Huippunopeudet
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Huippunopeudet
Huippunopeudet
Eli tähän topiciin on tarkoitus kerätä mankien ja muiden monkeytype koneellisten huippunopeuksia.
Säännöt
Luokat:
-Alle 55cc
-55cc-90cc
-90cc-125cc
-125cc ja isommat
Huippunopeuden ilmoittaminen
Ilmoita nopeudet tähän topiciin.
Kerro moposta ainakin nämä:
-Yläkerran muutokset (Kuvia?)
-Mahdolliset alakerran muutokset (Kuvia?)
-Kaasari
-Pakoputki
-Välitykset
-Sähköt
-Huippunopeus (Kuva gps:tä tms.)
-Moposta kuvia tai videoita
HUIPPUNOPEUDET
Aina, kun tänne ilmoitetaan tuloksia lisään parhaita niistä tähän viestiketjuun.
Alle 55cc
1.
kabaNOSsin Skyteam 50cc. Huippunopeus 78,5km/h
2.
Zj90:n Pbr 50cc. Huippunopeus 70,5km/h
3.
Mini20:n Monkey 50cc. Huippunopeus 70,1km/h
55cc-90cc
1.
Mitroon monkey 72cc. Huippunopeus 79km/h
2.
Mangon turkoosi 72cc monkey. Huippunopeus 77km/h.
90cc-125cc
1.
ZJ90 monkey 125cc, huippunopeus 109,1km/h
2.
Monsiriiderin manki 125cc, huippunopeus 94.5km/h
3.
Honkleibomban monkey 110cc, huippunopeus 82.5km/h
125cc ja isommat
1.
Pandan monkey 200cc, huippunopeus 136km/h
2.
Honkleibomban monkey 184cc, huippunopeus 111km/h
3.
TfP monkey 140cc, huippunopeus 107km/h
4.
Monsiriiderin monkey 140cc, huippnopeus 106km/h
5.
Jahnen kevari monkey 172cc, huippunopeus 105km/h
Parannusehdotuksia saa antaa ja saa poistaakin jos todetaan turhaksi.
Tuonne kaikki muu keskustelu tähän topicciin liittyen. Pidetään tämä siistinä!
(Idea on sama kuin Pv-foorumilla)
Eli tähän topiciin on tarkoitus kerätä mankien ja muiden monkeytype koneellisten huippunopeuksia.
Säännöt
Luokat:
-Alle 55cc
-55cc-90cc
-90cc-125cc
-125cc ja isommat
Huippunopeuden ilmoittaminen
Ilmoita nopeudet tähän topiciin.
Kerro moposta ainakin nämä:
-Yläkerran muutokset (Kuvia?)
-Mahdolliset alakerran muutokset (Kuvia?)
-Kaasari
-Pakoputki
-Välitykset
-Sähköt
-Huippunopeus (Kuva gps:tä tms.)
-Moposta kuvia tai videoita
HUIPPUNOPEUDET
Aina, kun tänne ilmoitetaan tuloksia lisään parhaita niistä tähän viestiketjuun.
Alle 55cc
1.
kabaNOSsin Skyteam 50cc. Huippunopeus 78,5km/h
2.
Zj90:n Pbr 50cc. Huippunopeus 70,5km/h
3.
Mini20:n Monkey 50cc. Huippunopeus 70,1km/h
55cc-90cc
1.
Mitroon monkey 72cc. Huippunopeus 79km/h
2.
Mangon turkoosi 72cc monkey. Huippunopeus 77km/h.
90cc-125cc
1.
ZJ90 monkey 125cc, huippunopeus 109,1km/h
2.
Monsiriiderin manki 125cc, huippunopeus 94.5km/h
3.
Honkleibomban monkey 110cc, huippunopeus 82.5km/h
125cc ja isommat
1.
Pandan monkey 200cc, huippunopeus 136km/h
2.
Honkleibomban monkey 184cc, huippunopeus 111km/h
3.
TfP monkey 140cc, huippunopeus 107km/h
4.
Monsiriiderin monkey 140cc, huippnopeus 106km/h
5.
Jahnen kevari monkey 172cc, huippunopeus 105km/h
Parannusehdotuksia saa antaa ja saa poistaakin jos todetaan turhaksi.
Tuonne kaikki muu keskustelu tähän topicciin liittyen. Pidetään tämä siistinä!
(Idea on sama kuin Pv-foorumilla)
Viimeksi muokannut Mango, 01.11.2015 16:48. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
Re: Huippunopeudet
Mielestäni asiallinen aloitusviesti ja ketjun idea! Kunhan tän pitää silleen kliininä, ettei kaikki tuu kyselemään ''paljon kulkee kun laitan..'' juttuja täältä.
Yritän itsekin vetästä autonmittariin huiput mopollani, kunhan se on siinä kunnossa. Tuun sitten tänne huutelee
Yritän itsekin vetästä autonmittariin huiput mopollani, kunhan se on siinä kunnossa. Tuun sitten tänne huutelee
Re: Huippunopeudet
Tulos pitää pystyä todistamaan kuvalla tai videolla, että jos auton mittariin testaat, niin kannattaa ottaa nauhalle se .
Tosiaan turha jauhaminen pitää jättää pois.
Tosiaan turha jauhaminen pitää jättää pois.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 15.07.2012 20:31
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huippunopeudet
Täällä on ollut jo tällänenkin aika samanlainen jossai, mutta ihan sama. Miksei kaikille noille normaaleille kuutio tilavuuksille ole vain omaa "sarjaa". Joku vetäsee huiput pitkillä väleillä yms. jollain 88 setillä niintuskin siitä mikään perus 72 tule enää ohi. Ja sama noissa isommissakin luokissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Huippunopeudet
Ei kyllä mitään järkeä tehä niin montaa luokkaa jokaiselle kun tänne tulee niitä kummiski niin vähän näitä ilmotuksia veikkaisin ja isommillekki koneille tulis 140,150,155,160,170.
Se on vaan sen tappio jos ei pärjää
Se on vaan sen tappio jos ei pärjää
Re: Huippunopeudet
Auton mittarit ei kaikki ainakaan oo kovin tarkkoja ku ite pääsin 105 volvon mittariin ja 100 gepsiin.Mango kirjoitti:Tulos pitää pystyä todistamaan kuvalla tai videolla, että jos auton mittariin testaat, niin kannattaa ottaa nauhalle se .
Tosiaan turha jauhaminen pitää jättää pois.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: Huippunopeudet
Ja milläs otat kuvan gepsistä kun paukutat mankilla satasta ? Siinä vaiheessa kameran kaivaminen taskusta ei oo kovin hyvä idea.
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Huippunopeudet
Pitää olla semmonen mittauslaite, josta huippunopeuden näkee jälkeenpäin.
Re: Huippunopeudet
Esim ?
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Huippunopeudet
Oli mun yks kaveri ladannu puhelimeensa jonkun sovelluksen, mikä mittasi huippu nopeuden.
Ja monissa sigmoissa on huippu nopeus toiminto, joka näyttää suurimman nopeuden.
Ja monissa sigmoissa on huippu nopeus toiminto, joka näyttää suurimman nopeuden.
Re: Huippunopeudet
Luulis että sinä Tokzz, jolla on kaikki mahdolliset nykyajan pelit ja vehkeet, tiedät että kännykkään ladattavissa nopeutta mittaavissa sovelluksissa näkyy jälkeenpäin huippunopeus, keskinopeus ym.
Re: Huippunopeudet
Vaikka sports trackerissa näkyy
Re: Huippunopeudet
Laitanpa sitten itse ensimmäisenä oman turkoosin mankini huippunopeuden tänne.
Eli se on tuo toisiksi ylin. Ensimmäinen veto oli rajottimen kanssa.
Mankin virit:
-72 sylinteri
-110 minicrossin kansi, jolle ei olla tehty mitään
-15/35 välit
-22mm Walbron kaasari
-vakioputki, kuristukset otettu pois
-outer rotor kit
-4" Heidenautit, vaikka tuskin ne paljon vaikuttaa.
Tässä vielä kuva mankista
Tällä osallistun siis 55cc-90cc luokkaan ja pääsenkin heti kärkeen. Vielä täytyy testata kahden muun kisasemman mankin huiput ja lisätä ne tänne .
Päivitän siis tulokset aina alotuspostaukseen jos niitä tulee.
Eli se on tuo toisiksi ylin. Ensimmäinen veto oli rajottimen kanssa.
Mankin virit:
-72 sylinteri
-110 minicrossin kansi, jolle ei olla tehty mitään
-15/35 välit
-22mm Walbron kaasari
-vakioputki, kuristukset otettu pois
-outer rotor kit
-4" Heidenautit, vaikka tuskin ne paljon vaikuttaa.
Tässä vielä kuva mankista
Tällä osallistun siis 55cc-90cc luokkaan ja pääsenkin heti kärkeen. Vielä täytyy testata kahden muun kisasemman mankin huiput ja lisätä ne tänne .
Päivitän siis tulokset aina alotuspostaukseen jos niitä tulee.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.07.2014 01:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Huippunopeudet
Noniin eli en osaa uppaa kuvaa tänne mutta asiaan.
Osallistun 55-90cc vai mikä olikaa ja virityksistä: 70 yläkerta, 110 alakerta, pz19 kaasari, 20mm imukaulalla, oorin rätätätä boksi, 15/35 välitykset. Huiput 79kmh. Kuvia voisin lisätä todisteeksi jos joku nyt ei usko mutta ensin joku saa opettaa. Huiput siis ajettu tasasella suoralla hirvees muna-asennossa.
Osallistun 55-90cc vai mikä olikaa ja virityksistä: 70 yläkerta, 110 alakerta, pz19 kaasari, 20mm imukaulalla, oorin rätätätä boksi, 15/35 välitykset. Huiput 79kmh. Kuvia voisin lisätä todisteeksi jos joku nyt ei usko mutta ensin joku saa opettaa. Huiput siis ajettu tasasella suoralla hirvees muna-asennossa.
Re: Huippunopeudet
Videota en saa otettua mutta kuvan saisin ehkä jotenkin. Puhelimella on screenshotti siitä ohjelmasta missä se top spiidi on. On myös monen monta kuvaa mankista mutta en osaa lisätä tänne kuvaa. Käytän siis puhelimella tätä et saisko sillä jotenkin kuvan tänne?
Re: Huippunopeudet
Tässä pitäis näkyä kuva top speedistä. E: Jos mankin haluutte nähä niin instagramissa on yks kuva. Ig: Mitro54 en mainosta itteeni vaan en vaa yksinkertasesti osaa laittaa kuvaa tänne. Liitteenä ei onnistu ku liian iso tiedosto.
Re: Huippunopeudet
Mene photobucket.com ja tee sinne käyttäjä ja sitten voit tallentaa sinne kuvia, kopioi kuvan linkki ja laita se [img]tähän[/img]
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Huippunopeudet
-Jincheng
-Stomp YX 140cc eBay bolt-on
-Kevarimankin putki
-24mm Molkt kaasari
-Normaalit valopuola sähköt
-10" vanteet, 16/30 välit
juutupe gps video
Kelien lämmitessä voisi laittaa pikkasen pidemmän välityksen ja hyllyyn pölyttymään jääneen suoremman putken ja kokeilla uudestaan. Ainiin ja oishan mulla 26mm molkt:kin ja oo-racing boksi, voi sitten step-by-step kokeilla tuleeko lisää vauhtia vai vain hukkaan heitettyä rahaa
Neckar 999cc
Jincheng 140cc
Jincheng 140cc
Re: Huippunopeudet
Mites, onkohan munakyyry sallittu? Sitä ei ole ainakaan kielletty täällä eikä nopean vilkaisun jälkeen pv-foorumillakaan...
Taidanpa osallistua niin pääsenkin listan kärkeen ainoana 50cc:nä teen tästä postauksen myöhemmin eli ei tarvitse listauksen ylläpitäjän onkia sitä allekirjoituksestani.
Taidanpa osallistua niin pääsenkin listan kärkeen ainoana 50cc:nä teen tästä postauksen myöhemmin eli ei tarvitse listauksen ylläpitäjän onkia sitä allekirjoituksestani.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Re: Huippunopeudet
Kuten uhosin, tulin heittämään itseni alle 55cc-kategoriaan. Toivottavasti näin kova tulos ei karkota muita 50cc-virittelijöitä täältä.(tai muitakaan )
Tässä on moponi skyteam monkey, "keltainen paholainen", vuosimallia 2013.
http://gyazo.com/381fb56e81b7807a7b2cc76c52011797
Tekniikkana paholaisesta löytyy:
-50cc sylinteri
-pieniventtiilikansi, 18,5mm imu- ja 16,5mm pakoventtiili, 14mm imukanava jossa ~18mm lähtö imukanavalle. pakokanavasta ei ole tietoa.
-vakiokaasutin eli deni 17.11mm 74 suuttimella.
-18mm imukaula joka on avarrettu huonohkosti eli molemmissa päissä on muutaman millin osuus 21mm
-vapaavirtausilmansuodatin
-15-35-välitykset
-kiinan "racing cdi"
-jonkun itsetehty "yläkiertoiselta" tuntuva putki verrattuna vakioputkeen ilman loppupilliä. tuntuu kuin "heräisi" yli 7000rpm kohdilla ja mitä enemmän antaa kiertää, sen enemmän se antaa takaisin. 18,5mm alkukäyrä, 26mm ulostulo ja vähän vuotaa änkän päädystä.
-modifioitu sytytystulppa antamaan vahvemman kipinän ja niin ettei ulkoelektrodi ole palorintaman leviämisen tiellä (tämä oli teoria ja oli kokeilemisen arvoinen uusien tulppien ollessa vain 3,90€ paikallisessa motonetissa.) tuntui olevan jopa jonkin verran merkitystä korkeilla kiekoilla.
Muita nopeuteen merkittäviä tekijöitä oli:
-armoton munakyyry
-krossikypärästä otin aurinkolipan väliaikaisesti pois että saisin kypärän mahdollisimman matalaksi melkein mittaristoon kiinni ja vielä näkisin jotain enkä joutuisi nostella päätä että jotain näkisin. ja tietysti samalla ilmanvastusta pois
-75kg elopaino + varusteet
-takalaakeri alkaa olla vaihtokunnossa
-ketjut öljysin hyvin muutama ilta sitten
-renkaina 3.50-8 kiinannappulat, joissa molemmissa keskellä skraidut ilman uria
http://gyazo.com/aab2eafc9d6cf179a37026ca037dd91a
tässä olisi, eli 78,5km/h @ 9700rpm
kun kuuntelin että kierrokset alkoivat laskea, katsoin noustessani ylös hyvin tarkkaan kalibroituun sigmaani ja se näytti hyvin samoja lukuja.
suora, jolla vedin huiput on aika pitkä, joka ei ole erityisen tasainen korkeusvaihteluidensa kanssa. lähdin suoran päästä lievään alamäkeen ja nostin vauhdin 60kmh, ja juuri tällä kertaa rekka päätti kääntyä tien varrella. menen vastaantulevien kaistalle ylämäkeen kyyryssä kaasu pohjassa ja ylämäen lopussa vauhtia 69kmh ja alkaa lievästi kaartuva tasainen tie jossa sain rikki tuon nopeuden.
tulevaisuudessa olisi tarkoitus vielä kokeilla miten parit palikat toimisivat ja josko niillä mentäisiin 80 paremmalle puolelle. pyydän anteeksi jos tämä viesti oli turhan tarkkaan tai epäselvästi selitetty. kysykää jos jotain jäi epäselväksi.
Edit: kipinän leviäminen muutettu palorintaman leviämiseksi
edit2: eihän se tulpan keskielektrodi mitenkään tiellä ole vaan ulkoelektrodi ja se korjattu
Edit3: alkukäyrän koko korjattu
Tässä on moponi skyteam monkey, "keltainen paholainen", vuosimallia 2013.
http://gyazo.com/381fb56e81b7807a7b2cc76c52011797
Tekniikkana paholaisesta löytyy:
-50cc sylinteri
-pieniventtiilikansi, 18,5mm imu- ja 16,5mm pakoventtiili, 14mm imukanava jossa ~18mm lähtö imukanavalle. pakokanavasta ei ole tietoa.
-vakiokaasutin eli deni 17.11mm 74 suuttimella.
-18mm imukaula joka on avarrettu huonohkosti eli molemmissa päissä on muutaman millin osuus 21mm
-vapaavirtausilmansuodatin
-15-35-välitykset
-kiinan "racing cdi"
-jonkun itsetehty "yläkiertoiselta" tuntuva putki verrattuna vakioputkeen ilman loppupilliä. tuntuu kuin "heräisi" yli 7000rpm kohdilla ja mitä enemmän antaa kiertää, sen enemmän se antaa takaisin. 18,5mm alkukäyrä, 26mm ulostulo ja vähän vuotaa änkän päädystä.
-modifioitu sytytystulppa antamaan vahvemman kipinän ja niin ettei ulkoelektrodi ole palorintaman leviämisen tiellä (tämä oli teoria ja oli kokeilemisen arvoinen uusien tulppien ollessa vain 3,90€ paikallisessa motonetissa.) tuntui olevan jopa jonkin verran merkitystä korkeilla kiekoilla.
Muita nopeuteen merkittäviä tekijöitä oli:
-armoton munakyyry
-krossikypärästä otin aurinkolipan väliaikaisesti pois että saisin kypärän mahdollisimman matalaksi melkein mittaristoon kiinni ja vielä näkisin jotain enkä joutuisi nostella päätä että jotain näkisin. ja tietysti samalla ilmanvastusta pois
-75kg elopaino + varusteet
-takalaakeri alkaa olla vaihtokunnossa
-ketjut öljysin hyvin muutama ilta sitten
-renkaina 3.50-8 kiinannappulat, joissa molemmissa keskellä skraidut ilman uria
http://gyazo.com/aab2eafc9d6cf179a37026ca037dd91a
tässä olisi, eli 78,5km/h @ 9700rpm
kun kuuntelin että kierrokset alkoivat laskea, katsoin noustessani ylös hyvin tarkkaan kalibroituun sigmaani ja se näytti hyvin samoja lukuja.
suora, jolla vedin huiput on aika pitkä, joka ei ole erityisen tasainen korkeusvaihteluidensa kanssa. lähdin suoran päästä lievään alamäkeen ja nostin vauhdin 60kmh, ja juuri tällä kertaa rekka päätti kääntyä tien varrella. menen vastaantulevien kaistalle ylämäkeen kyyryssä kaasu pohjassa ja ylämäen lopussa vauhtia 69kmh ja alkaa lievästi kaartuva tasainen tie jossa sain rikki tuon nopeuden.
tulevaisuudessa olisi tarkoitus vielä kokeilla miten parit palikat toimisivat ja josko niillä mentäisiin 80 paremmalle puolelle. pyydän anteeksi jos tämä viesti oli turhan tarkkaan tai epäselvästi selitetty. kysykää jos jotain jäi epäselväksi.
Edit: kipinän leviäminen muutettu palorintaman leviämiseksi
edit2: eihän se tulpan keskielektrodi mitenkään tiellä ole vaan ulkoelektrodi ja se korjattu
Edit3: alkukäyrän koko korjattu
Viimeksi muokannut kabaNOSsi, 23.04.2015 19:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Re: Huippunopeudet
Hyvä tulos kieltämättä, mutta tuo sports trackeri ei ole kovin tarkka. Minulla näytti vakion kanssa 65km/h ja ihan oikeaan ja tarkkaan GPS laitteeseen 49 kmh.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126