Kyllä minä vaan vuoden päivät ajelin 72cc uudenmallin mäntä+jinkun kansi setillä ja hyvin potki.JUR1 kirjoitti:Ei toimi. Vanhan mallin kansi on tarkoitettu (yllätys yllätys) vanhan mallin männän kanssa jossa on korkeampi kupu kuin välimallin männässä, elikkä puristukset olis liian matalat. Taino toimii se siis mutta puristukset on niin matalat ettei se oikeen kule mihinkään.
Yleistä keskustelua Mankeista
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
WARNING
Insanity has replaced reason in construction and design of this vehicle
-
- Vip-käyttäjä
niin, jos 72cc:ssä toimii ihan hyvin matalalla männällä niin miksei 50cc:ssäkin?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
^Foul: Niin ajoin minäkin (vanha kansi siis). Mutta se mäntä oli sellanen jossa oli korkeampi kupu, eli tarkoitettu käytettäväksi uudenmallin alakerran ja vanhan mallin kannen kanssa. Niin ja tässähän oli kyse 50cc:stä koska toisin ei sanottu...
Jos laittaa nenän eteen vanhan mallin vakiomännän ja välimallin vakiomännän ei tarvi kauaa miettiä miksei toimi.
Jos laittaa nenän eteen vanhan mallin vakiomännän ja välimallin vakiomännän ei tarvi kauaa miettiä miksei toimi.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Kyllä olen männät nähnyt ja tosiaan eihän tuo tehokkain vaihtoehto missään tapauksessa ole, mutta kyllä se toimii. Mulla ainakaan 72cc kanssa ei mitään suurta kupua siinä ollut jinkun kannella, ihan minimaalinen, niinkuin tuossa uudenmallin männässäkin.JUR1 kirjoitti:^Foul: Jos laittaa nenän eteen vanhan mallin vakiomännän ja välimallin vakiomännän ei tarvi kauaa miettiä miksei toimi.
WARNING
Niin, kirjoitinhan minä tuolla viestissäni että toimiihan se mutta puristukset ovat niin matalat ettei se oikein kulje mihinkään. 

Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Jumantsuikka katsokaas mitä bongasin kun katselin äskön kevareita. Ei ole kevari, mutta silti: http://www.pattoni.com/Pattoni.com/Mopo.html
Ei riemulla rajaa kun honleilla ajaa...
iha ok näkönen, jos vertaa skyteamin versioon.
Mut ei ehkä ihan niin nostalgista tunnetta herätä ku on sähköstartti.. 

Omasta mielestäkin hieno, mutta harmi etten tarvitse enää mopoa muuten ottaisin tollasen
. Tossa on muuten näköjään rumpu edessäkin ja vanha kunnon haistapaskamuoviholkkiväljistynhetienvaseliinistahuolimattaenjoustamitään
etupää ja sitten vielä se kuuluisa jäykkä takapää (sherlock minä). Eli tohon kun heittäisi 140cc lifanin ja hilppeet niin saisi varmasti melko hauskan pelin.
(lue itsemurhan pyörillä.)

Ei riemulla rajaa kun honleilla ajaa...
Saako uusia mopoja joissa on rumpujarru edessa vielä rekisteriinkin ?
Minä kun oon saanu semmosen käsityksen että niitä ei saa rekkariin.

- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Saa jos ne oon eec-hyväksytty, sillon on pakko huolia tieliikenteeseen suomessakin jos jossain päin eu:ta ovat ne saaneet tarkastutettua. Ohan mototorillakin noita jinkkuja rumpujarrulla...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
juu eli voisko joku kertoo et mite lampunkoppa vaihetaa?
No,irrotat siinä lampunkopan sivussa olevat pultit ensin ja sitten umpio lähtee irti.Sen jälkeen irrotat lampunkopan keulan kiinnikkeistä.Sitten vaan uuden lampunkopan sisään vanha umpio ja takas samalla lailla.
Tuli tässä mieleen noista venttiilien välyksistä, että mahtasko joissakin olosuhteissa toimia paremmin vähän isommilla välyksillä? Kun muistelen joskus että kiinankoneeseen neuvottiin laittamaan välystä puolet enempi ku mitä mankihin ruukataan laittaa (onkse normaali 05 nyt sit 0,5mm vai 0,05mm niin kuitenkin rakotulkin numeroissa oli 10 mikä sinne sitte laitettii ) ja se toimi aivan samalla lailla niilläkin välyksillä.
0,05 on se normaali. Kyllä 0,10 toimii kans.
-
ite säädän venat sormin, heilutan keinuvipua ja säädän samalla, sitten ku se vipu heiluu iha vitun vähän nii kiristän ja ei nakuta tai mitään kaikki hyvin.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Tuli tossa huomattua että jinkun takakeskiöön ei käy hondan jarrukilpi.. 

The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Vanhanmallin mankin käy, ainakin itelläni kävi jinkkuun... 

-
- Vip-käyttäjä
Vanhanmallin kilven pitäis kyllä passatajuQ kirjoitti:Tuli tossa huomattua että jinkun takakeskiöön ei käy hondan jarrukilpi..

E: Masi kerkes ensin

Paljo maksaisitte vähän yli sisäänajon ajetusta ducarin koneesta joka on maalattu uudestaan mustaksi?
150e-200e
Onko vanhanmallin mankin magneeton aluslevy samankokoinen kun uudenmallisessa?
-
jos oikein muistan nii kampuran sen reikä o liian pieni, ku vanhas mankis se olis pienempi tai sit vaa se kiirre osa oli
145.3cc, 28mm mikuni yms...
toimiiko toi valo 6V sähköillä vaikka on 12V
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -357_l.jpg
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -357_l.jpg
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
hmm, on muuten sen verran halpa takavalo että voisin mennä itekkin haalimaan tuollaisen...
Kun tuo nykynen ei taida olla hyväksytty versio
Jos eksyn biltemaan niin ostan tuon ja voin mitata miten palaa 6v
e: linkki valoon http://tinyurl.com/5ko48a
Kun tuo nykynen ei taida olla hyväksytty versio

Jos eksyn biltemaan niin ostan tuon ja voin mitata miten palaa 6v

e: linkki valoon http://tinyurl.com/5ko48a
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!