Eli aloin juuri itse tekemään, muttei ole läheskään valmis. Tänne voisitte pistää oma tekemänne änkkärin kuvaa ja ohjeita tekiöille. En löytänyt vastaavaa ketjua eli päätin tehdä.
Itse aloin tekemään vanhasta spraypullosta, eli lyhyesti poraa päihin sopivan kokoset reijät ja heittää villat sun muut sisään ja patentoi liitoksen putkeen. Ja sit maalit sun muut fixaukset änkkään.
Ps. Itse pistän tämän vakioputken päälle koristeeksi.
toi on kyl derbiin tarkotettu leovince v6 mutta todella nätti mankissa... samalla putkea on nähty myös turbokitin änkällä ja tommosseella spraypurkkivaimentimella...
Nii ja kannattaa tehä änkästä vähintään semmonen 40cm pitkä jos haluu
että siitä on jotain mainittavaa hyötyä. sitte tietenkin tiivis muualta, että se pörinä kuuluu putken päästä eikä muualta...
Poistin sen toimimattoman kuvan. -Motori
Valmiin osan ostamalla jää paitsi rakentelun viehätyksestä, mutta toisaalta pääsee huomattavasti helpommalla! (4 stroke 4 ever)
Mää tein koulusa teharin mutta on se vaan niin ruma etten kuvaa kehtaa laittaa . Virhe oli tehä se liian ohuesta pellistä, vaan 0.5 millisestä ja hitsatessa siihen tuli reikiä . EIlen laitoin sen kiinni ja kokeilin nii kyllä se ainaki tehoja toi ja etenki vääntöä. Se putki on semmonen soikia ja aika lailla just vakion kokonen, vois laittaa siihen sen kromisuojan päälle nii kukaa ei huomais muutako vähän äänistä että se on tehari .
Mä en varsinaisesti tehnyt änkkää, mutta parantelin ex-soliferin omaa änkkää. Piti ihan kauheeta meteliä, niin laitoin sinne änkkään pari kaljatölkin pohjaa, johon sitten tein reikiä. Kyllä ääni vaimeni.
Änkän sisälle reikäputki, reikäputken ja äänenvaimentimen kuoren väliin vaimenusvillaa. Suosittelen ainakin jotai laittamaan sinne, kokemuksella "Paskat se mitää tarvii, tulee sielt kumminki hyvät äänet!" ----> karmea meteli
Juuzmo kirjoitti:Et varmaan ikinä olis arvannu, mut reikäputki = putki missä on reikiä
eli otat sopivan paksusta putkee ja poraat siihen paljon reikiä sinne tänne ei nyt ihan rei'ille mutta siis monta reikää eli jos teet vaikka putken jostain 20mm putkesta niin samaa putkea sopiva pätkä ja siihen reikiä, ja sitten änkän koppa siihe päälle ja sinne vaimennus villaa ja hitsaat umpeen.
Oon tekemässä koulussa änkkää, mutt ongelmana on se ett mistä sais sen alkukäyrän ja koneen välisen osan? Siis se osa joka pitää putken koneessa kiinni
Myydäänkö niitä jossain vai pitääkö itte värkkiä sellane?
Oon tekemässä koulussa änkkää, mutt ongelmana on se ett mistä sais sen alkukäyrän ja koneen välisen osan? Siis se osa joka pitää putken koneessa kiinni
Myydäänkö niitä jossain vai pitääkö itte värkkiä sellane?
Putkiliike sieltä jotain tuubikäyrää varmaan löytynee ja laipan tosiaan voi itekki vääntää.
Jos saat putken kulman malliksi luulen että putkari vääntää sen putkestakin suoraan.
vispilät ja kulkuneuvot
Bobcat s300
Ten7 140
suzuki rm 125
Toyota hiace
Bmw e36 325 ia