Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Kassµ
Viestit: 731
Liittynyt: 19.08.2010 22:12
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Kassµ »

Derton kirjoitti:Jaako, onko sulla vakio kansi mankisas vai? Ei oo mitään hyötyä isommasta kaasarista vakio kannella.
On. Tuo helvetisti kiihtyvyyttä ja vääntöä.
Jaako
Viestit: 92
Liittynyt: 24.03.2013 03:49

Viesti Kirjoittaja Jaako »

^Juu vakiokansi. Tuoko paljonki huippunopeutta? :think:
Kake41
Viestit: 68
Liittynyt: 16.04.2012 07:09
Paikkakunta: Lemi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Kake41 »

Asiahan on sillä tavalla, että jos on vakiokansi ja kanavat eivät ole avarrettuja, niin isompi kaasutin ei tuo hirveästi hyötyä.
Onko kansi vanhamalli/välimalli/uusimalli?
Voit mitata työntömitalla imupuolen kanavan halkaisijan.
Jaako
Viestit: 92
Liittynyt: 24.03.2013 03:49

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jaako »

Varmaanki välimallin, en tiiä mutta punamustan -90 Hondan vakio.
snede
Viestit: 2
Liittynyt: 05.03.2012 20:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja snede »

käviskä tämä http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=182 kaasari hyvin 72cc sylinterin ,vanhanmallinkannen kanssa ? ja onko tuo soikea vai pyöreä kurkkuinen ? onko kellään kokemusta tuosta kyseisestä kaasuttajasta ,että saako säätöihin ? :)
keetsy
Viestit: 260
Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja keetsy »

Soikea ja käyhän se.
eeli
Viestit: 560
Liittynyt: 26.08.2012 20:13

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja eeli »

snede kirjoitti:No kai se on sitten tuollainen tilattava :D saako tuohon muute mistä noita suuttimia tuohon sitte ? ja käykö tuohon tommonen 20mm imukaula vai pitääkö olla suurempi? :)
saahan noita suuttimia vaikka mistä kun vähä nettiä selailee :D ja kyllä uskon että tuo 20mm imukaula passaa. tai sitte voit ostaa tuon setin jossa imukaula tulee mukaan :wink:

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=181
tiikeri536
Viestit: 2
Liittynyt: 22.12.2011 22:30

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja tiikeri536 »

Hei kertokaa joku enemmän kokeneempi, että onko 55 tyhjäkäyntisuutin liian iso. Sen kokoinen siis on tällä hetkellä eikä käy tyhjää "normaalisti" pääsuuttimia oon kokeillu 75/78/80. Kaasarina on siis Dellorto16mmPHBG ja kun katoin kaverin kaasarin(BING) tyhjäkäyntisuuttimen niin se oli 30... :D
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja T0by »

On kyllä aika reilun kokonen. Ite joskus porasin tyhjäkäyntisuuttimen 0.6mm poranterällä eli sain 60 tyhjäkäyntisuuttimen, niin ei lähteny ees sillä käyntiin. :D

35 on aika ok tk suutin 50/70cc myllyille.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
snede
Viestit: 2
Liittynyt: 05.03.2012 20:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja snede »

terve! mietin vaan tuossa ,että kumpikohan ois järkevämpi tilata tuommonen http://pitracing.fi/shop/index.php?rout ... duct_id=52 vai tuo 22mm mikuni http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=182 ?
onhan tuo jingke halvempi ja varmaan saa hyvin säätöihin mitä oon lukenu,, mutta löytyykö tehoeroja näitten kaasareitten väliltä ? :think: ja siis itellähän oli nyt se 72cc sylinteri , vanhanmallin kansi ja virinokka ? kiitos!
tiikeri536
Viestit: 2
Liittynyt: 22.12.2011 22:30

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja tiikeri536 »

No kaasarina 22mm mikuni kyllä kuulostaa paremmalta kuin 19 Jin Ke, mutta riippuu sun kannen kanavista ja minkä kokone imu-venttiili on, ei isompaa kaasaria kun se kannata ostaa.
jonn
Viestit: 577
Liittynyt: 22.10.2011 22:12

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jonn »

Pitääkö laittaa isompaa vai pienempää suutinta, kun ajossa tuntuu yläkierroksilla laiskalta ja kun painaa kytkimen pohjaan niin sammuu. Paikallaan ku kierrättää tappiin nii alka pätkyttämään ( ei rajotin)?
Jincheng Monkey -07vm.
jopezki32
Viestit: 55
Liittynyt: 11.02.2013 15:44
Paikkakunta: Keuruu

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jopezki32 »

Onko täällä mitään topicia 4-T kaasarin säätämiseen? vai käydäänkö nekin asiat tässä topicissa? no kysynpähän silti.... Eli:

Miten kannattaisi alkaa 17mm deniä laittamaan säätöihin? kaikki ruuvit kiinni ja siitä sitten ruuvailemaan? (mototissa ainakin oli 2T kassun säätämis ohjeet, eroaako 4T:n säätimen siitä jotenkin?)
Niin hauska juttu että unohin nauraa.

Manki Proju
jopezki32
Viestit: 55
Liittynyt: 11.02.2013 15:44
Paikkakunta: Keuruu

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jopezki32 »

Kiitoksia oikein paljon! (Y)
Niin hauska juttu että unohin nauraa.

Manki Proju
chingchongmonki
Viestit: 24
Liittynyt: 07.07.2013 17:43

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja chingchongmonki »

Luin jostaki että kaasarin sais säädettyä että koneeseen tulis enemmän vääntöjä. Onko totta? Ja tällä hetkellä 18mm mönkiän kaasutin kiinni.?että saisko sen säädettyä sillälailla?
keetsy
Viestit: 260
Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja keetsy »

No jos sulla kaasari on nyt hyvissä säädöissä, niin ethän sää sitä enää paremmaksi periaatteessa saa.
Jos on säädöt ihan päin honkia niin kai siitä ihan pienen parannuksen voi vääntöönkin saada, mutta ei mitään huomattavaa (luulisin...).
jonn
Viestit: 577
Liittynyt: 22.10.2011 22:12

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jonn »

Kyllä se ero on aika huomattava huonoissa säädöissä olevalla kaasarilla ja hyvissä säädöissö olevalla.
Jincheng Monkey -07vm.
chingchongmonki
Viestit: 24
Liittynyt: 07.07.2013 17:43

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja chingchongmonki »

No kertokaapa miten saan kaasarin hyviin säätöihin ku ei tunnu olevan potkuja yhtään enempää mitä toisella kaasarilla mikä tais olla joku 15-16mm ja sitte nyt on kiinni 18mm nii tuntuu laiskemmalta. 50cc kiinni
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Turhan iso kaasari jo viiskympille tuo 18mm
chingchongmonki
Viestit: 24
Liittynyt: 07.07.2013 17:43

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja chingchongmonki »

Kaveri sano että se ois hyvä kaasutin 50 koneelle. Mutta miten mää saan sen hyvin säätöihin? Ku eipä oo kaasareita tullu sääjeltyy
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

No jos se nyt toimii hyvin, niin mitäs sitä säätään. Oppaat puolelta lisätietoo
teemue
Viestit: 7
Liittynyt: 02.01.2013 19:54
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja teemue »

Mikä on mankin jinke 19mm kaasarissa vikana enne on toiminut hyvin ja nyt alko kierrokset leijumaan aivan yhtäkkiä? Leijuu jonkun 5sec ja sitten kierrokset laskee ja kone sammuu mutta jos huuattaa koko ajan täys kierroksilla niin toimii normaalisti. Putsattu kaikki paikat paineilmalla ja laitettu tiivisteet uusiks (pariin kertaan) ettei ole imuvuotoa eikä auta. Mutta kokeilin pienempää 14mm deni kaasaria niin sillä toimii aivan normaalisti. Eli vika on kaasarissa mutta missä siellä?
Skyteam manki -10 EX
Jinkku manki -10 n.65kmh EX
Aprilia sx -09 n.60kmh EX
Suzuki pv -88 n.70kmh
Suzuki pv -93 n.65kmh EX
Suzuki pv -94 n.50kmh EX
samurai 110cc (no mitä se vakio ny menee)
jonn
Viestit: 577
Liittynyt: 22.10.2011 22:12

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jonn »

Mikähän kaasaris on vikana, ku käynnistää kylmänä ryyppy päällä, sit jos ottaa liian aikasin ryypyn pois niin nostaa keirrokset korkeelle ja joutuu taas antaan ryyppyä et saa kiekat laskemaan, kun kone on lämmenny niin käy normaalisti ilman ryyppyä?
Jincheng Monkey -07vm.
AaVu
Viestit: 347
Liittynyt: 03.10.2010 12:52
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja AaVu »

Voiko tuota viaksi kutsua? :lol: Varmaan vetää vaan vähän laihalle ja nostaa kierroksia kun otat kylmänä ryypyn pois
hondaz50j
Viestit: 3
Liittynyt: 19.05.2013 11:52
Paikkakunta: lahti

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja hondaz50j »

Kannattaako 19mm kaasari 50cc pytyn kanssa?
Vastaa Viestiin