Tänään on 20.11.2018 23:15


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 729 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 23.10.2017 17:48 

Liittynyt: 19.02.2009 19:34
Paikkakunta: Kanta-Häme
caddylac kirjoitti:
olen kasaamassa 125cc konetta jossa 52,4mm sylinteri ja toisiokytkin eli kytkin vaihteistoakselilla.

kysymys kuuluu että käykö sellainen kampiakseli jossa on pidempi se pää eli missä on se oil spinneri pyöreä kolmella ruuvilla kansi kiinni.

alkuperäinen lyhyempi ja uusi kampiakseli pidempi niin mahtuuko siihen millainen kytkinkoppa?



nyt on moottorin kasausta jatkettu melkein vuoden tauon jälkeen ja saatu käyntiinkin.

nyt on vaan muutamia ongelmia.

kytkinkoppa on vääränlainen, kytkin jää liian kauas kopasta ja tappi ei yllä painamaan kytkintä.

jos laitan matalamman kopan niin ottaako kampiakselin pää kiinni koppaan?? kun se mihin oil spinneri tulee kiinni niin on pidempi akselin pää kuin alkuperäinen akseli oli.

mistä löytäisin sopivan kampiakselin vai pitääkö kampiakselia jotenkin lyhentää?

olisi tietty mahdollisuus jos vaihtaa vaihteiston akselin pidemmäksi jotta kytkin tulee lähemmäs koppaa tai toisenlainen paksumpi kytkin vai mikä vaihtoehdoksi?

samalla voisi muuttaa koneen 125cc kokoisesta 140cc koska tuolle kampiakselille löytyy 13mm tapilla olevia sylintereitä 56mm porauksella.

kone on alunperin 1p52fmi mallinen joku jialing/yx/gpx tyyppiä oleva. kytkin on vaihteiston akselilla.

toinen ongelma on sytytys, kone ollut alunperin sähköstartillinen/poljinkäynnistys ja nyt muutettu pelkästään poljinkäynnisteiseksi, laitettu lifanin magneetto ja tavallinen magneeton pohjalevy kahdella puolalla eli syttypuola ja valopuola, sytytys ei täsmää vaan on myöhäsellä kokojan ja kone ampuu putkeen ja pätkii yläkierroksilla, koska magneetossa oleva nystyrä on sytytyksen ajoitus merkin ollessa kohdallaan mennyt ohi jo impulssikäämistä vaikka kuuluisi olla ennen sitä,

pitääkö minun nyt vaihtaa joku toinen magneetto tähän jotta saa sytytyksen kohdalleen??


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.06.2018 20:10 

Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Voiskohan kiinan 50cc skootterin kuvullisella männällä saada vähääkään tehoa tuohon laiskaan 50cc mankiin? :D


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.06.2018 18:51 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kokeilemalla selviää (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.06.2018 17:45 
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Avatar

Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa
Mä joskus mittailin niitä vierekkäin ja on kyllä sen verran lähellä että varmaan saa toimimaan. Saattaa kyllä vaatia vähän viilausta venakoloihin tai pytyn korotusta tms. säätöä.

_________________
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 729 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com