenkin..Ruost3 kirjoitti:Meneeks tuo 52,5 pytyn kanssa ( Hoonattu 84,9cm3 ) ?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Virityssylinterit
Kuinka paljon pitäisi nostaa sylinteriä, tai madaltaa mäntää Skyteam 124cc vakiokoneessa, jotta puristussuhde laskisi 8.8:ista 7.0:aan, 6.6:teen tai 6.0:aan ?
Männän halkaisija on tuo 52.4mm
Vakio puristus-suhde on 8.8 to 1.
Uudemmissa kaiketi enemmän.
Muita tietoja en juuri nyt muista.
P3
Männän halkaisija on tuo 52.4mm
Vakio puristus-suhde on 8.8 to 1.
Uudemmissa kaiketi enemmän.
Muita tietoja en juuri nyt muista.
P3
Re: Virityssylinterit
Mites toimii toi 85cc pytty + vanhanmallin kansi setti? Kukaan kokeillut?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Virityssylinterit
Terve P3pe3k kirjoitti:Kuinka paljon pitäisi...
mikäli se kone on 55.5 x 52.4, palotilan koko tuosta 8.8 : 1 puristuksista arvioiden noin 15.2cc
millin sylinterin korotus tuo aina n.2.1cc palotilaa lisää.
1mm korotuksella puristus noin n.7.9, 2mm korotus n.7.1, 3mm n.6.6...
Neckar 999cc
Jincheng 140cc
Jincheng 140cc
Re: Virityssylinterit
Moro Tfp, näköjään pyörit tälläkin foorumilla..
Koneen mitat on laskurin mukaan 52.4 x 57.5 mm.
7.5, 7.0 ja 6.5 puristukset näyttäisivät paperilla sopivilta.
Tiivareita näköjään löytyy erilaisia millä voi nostaa sylinteriä : http://www.monkey-tuning.com/index.php?cPath=1_16
P3
Koneen mitat on laskurin mukaan 52.4 x 57.5 mm.
7.5, 7.0 ja 6.5 puristukset näyttäisivät paperilla sopivilta.
Tiivareita näköjään löytyy erilaisia millä voi nostaa sylinteriä : http://www.monkey-tuning.com/index.php?cPath=1_16
P3
Re: Virityssylinterit
Pitääkö E22 ( vanhanmallin kannen) kanssa olla 72cc vanhanmallin sylinterisetti? Vai meneekö uudenmallin kanssa samallailla?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Virityssylinterit
Vanhan mallin kansi passaa kummallekkin kombinaatiolle.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Virityssylinterit
Miten mulla voi wandamotor 72cc mäntä ottaa venoihin kiinni, vaikka on tasalaki mäntä. Ja kokeilin myös 2 alatiivarilla, ottaa silti. mikä voi olla vikana? Kyseessä on um kansi mutta silti tuon pitäisi mennä! Kun näksälläki on menny samaan settiin mitä mulla on.
Viimeksi muokannut T0by, 31.10.2010 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Virityssylinterit
Mitä pitäis laittaa että sais 99 mankiin jonkun kiina-mankin 50 pytyn ja kannen? Siis selviääkö jollain alatiivisteillä vai tuleeko liian vähän puristuksii?
Re: Virityssylinterit
jos laitat vaikka skyteamin vermeet siihen nii ei tarvi tehä mitään. Jos taas jinkun nii joudut vaihtamaan kampiakselin.
Re: Virityssylinterit
Menisin jokupäivä konetta kattomaan ni mistä erottaa nyt esim. jinkun ja skyteamin?
E. siis pytyt ja kansi systeemit?
E. siis pytyt ja kansi systeemit?
Re: Virityssylinterit
Jinkun kannessa on isommat venttiilit kuin skytarin kannessa. Skytarin mäntä taas on uutta mallia eli lyhyt, kun jinkun oma on noin tuplasti korkeampi. ulkopuolelta voi olla mahroton erottaa.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Virityssylinterit
valumerkeistä, moottorin koodista ja venttiileistä.
Jinkussa on ainakin niiden omaa logoa valussa koneen sisäpuolella.
Moottorin koodeista en osaa sanoa mitä ne on, mutta se löytyy sileästä kohdasta vas. lohkosta eturattaan alapuolelta.
Imuventtiilin koon näkee jos pääsee kurkkaamaan imukanavaan.
Jinkussa on ainakin niiden omaa logoa valussa koneen sisäpuolella.
Moottorin koodeista en osaa sanoa mitä ne on, mutta se löytyy sileästä kohdasta vas. lohkosta eturattaan alapuolelta.
Imuventtiilin koon näkee jos pääsee kurkkaamaan imukanavaan.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Virityssylinterit
Jjep. Ja skyteamin kannessa yleensä lukee siinä päällä e22 ja sit siinä pyöreän lätkän alapuolella lukee muistaakseni: st50, niinkuin myös lohkoissa ja pytyn päällä oikealla. Nii ja vielä että skyteamin pytyssä on 48cc merkintä ja jinkussa 49cc ja jinkun logo sen vieressä.