Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
jomimaarg

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jomimaarg »

Elikkäs en muista olenko jo aikasemmin kysynyt tätä mutta vastausta en vielä saanut, joten anteeksi jo valmiiks :oops: joten elikkäs vedin mankiin uudet yksinkertaiset sähköt eli tulee johdot vain sytytykselle tarvittavat ja valoille jännitteensäätäjän kautta. aluksi mulla oli vain takavalo kiinni joka paloi tosihyvin (Y) sitten laitoin etuvalon kiinni ja sille oman maapiuhan laitoin ja sen jälkeen eikun onnekkaana polkemaan käyntiin, mutta sitten selvisi että molemmat valot hävis jonnekkin?elikkä valot ei pala millään, sittenkun etuvalon maapiuhan irroittaa niin takavalo rupeaa taas palamaan? :evil: puhistin maalit pois maapiuhojen alta ja tarkistin liitokset joten kaikki pitäisi olla ok? polttimot on uudet ja takana normaali ledituikku
kaikki muu paitsi mankit on turhaa
eleksi

Viesti Kirjoittaja eleksi »

Meneehän sulla etuvalolle myös virtapiuha?Itse kanssa tekemässä yksinkertaisia sähköjä.Itse laitoin niin,että jänäriltä piuha.Mikä jakautuu etu sekä takavalolle.Maapiuha myös samanlailla.Mistä jakautuu yksi piuha.Mikä menee maahan.Katkaisinta sulla ei välissä ole?
110cc jinkku ja 125cc minirossi
jomimaarg

Viesti Kirjoittaja jomimaarg »

eleksi kirjoitti:Meneehän sulla etuvalolle myös virtapiuha?Itse kanssa tekemässä yksinkertaisia sähköjä.Itse laitoin niin,että jänäriltä piuha.Mikä jakautuu etu sekä takavalolle.Maapiuha myös samanlailla.Mistä jakautuu yksi piuha.Mikä menee maahan.Katkaisinta sulla ei välissä ole?
siis tottakai menee :Djuuri samalla tavalla jänäriltä lähtevä piuha jakautuu etu sekä takavalolle ja molemmilta valoilta omat maapiuhat. ei oo mitään katkaisijoita välissä
kaikki muu paitsi mankit on turhaa
Jesme001

Viesti Kirjoittaja Jesme001 »

Pakko kysyy tää mut ku jokkut on tääl älyttömän aktiivisii ja vastailee kaikkee nii miten kerkeette ees ajella mopoil? :smoke: :think: Ei millää pahal ketää kohtaa. :mrgreen:
onkimato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Me postataan ajaessa :smoke: No ei vaiskaan, itse liikun jo autolla ja moni varmasti postailee ihan puhelimellakin vaikka huoltoasemalta/koulusta/mistä vain. Eikä se pelkkä mopoilla ajelu vaan se laittaminen. Sehän on talvi-iltoina parasta laitella pyöriä tai moottoreita ja selailla monkeyttiä.

Edit: offtopic alueelle olisi soveltunut kysymyksesi paremmin
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
eleksi

Viesti Kirjoittaja eleksi »

jomimaarg kirjoitti:
eleksi kirjoitti:Meneehän sulla etuvalolle myös virtapiuha?Itse kanssa tekemässä yksinkertaisia sähköjä.Itse laitoin niin,että jänäriltä piuha.Mikä jakautuu etu sekä takavalolle.Maapiuha myös samanlailla.Mistä jakautuu yksi piuha.Mikä menee maahan.Katkaisinta sulla ei välissä ole?
siis tottakai menee :Djuuri samalla tavalla jänäriltä lähtevä piuha jakautuu etu sekä takavalolle ja molemmilta valoilta omat maapiuhat. ei oo mitään katkaisijoita välissä
Hmm.. etuvalon piuhat polttimossa oikein?
110cc jinkku ja 125cc minirossi
Jp55

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Minkälainen ulosvetäjä käy kiinanmankin vauhtipyörään, kun se on väärinpäin? (Eli staattori on kiinni mg-kopassa)
Micaiz

Viesti Kirjoittaja Micaiz »

Elikkäpä, tännää uamulla kouluun olin mänössä, sillä matkalla kolome kertaa jo manki sammu.. Se vaa 'buuas' ja sammu, aikani tuumailin siinä ja kokkeilin polokee ja sehän käynnisty, n. 500m päässä sama homma, siitä vielä toiset 500m etiäppäi ja tuas sammu.. Mistähä mahtais johtuva? Bensansaannissa häikkää? Ja en tiijjä, onko olennaista, mutta valot palo kyllä kun oli sammuneena virrat piällä.. :think:
E: Ja heleveti huono oli käynnistymmää koulupäivän jäläkee.
onkimato
Viesti:

Savvooluaaasuudesta se johtuupi. No ei sentään, kokeilehan vaikuttaako tankinkorkin raotus sammuiluun. Se voi olla tankin korvausilmasta kiinni. Tulpan vaihto, kaasarin huolellinen putsaus, bensatankin putsaus ja mahdollisen bensansuodattimen putsaus niin ollaan jo varmaan voiton puolella.
88-rothmansKlik!
Micaiz

Viesti Kirjoittaja Micaiz »

onkimato kirjoitti:Savvooluaaasuudesta se johtuupi. No ei sentään, kokeilehan vaikuttaako tankinkorkin raotus sammuiluun. Se voi olla tankin korvausilmasta kiinni. Tulpan vaihto, kaasarin huolellinen putsaus, bensatankin putsaus ja mahdollisen bensansuodattimen putsaus niin ollaan jo varmaan voiton puolella.
Joo pittääpä testaella! Kiitosta neuvvoista! T: Savolaaene. :D
MonkiPoika99

Viesti Kirjoittaja MonkiPoika99 »

Mikäköhä on mankin sähköis vikana ku takavalo on paljon kirkkaampi kuin etuvalo? :think: On yksinkertaiset sähköt ja johot on oikein ja sillei. Takana on ledivalo ja eessä diamond umpio.
Skyteam Monkey: Lifan 125cc,22mm kaasari 14-26 välit minicrossin putki
Jp55

Voiko sellaisen sylinterin vielä käyttää mikä on ollu umpiruosteessa, mutta ruosteet lähti, kun pesin liuotinpesuaineella?
onkimato
Viesti:

Kovat on liuottimet jos umpiruosteen poistaa? Jos se on ollut pintaruostetta vain ulkopuolella, ei mitään estettä käytölle. Jos sensijaan pintaruostetta sylinteriputkessa ja poistit sen pintaruosteen niin voi käyttää, sillä edellytyksellä että ruoste ei ole syövyttänyt sylinteriputkeen epätasaisuuksia jne.
88-rothmansKlik!
Jp55

Selvä. Kumpi ruuvi Keihin 19mm:sessä, on seosruuvi?
Kuva
Järilä

Viesti Kirjoittaja Järilä »

Kuvassa vasen
Jp55

Kiitos avusta! (Y)
Vielä sitä kysyisin, että kun ostin yheltä tyypiltä 50cc koneen mankiin ja videolla kävi hyvin. No kun kone saapui mulle, kuulu sellanen outo nakutus ja myyjäkin sanoi, ettei hänellä ole kuulunut tuollaista ääntä. Avasin ja kasasin koneen uudestaan ja kaikki oli niinkuin piti, mutta kolina jatkuu. Ääni kuuluu Kannen/sylinterin/vauhtipyörän kohdalta. Venat säädetty ja ajoituskin kohdillaan. Mikä voisi olla vikana?
Olen ajanut kyseisellä koneella jo jonkin aikaa eikä ääni ole hiljentynyt, mutta ei ole ajoakaan haitannut muuten, kuin sillä, että mopo on todella laiska ja kerää huippuja noin. 30-35km/h. Tämä laiskuus voi myös varmaan johtua siitä, että käy laihalla. (Tulppa aivan valkoinen ja suutin 72,5mm. 16mm kaasari.)
Tässä vielä video äänestä: https://www.youtube.com/watch?v=sOpJA51lens
JakkeX

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Aika kamalan kuulonen toi nakutus ja katoitko ettei venttiileissä oo jälkiä kun avasit koneen?
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Jp55

Ei ollu.
Mango

Viesti Kirjoittaja Mango »

Mietippä onko järkeä ajaa tuommosella koneella? :roll:
Hakkaako mäntä kannen reunaan kiinni? Jotain koneessa on irti tai rikki. Pura kone uudestaan, niin eiköhän se vika löydy.
Jp55

Ei pitäisi mäntä osua mihinkään ja en viitsisi uudelleen avata konetta, kun justiin katoin kaikki läpi eikä löytyny mitään vikaa. Ihmettelen kyllä suuresti, miksi kuuluu tuollainen kolina kun kaikki on ok. :?
Mango

Ei siinä ole kaikki kunnossa :roll:
Ootko irrotannut vauhtipyörää, jos vaikka sen alle ois tarttunut joku pultti ja sen takia nakuttaa.
Jp55

Vauhitpyörä on irroitettu pariin otteeseen eikä ole mitään vikaa. Jos saan kaverilta toisen kannen, niin kokeilen sitä. Voisko tuo ääni johtua siitä, että nokkaketjun kirisäjä pompahtaa aina kun tuo ääni kuuluu?
Mango

Tarkasta muuten ottaako venannostimet venttiilinkorkkeihin kiinni. Mulla otti jossain koneessa ainakin joskus.
Miten se nokkaketjun kiristäjä pomppaa? Ota kuvia tai video siitä.
MB93
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Ketjulta tuo mun mielestä kuulostaa, ettisin eka vikaa siitä ja/tai kiristäjästä sekä rullista.
Jp55

Juu täytyy kattoa.
Lukittu