Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Pojat pojat, ikärasismia. Onhan Piiverikin -98.

Voin muuten suositella tota Alfamerin Mopokirjaa, siellä on mankistakin oma osio.

Kysymällä oppii. Jatketaan täällä virityssylkistä.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Jos ostatte moposportista 72cc sarjan nii kannattaa ostaa siihen muualta mäntä, sillä mukana tulevaa mäntää ei saa kunnolla toimimaan jos on 39mm palotila. Moposportin 72cc männässä on siis 47mm kupu
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
juussoo
Viestit: 541
Liittynyt: 06.05.2010 17:09
Paikkakunta: Sastamala

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juussoo »

47mm kupu? :lol: Eiköhän se halkaisija kuitenkin ole se 47mm, kupu noissa männissä on 3,5mm luokkaa. Itelläkin oli tuota onkelmaa ettei toiminut mutta eipä se tuosta männästä johdu. Ihan hyvin se 39mm palotilalla toimii, tosin isommalla sais paremmat tehot varmaan mutta kyllä tuokin ihan sopiva on.

Edit:
kr1suu kirjoitti:meinasin, että se kupu on lähes saman levynen kuin mäntä, en puhunut nyt kuvun korkeudesta :DD ja kaverilla tuli mäntään 39mm levee ympyrä männän päähän kun osui palotilan reunoihin ;D
Sen takia sinne kuuluu laittaa niitä alatiivisteitä jos on matala palotila kannessa (Y)
Viimeksi muokannut juussoo, 30.03.2011 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

meinasin, että se kupu on lähes saman levynen kuin mäntä, en puhunut nyt kuvun korkeudesta :DD ja kaverilla tuli mäntään 39mm levee ympyrä männän päähän kun osui palotilan reunoihin ;D
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
moromies
Viestit: 104
Liittynyt: 07.04.2010 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja moromies »

En tiedä minne tämä olisi pitänyt laittaa mutta laitoin nyt tänne, eli tulisiko toimimaan: Helmaton madallettu 110cc pytty, lyhennetty mäntä (vaikka 56mm), vakio kampura?
Kuva
AKK:
Kuva

Kuutioita n. 100. :think:
juussoo
Viestit: 541
Liittynyt: 06.05.2010 17:09
Paikkakunta: Sastamala

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juussoo »

Kattelin minimotoracingilta että olisko siellä halpaa pattimäntää tohon 110cc mosaan. Huomasin siellä tämmösen:http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... ucts_id=50
Tossahan on sama halkasija kun normi 72cc männässä, tuossa nykysessä männässä on niin olematon kupu että vois tilata jostain pattimäntää siihenkin kun nyt on tuo 110 kansi, eikös tuossa nyt ole vähän enemmän pattia kun tollasessa moposportin normi 72cc männässä? Männäntappikin on sopivasti 13mm niin luulis sopivan?
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Eli ostin um mankin koneeseen 72cc setin. Noh nyt on kaks vakio alatiivistettä ja yks ite tekonen, joka tehty 0,25mm tiivistepahvista. Puristuksia tuntus olevan aika paljon, Tuntuu siltä, että kiksi ei meinaa liikkua hiljaa, mutta oikeasta kohdasta saa kuitenkin polkaistua. Monta alatiivistettä te olette laittaneet?

Männän ja venttiilin välissä tämän verran. Huomatkaa, että venataskut eivät ole tuossa kohdalla mihin venttiilit ottavat...
Kuva

Ja sitten toinen juttu, että laitoin kaikki männänrenkaat yms oikein ja öljysin sylinterin ja männän kunnolla. Heitin pytyn kiinni ja sinne jäi männänrenkaiden katkoskohtiin tälläiset jäljet, jotka tuntee ihan hyvin kynnelläkin. Pitäiskö huolestua? Olen kumminkin lähes 100% varma, että kaikki on oikein asennettu :think:
Kuva
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
BT
Viestit: 498
Liittynyt: 04.04.2007 14:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja BT »

Pystyykö konetta polkemaan ilman, että tökkää kiinni missään vaiheessa, jos pystyy niin homma ok. Itellä otti kanteen kiinni toi mäntä reunilta, ei paljoo mutta sen verra ei että ei pyöriny. Tosin ite olin kaivertanu uudet venataskut omaan mäntään oikeille kohille. Ei haittaa noi pytyn jäljet, ne häviää sisäänajos luultavasti.

E: Mulla itellä oli kaks olisko ollu 0,5mm tiivaria pytyn alla, sillon ei ottanu kiinni, mutta silti nakutti männän reunat kanteen käynnissä ollessa. Pysty ajamaan kun ei kiristäny kantta tiukalle. Noh lisäsin vielä vähän tiivistettä lisää, mutta kävikin niin, että ne pursus pytyn ja alakerran välistä pois ajossa :D. Joten mäntää ois kannattanu muokata reuniltaki.
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Nyt siellä on 2 vakio tiivistettä ja 4 ite tehtyä, 0,25mm pahvista leikattuja. Puristukset laski, mutta vielkin puristuksia melkosesti. Sinne ei tosin enään vaan saa lisää tiivareita, kun nokkaketju niin kireällä. Konetta ei saa polkaistua mistä vaan, kun puristuksia on sen verran, mutta se ei kyllä tökkää missään kohtaan vaan pyörii ihan hyvin kun polkasee oikeasta kohdasta.

Pitää kattoo jos tänään sais kokeiltua käyntiin. Jos ei toimi niin se on varmaa kannattavinta alkaa ehtiä jotain 110cc kantta...
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Kyl se pelaa, tommosel männäl tuppaa vaan rutistusta vakiokannella olemaan enempi ku riittävästi ! Kuhan se ei vaan pidä mitään ylimäärästä nakutusta tai kilkatusta nii you'r clear.
Venantaskui kun vähä kaivat vaan ettei tuu venttiili-mäntä kosketusta.
Tuommosella setillä vääntö on jotain niiin siistiä jos kaikki natsaa hyvin yhteen! :D
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Laitatko nyt aluksi tuon 72cc:n kanssa baotianin vai hondan um-kannen?

E: Oho ajatuksissani ajattelin että luen Scaleon manki-topiccia. :mrgreen: Siis tuo kysymys oli sit scaleolle..
Viimeksi muokannut JiiTee, 31.03.2011 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
moromies
Viestit: 104
Liittynyt: 07.04.2010 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja moromies »

Kokeile ilman tulppaa polkasta kovaa, jos kolisee niin ei hyvä. 8)

Kukaan ei varmaan osaa sanoa mitään tosta mun pyttyideasta... :|
juussoo
Viestit: 541
Liittynyt: 06.05.2010 17:09
Paikkakunta: Sastamala

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juussoo »

juussoo kirjoitti:Kattelin minimotoracingilta että olisko siellä halpaa pattimäntää tohon 110cc mosaan. Huomasin siellä tämmösen:http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... ucts_id=50
Tossahan on sama halkasija kun normi 72cc männässä, tuossa nykysessä männässä on niin olematon kupu että vois tilata jostain pattimäntää siihenkin kun nyt on tuo 110 kansi, eikös tuossa nyt ole vähän enemmän pattia kun tollasessa moposportin normi 72cc männässä? Männäntappikin on sopivasti 13mm niin luulis sopivan?
Tietääkö joku että sopiiko toi? Onko siis muuten um mallin 72cc männän kokonen paitsi kuvusta?
Scaleo1 kirjoitti:Nyt siellä on 2 vakio tiivistettä ja 4 ite tehtyä, 0,25mm pahvista leikattuja. Puristukset laski, mutta vielkin puristuksia melkosesti. Sinne ei tosin enään vaan saa lisää tiivareita, kun nokkaketju niin kireällä. Konetta ei saa polkaistua mistä vaan, kun puristuksia on sen verran, mutta se ei kyllä tökkää missään kohtaan vaan pyörii ihan hyvin kun polkasee oikeasta kohdasta.

Pitää kattoo jos tänään sais kokeiltua käyntiin. Jos ei toimi niin se on varmaa kannattavinta alkaa ehtiä jotain 110cc kantta...

Scaleo, mulla oli um kannella neljä alatiivistettä, n.0.25 paksusia ja venantaskuille pikkusen näytetty vinkua ja tehty niitä vähän männän keskiosaan päin, kertaakaan ei ole kontaktia ottanut (C) Nyt tosin 110 kansi ja vaan yks alatiiviste ja pikkusen vingutellut venan taskut, niin ja kantta siis 1mm laskettu
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

moromies kirjoitti: Kukaan ei varmaan osaa sanoa mitään tosta mun pyttyideasta... :|
No periaatteessahan ton pitäis toimia, mutta jos mäntä heilahtaa vähän ja ottaa kosketusta lohkon/sylinterin reunan kanssa niin saattaa tulla suht karua jälkeä.

Kyllähän niitä SCUT pyttyjä myydään, eli ite ainaki testaisin miten toimii :D

Mitään varmuutta en sano että kestäis..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

JTT kirjoitti:Laitatko nyt aluksi tuon 72cc:n kanssa baotianin vai hondan um-kannen?

E: Oho ajatuksissani ajattelin että luen Scaleon manki-topiccia. :mrgreen: Siis tuo kysymys oli sit scaleolle..
Mulla on siis hondan välimallin kansi ja baotianin um kopio. Nyt kiini tuo baotianin oma. Se on kylläkin täysin samanlainen tuon hondan kannen kanssa, mutta nokka laakeroitu kuulilla...

Kokeilin tossa ilman tulppaa ja ei kuulunut mitään ääniä. Sain käyntiikin ja tuntu käyvän ainakin ne pari sekunttia ihan normaalisti. Tänään mahdollisesti ajelemaan tota sisään niin näkee miten toimii :)
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Naxuli
Viestit: 373
Liittynyt: 19.09.2009 11:37

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Naxuli »

Eikös jinkuissa oo vm-kansi vakiona (-04 kone), niin jos ostas 72cc sylkkäsarjan tohon niin ois varmaa tarpeeks avara kansi, eikä tarvii lisää alatiivisteitä?
EX: Skyteam Monkey 72cc -09, Jincheng Monkey, Gilera SMT, Skyteam Monkey 72cc -10, Skyteam Monkey A1 -08
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Dony »

Kyllä. :)
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Kyl niissä ainakin pitäis olla, mutta mittaile ne venat samalla. Jos ne on 23/20 niin sit menee 72cc suoraan.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Naxuli kirjoitti:Eikös jinkuissa oo vm-kansi vakiona (-04 kone), niin jos ostas 72cc sylkkäsarjan tohon niin ois varmaa tarpeeks avara kansi, eikä tarvii lisää alatiivisteitä?
Muista sitten tilata vanhanmallin hondan 72cc sarja, ettet tee samaa virhettä kuin mä. :wink: (mä siis nuorena tilasin 04 vuoden jinkkuun uudenmallin hondan 72cc sarjan, mut toimi se silläkin! :shock: ) :)
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
pure
Viestit: 13
Liittynyt: 25.02.2011 19:53

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja pure »

Nyt olis tällänen pikanen kysymys käykö tämä http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... 11624a621a
89 vuoden mankiin suoraan vai pitääkö kikkailla tiivisteillä?
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

pure kirjoitti:Nyt olis tällänen pikanen kysymys käykö tämä http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... 11624a621a
89 vuoden mankiin suoraan vai pitääkö kikkailla tiivisteillä?
Näyttää olevan tasalakimäntä, niin menee ihan suoraan yhellä tiivisteellä.
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
jönssii
Viestit: 155
Liittynyt: 23.03.2011 21:25

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja jönssii »

kestääkö moposopin 72cc pytty kun on valurautaa vai mikä ois parempi ? kun se ainaki kiinnostas ku siin lukee 49 nii ei polliisit siitä ainakaa heti valittais
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

jönssii kirjoitti:kestääkö moposopin 72cc pytty kun on valurautaa vai mikä ois parempi ? kun se ainaki kiinnostas ku siin lukee 49 nii ei polliisit siitä ainakaa heti valittais
Suurinosa pytyistä on valurautaa. Siinähän se kestää samalla tavalla kuin mikä tahansa 50cc pytty.
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
santtu312
Viestit: 27
Liittynyt: 14.08.2010 22:58

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja santtu312 »

mulla on -09 vuoden skyteam ni meneekö tää: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3391 siihen vaa suoraan vai pitääkö tehä jotai muokkauksia? tai lisätiivisteitä yms. et sais kaikki tilattuu kerralla? ja onko vaikeaa asentaa toi ?
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Jos tuon laitat vakiokannen kanssa niin tilaa samalla useampi alatiivari.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Vastaa Viestiin