Pikkuviat

Huolto, korjaus, vianhaku ja muu ylläpito.
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

Kuinka helposti magneeton kiila kuuluu lähteä siitä urastaan? Ekan kerran mulla lähti se kiila jonka takia koko jako meni pieleen ja rikkoi venttiilin. Nyt koitin uudestaan kun kone oli kasattu ja hetken kävi jonka jälkeen taas hirveet kiinnileikkaamis äänet ----> kiila lähtenyt uudestaan mutta ei onneksi rikkonut mitään. Eli se lähtee koko ajan ja siitä kiilasta lähtee aina metallisilppua joka tarttuu vauhtipyörän magneettiin. Koitanko uudella kiilalla vai saisiko sitä jotenkin pysymään siellä?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Minkey »

oletko kiristäny vauhtipyörän mutterin aina kunnolla, koska se mutteri pitää sen vauhtiksen paikoillaan eikä kiila
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

Aina se mutteri ollu löysällä kun tää on tapahtunut. Saisko sitä vauhtipyörää mienkään pysymään paikallaan ettei tarvis kädel vaan pitää
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Eli se on siis syy, toisella kädellä pidät vauhtipyörästä ja toisella kädellä pulttipyssyllä mutteria kireelle mutta älä kuitenkaan liian kireelle ettei kierteet mee paskaks
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
jolle
Viestit: 15
Liittynyt: 24.11.2012 01:57

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikä 110 loncin koneessa vikana kun lämpimänä kytkin rupee luistaa ja polin lyö vittumaisesti " tyhjää " ?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Mango »

Saada kytkin uudestaan. Ohjeet löytyy oppaat alueelta.
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

Taas pari pikku kysymystä.

Eli mitä sillä magneeton ulosvetäjällä on virkaa kun mulla tuli vauhtipyörä iha ku avas sen pultin nii sai vaa vetää pois.. Puuttuuko jotain :lol:

Ja toinen on sellanen että kuuluuko siellä nokkaketjun kiristimes olla kaks jousta vai vain yksi?
http://mbfmoto.com/89-nokkaketju-rattaat

tuossa kuvassa näyttäis olevan kaksi mutta kaverilla ja minulla oli yksi
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Minkey »

et kiristäny kunnolla ja jos ei kiristä sitä vauhtiksen kiinnitysmutteria niin kampiakselista menee kiilaura rikki jonkajälkeen se pitää korjata tai vaihtaa
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
sasumeil
Viestit: 33
Liittynyt: 09.06.2012 13:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja sasumeil »

Kuuluuko Honda Monkeyn öljykorkin reiästä puhaltaa voimakkaasti kun mopo on käynnissä ja korkki auki? Tulee melkosta kyytiä ilmaa.

Onko normaalia että kytkin luistaa ajoittain polkiessa. Kytkin rempattu ja puristuksia on kyllä kovasti.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Minkey »

kyllä se ainakin vähän varmaan saa puhaltaa? onko mahdollista että sylinteri on väljä?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
sasumeil
Viestit: 33
Liittynyt: 09.06.2012 13:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja sasumeil »

Määrittele vähän. :D sylinteri porattu. Söi aikaisemmin öljyä ja savutti niin tuli vielä uudet renkaatkin toistamiseen. Kansi rempattu. Nyt vaan savutti pari min ja sitä tutkiessa huomasin tuon puhaltamisen. Savutus toki loppu hetken päästä mutta jäi vaan häiritsemään
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Minkey »

en sitten uso että siinä on mitään vikaa (Y)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
sasumeil
Viestit: 33
Liittynyt: 09.06.2012 13:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja sasumeil »

Hyvä! :) muilla sanottavaa ?
sasumeil
Viestit: 33
Liittynyt: 09.06.2012 13:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja sasumeil »

Mikä vittu tuolla on kun edelleen pössäyttelee sinistä savua. Varsinkin kylmänä, mutta myös ajoittain lämpösenä. Muuten savu harmaata mutta haisee aavistuksen öljylle. Pytty porattu, uus mäntä, venttiilit ja venttiilinvarren kumit vaihdettu. Aikasemmin söi näkyvästi öljyä, niin vein pytyn takas koneistamolle ja mittasivat kunnolliseks. Sain uudet renkaat mäntään sekä tiivisteet, oireet tosiaan helpotti mutta ei poistunu kokonaan. Koneessa 10w40 valvoline. Huohotin ei tukossa.
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Laitappa öljyrenkaa ja männänrenkaat hahlot eripuolille mäntää, jos on samassa kohtaa ne lovet nii se tahtoo pössäyttää hattaroita.
sasumeil
Viestit: 33
Liittynyt: 09.06.2012 13:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja sasumeil »

Ne pitäs kyllä olla..
simoju
Viestit: 12
Liittynyt: 04.02.2013 00:05
Paikkakunta: karkkila

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja simoju »

en viitsi omaa aihetta tehdä joten postaanpa tänne.

elikkä mulla on joku 110cc minikrossin kone, mikäs voisi olla kun ei käyntiin lähde? sylkee bensaa kaasarin kautta pihalle ja välillä paukkuu.

tulppa on ok ja kaasari kokoa 22mm jolla toiminut ennenkin, nokan ajoitus on kunnossa ja kaasaria säätänyt joka suuntaan, kokeillut ilman ilmanputsaria ja putsarin kanssa, venttiilienkin pitäisi olla jonkinnäköisissä säädöissä.

taisi vähän sekalaista tekstiä tulla kun ei oikein ajatus kulje, mutta toivon mukaan joku osaa jeesiä :D
-Honda monkey 1989
-110cc
-N. 80km/h @ gps

Vaiheessa vaihteeksi.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Venttiili palanut tai turhan iso suutin.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Minkälaista oireilua kaasarin liika lämpeneminen voi aiheuttaa? Tällä hetkellä ei ole lämmöneristyslevyä ja pitkän rankan kiihdytyksen jälkeen booaa ja sammuu mutta hetken päästä taas lähtee käymään ja toimii :) Kaasari on 26mm molkt ja kone 125cc lifan.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

sasumeil kirjoitti:Mikä vittu tuolla on kun edelleen pössäyttelee sinistä savua. Varsinkin kylmänä, mutta myös ajoittain lämpösenä. Muuten savu harmaata mutta haisee aavistuksen öljylle. Pytty porattu, uus mäntä, venttiilit ja venttiilinvarren kumit vaihdettu. Aikasemmin söi näkyvästi öljyä, niin vein pytyn takas koneistamolle ja mittasivat kunnolliseks. Sain uudet renkaat mäntään sekä tiivisteet, oireet tosiaan helpotti mutta ei poistunu kokonaan. Koneessa 10w40 valvoline. Huohotin ei tukossa.
Vastaan vanhaan kommenttiin. Sylinteri ja mäntä eivät ole hioutuneet toisiinsa. Lämmityskäyttö ja sen jälkeen sisäänajo jossa koneelle annetaan reilusti kuormaa. Sitä joku 10-20 käyttötuntia niin alkaa savutus vähetä.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Monsiriider kirjoitti:Minkälaista oireilua kaasarin liika lämpeneminen voi aiheuttaa? Tällä hetkellä ei ole lämmöneristyslevyä ja pitkän rankan kiihdytyksen jälkeen booaa ja sammuu mutta hetken päästä taas lähtee käymään ja toimii :) Kaasari on 26mm molkt ja kone 125cc lifan.
Melkein lähtisin sillä että heittäsin neulan prikkaa yhen pykälän alemmas, tai sitten hieman isompaa suutinta. :think:
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

Ongelmasta toiseen eli nyt ku sain vauhtipyörän pysymään kiinni (toivottavasti) nii rupes aukeilemaa kytkin puoli :lol: Eli ekalla kerralla aukes kun en ollut laittanut mitään kierrelukitteita. Noh tokalla kerralla olin laittanu niihin pikku ruuveihin lukitteet ja nyt aukes taas :shock: onko muilla ollu vastaavaa? Mikä sen sais pysymää kiinni? Onko sille kytkimen mutterille joku oma avain?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Iteläki aikoinaan aukeili jatkuvasti ne mutta kyllä ne lopulta pysy kiinni.

Kunnon kierrelukitetta (Loctiteltä löytyy hyviä vaihtoehtoja) ja kunnolla kiinni niin ei pitäis aueta. Muista puhdistaa ne ruuvit ennenko laitat lukitetta. Lukitteen laiton jälkeen häätyy myös muistaa odottaa että lukite kovettuu. Joissain tunnin, jossakin vuorokauden.

Kytkimen mutterille saapii ihan oman hylsyn mutta en kyllä enää muista paikkaa että mistä. Senkin tosin voi ite tehdä. Ite aina menny meisseli +vasara combolla ja on muutamat kytkimet tullu laitettua. :D
OutoTyyppi
Viestit: 1
Liittynyt: 19.03.2015 23:41

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja OutoTyyppi »

Pieni ja hento rutina liikkuessa

Eli minulla on 2011 jinkku manki. Kytkin meni rikki niin että tuntui kuin se ei menisi pohjaan asti. Säädin sitä hieman vaijerista, ja alhaalta ja nyt vaihteet taas vaihtuu eikä puske eteenpäin kytkin pohjassa. Ongelmana on nyt, että esim. vapaalla rullatessa tietyssä kohtaa "renkaan kierrosta" kuuluu pieni ja hento "rutina". Myös ajaessa kaikilla neljällä vaihteella kuuluu hieman outo ääni, ihan kuin joku ratas raapisi jotakin osaa.

En ole mikään mopovelho ja tarvitsisin apua. Olisi myös kiva tietää, kuuluuko kytkimen vapaaliike olla ylös-alas vai eteen-taakse. Luin että sen kuuluu olla 10-20mm ja ylös-alas kytkinkahva liikkuukin tuon verran, mutta kun kahvasta vetää, se liikuttaa heti vaijeria. Onko tuo ok?

muokkaus: Kytkimen säädössä on semmonen ristiriita, että jos laitan sen niin että liikkkuu eteen-taakse 10-20mm, niin käy sillä lailla, että kun vaihteen laittaa päälle, niin mopo karkaa ja sammuu. Jos se on niin, että se ei liiku eteen-taakse yhtään, niin toimii "normaalisti". Ylös-alas se liikkuu jokatapaus 10-20mm.
Mikozz
Viestit: 30
Liittynyt: 02.08.2014 01:53
Paikkakunta: JKL

Re: Pikkuviat

Viesti Kirjoittaja Mikozz »

Nyt olisin avun tarpeessa kytkimen suhteen... :roll: Elikkäs ekaa kertaa purin ja kasasin kytkimen, kasauksen jälkeen ilmeni ongelma että kytkin ei pelitä kunnolla... elikkä vaihde silmässä sekä kytkin pohjassa silti jurraa vastaan?? on säädetty kytkintä ja katottu ohjevideo kasaukseen..mitää ei puutu välistä ja kaikki oikealla paikalla... ja vaihdoin siis kytkinlevyn sekä välilevyn. Öljyä en vielä koneesee laittanut kun ei ollut vielä käyntii tarkotusta polkasta.
Vastaa Viestiin