124cc Honda Engine project
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
124cc Honda Engine project
Heipä hei Monkeytnetin käyttäjät.
Pitkästä aikaan tulee kirjotettua projekti topikkia tännekkin.
Mankeja on mennyt ja tullut kesän aikana yksi jos toinenkin (en niitä nyt ala erikseen käymään)
Auton laiton ohella on mukava aina näprätä näiden mopojen parissa
Monkey projektit vaan jatkuvat ja tälläkertaa olis mielessä vähän villimpää ideaa.
Idea ja projekti voi jäädä ajatus asteelle, mutta parhaamme yritämme, että saisimme tehtyä jotain erilaista (ehkä jotain ainutlaatuista) Varmasti tulen tarvitsemaan kokeneempien harrastajien vinkkejä ja apuja tässä projektissa ja siksipä tänne kirjoittelinkin.
Itse asiaan --> Tarkoituksena rakentaa Hondan 50cc lohkoille 125cc moottori.
Ensimmäiset kysymykset varmasti miksi? Mitä järkeä? Älä pilaa Hondaa!
Tätä lähdetään projektoimaan ihan rakentelu mielessä ja pyritään rakentamaan jotain uniikkia.
Jep yhdet Hondan lohkot siihen menee, mutta nekin on risat ja laakerit hajalla ja lohkosta lohennut palasia.
Ja ei en mene silmät kiinni kairaamaan sinne tänne, vaan harjoittelen kiinan lohkoilla mitä on kertynyt nurkkiin vino pino.
Tässäpä lähtökohta kun hahmottelin mitä osia moottoriin tarvitaan.
Elikkäs siitä lähdettäis miksaamaan 125cc Lifania Hondan 50cc lohkoon.
Tehokkaammalla öljypumpulla, 3 levysellä kytkimellä, isoventtiili kannella 27/23 ja kupu männällä
Haaste nro.1
Elikkäs pyttyhän menee pinnapulteille loistavasti ja vaivatta, mutta itse sylinteri putkihan ei mahdu lohkojen sisälle. Eli koloa joutuu kairaamaan noin 10mm yhteensä. Minkälaista terää suosittelette vinkuun käytettäväksi?
Jospa tästä selvitään ja saadaan sylinteri sopimaan.
Sitten pitää porata öljypumpun kanava isommaksi.
Kuinka isoksi pitäis porata, että 110cc öljypumppu toimii moitteetta?
Tältäpä suurinpiirtein näyttäisi sylineri ja kansi pinnapulteilla.
Mutta jääköhän Hondan pinnapultit liian lyhyiksi? Asiapa selvitetään.
Haaste nro.2
Elikkäs tuo Lifanin kampiakseli mahtuis laakerien puolesta tuohon lohkoon, mutta limput ottaa kiinni lohkon sisäisiin seinimiin muutaman millin. Kärsiikö siis niitä ohentaa ja kaventaa, jotta saataisiin kampi pyörimään?
Jos näistä ollaan selvitty, niin aletaan olemaan voiton puolella
Vaihteistona toimii joko Hondan 50cc vaihteisto tai Lifanin 50cc vaihteisto
Käynnistys- ja vaihdeakselit Hondasta. Kytkin tosiaan olisi kolmilevyinen.
Staattoriksi pitäisi hommata Outer Rotor Kit.
Jos moottori saadaan niputettua ja moottoria kärsii pyörittää ja puristukset löytyy,
niin sitten voisi miettiä Kannen avartamista ja sopivaa kaasaria ja putkea siihen.
Imukanava tällähetkellä 26mm ja kapenee kun mennään lähemmäs venttiiliä.
Olisiko järkeä hommata 28mm kaasutin ja avartaa kansi 28mm kokoon?
Moottorin värimaailma pidetään Hondan väreissä, eli kytkin ja magneeton koppa harmaiksi, pytty mustaksi ja kansi lasikuulapuhalletaan. Jos lohkoja joutuu paljon hitsaamaan ja pakkeloimaan täytyy nekin maalata valitettavasti, mutta yritetään saada niihin se original himmeä kiilto.
Jos jaksoit lukea ja seurata tähän asti, niin onnittelen
Kysymyksiä varmaan herää mihinkä tämä moottori pultataan kiinni?
Sitäpä ei tarina vielä kerro sillä sopiva aihio on vielä hakusessa. Mutta selvä visio löytyy päässä ja voin sanoo, että sellaistakaan ei minun tietääkseni ole nähty tällä foorumilla, mutta jätetään se asia tulevaisuuteen.
Aikataulun suhteen tarkoitus olisi varmaan saada ajokuntoon kevään/kesän näyttelyihin jos ei tapahdu mitään muuttujia sen suhteen.
Kaikille kysymyksiini vastanneille tarjoan jo etukäteen virtuaali kahvit
Pitkästä aikaan tulee kirjotettua projekti topikkia tännekkin.
Mankeja on mennyt ja tullut kesän aikana yksi jos toinenkin (en niitä nyt ala erikseen käymään)
Auton laiton ohella on mukava aina näprätä näiden mopojen parissa
Monkey projektit vaan jatkuvat ja tälläkertaa olis mielessä vähän villimpää ideaa.
Idea ja projekti voi jäädä ajatus asteelle, mutta parhaamme yritämme, että saisimme tehtyä jotain erilaista (ehkä jotain ainutlaatuista) Varmasti tulen tarvitsemaan kokeneempien harrastajien vinkkejä ja apuja tässä projektissa ja siksipä tänne kirjoittelinkin.
Itse asiaan --> Tarkoituksena rakentaa Hondan 50cc lohkoille 125cc moottori.
Ensimmäiset kysymykset varmasti miksi? Mitä järkeä? Älä pilaa Hondaa!
Tätä lähdetään projektoimaan ihan rakentelu mielessä ja pyritään rakentamaan jotain uniikkia.
Jep yhdet Hondan lohkot siihen menee, mutta nekin on risat ja laakerit hajalla ja lohkosta lohennut palasia.
Ja ei en mene silmät kiinni kairaamaan sinne tänne, vaan harjoittelen kiinan lohkoilla mitä on kertynyt nurkkiin vino pino.
Tässäpä lähtökohta kun hahmottelin mitä osia moottoriin tarvitaan.
Elikkäs siitä lähdettäis miksaamaan 125cc Lifania Hondan 50cc lohkoon.
Tehokkaammalla öljypumpulla, 3 levysellä kytkimellä, isoventtiili kannella 27/23 ja kupu männällä
Haaste nro.1
Elikkäs pyttyhän menee pinnapulteille loistavasti ja vaivatta, mutta itse sylinteri putkihan ei mahdu lohkojen sisälle. Eli koloa joutuu kairaamaan noin 10mm yhteensä. Minkälaista terää suosittelette vinkuun käytettäväksi?
Jospa tästä selvitään ja saadaan sylinteri sopimaan.
Sitten pitää porata öljypumpun kanava isommaksi.
Kuinka isoksi pitäis porata, että 110cc öljypumppu toimii moitteetta?
Tältäpä suurinpiirtein näyttäisi sylineri ja kansi pinnapulteilla.
Mutta jääköhän Hondan pinnapultit liian lyhyiksi? Asiapa selvitetään.
Haaste nro.2
Elikkäs tuo Lifanin kampiakseli mahtuis laakerien puolesta tuohon lohkoon, mutta limput ottaa kiinni lohkon sisäisiin seinimiin muutaman millin. Kärsiikö siis niitä ohentaa ja kaventaa, jotta saataisiin kampi pyörimään?
Jos näistä ollaan selvitty, niin aletaan olemaan voiton puolella
Vaihteistona toimii joko Hondan 50cc vaihteisto tai Lifanin 50cc vaihteisto
Käynnistys- ja vaihdeakselit Hondasta. Kytkin tosiaan olisi kolmilevyinen.
Staattoriksi pitäisi hommata Outer Rotor Kit.
Jos moottori saadaan niputettua ja moottoria kärsii pyörittää ja puristukset löytyy,
niin sitten voisi miettiä Kannen avartamista ja sopivaa kaasaria ja putkea siihen.
Imukanava tällähetkellä 26mm ja kapenee kun mennään lähemmäs venttiiliä.
Olisiko järkeä hommata 28mm kaasutin ja avartaa kansi 28mm kokoon?
Moottorin värimaailma pidetään Hondan väreissä, eli kytkin ja magneeton koppa harmaiksi, pytty mustaksi ja kansi lasikuulapuhalletaan. Jos lohkoja joutuu paljon hitsaamaan ja pakkeloimaan täytyy nekin maalata valitettavasti, mutta yritetään saada niihin se original himmeä kiilto.
Jos jaksoit lukea ja seurata tähän asti, niin onnittelen
Kysymyksiä varmaan herää mihinkä tämä moottori pultataan kiinni?
Sitäpä ei tarina vielä kerro sillä sopiva aihio on vielä hakusessa. Mutta selvä visio löytyy päässä ja voin sanoo, että sellaistakaan ei minun tietääkseni ole nähty tällä foorumilla, mutta jätetään se asia tulevaisuuteen.
Aikataulun suhteen tarkoitus olisi varmaan saada ajokuntoon kevään/kesän näyttelyihin jos ei tapahdu mitään muuttujia sen suhteen.
Kaikille kysymyksiini vastanneille tarjoan jo etukäteen virtuaali kahvit
Monkey ikä koko ikä.
Re: 124cc Honda Engine project
Onko hondan vaihdeakseleihin joku syy? Ja laita mielummin kiinavaihtesto, jännä nähdä mite tulee kestämään
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: 124cc Honda Engine project
IMo nimenomaan järkeä tehdä koko homma Hondan lohkolle ja osille. Eli ensimmäiset kysymykset eivät todellakaan ole "mitä järkeä". Olisi kuitenkin hienoa nähdä tässä projektissa japsiosia eikä aina sitä perus kiinasettiä, jotta siitä tulisi vielä erikoisempaa ja alkuperäistä kunnioittavempaa. Rakentelua periaatteella "Vaihdetaan hondan osia vain laadukkaampaan".
Pinnapultit tulevat varmaankin jäämään lyhyiksi, pulttikaupasta taitaa saada kierretankoa tarpeeksi suurella kovuudella, eli sellaisesta vaan määrämittaiset tekemään.
Vinkuun joku perus sylinterin muotoinen jyrsinterä, sellaisella itse olen lohkoja avartanut.
Itse suoristaisin kanavaa, parempaan muotoon ja samalla antaisin sen kasvaa Max 28milliseksi, kunhan se on sitten portattuna esim juurikin 28mm kassulle ja imukaulalle.
Öljykanavan vetäsin itse muistaakseni millin poranterällä, joka sopi kiinalohkoon kuin nakutettu, eli siitä päättelin että kiinalohkon kanava on jotain samaa luokkaa.
Pinnapultit tulevat varmaankin jäämään lyhyiksi, pulttikaupasta taitaa saada kierretankoa tarpeeksi suurella kovuudella, eli sellaisesta vaan määrämittaiset tekemään.
Vinkuun joku perus sylinterin muotoinen jyrsinterä, sellaisella itse olen lohkoja avartanut.
Itse suoristaisin kanavaa, parempaan muotoon ja samalla antaisin sen kasvaa Max 28milliseksi, kunhan se on sitten portattuna esim juurikin 28mm kassulle ja imukaulalle.
Öljykanavan vetäsin itse muistaakseni millin poranterällä, joka sopi kiinalohkoon kuin nakutettu, eli siitä päättelin että kiinalohkon kanava on jotain samaa luokkaa.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 124cc Honda Engine project
Limpuista vaan sorvaat pois niin mahtuu kampiakseli lohkoihin.
Mikset kokeile stroukata vakio kampuraa?
Mikset kokeile stroukata vakio kampuraa?
Re: 124cc Honda Engine project
Kyllä sillä on syynsä kun tässä juuri koitetaan miksata Hondaa vähän isompaan koneeseen.Minkey kirjoitti:Onko hondan vaihdeakseleihin joku syy? Ja laita mielummin kiinavaihtesto, jännä nähdä mite tulee kestämään
Jep Japsi osillahan tämä pitäisi rakennella niin kunnioittais silläkin tapaa Hondaa, mutta taitaa mennä tälläkertaa harjoittelun piikkiin tämä moottori. Jos tämä saadaa toimimaan, niin mietitään sitten Japsi osiaonkimato kirjoitti:IMo nimenomaan järkeä tehdä koko homma Hondan lohkolle ja osille. Eli ensimmäiset kysymykset eivät todellakaan ole "mitä järkeä". Olisi kuitenkin hienoa nähdä tässä projektissa japsiosia eikä aina sitä perus kiinasettiä, jotta siitä tulisi vielä erikoisempaa ja alkuperäistä kunnioittavempaa. Rakentelua periaatteella "Vaihdetaan hondan osia vain laadukkaampaan".
Kiitos Onkimadolle vinkeistä.
Eipä tullu itselle mieleen sorvata limppuja pienemmäksi. Sorvia ei toki itseltä löydy, mutta vois pajalla käyttää sorvissa.
Meinaatko Mango vakio kampuran stroukkaamisella 125cc kiertokangen vaihtoa tuohon Hondan akselille?
Monkey ikä koko ikä.
Re: 124cc Honda Engine project
125cc kampura on pidempi iskuinen kuin vakio, eli pelkkä kiertokangen vaihto ei riitä kun pitäisi saada myös iskunpituus vaihdettua.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 124cc Honda Engine project
Siis vaihtais kiertokangen alatapin paikkaa limpuissa. Sillä tavalla saa pidemmän iskun. Tai voihan siihen laittaa "stroker pinnin"
Re: 124cc Honda Engine project
En keksi mitää järkevää syytä tehdä 50cc lohkoille 125 cc yläkertaa ja kiinan vaihteistoa. Kauhea homma enkä usko että on yhtään sen parempi kun valmis 125cc pakettikone. Mutta ei siinä mitään jos haluaa vaan nakertaa ja vääntää vaikeimman kautta
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: 124cc Honda Engine project
Itellekkin tulossa 110cc lohkoihin 125cc. Itse ainakin teen sen takia, että suht helppo tehdä, halvempi kuin ostaa uusi kone ja onpahan jotai tekemistä. Imo ei mitään hienoa ruuvata valmiskonetta vain kiinni ja that's it.
Enemmin arvostan itsetehtyä kuin valmista
Enemmin arvostan itsetehtyä kuin valmista
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: 124cc Honda Engine project
Mielekiintosta mälläilyä ja rakentamista.
Saaha tossa leipoo vaa sitähä tässä vähä haetaan eli tekemistä.
Seuraillaan tekemistä.
Saaha tossa leipoo vaa sitähä tässä vähä haetaan eli tekemistä.
Seuraillaan tekemistä.
Re: 124cc Honda Engine project
Niin minkä valmistajan pytyt menee suoraan noille 110cc lohkoille? Lifan,yx ?
Re: 124cc Honda Engine project
Jep jos ajattelee mikä olis järkevintä ja helpointa, niin tottakai sitä pulttais normaalin 125cc valmiskoneen kiinni ja baanalle.Tokzz kirjoitti:En keksi mitää järkevää syytä tehdä 50cc lohkoille 125 cc yläkertaa ja kiinan vaihteistoa. Kauhea homma enkä usko että on yhtään sen parempi kun valmis 125cc pakettikone. Mutta ei siinä mitään jos haluaa vaan nakertaa ja vääntää vaikeimman kautta
Mutta nyt halutaan mennä sen vaikeimman kautta nähdä oma kädenjälki moottorissa ja kokea se riemun hetki kun moottori hyrrää
Tänäänpä aloiteltiin viilailu ja toinen puoli lohkosta valmis.
Ja tulipa todettua itse, että pinnapultit jäi liian lyhyeksi, joten laitetaan Lifanin pinnapultit tilalle.
Monkey ikä koko ikä.
Re: 124cc Honda Engine project
Ite kans joskus laitoin jotain tuommosta kampuraa vakio lohkoihin, tais olla että jollekkin 125cc kampuralle isonsin noita lohkoja ja sitten kun laitoin 54 iskun, niin sitä piti sorvata, koska muuten tuo öljyakseli ei ois mahtunu, mulla oli tuo akseli ohennettu johonkin 3mm kokoon ja kangestaki piti rälläköidä että mahtu pyöriin
Re: 124cc Honda Engine project
Mulla on ollut kaikissa mankeissa mihin öljypumpun oon vaihtanut "tehokkaampaan" 1.5mm öljynlähtöreikä ja ihan hyvin tuntuu roiskivan vielä kannesta öljyä lätkän ollessa pois.
Noiden pinnapulttien kanssa kannattaa olla tarkkana kun kiristää. Heikentää toi seinämän ohennus senverran että saattaa paukahtaa irti.
Muuten ihan jees projekti, tee ajatuksella ja kokoajan varmistellen niin ei tuu motivaatioo syöviä takapakkeja
Noiden pinnapulttien kanssa kannattaa olla tarkkana kun kiristää. Heikentää toi seinämän ohennus senverran että saattaa paukahtaa irti.
Muuten ihan jees projekti, tee ajatuksella ja kokoajan varmistellen niin ei tuu motivaatioo syöviä takapakkeja
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: 124cc Honda Engine project
Kiitos hyvistä vinkeistä Lokitekki ja Grimnir.
Laakerit kävin tilaamassa ihan laakerikaupasta ja ensi viikolla niiden pitäisi saapua.
Sitte saa viiä pajalle kampiakselin missä saavat sorvata lastua pois.
Päivitellään kun edistytään moottorin kanssa
Laakerit kävin tilaamassa ihan laakerikaupasta ja ensi viikolla niiden pitäisi saapua.
Sitte saa viiä pajalle kampiakselin missä saavat sorvata lastua pois.
Päivitellään kun edistytään moottorin kanssa
Monkey ikä koko ikä.
Re: 124cc Honda Engine project
Minulla oisi tuosa lifan/zonsheni alakerta osina, jos jotain sattuisit tarviimaan.
Tykkään kyllä näistä hommista missä tehhään ite eikä osteta uutta pakettikonetta
Tykkään kyllä näistä hommista missä tehhään ite eikä osteta uutta pakettikonetta
Re: 124cc Honda Engine project
Minultahan voisit ostaa sen puna-mustan projekti mankin ilman konetta, paperit löyty yms... Mistä puhuttiin jokunen aika sitten Whatsapissa... Mukava seurata välillä näitä haasteellisempiakin moottori projekteja!
-Late
2-tahti vajaa tahti.
-Jincheng manki 72cc stuntti/käyttis
2-tahti vajaa tahti.
-Jincheng manki 72cc stuntti/käyttis