moottorin kiilotus

Asia neon-valoista hopperin keulaan.
mana
Viestit: 9
Liittynyt: 07.11.2005 21:30

moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja mana »

kertokaa kuinka saa moottorin kiiltämään kotikonstein tai onnistuisiko maalaus?
ahmaa
Viestit: 101
Liittynyt: 20.10.2006 12:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

Poistetaan maalit esim.vaikka nitromorsella. Sitten aletaan hiomaan. Lähdetään vaikka 100-300-500-800-1000 ja lopuksi metallin kiillotus tahnalla hinkataan vaikka rätillä tai lumppulaikalla. Ja siinä sitten sulla on kiiltävä kone.
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

ahmaa kirjoitti:Poistetaan maalit esim.vaikka nitromorsella. Sitten aletaan hiomaan. Lähdetään vaikka 100-300-500-800-1000 ja lopuksi metallin kiillotus tahnalla hinkataan vaikka rätillä tai lumppulaikalla. Ja siinä sitten sulla on kiiltävä kone.
100 lienee liian karkeaa, itse olen mennyt suunnilleen tällaisen kaavan läpi: 240 - 320 kuivahiomapaperilla ja sitten siirtynyt 600 - 800 - 1200 vesihiomapapereihin. Tämän jälkeen dremelin kiillotuslaikalla kiillotellut ja hyvin ne on kiiltänyt, mitä oon kiillotellu :)
ahmaa
Viestit: 101
Liittynyt: 20.10.2006 12:45
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

Mä len käyttäny tota 100 paperia lähinnä maalin poistoon, sitten ku maalit on poissa, niin aloin tolla 300 vesipaperilla hiomaan.
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Joo, helpoitenhan tuon maalin saa poistettua nitromorssella. Vai tepsiikö tuo edes spraymaalia kovempiin maaleihin? :o Tänään voisi testata, kun pitäisi tuosta tankista saada maalit pois.
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Ainakin robbarin MP-maalinpoistolla lähtee maalit mistä tahansa niin että hujahtaa.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Koneen kiillotukseen liittyy, mut eri koneen... Eli ei millään saa kunnon kiiltoa tohon koneen kylkeen, vaikka kui hyvi hioo ja viimiseks 1500 paperilla ni siitä jää tommone sumune (autosolilla oon lopuksi kiillottanu)
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/10100
Kyl kaikki muut oon saanu noilla konsteilla blingaamaan :?
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Yks vaihtoehto on, että alumiini on liian pehmeää. Näin totesimme JesseK:n kanssa kun noita kijiman lauhareita kiilloteltiin :o
Spedr
Vip-käyttäjä
Viestit: 246
Liittynyt: 09.08.2005 20:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Spedr »

Juuzmo kirjoitti:Koneen kiillotukseen liittyy, mut eri koneen... Eli ei millään saa kunnon kiiltoa tohon koneen kylkeen, vaikka kui hyvi hioo ja viimiseks 1500 paperilla ni siitä jää tommone sumune (autosolilla oon lopuksi kiillottanu)
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/10100
Kyl kaikki muut oon saanu noilla konsteilla blingaamaan :?
Ite törmäsin vähän samanlaiseen hommaan, kun DT:n konetta kiillottelin (saman merkkinen kone, vaikuttaiskohan asiaan :roll: ). En oo tosin vielä kovin tarmokkaasti yrittäny saada kiiltämään mutta huomasin jotain outoa kun vähäsen kokeilin.
Jake`
Viestit: 24
Liittynyt: 13.03.2006 22:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jake` »

Juuzmo kirjoitti:Koneen kiillotukseen liittyy, mut eri koneen... Eli ei millään saa kunnon kiiltoa tohon koneen kylkeen, vaikka kui hyvi hioo ja viimiseks 1500 paperilla ni siitä jää tommone sumune (autosolilla oon lopuksi kiillottanu)
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/10100
Kyl kaikki muut oon saanu noilla konsteilla blingaamaan :?
Vaihda se Autosol -> Auto Glym Metal Polishiin nii alkaa kiiltään. Autosol sumentaa sitä pintaa, näin todettiin kaverin kanssa ku Yamahan skootterin palikoita kiilloteltiin...
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Ei kai sen siitä pitäs olla, ku muut osat kuitenki oon tolla saanu :shock: Tai sit täytyy vaan olla tohon tyytyväine
Eemeli
Viestit: 168
Liittynyt: 26.08.2005 13:26
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

tai sitte hinkaat enemmän...no ei...

Eikös toi nitromorsse oo semmosta kamaa, että hyvä jos pysyy purkissa?
Valmiin osan ostamalla jää paitsi rakentelun viehätyksestä, mutta toisaalta pääsee huomattavasti helpommalla! (4 stroke 4 ever)
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Eemeli kirjoitti:tai sitte hinkaat enemmän...no ei...

Eikös toi nitromorsse oo semmosta kamaa, että hyvä jos pysyy purkissa?
Ei sentään niin vahvaa ole ;) Itsekkin ilman suojakäsineitä sitä äskön käytin, mutta oishan nekin tietysti hyvä olla. Eikä se kuivuneena mitään syövytä :)
alccu
Viestit: 161
Liittynyt: 02.07.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja alccu »

Jonke kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:tai sitte hinkaat enemmän...no ei...

Eikös toi nitromorsse oo semmosta kamaa, että hyvä jos pysyy purkissa?
Ei sentään niin vahvaa ole ;) Itsekkin ilman suojakäsineitä sitä äskön käytin, mutta oishan nekin tietysti hyvä olla. Eikä se kuivuneena mitään syövytä :)
Kirvelee vaan jos menee käsiin. Käskin joskus kaverin raapia yhtä osaa ku siinä oli morssia, sanoin vaan et se on vaseliinia, se raapi sitä ja sano vaan vähä välii et ''ai saatana ku kirvelee''. Mutta tossa moottorissa on "K- maalia joka ei tosta vaan lähde.
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

No joo, ruiskahti morssia sormelle ni jäi vaan sellane valkone läikkä mikä kirveli niin vitusti :)
Uhtuan Parooni
Viestit: 274
Liittynyt: 20.09.2005 22:32
Paikkakunta: Lahti/Hollola

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

No kaiken näköset putsaus aineet kyllä kuivattaa käsiä ihan kiitettävästi..
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
dukes-
Viestit: 24
Liittynyt: 11.05.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja dukes- »

mikäs olis tehokkain happo mil sais kannen/moottorin/alakerran mudat ja liat nopeesti vittuun? :D
Honda monkey 98-
16mm PHBG
ohitin
15/35
waltt
Viestit: 214
Liittynyt: 22.05.2006 16:18
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja waltt »

dukes- kirjoitti:mikäs olis tehokkain happo mil sais kannen/moottorin/alakerran mudat ja liat nopeesti vittuun? :D
Joku emäksinen moottorinpesuaine olis varmaa ihan kova...
Juuzmo
Viestit: 550
Liittynyt: 07.08.2005 23:34
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

dukes- kirjoitti:mikäs olis tehokkain happo mil sais kannen/moottorin/alakerran mudat ja liat nopeesti vittuun? :D
Siis ulkoapäin? Suosittelen spray pullossa olevaa jarru/kytkin puhdistajaa tai moottoripuhdistajaa, lähtee kaikki rasva ja lika irti hätäseen ;)
eezu
Viestit: 9
Liittynyt: 16.03.2007 19:26
Paikkakunta: somalia

Re: moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja eezu »

saako noit uusii koneit helposti kiiltää.. onko jollain kokemuksia? :)
keulii nii vitusti
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja Jonke »

No eiköhän ne ihan samanlaisesta aineesta ole tehty kun ennenkin, eli saa..
Eemil-
Viestit: 88
Liittynyt: 02.08.2007 00:42
Paikkakunta: Rauma

Re: moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja Eemil- »

Itte kiillotin koneen niin että otin nitro morssilla ja karhunkielellä maalit pois. Sitten 1000 paperi käteen sen kanssa hiukan aikaa ja sitten 1500 ja lopuksi 2000. Viimeistely autosolilla ja lumppulaikalla. 8)
karvanoppa^
Viestit: 18
Liittynyt: 10.12.2007 11:05

Re: moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja karvanoppa^ »

mulla on joskus se kone kiiloteltu mutta ei se enää kiillä, eli ei oo mitään maaleja päällä. tarkotus ois saada se kiiltämää taas, eli voinko suoraan lähteä hiomaan sitä vähän 1200 vesihiomapaperilla ja sen jälkeen lumppulaikalla ja jollaki kiillotustöhnällä? ja sanokaas vielä mulle edullinen ja hyvä kiillotustöhnä :wink: muutki vinkit kelpaa!
honda monkey '91
tehari, avarakansi, ohitin, välit 15/35, 17mm kaasari, power filter/pitpro putsari
kulkee 70 km/h
Petu^
Moderaattori
Viestit: 220
Liittynyt: 23.05.2006 17:46

Re: moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja Petu^ »

Sehän riippuu aivan siitä onko se kiillotus päässy kuinka kovasti tummumaan ja onko siihen piuntaa tullut naarmuja tms edellisen kiillotuksen jälkeen. Ite oon käyttäny kiillotutahnana Auto sol metal polishia maksaa reilu 3e tuubi ja hyvää tavaraa. Hiomatahnana on ollu turtle waxin hiomatahnaa sekin jotain 3-4e maksaa.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Fantaaja
Viestit: 111
Liittynyt: 29.11.2007 20:12
Paikkakunta: Tampere/Ylöjärvi
Viesti:

Re: moottorin kiilotus

Viesti Kirjoittaja Fantaaja »

ostakaa bilteman metal polishii
Vastaa Viestiin