Pikkuviat
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Re: Pikkuviat
Kuinka helposti magneeton kiila kuuluu lähteä siitä urastaan? Ekan kerran mulla lähti se kiila jonka takia koko jako meni pieleen ja rikkoi venttiilin. Nyt koitin uudestaan kun kone oli kasattu ja hetken kävi jonka jälkeen taas hirveet kiinnileikkaamis äänet ----> kiila lähtenyt uudestaan mutta ei onneksi rikkonut mitään. Eli se lähtee koko ajan ja siitä kiilasta lähtee aina metallisilppua joka tarttuu vauhtipyörän magneettiin. Koitanko uudella kiilalla vai saisiko sitä jotenkin pysymään siellä?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Re: Pikkuviat
oletko kiristäny vauhtipyörän mutterin aina kunnolla, koska se mutteri pitää sen vauhtiksen paikoillaan eikä kiila
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Pikkuviat
Aina se mutteri ollu löysällä kun tää on tapahtunut. Saisko sitä vauhtipyörää mienkään pysymään paikallaan ettei tarvis kädel vaan pitää
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Re: Pikkuviat
Eli se on siis syy, toisella kädellä pidät vauhtipyörästä ja toisella kädellä pulttipyssyllä mutteria kireelle mutta älä kuitenkaan liian kireelle ettei kierteet mee paskaks
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Pikkuviat
Mikä 110 loncin koneessa vikana kun lämpimänä kytkin rupee luistaa ja polin lyö vittumaisesti " tyhjää " ?
Re: Pikkuviat
Taas pari pikku kysymystä.
Eli mitä sillä magneeton ulosvetäjällä on virkaa kun mulla tuli vauhtipyörä iha ku avas sen pultin nii sai vaa vetää pois.. Puuttuuko jotain
Ja toinen on sellanen että kuuluuko siellä nokkaketjun kiristimes olla kaks jousta vai vain yksi?
http://mbfmoto.com/89-nokkaketju-rattaat
tuossa kuvassa näyttäis olevan kaksi mutta kaverilla ja minulla oli yksi
Eli mitä sillä magneeton ulosvetäjällä on virkaa kun mulla tuli vauhtipyörä iha ku avas sen pultin nii sai vaa vetää pois.. Puuttuuko jotain
Ja toinen on sellanen että kuuluuko siellä nokkaketjun kiristimes olla kaks jousta vai vain yksi?
http://mbfmoto.com/89-nokkaketju-rattaat
tuossa kuvassa näyttäis olevan kaksi mutta kaverilla ja minulla oli yksi
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Re: Pikkuviat
et kiristäny kunnolla ja jos ei kiristä sitä vauhtiksen kiinnitysmutteria niin kampiakselista menee kiilaura rikki jonkajälkeen se pitää korjata tai vaihtaa
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Pikkuviat
Kuuluuko Honda Monkeyn öljykorkin reiästä puhaltaa voimakkaasti kun mopo on käynnissä ja korkki auki? Tulee melkosta kyytiä ilmaa.
Onko normaalia että kytkin luistaa ajoittain polkiessa. Kytkin rempattu ja puristuksia on kyllä kovasti.
Onko normaalia että kytkin luistaa ajoittain polkiessa. Kytkin rempattu ja puristuksia on kyllä kovasti.
Re: Pikkuviat
kyllä se ainakin vähän varmaan saa puhaltaa? onko mahdollista että sylinteri on väljä?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Pikkuviat
Määrittele vähän. sylinteri porattu. Söi aikaisemmin öljyä ja savutti niin tuli vielä uudet renkaatkin toistamiseen. Kansi rempattu. Nyt vaan savutti pari min ja sitä tutkiessa huomasin tuon puhaltamisen. Savutus toki loppu hetken päästä mutta jäi vaan häiritsemään
Re: Pikkuviat
en sitten uso että siinä on mitään vikaa
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Pikkuviat
Hyvä! muilla sanottavaa ?
Re: Pikkuviat
Mikä vittu tuolla on kun edelleen pössäyttelee sinistä savua. Varsinkin kylmänä, mutta myös ajoittain lämpösenä. Muuten savu harmaata mutta haisee aavistuksen öljylle. Pytty porattu, uus mäntä, venttiilit ja venttiilinvarren kumit vaihdettu. Aikasemmin söi näkyvästi öljyä, niin vein pytyn takas koneistamolle ja mittasivat kunnolliseks. Sain uudet renkaat mäntään sekä tiivisteet, oireet tosiaan helpotti mutta ei poistunu kokonaan. Koneessa 10w40 valvoline. Huohotin ei tukossa.
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Pikkuviat
Laitappa öljyrenkaa ja männänrenkaat hahlot eripuolille mäntää, jos on samassa kohtaa ne lovet nii se tahtoo pössäyttää hattaroita.
Re: Pikkuviat
Ne pitäs kyllä olla..
Re: Pikkuviat
en viitsi omaa aihetta tehdä joten postaanpa tänne.
elikkä mulla on joku 110cc minikrossin kone, mikäs voisi olla kun ei käyntiin lähde? sylkee bensaa kaasarin kautta pihalle ja välillä paukkuu.
tulppa on ok ja kaasari kokoa 22mm jolla toiminut ennenkin, nokan ajoitus on kunnossa ja kaasaria säätänyt joka suuntaan, kokeillut ilman ilmanputsaria ja putsarin kanssa, venttiilienkin pitäisi olla jonkinnäköisissä säädöissä.
taisi vähän sekalaista tekstiä tulla kun ei oikein ajatus kulje, mutta toivon mukaan joku osaa jeesiä
elikkä mulla on joku 110cc minikrossin kone, mikäs voisi olla kun ei käyntiin lähde? sylkee bensaa kaasarin kautta pihalle ja välillä paukkuu.
tulppa on ok ja kaasari kokoa 22mm jolla toiminut ennenkin, nokan ajoitus on kunnossa ja kaasaria säätänyt joka suuntaan, kokeillut ilman ilmanputsaria ja putsarin kanssa, venttiilienkin pitäisi olla jonkinnäköisissä säädöissä.
taisi vähän sekalaista tekstiä tulla kun ei oikein ajatus kulje, mutta toivon mukaan joku osaa jeesiä
-Honda monkey 1989
-110cc
-N. 80km/h @ gps
Vaiheessa vaihteeksi.
-110cc
-N. 80km/h @ gps
Vaiheessa vaihteeksi.
Re: Pikkuviat
Venttiili palanut tai turhan iso suutin.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
-
- Viestit: 259
- Liittynyt: 01.09.2013 18:56
- Paikkakunta: Lieto
Re: Pikkuviat
Minkälaista oireilua kaasarin liika lämpeneminen voi aiheuttaa? Tällä hetkellä ei ole lämmöneristyslevyä ja pitkän rankan kiihdytyksen jälkeen booaa ja sammuu mutta hetken päästä taas lähtee käymään ja toimii Kaasari on 26mm molkt ja kone 125cc lifan.
Re: Pikkuviat
Vastaan vanhaan kommenttiin. Sylinteri ja mäntä eivät ole hioutuneet toisiinsa. Lämmityskäyttö ja sen jälkeen sisäänajo jossa koneelle annetaan reilusti kuormaa. Sitä joku 10-20 käyttötuntia niin alkaa savutus vähetä.sasumeil kirjoitti:Mikä vittu tuolla on kun edelleen pössäyttelee sinistä savua. Varsinkin kylmänä, mutta myös ajoittain lämpösenä. Muuten savu harmaata mutta haisee aavistuksen öljylle. Pytty porattu, uus mäntä, venttiilit ja venttiilinvarren kumit vaihdettu. Aikasemmin söi näkyvästi öljyä, niin vein pytyn takas koneistamolle ja mittasivat kunnolliseks. Sain uudet renkaat mäntään sekä tiivisteet, oireet tosiaan helpotti mutta ei poistunu kokonaan. Koneessa 10w40 valvoline. Huohotin ei tukossa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Pikkuviat
Melkein lähtisin sillä että heittäsin neulan prikkaa yhen pykälän alemmas, tai sitten hieman isompaa suutinta.Monsiriider kirjoitti:Minkälaista oireilua kaasarin liika lämpeneminen voi aiheuttaa? Tällä hetkellä ei ole lämmöneristyslevyä ja pitkän rankan kiihdytyksen jälkeen booaa ja sammuu mutta hetken päästä taas lähtee käymään ja toimii Kaasari on 26mm molkt ja kone 125cc lifan.
Re: Pikkuviat
Ongelmasta toiseen eli nyt ku sain vauhtipyörän pysymään kiinni (toivottavasti) nii rupes aukeilemaa kytkin puoli Eli ekalla kerralla aukes kun en ollut laittanut mitään kierrelukitteita. Noh tokalla kerralla olin laittanu niihin pikku ruuveihin lukitteet ja nyt aukes taas onko muilla ollu vastaavaa? Mikä sen sais pysymää kiinni? Onko sille kytkimen mutterille joku oma avain?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Re: Pikkuviat
Iteläki aikoinaan aukeili jatkuvasti ne mutta kyllä ne lopulta pysy kiinni.
Kunnon kierrelukitetta (Loctiteltä löytyy hyviä vaihtoehtoja) ja kunnolla kiinni niin ei pitäis aueta. Muista puhdistaa ne ruuvit ennenko laitat lukitetta. Lukitteen laiton jälkeen häätyy myös muistaa odottaa että lukite kovettuu. Joissain tunnin, jossakin vuorokauden.
Kytkimen mutterille saapii ihan oman hylsyn mutta en kyllä enää muista paikkaa että mistä. Senkin tosin voi ite tehdä. Ite aina menny meisseli +vasara combolla ja on muutamat kytkimet tullu laitettua.
Kunnon kierrelukitetta (Loctiteltä löytyy hyviä vaihtoehtoja) ja kunnolla kiinni niin ei pitäis aueta. Muista puhdistaa ne ruuvit ennenko laitat lukitetta. Lukitteen laiton jälkeen häätyy myös muistaa odottaa että lukite kovettuu. Joissain tunnin, jossakin vuorokauden.
Kytkimen mutterille saapii ihan oman hylsyn mutta en kyllä enää muista paikkaa että mistä. Senkin tosin voi ite tehdä. Ite aina menny meisseli +vasara combolla ja on muutamat kytkimet tullu laitettua.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 19.03.2015 23:41
Re: Pikkuviat
Pieni ja hento rutina liikkuessa
Eli minulla on 2011 jinkku manki. Kytkin meni rikki niin että tuntui kuin se ei menisi pohjaan asti. Säädin sitä hieman vaijerista, ja alhaalta ja nyt vaihteet taas vaihtuu eikä puske eteenpäin kytkin pohjassa. Ongelmana on nyt, että esim. vapaalla rullatessa tietyssä kohtaa "renkaan kierrosta" kuuluu pieni ja hento "rutina". Myös ajaessa kaikilla neljällä vaihteella kuuluu hieman outo ääni, ihan kuin joku ratas raapisi jotakin osaa.
En ole mikään mopovelho ja tarvitsisin apua. Olisi myös kiva tietää, kuuluuko kytkimen vapaaliike olla ylös-alas vai eteen-taakse. Luin että sen kuuluu olla 10-20mm ja ylös-alas kytkinkahva liikkuukin tuon verran, mutta kun kahvasta vetää, se liikuttaa heti vaijeria. Onko tuo ok?
muokkaus: Kytkimen säädössä on semmonen ristiriita, että jos laitan sen niin että liikkkuu eteen-taakse 10-20mm, niin käy sillä lailla, että kun vaihteen laittaa päälle, niin mopo karkaa ja sammuu. Jos se on niin, että se ei liiku eteen-taakse yhtään, niin toimii "normaalisti". Ylös-alas se liikkuu jokatapaus 10-20mm.
Eli minulla on 2011 jinkku manki. Kytkin meni rikki niin että tuntui kuin se ei menisi pohjaan asti. Säädin sitä hieman vaijerista, ja alhaalta ja nyt vaihteet taas vaihtuu eikä puske eteenpäin kytkin pohjassa. Ongelmana on nyt, että esim. vapaalla rullatessa tietyssä kohtaa "renkaan kierrosta" kuuluu pieni ja hento "rutina". Myös ajaessa kaikilla neljällä vaihteella kuuluu hieman outo ääni, ihan kuin joku ratas raapisi jotakin osaa.
En ole mikään mopovelho ja tarvitsisin apua. Olisi myös kiva tietää, kuuluuko kytkimen vapaaliike olla ylös-alas vai eteen-taakse. Luin että sen kuuluu olla 10-20mm ja ylös-alas kytkinkahva liikkuukin tuon verran, mutta kun kahvasta vetää, se liikuttaa heti vaijeria. Onko tuo ok?
muokkaus: Kytkimen säädössä on semmonen ristiriita, että jos laitan sen niin että liikkkuu eteen-taakse 10-20mm, niin käy sillä lailla, että kun vaihteen laittaa päälle, niin mopo karkaa ja sammuu. Jos se on niin, että se ei liiku eteen-taakse yhtään, niin toimii "normaalisti". Ylös-alas se liikkuu jokatapaus 10-20mm.
Re: Pikkuviat
Nyt olisin avun tarpeessa kytkimen suhteen... Elikkäs ekaa kertaa purin ja kasasin kytkimen, kasauksen jälkeen ilmeni ongelma että kytkin ei pelitä kunnolla... elikkä vaihde silmässä sekä kytkin pohjassa silti jurraa vastaan?? on säädetty kytkintä ja katottu ohjevideo kasaukseen..mitää ei puutu välistä ja kaikki oikealla paikalla... ja vaihdoin siis kytkinlevyn sekä välilevyn. Öljyä en vielä koneesee laittanut kun ei ollut vielä käyntii tarkotusta polkasta.