Itsetehdyt työvälineet ja osat
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
-
- Vip-käyttäjä
Itsetehdyt työvälineet ja osat
ajattelinpas tämmösen tehdä, saa poistaa/lukita jos turha.
eli, mitä työkaluja, työvälineitä ja osia porukka on itse tehnyt koulussa tai kotona mankia varten?
jakakaamme ideamme monkeyt.nettiläisten kesken =)
eli, mitä työkaluja, työvälineitä ja osia porukka on itse tehnyt koulussa tai kotona mankia varten?
jakakaamme ideamme monkeyt.nettiläisten kesken =)
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Re: Itsetehdyt työvälineet ja osat
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Itekki oon kans tollasen venttiilijousipuristimen tehny. Ihan hyödyllinen kapistus joskus.
-
- Vip-käyttäjä
itellä ei tarvetta, jätän noi venttiilienirrotushommat muille 
tekis mieli tehdä semmonen takarenkaan ilmaan nostava härveli, mut taitaa olla helpompi ku tuhlaa sen 30e siihen ku hakee semmosen kaupasta...

tekis mieli tehdä semmonen takarenkaan ilmaan nostava härveli, mut taitaa olla helpompi ku tuhlaa sen 30e siihen ku hakee semmosen kaupasta...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
puupölkky alle vaan. 

Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
HPT tarkottaa varmaankin sellasta et takarengas pystyy pyörimäänkin, vai? Jossei ni tuoli/ puupölkky alle.
Putkenpätkästä ja liimapuristimesta tehty venttiilijousenpuristin (aika paska), 13" kuparin värinen opelin vanne renkaalla on korjauspölkkynä mulla..
Joskus pienempänä taiteilin vanhasta juuriharjasta vanteenpesuharjan, eli otin sen juuriharjan (puinen) ja naulasin siihen jonkun vänkyrän oksan kiinni. Ei oo enää onneks tallessa tuo, mutta muistaakseni se vähän helpotti etenkin takavanteen pesua, eikä ollu kädet aina ketjurasvassa pesun jälkeen... no se oli niitä 10-11-vuotiaan pojan tekeleitä!

Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
-
- Vip-käyttäjä
nimenomaan, ja saa ottaa vaikka motinkin irti...Bomb3r kirjoitti:HPT tarkottaa varmaankin sellasta et takarengas pystyy pyörimäänkin, vai? Jossei ni tuoli/ puupölkky alle.

tommonen.
-
ite tein pukin mankiin nii 3 paksua puupalikkaa ehkä 30cm pitkiä ruuvasin ne yhteen ja alas 2 lautaa poikkittain että pysyy pystyssä. Ja hyvin voi tehdä kaikkea. Ja koneen voi hyvin irrottaa kun laittaa mankin seinää vasten ja siitä kone helvettiin siihen tarvi mitään pukkeja
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Mutta omasta mielestä paljon helpompi irrottaa ku on mopo pukilla, tai siis silleen että siinä alla on joku palikka, että pysyy pystyssä ja helppo sitten nostaa runkotsydeemi koneen päältä poisZapperslam kirjoitti:ite tein pukin mankiin nii 3 paksua puupalikkaa ehkä 30cm pitkiä ruuvasin ne yhteen ja alas 2 lautaa poikkittain että pysyy pystyssä. Ja hyvin voi tehdä kaikkea. Ja koneen voi hyvin irrottaa kun laittaa mankin seinää vasten ja siitä kone helvettiin siihen tarvi mitään pukkeja

Mahotonta meininkiä..
Yamaha Dt Re
Yamaha Dt Re
Itse hitsasin ylä-asteella mopolle pukin, mutta se olikin liian korkee mankille, mutta dt:lle sopiva. Kaikkia työkalujahan vois tehdä itse, mutta kaupasta niitä saa halvemmalla (siis lenkit, kuusiokolot jne), mutta kyllä yks päivä jyrsin ja sorvasin jyrsimen pakan avaimen.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
-
- Vip-käyttäjä
ei se nyt niin helppoa oo pistää seinää vasten ku pitää availla molemmilta puolilta ruuveja...Zapperslam kirjoitti:ite tein pukin mankiin nii 3 paksua puupalikkaa ehkä 30cm pitkiä ruuvasin ne yhteen ja alas 2 lautaa poikkittain että pysyy pystyssä. Ja hyvin voi tehdä kaikkea. Ja koneen voi hyvin irrottaa kun laittaa mankin seinää vasten ja siitä kone helvettiin siihen tarvi mitään pukkeja
-
vähä kurottaa, joutuis muuteski kurottaa jos ois pukilla. Laitaa sillee et se nojaa tankoa vasten ja mopo sillee 45 asteen kulmassa siinä seinää nähden nii hyvin mahtuu häärää.
Kona on kaikista helpoin irrottaa, kun laittaa mopon pukille, irrottaa pultit& muut ja sitten nostaa rungon päältä pois ja voila: kone on siinä pukilla.
Joo mut tänään tuli metallityön tunnilla tehtyä alakauttanen alkukäyrä joka vaatii vielä vähän työtä, ja sitten y-haara niin saa tuplaputket.
http://i138.photobucket.com/albums/q254 ... /001-1.jpg
Käyrä:
Taitokset täyty tehdä noin kun ei pysty koululla valssaan putkea, niin tuli vähän terävät kulmat..
http://i138.photobucket.com/albums/q254 ... /003-1.jpg
Y-haara:
Toi toinen on siis tahallaan pitempi
http://i138.photobucket.com/albums/q254 ... /002-1.jpg
En maalannu noita vielä, kun joutuu kumminkin vielä hitsaan.
Joo mut tänään tuli metallityön tunnilla tehtyä alakauttanen alkukäyrä joka vaatii vielä vähän työtä, ja sitten y-haara niin saa tuplaputket.
http://i138.photobucket.com/albums/q254 ... /001-1.jpg
Käyrä:
Taitokset täyty tehdä noin kun ei pysty koululla valssaan putkea, niin tuli vähän terävät kulmat..
http://i138.photobucket.com/albums/q254 ... /003-1.jpg
Y-haara:
Toi toinen on siis tahallaan pitempi
http://i138.photobucket.com/albums/q254 ... /002-1.jpg
En maalannu noita vielä, kun joutuu kumminkin vielä hitsaan.
akselit tullu väsäiltyä ja muuta pientä. Eipä ole työkaluja mitään tehä.
Paras mopon ''nosto'' laite on kaljakori.
Paras mopon ''nosto'' laite on kaljakori.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Mä ainakin pistin mopon seinää vasten ja tunkin koneen alle. Sit pultit pois ja laskee tunkkia vähän ja kone pöydälle.
Itse olen tehnyt juuri samanlaisen pukin takahaarukan alle, kun joku kuvankin pisti. Saa vielä 3 eri korkeuteen. Jotain pieniä työkaluja on myös tullut tehtyä, esim jousen irroitus työkalu ym.
Kuva pukista, hopperin alla.

Itse olen tehnyt juuri samanlaisen pukin takahaarukan alle, kun joku kuvankin pisti. Saa vielä 3 eri korkeuteen. Jotain pieniä työkaluja on myös tullut tehtyä, esim jousen irroitus työkalu ym.
Kuva pukista, hopperin alla.

Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
ARMY SS Monkey 150cc
Magneeton ulosvetäjä tullut tehtyä ja kytkinpakan työkalu. Venttiilien irrotus työkalu sitten seuraavaks.

Kytkinpakan saa helposti auki ja varmasti kiinni kun sen työkalun saa pulttipyssyyn kiinni, eikä mee sen "mutterin" kulmatkaan pilalle.

Kytkinpakan saa helposti auki ja varmasti kiinni kun sen työkalun saa pulttipyssyyn kiinni, eikä mee sen "mutterin" kulmatkaan pilalle.

-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
näyttää hyvältä
Mä tässä suunnittelin kanssa että 23mm hylsyyn tekis vähän koloja niin vois saada tehtyä avaimen siihen kytkimen mutteriin.

Mä tässä suunnittelin kanssa että 23mm hylsyyn tekis vähän koloja niin vois saada tehtyä avaimen siihen kytkimen mutteriin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
-
- Vip-käyttäjä
ei huono työkaluvarasto jos kerran löytyy M27*1 vääräkätinen kierretyökalu...zaku kirjoitti:Magneeton ulosvetäjä tullut tehtyä ja kytkinpakan työkalu. Venttiilien irrotus työkalu sitten seuraavaks.
Isän työpaikan sorvilla saa kaikkee aikaan
No ei vaan, tarttis kyl itekki tollanen tehdä verstaalla jos pystyis ja se kytkinpakan työkalu kans
Noista osista, kaikkee on tullut tehtyä, pakoputkia, kuituosia ja jottain muuta pientä. Siinähän ne ja sakulle keulan korotuspalat
PS. Näyttää muuten helvetin hyvältä toi ulosvetäjä 

-
- Vip-käyttäjä
älä muuta sano. näyttää paremmalta ku kaupasta ostettuMasi- kirjoitti:PS. Näyttää muuten helvetin hyvältä toi ulosvetäjä

itse tein aikonaan ketjukiristäjät mankiin silleen et otin kaks sopivaa prikkaa ja hitsasin niihin kierretangon pätkät päihi. 

-BMW E30 "316i"
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
-
ostin tommoseen ulosvetäjän moposportilta ja on muuten ihan samanlainen paitsi ettei ole kiillotettu, maalattu mustaksi mulla.
Uskoisko tota että olis ite tehty
Uskoisko tota että olis ite tehty
Kyllä sen varmaan joku on tehnyt 
Tää mun on tehty juurikin tuota moposportin ulosvetäjää mallina käyttäen, sain liikkeesta lainaan niin totta kai piti ottaa mitat ja tehä samallainen. Ja ei ole kiillotettu, se on vaan se sorvausjälki

Tää mun on tehty juurikin tuota moposportin ulosvetäjää mallina käyttäen, sain liikkeesta lainaan niin totta kai piti ottaa mitat ja tehä samallainen. Ja ei ole kiillotettu, se on vaan se sorvausjälki

ite tein sellasen liipaisinsysteemin jonka saa spreipulloon kiinni ja sitte se on vähä niinku oikea ruisku
aika turha kyllä mutta kätevä noihin pohjamaalipulloihin kun ovat niin jäykkiä ne suuttimen että väsyy etusormi. ja sitten moottoripunkankin oon tehny.
(tänne on hyvä muistuttaa että mac gyver teki uzista jakoavaamen
)

(tänne on hyvä muistuttaa että mac gyver teki uzista jakoavaamen

Mankin kuvia -->
http://www.motot.net/galleria/64173
http://www.motot.net/galleria/64173