Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
m4nk1
Viestit: 103
Liittynyt: 14.11.2010 23:55

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja m4nk1 »

Siis pitääkö sen männän olla sen sylinterin reunan tasalla vai siellä lohkojen kohdalla? Siis kun se magneetton merkki on oikealla kohdalla?
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja T0by »

Männän pitää olla yläkuolokohdassa, eli sylinterin tasalla kun vauhtiksen T-merkki on lohkon "kolon" kohdalla. Eli klo 12 T merkki ja mäntä sylkän tasalla.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

T0by kirjoitti:Jos on väli- tai vanhanmallin mana, niin sielä rattaan takana pitäis olla sellanen "shimmiprikka" jos sitä ei oo niin voi varmaan lagia se. uudemman mallissa taas ei oo sitä.
Rattaan takana? Ite oon törmänny siihen niin, että se olis rattaan päällä ja pultin kannat siihen nojalla.

Oman käsityksen mukaan sillä prikalla ei oo väliä siellä
m4nk1 kirjoitti:Joo mikäs siinä nyt on? Kun laittaa nokkarattaan pultteja kiinni niin nokka menee taas jumiin :o
Ihan näin? Oothan varma että sulla ei oo venttiili kiero.

Pyöriikö nokka-akseli siis kannen ollessa irti täyden kierroksen? Vai vasta sitten kun kansi on kiinni koneessa ja pyörität magneetosta?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
m4nk1
Viestit: 103
Liittynyt: 14.11.2010 23:55

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja m4nk1 »

Ongelma ratkastu, nyt vaan nakuttaa pirusti ja käynnistyspoljin on vähän jäykkä mutta saa kyllä poljettua.
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
h0nda
Viestit: 373
Liittynyt: 12.11.2010 15:23

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja h0nda »

Vauhtipyörän T-merkki klo.12 eli ylös ja nokkarattaan O-merkki klo.9 (kannessa on joku merkki siin klo.9 kohdilla).

E: Vai kysyitkö siinä mielessä että ajattelit ite tehä siit topicin?
thiitska
Viestit: 67
Liittynyt: 08.03.2010 22:26

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja thiitska »

kuuluskos skyteamin nokkarattaan alla olla joku laatta ? Ja putke puolella on se sivu laattaa ja siinä semmonen kolo mitäs se meinaa ?
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Missä kohtaa se laatta on siinä nokkarattaassa? kun otin irti sen niin en huomannut mitään laattaa ei kai se tipppunut sitte sinne moottoriin? :|

E: ja kuuluuko sen ketjun kiristimen rullan olla silleen et sen vaan voi ottaa siittä irti vai kuuluuko siinä olla ruuvi tai pultti? :think:
Piispa
Viestit: 330
Liittynyt: 27.07.2010 13:13
Paikkakunta: Kruunupyy

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Piispa »

Se rulla on kiinni pultilla 8)
Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Pepo
Vip-käyttäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 21.10.2008 20:13

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Pepo »

Ellet tarkoita sitä staattorin takana olevaa rulla, joka ei ole millään kiinni.
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Ok, meinaan just tota staattorin takana olevaa rullaa. :wink:
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja T0by »

Minkätakia mulla on tiputtanu jonniin aikaa alemmasta venankorkista vähän öljyä? Kokeilin toisella korkillakin ja tiivisteellä, ei vaikutusta. Ennen ei vuotanu. Se päätypalakin on vähän öljypaskanen. siinäkin uusi tiiviste. Vai voisko johtua siitä, kun ei ole niissä päätymuttereissa kupari prikkoja ja kupumuttereita tiivistämässä pinnapultin öljykanavaa ja vuotaisi siitä?

Kun käsittääken niissä pitäis olla ne kupari prikat ja kupumutterit että se tiivistää sen kanavan? Oonko väärässä?
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Ootko kattonu että se pinta ei oo naarmuinen ja ettei se venakorkki oo haljennu?
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja T0by »

Juu, suurinpiirtein.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
mgkoppa
Viestit: 4
Liittynyt: 10.03.2010 23:26

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja mgkoppa »

Voisko joku kertoo että missä kohin on uudessa skyteam monkey ''blackpowerissa'' lohkossa yläkuolokohan merkki?!?! nopeita vastauksia!!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja kurri »

tuskinpa ne mihinkään sitä tuossa blackpowerissa siirtäneet, elikkä suoraan kampuran yläpuolella, klo 12.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
sdf
Viestit: 40
Liittynyt: 08.03.2009 21:46

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja sdf »

Juu, alkaa itseltä ideat loppumaan nokkarattaan irroituksessa. Ei lähde irti millään. Olen painellut ratasta ja varovasti naputtanut puupalalla ja vasaralla. T merkki klo 12 ja O 9. Olen myös käännellyt magneettoa ja sitten yrittänyt saada sitä irti.

Ja kyllä olen irroittanut ne nokkarattaan pultit. :lol:

E: Sain nokkarattaan pois, thänks!
Viimeksi muokannut sdf, 18.07.2011 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Taita vaikka jostain ruuvarista kärki 90 asteen kulmaan, tai sitten jollain kuusiokolo avaimella veät sen nokkarattaan pois, Kokeile myös irroittaa magneeton puolelta moottorin pohjasta, nokkaketjun kiristin, helpottuu irroitaminen.
j0ne
Viestit: 162
Liittynyt: 04.08.2011 15:20

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko toi kuinka vaikee avata kansi ja sylinteri?? Mikä kasaamisessa on vaikeinta?? Venttiilien säätö ja nokkaketjun laitto??
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ei ole vaikea avata. Vittumaisin siinä on männäntapinsokkien paikalleen laittaminen ja männän pyttyyn muljaaminen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
j0ne
Viestit: 162
Liittynyt: 04.08.2011 15:20

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mitä tapahtuu jos aukasee ton nokkaketjun kiristimen ruuvin kun tässä on se automaattinen kiristin vai saako sen rattaan irti vaikka ketju on kireellä?
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja onkimato »

j0ne kirjoitti:Mitä tapahtuu jos aukasee ton nokkaketjun kiristimen ruuvin kun tässä on se automaattinen kiristin vai saako sen rattaan irti vaikka ketju on kireellä?
Saa sen irti. Käsittääkseni se ketju/kiristin joustaa hieman kun vedät sitä nokkaratasta sivuunpäin.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
j0ne
Viestit: 162
Liittynyt: 04.08.2011 15:20

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kumpihan tos vuotaa öljyä kun mäntä heiluu ihan vähän ylös päin sylinterissä ja molemmista venttiileistä kostuu se reuna kun kaataa tinneriä muttei valu.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Tämä ohje oli aikas kätevä kun yläkerran purin. En tiedä onko joku muukin hokannut tällaisen keinon, mutta männän saamisessa sylinteriin auttaa vaikka reikäraudasta taivuteltu kuvanmukainen työkalu.
Kuva

Eli tuo puristetaan M-renkaiden päälle ja pikkuhiljaa nitkutetaan sylinteriä mäntään. Meni tosi helposti tuollatavalla.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Viihtiskö joku linkata hyvät männärenkaat skytarin vakiomännälle, ja sitte tiivistesatsin, mikä ei ois ihan susi? Mites, kun otan kannen sivulätkän irti, nii pitääkö sieltä pakoputken puolella olevaa pulttia vain löysätä, vai irrottaa kokonaan? Tyhmä olen
Kazsu
Viestit: 37
Liittynyt: 24.11.2010 00:04
Paikkakunta: Joensuu, Uimaharju

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Kazsu »

Onko nokkarattaalla mitään merkitystä, jos vaihdan kannen jossa on kahdella pultilla se rattaan kiinnitys..?? :shock: Rothissa tais olla kolmella jos oikein muistan.
Vastaa Viestiin