Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Morjensta taas kaikki! Vanhusta rupesi lapsettamaan tässä saikun korvalla. Edellisestä Mankista onkin jo 5v aikaa.
Eniveis, sattuipa käsiin krossimallin Honlei erittäin halvalla. Paperillinen vehjes ja suunnilleen 98% osista on tallessa. Vikaa on siinä, että kapistus on joutunut ilkivallan kohteeksi. Sähköt on tuhottu ja jotain pikkusälää on rikottu.
Koneenahan tossa on sähköstartillinen ja nurinpäin olevalla magneetolla oleva kinukone. Tiedä sitten miten toi skulaa vanhan kärkimagneeton tuntijalle
Sähköjärjestelmässä on kaikkea hilpetööriä, mistä mulla ei oo hajua, eikä pahemmin intresseitä selvitellä. Joku pönttö on, minne menee letku pakoputkesta, sitten on vilkut omana kapineenaan ja kaikki piipit sun muut.
Suunnitelmana on tehdä mahdollisimman lähinen jäljitelmä jo legendaarisesta WnB-Välimallista. Foorumin vanhat muistaa varmasti Tällä kertaa tosin ruiskumaalausmahdollisuutta ei ole. Mutta ulkonäkö ei tässä kapineessa ratkaise. Eli, jotain listaa, mitä tuleman pitää
Alkuperäinen tankki ja penkki saavat läksiä myyntipalstalle
Tankki, etuhaarukka, sivukoppa, lokarit, jalkatappirauta, takaswingi mustaksi
Runko, vanteet, jarrurummut hieman oranssihtavan punaiseksi
Vanhanmallin puoläven lepuutin
Välimallin tarrat
Takaritsi
310mm takavieterit
Tennareiksi tässä vaiheessa vielä nurkissa mulkkelevat 4.00-8" Heidenaut. Jatkossa Michelin S83:t. Vaikka tunti sitten vannoin ettei enää ikinä tule Michelinejä taloon. Olemattomampaa talvipitoa traktorinrenkasta saa hakea
Tekniikasta ei sen enempää vielä tässä vaiheessa. Koitan tehdä mahdollisimman samanlaiseksi senkin osalta WnB -välimallin kanssa. Fuden 16mm soikeakurkkuinen Jing Ke, mutta muuten aivan vakio. Kytkinhän siinä oli puoliautomaatista muokattu käsikytkimellinen versio. Tossa sellainen on valmiina, joten voimansiirtopuolelle ei tarvitse kajota kuin laittamalla 17/45 -välitykset. Sähköistä saa suksia kaikki tarpeettomat mäelle. Eli en pistä mitään muita sähköjä kuin välttämättömät kipinän ja valaistuksen aikaansaamiseksi. Hieman päänvaivaa saattaa alkuun aiheuttaa, kun tossa on sähköstartti ja valokatkaisja.
Kuvia laitan huomenissa kun haen ton kapineen kotiin. Nohevimmat saa kommentoida jo nyt
Eniveis, sattuipa käsiin krossimallin Honlei erittäin halvalla. Paperillinen vehjes ja suunnilleen 98% osista on tallessa. Vikaa on siinä, että kapistus on joutunut ilkivallan kohteeksi. Sähköt on tuhottu ja jotain pikkusälää on rikottu.
Koneenahan tossa on sähköstartillinen ja nurinpäin olevalla magneetolla oleva kinukone. Tiedä sitten miten toi skulaa vanhan kärkimagneeton tuntijalle
Sähköjärjestelmässä on kaikkea hilpetööriä, mistä mulla ei oo hajua, eikä pahemmin intresseitä selvitellä. Joku pönttö on, minne menee letku pakoputkesta, sitten on vilkut omana kapineenaan ja kaikki piipit sun muut.
Suunnitelmana on tehdä mahdollisimman lähinen jäljitelmä jo legendaarisesta WnB-Välimallista. Foorumin vanhat muistaa varmasti Tällä kertaa tosin ruiskumaalausmahdollisuutta ei ole. Mutta ulkonäkö ei tässä kapineessa ratkaise. Eli, jotain listaa, mitä tuleman pitää
Alkuperäinen tankki ja penkki saavat läksiä myyntipalstalle
Tankki, etuhaarukka, sivukoppa, lokarit, jalkatappirauta, takaswingi mustaksi
Runko, vanteet, jarrurummut hieman oranssihtavan punaiseksi
Vanhanmallin puoläven lepuutin
Välimallin tarrat
Takaritsi
310mm takavieterit
Tennareiksi tässä vaiheessa vielä nurkissa mulkkelevat 4.00-8" Heidenaut. Jatkossa Michelin S83:t. Vaikka tunti sitten vannoin ettei enää ikinä tule Michelinejä taloon. Olemattomampaa talvipitoa traktorinrenkasta saa hakea
Tekniikasta ei sen enempää vielä tässä vaiheessa. Koitan tehdä mahdollisimman samanlaiseksi senkin osalta WnB -välimallin kanssa. Fuden 16mm soikeakurkkuinen Jing Ke, mutta muuten aivan vakio. Kytkinhän siinä oli puoliautomaatista muokattu käsikytkimellinen versio. Tossa sellainen on valmiina, joten voimansiirtopuolelle ei tarvitse kajota kuin laittamalla 17/45 -välitykset. Sähköistä saa suksia kaikki tarpeettomat mäelle. Eli en pistä mitään muita sähköjä kuin välttämättömät kipinän ja valaistuksen aikaansaamiseksi. Hieman päänvaivaa saattaa alkuun aiheuttaa, kun tossa on sähköstartti ja valokatkaisja.
Kuvia laitan huomenissa kun haen ton kapineen kotiin. Nohevimmat saa kommentoida jo nyt
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Seuraillaan, aina kun keritään Sähköjen kanssa tekisin melkeenpä siten että kytket kaikki mitä tarttet ja loput pois tai sitten kokonaan uudet yksinkertaistetun kaavion mukaan.
Hauskimpia nää rojektit kun vanhat parrat palailee puurokulhon äärelle.
Hauskimpia nää rojektit kun vanhat parrat palailee puurokulhon äärelle.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Hyvältä näyttää suunitelmat Kuvia ja tsemppiä projektiin
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Jepsala. Mopo kotiutettu Skotlantilaisen maatalousteknologian ykkösnyrkin, Nuhvin ja takakuormaajan kyytissä Projekti ei vaikuta aivan toivottomalta. Kuvia koitan ehtiä uppailemaan illalla
Ja jos suunnitemat kuullostaa hyviltä, niin kehotan muistelemaan WnB-välimallia, joka ei kovin häävi ollut
Hankintalistalla siis on seuraavat osat
-Tankki, penkki ja sivukoppa. Penkki mieluiten vanhan mallin.
-Takalampun rauta ja mielellään lyhdyn kera
-Jalka
-310mm takavieterit
-Jing Ke
Koitan nyt tehdä saman, mutta pidän budjetin kurissa, sillä en viitti enää mopoihin niin kovasti investoida. Jos tän ny sais kesäks kuntoon Teen pikkuhiljaa, koska verstas on remontissa ja tässä on yrittäjyyden tuomat haasteet sivussa.
Ja jos suunnitemat kuullostaa hyviltä, niin kehotan muistelemaan WnB-välimallia, joka ei kovin häävi ollut
Hankintalistalla siis on seuraavat osat
-Tankki, penkki ja sivukoppa. Penkki mieluiten vanhan mallin.
-Takalampun rauta ja mielellään lyhdyn kera
-Jalka
-310mm takavieterit
-Jing Ke
Koitan nyt tehdä saman, mutta pidän budjetin kurissa, sillä en viitti enää mopoihin niin kovasti investoida. Jos tän ny sais kesäks kuntoon Teen pikkuhiljaa, koska verstas on remontissa ja tässä on yrittäjyyden tuomat haasteet sivussa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Tossa siis esikuva Oikeeoppisestihan tossa punaset osat on Biltema Enamel -maalia takanapaa,-jarrukilpeä ja -rengasta lukuunottamatta. Ne ovat punasella Miranoolilla. Mustat osat Motipin spraylla. Tossahan ei tartte maalata oikeestaan maalata kuin runko, ylä t-pala ja vanteet.
Sähköjen määrä aiheutti oksenusrefleksin. Ei jumankauta kun kaikkia rajakytkimiä, releitä ja vilkkuja. Yök.
Koko rytöläjä
Mitä hele?
Mikä ihmeen pönttö tää oikeen on
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Joku rätäpoksi tuo kuulemma on, tuosta tais mennä letku imukaulaan eli jotenkin alipainetta säätelee tms.
Eihän nuo sähköt ihan mahottomat ole, purkaa pois mitä ei tarvi, tai sitten ostat uuden koko sähkösarjan, suomesta 30e, ulkomailta 22e.
Eihän nuo sähköt ihan mahottomat ole, purkaa pois mitä ei tarvi, tai sitten ostat uuden koko sähkösarjan, suomesta 30e, ulkomailta 22e.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 26.07.2013 18:34
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Heität nuo entiset roskiin ja teet ite uudet yksinkertaset sähköt.
Lue: http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20924
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
E: Komia honlei! ja suunnitelmat vaikuttaa hyvältä, itestä kyllä istus nuo honlei tankki ja penkki hyvi vaa mielipide asioistahan ei voi kiistellä.
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Moottori oli täys seula, joten purin sen kokonaan, tarkastin rattaiden sekä laakerien kunnon ja tiivistin sen. Tein siinä sivussa vanhanaikaisen virheen, joka on tullut tehtyä ennenkin. Simmilevy meni vaihteistossa akselille, jossa oli neulalaakeri. No eihän loota sit mihinkään pyörinyt. Toinen oli, että kun tässä on vapaakytkimellä oleva käynnistin, käynnistinakseli meni väärään asentoon ja koplinki piti ääntä. Onneksi koitin pyörittää laatikkoa ennenkun kasasin koko moottorin ja koekäytin, niinkuin joskus.
Jos tänään kävis kasaamassa alakerran. Huomenna hakee pärekopallisen stefoja, yläpään tiivistesarjan ja männäntapin sokat. Kone on vissiin lämpöleikannut joskus, koska männässä näkyi jälki kiinniottamisesta. Ei kuitenkaan ole arvilla. Kansi täytyy purkaa, sillä venttiileiden läppäys saattaa olla tarpeen.
Sähköistä karsin joka ainoan ylimääräisen johdon pois. Teen startin paikalle vain laipan. Kaikki jarruvalokytkimet ja vilkut saavat mennä romukoppaan. Valonkatkasijoitakaan ei tule.
Maaliksi tulee Motipin spraymaali, perinteitä kunnoittaen. Hiekkapuhallan vanteet, navat, jarrrukilvet ja rungon. Ne ovatkin ainoat asiat, jotka pitää maalata. Miten on, saako tommosiin kromattuihin vanteisiin saada maalin tarttumaan hiekkapuhaltamalla vai pitääkö hankkia peltiset?
Jos tänään kävis kasaamassa alakerran. Huomenna hakee pärekopallisen stefoja, yläpään tiivistesarjan ja männäntapin sokat. Kone on vissiin lämpöleikannut joskus, koska männässä näkyi jälki kiinniottamisesta. Ei kuitenkaan ole arvilla. Kansi täytyy purkaa, sillä venttiileiden läppäys saattaa olla tarpeen.
Sähköistä karsin joka ainoan ylimääräisen johdon pois. Teen startin paikalle vain laipan. Kaikki jarruvalokytkimet ja vilkut saavat mennä romukoppaan. Valonkatkasijoitakaan ei tule.
Maaliksi tulee Motipin spraymaali, perinteitä kunnoittaen. Hiekkapuhallan vanteet, navat, jarrrukilvet ja rungon. Ne ovatkin ainoat asiat, jotka pitää maalata. Miten on, saako tommosiin kromattuihin vanteisiin saada maalin tarttumaan hiekkapuhaltamalla vai pitääkö hankkia peltiset?
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Ihan jees suunnitelmat kyllä sen maalin pitäisi tarttua etenkin jos hiekkapuhallat kromipinnan ns puhki !
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Juu en näe miksi ei pysyisi maali. Samanlaista peltiä ne kromatutkin vanteet on. Hiekalla pinnoite veks ja maalia päälle.
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Koko sähköstartin poistokaan ei olisi paha homma, siis se "lohko" siitä pois ja toinen vauhtis ja staattori Ja kyllä pysyy maali cromipelleissä kun puhaltaa cromauksen veks.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Tarttee myös kairata kierteet magneeton pohjaa varten. Tossa on paikat muttei reikiä.onkimato kirjoitti:Koko sähköstartin poistokaan ei olisi paha homma, siis se "lohko" siitä pois ja toinen vauhtis ja staattori Ja kyllä pysyy maali cromipelleissä kun puhaltaa cromauksen veks.
Huonosti tuppaa Hondan tai Pingpongien osia löytymään Koittakaa ny vaan tarjota jos sunkin on!
Unohdin haaveet tosta WnB-välimallin räkäsemisestä ja samantein maalaan tän välimallin väreihin. Tosin, rallivärikartan mukaisilla spraymaaleilla, sillä en näe järkeä tämmösessä projektissa hankkia koodien mukasia maaleja.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Joo osien tarjonta on heikkoa, ei muuta kun ite nettiä penkomaan.Osmo_ kirjoitti:Tarttee myös kairata kierteet magneeton pohjaa varten. Tossa on paikat muttei reikiä.onkimato kirjoitti:Koko sähköstartin poistokaan ei olisi paha homma, siis se "lohko" siitä pois ja toinen vauhtis ja staattori Ja kyllä pysyy maali cromipelleissä kun puhaltaa cromauksen veks.
Huonosti tuppaa Hondan tai Pingpongien osia löytymään Koittakaa ny vaan tarjota jos sunkin on!
Unohdin haaveet tosta WnB-välimallin räkäsemisestä ja samantein maalaan tän välimallin väreihin. Tosin, rallivärikartan mukaisilla spraymaaleilla, sillä en näe järkeä tämmösessä projektissa hankkia koodien mukasia maaleja.
Uutta olen ite tilannut kun ei käytettynä saa kun paskaa, esim perus rumpukeulan mittarinpyörittäjää ei kellään tunnu olevan vaikka kaikki vaihtaa levykeulan, eilen tuli ajeltua 60km hakemaan tuota pyörittäjää mutta ensinnäkin se oli halki ja toiseksi siitä puuttui se pienempi ratas.
Toinen yleinen juttu on kuvien saaminen osista, välillä tulee viikossa, välistä ei ollenkaan.
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Monet kerrat täällä on tullut tehtyä kauppaa. Viimeisimmistäkin on tosin 5,5v aikaa Eniveis, ostoilmotus on jo täällä, masinistipalstalla ja FB:n romuringissä. Missä muualla kannattais kysellä? Ei vanha enää osaa
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 26.07.2013 18:34
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Facebookin monkeyt.net ryhmässä ja muissa manki ryhmissä mitä siellä nyt on.
Sieltä oon ite löytänyt vaikka mitä osia ja halvalla vielä kun jonnet ei tiedä niitten myynti arvoa.
Sieltä oon ite löytänyt vaikka mitä osia ja halvalla vielä kun jonnet ei tiedä niitten myynti arvoa.
Lue: http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20924
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Sepäs rupeaa näyttämään jo inhimilliseltä
Tankissa on pari pikku klommoa, jotka korjaantuu pakkelilla. Näyttää epäilyttävästi siltä, että pitää tehdä tankille uusi takakiinnike (vanha 5cm liian edessä) ja sivukopalle alakiinnike. Äkkiäkös ne pellistä vääntelee.
Sylinteriä tutkin. Mistä ihmeestä tonne moottoriin on voinut vettä päästä kun siellä on komee ruosteraita. Vähän samanlainen kuin 15v ulkosalla maanneen Nuhvin koneessa. En hiffaa.
Pakoventtiili oli näköjänsä ottanut ja palanut joskus. Nyt tuli kraappittua karstat pois ja läpättyä venttiilit.
Näemmä koneesta tulee ihan oikeen välimallin näkönen. Satuin saamaan uuden mallin tangon ja kuvassakin näkyvän penkin. En tiä sitten että vaivaudunko puhaltamaan noita vanteita. Saa kapineessa kuiteskin hieman tuninkiakin olla
Tankissa on pari pikku klommoa, jotka korjaantuu pakkelilla. Näyttää epäilyttävästi siltä, että pitää tehdä tankille uusi takakiinnike (vanha 5cm liian edessä) ja sivukopalle alakiinnike. Äkkiäkös ne pellistä vääntelee.
Sylinteriä tutkin. Mistä ihmeestä tonne moottoriin on voinut vettä päästä kun siellä on komee ruosteraita. Vähän samanlainen kuin 15v ulkosalla maanneen Nuhvin koneessa. En hiffaa.
Pakoventtiili oli näköjänsä ottanut ja palanut joskus. Nyt tuli kraappittua karstat pois ja läpättyä venttiilit.
Näemmä koneesta tulee ihan oikeen välimallin näkönen. Satuin saamaan uuden mallin tangon ja kuvassakin näkyvän penkin. En tiä sitten että vaivaudunko puhaltamaan noita vanteita. Saa kapineessa kuiteskin hieman tuninkiakin olla
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Kyllähän tuo ois ollu komiampi honlein omalla tankilla ja penkillä.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Makuasioistahan ei tunnetusti voi kiistellä. Toi Honlein muotoilu on jotenkin niin merkillinen että ei sovi silmääni. Lisäksi olen aina himoinnut manuaalivaihdemankin tankoa ja penkkiä. WnB-välimallissahan oli pässinsarvet ja pikkupenkki.panda kirjoitti:Kyllähän tuo ois ollu komiampi honlein omalla tankilla ja penkillä.
Ja mikäs tässä, lämpimikseni tätä rakentelen pienellä budjetilla.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Replican rakentelussa komppaan tota aiempaa kommenttia.Osmo_ kirjoitti:Makuasioistahan ei tunnetusti voi kiistellä. Toi Honlein muotoilu on jotenkin niin merkillinen että ei sovi silmääni. Lisäksi olen aina himoinnut manuaalivaihdemankin tankoa ja penkkiä. WnB-välimallissahan oli pässinsarvet ja pikkupenkki.panda kirjoitti:Kyllähän tuo ois ollu komiampi honlein omalla tankilla ja penkillä.
Ja mikäs tässä, lämpimikseni tätä rakentelen pienellä budjetilla.
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Se ny on aivan sama että replica vai ei. Mut hei, se on Manki. Ei maailman kahdeksas ihme
Ny on hommattuna um-tanko, helkatin rumat raiserit, 72cc sylinteri ja jotain pisteosaa. Toi sylinteri tarttee viedä porattavaks ja hankkia ylikokomäntä.
En muista lakipykäliä, mutta eikös mopedi oo siihen saakka laillinen, kunhan se ei kulje yli 45 ja iskutilavuus ylitä 50cm3? Millään pakoputkilla eikä kaasareila ei ollu väliä? Sillä kantilla vaan, että tossa seitenkankosessa on viiskymppisen leimat
Muistaakseni sylinterit ovat samat seitenkakkosissa. Vanha ei enää muista, mutta miten noi kansien yhteensopivuudet meni? Eli pikkuventtiilikansi ja um-mäntä.
Ny on hommattuna um-tanko, helkatin rumat raiserit, 72cc sylinteri ja jotain pisteosaa. Toi sylinteri tarttee viedä porattavaks ja hankkia ylikokomäntä.
En muista lakipykäliä, mutta eikös mopedi oo siihen saakka laillinen, kunhan se ei kulje yli 45 ja iskutilavuus ylitä 50cm3? Millään pakoputkilla eikä kaasareila ei ollu väliä? Sillä kantilla vaan, että tossa seitenkankosessa on viiskymppisen leimat
Muistaakseni sylinterit ovat samat seitenkakkosissa. Vanha ei enää muista, mutta miten noi kansien yhteensopivuudet meni? Eli pikkuventtiilikansi ja um-mäntä.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
No itellä manki meni sen 58 ja poliisi ei meinannu mitää mutta pakoputkesta sakotti kun ei ollut vakio mutta sitten on niitä jotka vie kilvet jos kulkee ees sen 52? Niitäkin nähty
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Noniin. Ny on saatu tankki kitattua ja pohjamaaleihin. Pari vk vielä ja saan kantositeen pois. Olkapää leikattiin. Sitten saa alkaa taas nikkaroimaan.
Kävin repimässä sivukopasta tarran pois. Onko tossa kopassa huono maali kenties kun tarran mukana maali, tai joku pinnoite repes
Sitten taas makuasiakysymyksiä. Taidan jättää vanteet kromisiksi, mutta miten navat ja jarrukilvet? Hopee vai punanen?
Tekniikan puolelta sen verran, että kun tässä on toi väärinpäin oleva magneetto ja sähköstartti, niin miten vauhtipyörän asennus tehdään? Laitetaan vapaakoplinki enste ja sit pyörä? Vai laitetaanko yhtenä könttänä? Tälläsin molemmat yhtenä osana ja tuntuu ettei huimapyörä mee pohjaan asti.
Tälläistä tällä erää
Kävin repimässä sivukopasta tarran pois. Onko tossa kopassa huono maali kenties kun tarran mukana maali, tai joku pinnoite repes
Sitten taas makuasiakysymyksiä. Taidan jättää vanteet kromisiksi, mutta miten navat ja jarrukilvet? Hopee vai punanen?
Tekniikan puolelta sen verran, että kun tässä on toi väärinpäin oleva magneetto ja sähköstartti, niin miten vauhtipyörän asennus tehdään? Laitetaan vapaakoplinki enste ja sit pyörä? Vai laitetaanko yhtenä könttänä? Tälläsin molemmat yhtenä osana ja tuntuu ettei huimapyörä mee pohjaan asti.
Tälläistä tällä erää
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Homma etenee. Tänään tuli leikeltyä sähköjä ja kittailtua muoviosia. Mitä ny ykskätisenä pystyy tekeen.
Edelleenkin, kiinnostastietää tota väriteemasta mielipiteitä
Toisekseen, kestääkö noi kiinalaiset yhden neliön sähköjohdot ja katkaisija, jos taka- etu- ja mittarivalon vetää yhden katkaisijan kautta? Katkaisijalle syöttö 1,5mm2 johdolla. Vetäsin nyt noi lähi- ja mittarivalon johdot, noin 25w, yhteen syöttökaapeliin. Sillä vaan, että oo laiska tekemään sähköjä
Edelleenkin, kiinnostastietää tota väriteemasta mielipiteitä
Toisekseen, kestääkö noi kiinalaiset yhden neliön sähköjohdot ja katkaisija, jos taka- etu- ja mittarivalon vetää yhden katkaisijan kautta? Katkaisijalle syöttö 1,5mm2 johdolla. Vetäsin nyt noi lähi- ja mittarivalon johdot, noin 25w, yhteen syöttökaapeliin. Sillä vaan, että oo laiska tekemään sähköjä
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kiinalaisesta romukasasta kesämopoksi
Keskiöt punaisella ehdottomasti!