Keulan madallus

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Huom! Tämä ohje koskee Hondan keulan madaltamista.

1. Hommaa paska keula tai ota sellainen irti mankistasi.
Kuva
2. Irrota pölysuojat pumpuista (jos sellaiset löytyy).
3.Irrota seeger rengas jolloin keulan sisukset tippuvat pois.
Kuva
4. Irrota jousi kiertamällä sitä.
5. Irrota liukuputken päässä oleva jousenpidin irrottamalla tappi, joka pitää sitä paikoillaan.
Kuva
6. Poraa keskelle tätä jousenpidintä 8.5mm reikä (pylväsporakoneen tai sorvin käyttö suositeltavaa).
7. Tee äsken poraamaasi reikään M10 kierre.
Kuva
8. Kasaa keula ja jätä jousi, sekä ylempi jousen pidin pois.
9. Kiinnitä keula mankiisi ja hymyile :mrgreen:
Kuva

Muita tapoja:
Tapa1. Leikkaa jousesta sen verran pois kun haluaa keulaa madaltaa.

Tapa2. Ottaa kaikki pois keulan sisältä ja hitsaa liukuputket keulaan kiinni. (Mielestäni tyhmin tapa :roll: )
Viimeksi muokannut SamPPaT, 20.10.2012 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Hyvä oppaan alku, joskin voisit tehdä enemmän step-by-step. Eli kuva, ja sille selostus mitä tapahtuu ja mitä pitäisi tehdä. Nyt lukijan täytyy kelata joka kerta alas ja laskea kuvat että missäs sitä mentiinkään.

Pyri välttämään "suosittelevaa" kirjoitustyyliä, eli esim. sinulla pitäisi, suurinpiirtein, seuraavaksi tulisi yms. Käytä määräävää tyyliä, eli esim. irroita kuvassa punaisella ympyröity osa poistamalla pieni kiila... , tai poista jousi pyöräyttämällä.

Tuota kameran käyttöä voisit myös hieman opetella. Se focuksen kohdilleen saaminen ei ole vaikeaa, saati valkotasapainojen säätö. Siltikin, taidan vähän nipottaa. Selvänhän tuosta saa...
Viimeksi muokannut Zapsky, 28.01.2013 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Edellisessä viestissä tiivistetty hyvin omat mietteeni (Y)
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

"Pikkasen" muokkasin tuota ohjetta selkeemmäks. (C)
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Ja jos haluut ruveta hifistelee nii laita vähän väliä jokaisen kohdan jälkeen. Ja vielä kun sais kuvat suoraan tuohon.
Eli näin:

1. Hommaa paska keula tai ota sellainen irti mankistasi.

(KUVA)


2.Irrota pölysuojat pumpuista (jos sellaiset löytyy).
Mutta ihan hyvät ohjeet olet tehnyt ja paljon parempi keino tehä nuin kuin hitsaamalla. :)
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Lisätään yksi tapa lisää.

1. Irroita keula mankistasi/hommaa sellainen.

2. Vedä pölysuojat alas/ota haitarikumi ja kierrä alumiininen "putki" pois. (Siis jos madallat niitä harvinaisempia keuloja) Ota sokka pois pohjasta jolloin tippuu sisuskalut.

3. Keulaputken ja jousenvälissä on tappi, joka pitää jousta kiinni putkessa, tämän tapin saa irti kun napauttaa sitä hiukan naulalla/meisselillä, tämäm jälkeen jousi osa ja liukuputki on erikseen.

4. Ota liukuputkesta niin paljon tavaraa pois kuin madallat keulaa.

5. Poraa uusi tapin reikä, tappi on n.4mm, ja kolon täytyy olla timmi, että pysyy yhdessä.

6. Laita kaikki kiinni ja hymyile. ;)
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Allu95
Viestit: 1085
Liittynyt: 27.08.2010 14:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Keulan madallus

Viesti Kirjoittaja Allu95 »

Kuinka alas tuolla menetelmällä saa keulan?
Jääkö kaikille sisuskaluille tarpeeksi tilaa?
Monkey ikä koko ikä.
Vastaa Viestiin