Ohitin

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Kuristus
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2008 16:08

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Kuristus »

Keinone kirjoitti:Hähää, ohitin ei tuo kiihtyvyyttä. (suoranaisesti, muutaman mutkan kautta kyllä)
No voin kyllä lyödä vetoa, että tuo.
pate135
Viestit: 80
Liittynyt: 11.11.2007 22:54
Paikkakunta: vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pate135 »

Kuristus kirjoitti:
Keinone kirjoitti:Hähää, ohitin ei tuo kiihtyvyyttä.
.
kyl sata saletisti ainaki isomman kassun kaa tuo itel on nyt rajotettu 9000rpm ja huomaa aina ku kiihyttää nii just ehtii rajottimelle ku jos on ohitettu nii vedätän yleensä tohon n.9500-10 000rpm ja sit vaihan. ja kassuna siis 19,5mm keken kopio ;F:D
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Niinii, tolla tarkotin tota mutkan kautta juttua, että jos paras tehoalue on yli ton 6500rpm:n, nii sitte tietenki kiihtyy paremmin, ku ilman ohitinta.

Ja pate135, sun muut virit olikaan?
pate135
Viestit: 80
Liittynyt: 11.11.2007 22:54
Paikkakunta: vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pate135 »

Keinone kirjoitti:Niinii, tolla tarkotin tota mutkan kautta juttua, että jos paras tehoalue on yli ton 6500rpm:n, nii sitte tietenki kiihtyy paremmin, ku ilman ohitinta.

Ja pate135, sun muut virit olikaan?
ohtin, piperi 18mm-19mm keken porattu kassu #75 suuttimella, samurai 110 imukaula, avarrettu välimallin kansi, jäykemmät venan jouset, minicrossin alkukäyrä, gianellin änkkäristä modattu vapaavirtaus änkkäri, 15-42 välit ja 4´heidenautit . sit en oo ihan varma onko sytkä hetkee muutettu.

http://www.monkeyt.net/galleria/display ... 0067&pos=0
- siinä todiste että kiertää ja laulaa
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Sehä lentää, ku toho tökkää vielä virinokan :roll:
pate135
Viestit: 80
Liittynyt: 11.11.2007 22:54
Paikkakunta: vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pate135 »

näin on :mrgreen:
ku ei kule nii pakko kiillottaa
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

vartapowerin suht samoilla vireillä oleva on ainaki ihan hengetön peli :D
pate135
Viestit: 80
Liittynyt: 11.11.2007 22:54
Paikkakunta: vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pate135 »

niino riippuu ihan koneen kunnost ja tollee. kyl tää ainaki ihan hyvin 50cc:ks
tuntuu liikahtavan (Y)
ku ei kule nii pakko kiillottaa
M4st3rtun3r
Viestit: 22
Liittynyt: 03.09.2008 08:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja M4st3rtun3r »

mitä tein väärin ku yritin laittaa led ohitinta koulussa en löytänyt keltaista vaan otin punaisen.ja sitten katsoin että sininen tulee akusta ja laitoin siihen sen kiinni mutta ei lähtenyt kayäntiin vaikka kuinn lediä käänteli :| :|
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Tomi
Viestit: 279
Liittynyt: 18.03.2006 01:27
Paikkakunta: Keitele

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Oliko varmasti sinivalkoinen johto... Jos käyntiin ei lähteny, niin käännäppä ledi toisinpäin
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Eihän ohitin tuu akun johtoon, vaan impulssikäämiltä tulevaan.
Kuristus
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2008 16:08

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Kuristus »

Keinone kirjoitti:Eihän ohitin tuu akun johtoon, vaan impulssikäämiltä tulevaan.
Honda monkeyssa ohitin tulee siihen sinivalkosen johdon väliin.
Dirtti
Viestit: 227
Liittynyt: 10.03.2006 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Dirtti »

NO shit!! :lol:
M4st3rtun3r
Viestit: 22
Liittynyt: 03.09.2008 08:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja M4st3rtun3r »

en löytänyt sini-valkosta sinne magneton kopan sisällä oli vaan vihree ja sininen näkyvillä :shock:
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
MrVonMankeli
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2008 17:47

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja MrVonMankeli »

Tuo on aika vaikea selittää missä se tarkalleen on, mutta ei ainakaan magneeton kopan takana.. Se on sen kotelon takana jonka takana akkukin on. Sieltä sit etit akun vasemmalta puolelta oikeanvärisen johdo, eli siis sinivalkoisen, sieltä johtorykelmästä. Ja jos et löydä vieläkään johtoja, mikä on aika epätodennäköistä, niin kato semmosen kumisen homman sisälle, siellä ainakin on johtoja :lol: Sielt vaa sit sinivalkoinen johto (Y)
M4st3rtun3r
Viestit: 22
Liittynyt: 03.09.2008 08:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja M4st3rtun3r »

ok,kokeilempas heti tänään :mrgreen:
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
tantan
Viestit: 31
Liittynyt: 07.09.2008 10:42

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja tantan »

mikä on vikana ? laitoin ohittimen kiinni ja säädin ruuvista (moparin ohitin 12e) hyvin oli kiinni abicoliittimillä ja lähti käyntiin mutta tuntuu että ei kierrä yhtään enempää ku normistikkaan :?
mikäköhä ois vikana?
Dirtti
Viestit: 227
Liittynyt: 10.03.2006 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Dirtti »

Virit: 16mm dellorto, 15/35, 72cc, ohitin, avarrettu vanhakansi, paljon pitäs kulkea?
Viimeksi muokannut Dirtti, 16.11.2008 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

+65 km/h mutta saisit kulkeen kovempaa kun ostaisit vaikka 18mm tai 20mm kaasarin, tuo rupee oleen jo vähän pieni?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

ei mee ku ehkä 55km/h kun ei ole ohitinta, ellei dirtillä satu olemaan kiinan ihmettä
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Onhan siinä dirtin listassa ohitin. ;)

Ja asiaan, toimiikos joku ledi vm 89 mankissa ohittimena? Kun vihreällä ledillä koitin ja tulos oli se ettei lähtenyt käyntiin (yhellä tutulla on 91 tai uudemmassa mankissa vihree ledi ja toimii). Mutta toimiskohan sitten keltainen ledi? Aikoinaan toimi harmaalla vastuksella jossa oli ne jokku väriraidat (meni hukkaan kerran ku irrotettiin) ja sen jälkeen koitin yhtä punaruskeen väristä vastusta muistaakseni samoilla väriraidoilla, mutta sillä taas ei toiminut.

Mutta niin, pääkysymys oli, että toimiskohan keltasella tai jollain muulla ledillä? :D
Tomi
Viestit: 279
Liittynyt: 18.03.2006 01:27
Paikkakunta: Keitele

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Käännä ledi toisinpäin nii toimii... 220 Ohmisen vastuksen värirenkaat oli muistaakseni: punanen, punanen,oranssi ja kulta
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kurri »

Kulta ja hopee on vaan laatuluokituksia, hopee on paljon halvempi eikä sillä tarkkuudella ohitinkäytössä ole mitään väliä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jarso-
Viestit: 406
Liittynyt: 26.08.2007 10:07
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Laitoin nyt tuon vihreen ledin muka ohittimeksi mutta en huomaa kyllä mitään eroa kiekoissa ja jos eroa tuli ni se on minimaalinen. :D Ei tunnu kulkevan ku sen 55 säkällä ja ledin lisäks virit on isommaksi porautettu vakiopytty, kuriton vakiputki, 15/35 välit ja dellorton 18mm kaasari..
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

Entäs jos paikallaan kierrättää, niin huomais ehkä helpommin sen eron?

Jos se ei vaan jaksa toimia, sulla on vääränlainen ledi... Ite pistin joskus vastuksen on/off kytkimellä. On toiminu tähänkin asti. Eikä maksanu paljoa. (Itseasiassa ei yhtään, kun pöllin se vastuksenkin koulusta :mrgreen: )
Vastaa Viestiin