Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Innerii tai outterii, kupumäntää, laskee kantta, virinokkaa, muotoilee kanavat, pidempää välitystä, uutta kantta isommil venoil.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
En parempaa topikkia keksiny spekuloinnille joten nostellaas tätäkin. Eli siis, teoriassa asia on hyvin yksinkertainen; 110cc pytty (52,4mm) lasketaan sopivaksi vakioiskulle, saadaan 88cc. Peruskauraa tähän mennessä, mutta kuten PeeJii totesi niin vakiopinnapulttijaolle on mahdollista saada 125cc:n isovenakansi. Lopullinen asetelma olisi siis 88cc kannella jossa olisi imuventtiili 27mm ja 23mm.
Eli siis, jotta tähän tulokseen pääsee joutuu ainakin pyttyä laskemaan, mahdollisesti kanttakin sekä lohkot avartamaan (tosin mulla olis Jinkun kone jossa saattaa olla isompi lohkojen reikä). Paljonko pyttyä pitää laskea ja paljonko on pituuseroa 125cc ja 110cc sylintereillä? Koska varastossa olisi yksi alumiininen 125cc ja siihen kp-mäntä...
Eli siis, jotta tähän tulokseen pääsee joutuu ainakin pyttyä laskemaan, mahdollisesti kanttakin sekä lohkot avartamaan (tosin mulla olis Jinkun kone jossa saattaa olla isompi lohkojen reikä). Paljonko pyttyä pitää laskea ja paljonko on pituuseroa 125cc ja 110cc sylintereillä? Koska varastossa olisi yksi alumiininen 125cc ja siihen kp-mäntä...
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mä voin käydä mittaamassa Romusain pytyn.
E: Noin 70mm itse pytyn mitta, sylinterin helman pituus on 25mm.
E2: Ja tuosta Jinkun lohkoista vielä. Itsekin luulin että se olisi isompi (reikä siis), mutta satakympin pyttyä kokeillessa ei mahtunut. Jostain kohti menisi mutta tietyistä kohtaa on millin verran liikaa lohkoissa että sylinteri mahtuisi. Joutuu siis hieman ottamaan.
Jos 125cc olisi 52,4mm porauksella olevasta koneesta (eikös osa 125cc:istä ole tuolla porauksella?) niin palotila on varmasti samaa luokkaa. Mitenköhän iso itse palotila on? Satakympeissä ainakin palotila on n. 39mm leveä ja sitä sivuaa ohut paljealue jolloin palotilan koko levenee siihen n. 52 milliin.
E3: Muistelisin että vakiopytyn pituus on n. 63mm. Eli näin järkeillen jos satakympin pyttyä käytettäisiin, sen 7 milliä voisi ottaa tiivistepinnasta. Kantta saa laskea ainakin reilusti, jos 110cc kannessa on laskuvaraa niinkin paljon kuin olen käsittänyt niin paljonkohan sitten 125cc kannessa olisi varaa..?
Välissä omia ajatuksia ja kysymyksiä jotka eivät liity asiaan.
E: Noin 70mm itse pytyn mitta, sylinterin helman pituus on 25mm.
E2: Ja tuosta Jinkun lohkoista vielä. Itsekin luulin että se olisi isompi (reikä siis), mutta satakympin pyttyä kokeillessa ei mahtunut. Jostain kohti menisi mutta tietyistä kohtaa on millin verran liikaa lohkoissa että sylinteri mahtuisi. Joutuu siis hieman ottamaan.
Jos 125cc olisi 52,4mm porauksella olevasta koneesta (eikös osa 125cc:istä ole tuolla porauksella?) niin palotila on varmasti samaa luokkaa. Mitenköhän iso itse palotila on? Satakympeissä ainakin palotila on n. 39mm leveä ja sitä sivuaa ohut paljealue jolloin palotilan koko levenee siihen n. 52 milliin.
E3: Muistelisin että vakiopytyn pituus on n. 63mm. Eli näin järkeillen jos satakympin pyttyä käytettäisiin, sen 7 milliä voisi ottaa tiivistepinnasta. Kantta saa laskea ainakin reilusti, jos 110cc kannessa on laskuvaraa niinkin paljon kuin olen käsittänyt niin paljonkohan sitten 125cc kannessa olisi varaa..?
Välissä omia ajatuksia ja kysymyksiä jotka eivät liity asiaan.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mulla on just tommonen 52,4mm männällä oleva sylkkä, pitää mitata sekin kunhan kerkee. Jos 125cc YX:n kannessa on isot venat ja sopii tohon jaolle niin siinä olis bolt-on setti kannen osalta. Ainakin 140cc:n kannet on isovenaisia mut sitä pitää sit laskea koska ne on tarkotettu muistaakseni 56mm männälle joten paljealue on sit tod. näk. liian leveä?
Siistihän tommonen olis ku iso mäntä ja lyhyt isku, siihen vielä kaveriksi outteri niin luulis kirkuvan.
Tai sit tietty joku vois olla yybergäy ja ostaa valmiin 85cc-paketin ja 125cc:n isovenakannen, luulis olevan bolttista?
Siistihän tommonen olis ku iso mäntä ja lyhyt isku, siihen vielä kaveriksi outteri niin luulis kirkuvan.
Tai sit tietty joku vois olla yybergäy ja ostaa valmiin 85cc-paketin ja 125cc:n isovenakannen, luulis olevan bolttista?
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Hyh bolttis.
Onko siinä männässä kupua? Palotilasta siivua niin paljon kuin uskaltaa ja kunnon pattimäntä kuulostais hyvältä.
Onko setistä tulossa kireä vai tehdäänkö sellaista että kestää ja kulkee ns. "riittävästi"? Kun noihin 125cc kansiin käsittääkseni saa kireämpää nokkaakin mistä tahansa.
Onko siinä männässä kupua? Palotilasta siivua niin paljon kuin uskaltaa ja kunnon pattimäntä kuulostais hyvältä.
Onko setistä tulossa kireä vai tehdäänkö sellaista että kestää ja kulkee ns. "riittävästi"? Kun noihin 125cc kansiin käsittääkseni saa kireämpää nokkaakin mistä tahansa.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mietin vain teoriatasolla kun tämmönen setti mielessä kummitellu, ei jaksais enää kakskymppisenä jäädä 72cc + Jing Ke -kombolla tehari-Derbien jalkoihin. Ensiksi olis tarkoitus sovittaa pytty ja kansi, mulla on molempia 52,4mm mäntiä, sekä tasalakista että kuvullista. Virinokkiakin tietty saatavissa, tosin tällä setillä taitaa vakiokytkin antautua jo vakionokallakin
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Noo aattelin viedä amiksen metalli puolelle. Siellä joku tuttu vois pyöräyttää sovisissa. Ei olis kallista ja tulis hyvä
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Juu ,emmä sitä sanonukkaa et siitä ongelma tulis vaan, että ennemmin se jää liian löysälle kuin kireälle
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Onkos porukka laittanut Jinkun koneisiin 107cc pyttyjä ja kansia, tuossa tuo ylimääräinen jämäosista koottu kone olis ilman yläkertaa pöydällä niin vois siihen jotain väkertää.
If you never do, you'll never know
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Miksei vain korkeampi mäntä? Ei siitä nyt niin paljoa haittaa ole, jos mäntä ei ihan alhaalla käy.
Twin Cam.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Männän puristuskorkeus pitäs olla varmaan sentin korkeampi mitä 110ccn vakio muki on niin ei tainnut ihan heti löytyä sopivaa mäntää etteikö kampea tarttis vaihtaa
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Kampiakselikin löytyisi.
Tarvisi ainakin lohkoista hiukan napata pois, että mahtuu sisään.
Tarvisi ainakin lohkoista hiukan napata pois, että mahtuu sisään.
If you never do, you'll never know
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Jos mäntää ei löydy, niin pitempi kiertokanki? Hemmetisti halvempia ja vähemmän työläs kuin koko kampiakselin vaihto.Temetias kirjoitti:Männän puristuskorkeus pitäs olla varmaan sentin korkeampi mitä 110ccn vakio muki on niin ei tainnut ihan heti löytyä sopivaa mäntää etteikö kampea tarttis vaihtaa
Twin Cam.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Nyt meni mönkään
Pitempi kietari se vasta työmaa onkin. Samalla tavalla pitää kone purkaa ja viedä kampura koneistamolle irrotuttamaan se kanki. Pitempää kietaria ei bolttiksena ainakaan suomesta löydy tai pitäs teettää ja se ei tuu halvaks
Pitempi kietari se vasta työmaa onkin. Samalla tavalla pitää kone purkaa ja viedä kampura koneistamolle irrotuttamaan se kanki. Pitempää kietaria ei bolttiksena ainakaan suomesta löydy tai pitäs teettää ja se ei tuu halvaks
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Täysin sama juttu on kampuran vaihdossa, paitsi että yksinkertasen koneistamolla käynnin sijaan joudut avartamaan lohkoja? Plus noissa satakymppien kampiakseleissa saattaa olla kiilaurat yms. jotain ihan muuta kuin vakiossa. Parhaimmassa tapauksesssa "jakopään" kasaamisesta tulee lähes mahdotonta kun hammastukset on erilaiset. Eikä sen kietarin tarvitse juuri mankista olla. Vähän käyttää mielikuvitusta niin sopivia veivejä on maailma pullollaan. Inhottaa nykyinen Bolt-on kulttuuri.
Twin Cam.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mitähän kaikkee pitäs 50cc koneelle tehä, että pääsis sinne 70km/h paremmalle puolelle?
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Tavallasi tulee sit 88cc ja omallani 110cc.Johannes kirjoitti:
Lohkoja joutuu avartamaan väkisinkin, paitti jos on varaa sorvata helmaa ohuemmaks.
Kiertokankea ei ihan heti vaihdeta tallissa, entäs jos limput menee millinkin erikohtaan?
Minä. Puran koneen, avarran lohkoja, isken 110n kammen kiinni ja kasaan 110n yläkerralla. Osaava ukko tekee rauhallisesti 4tunnissa työn. Hyviä kampia saa 20-30e ja uutena 55e. (juhiksen tilanteessa ei tarvitse kampea tilata joten ei kustannuksia)
Vaihtoehtosi. Pura kone, tarkistat kuinka paljon pidemmän veivin tarttet, etit sopivan netistä (tod. näköisesti ulkomailta) ja tilaat, kestää 1-3vk, viet koneistamolle vaihdettavaks ja siinä menee viikkokin jos on jonoa ja sit vasta pääset kasaamaan koneen ja rahaa palanut posteihin,veiviin ja koneistamoon pahimmillaan 60-100e
Kiinalaisissa 50-110 on sama jakopää, vaikka kuinka irvistelee. Jakopää menee vasta sitten pieleen kun sekottaa kiinaa ja hondaa
Siinätapauksessa jos halutaan tehdä 88cc (mikä tulee jos laittaa 110pytyn 50cc kammelle) veivin vaihto on ok vaihtoehto jos ei halua sitä pyttyä laskea, mutta on se laskeminen nopeampaa kun ei tarvitse mitään tilata
Jos kinastellaan vielä niin aloita sillä miksi KAIKKI 50cc -> 88cc päivittävät laskee pytiskää eikä vaihdata veiviä? Okei suurin osa ostaa valmiin 88cc pytyn mutta silti
E: peejii ei sillä kietarin pituudella ole mitään merkitystä iskunpituuteen
Viimeksi muokannut Temetias, 24.03.2013 03:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Lyhyempi isku = kiertävämpi kone? Luultavasti tuon takia.
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
-Daxin kansi
-Jinke
-72cc
-14-35
-Fude 110 putki
Mitäs noille vois tehdä
-Jinke
-72cc
-14-35
-Fude 110 putki
Mitäs noille vois tehdä
-Honda Cr 125 -01
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-
- Viestit: 350
- Liittynyt: 01.07.2010 11:21
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Laittaa isomman kaasarin ja pidemmät välit.
Honda Monkey 89
Honda Monkey 91
Ex; Honda Monkey 91
Honda Monkey 91
Ex; Honda Monkey 91
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.05.2013 13:44
- Paikkakunta: Pihtipudas
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
semmonen ongelma on että mana ei taho kulkee millää ees sitä 40kmh, välitykset on 15/42 ja kiinni on rajottamaton cdi mutta se ei vaa taho kulkea että osaako joku sanoa mistä sitä tehoa sais tuosta vakio konneesta revittyä tarkotus ois päästä siihe johonki 50-55
"Kaikkee taas tapahtu, enkä mitään oppinut." - K. Pöysti
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Laita vaikka 16mm kaasari ja taate nakkaat 35p rattaan. Tänkin viestin oisit voinu laittaa enemmin tonne yleinen viritys topicciin.
Jincheng Monkey -07vm.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 07.07.2013 17:43
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Ehotuksia miten saan lisää tehoa 50 koneeseen. Tällähetkellä 16mm kaasari avara putki. Että mitä vois vielä tehä? Ehkä avartaa kantta ja isompaa kaasaria?
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
No ei kyllä isompaa kaasaria kannata. 16 alkaa olla jo aika maksimi kassu 50:lle.
Jincheng Monkey -07vm.
Re: Miten saan kaikki tehot irti näistä...
Mekaanista ahdinta vaan kiinni.