Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Joo elikkäs kysyisin nyt että miten asennan tuon ohittimen? Tuleeko se siis näin:
Akusta tuleva(t) johdot vain kolvataan ohittimen johtoihin? Siis katkaistana akusta tuleva johto ja laitetaan siihen 'väliin' ohitin tyyliin tälleen?
http://img254.imageshack.us/my.php?image=ohitin2ax3.png
Eli pinkki on johto (kertokaa minkä värinen se johto on) ja musta on ohittimen johto.. tuollaanko ne laitetaan yhteen, ei muuta?
Akusta tuleva(t) johdot vain kolvataan ohittimen johtoihin? Siis katkaistana akusta tuleva johto ja laitetaan siihen 'väliin' ohitin tyyliin tälleen?
http://img254.imageshack.us/my.php?image=ohitin2ax3.png
Eli pinkki on johto (kertokaa minkä värinen se johto on) ja musta on ohittimen johto.. tuollaanko ne laitetaan yhteen, ei muuta?
Re: Ohitin
Sinivalkeen johon väliin tulee tuo.
Re: Ohitin
Minkä vahvunen sen led lampun pitäisi olla? Mitkä johdot yhdistän?
Re: Ohitin
Sinivalkoisen johdon väliin tulee ohitin vastukseltaan 22k ohmia, ledinä aika moni väri käy ihan perusledeissä. Kokeilemalla selviää, ei ne ledit/vastukset paljoa maksa...
Re: Ohitin
Nyt meni hermot, oon kokeillu 220ohmista vastusta, ei toiminut
lediä, ei toiminut,
Nyt ostin on/ff kytkimellä olevan ohittimen, laitan kiinni, polkasen käyntiin,
Sitten säädän siitä että ohitin olisi poissa mopo sanoo BOO.. Eli kipinä häviää..
Kaikkee oon testannu eikä mikään viel oo toiminu
Vois kokeilla vaihtaa cdi poksia ensimmäiseks.
vai?
Ja silti se näyttää vakiolle ja ottaa kierokset kiinni
lediä, ei toiminut,
Nyt ostin on/ff kytkimellä olevan ohittimen, laitan kiinni, polkasen käyntiin,
Sitten säädän siitä että ohitin olisi poissa mopo sanoo BOO.. Eli kipinä häviää..
Kaikkee oon testannu eikä mikään viel oo toiminu
vai?
Ja silti se näyttää vakiolle ja ottaa kierokset kiinni
Viimeksi muokannut juQ, 25.02.2009 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Ohitin
Tai sitten sulla on rajottamaton cdi boksi jo. 
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Re: Ohitin
Itsellä ei myöskään ohitin toiminut, joten ostin rajottamattoman. Kyllä huomas eron 
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Ohitin
Ja mullahan olis sellanen myynnissä. 
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Re: Ohitin
saisko ohitinta ohjaustankoon tai johonkin käden ulottuville, kun varmaan otan sivukoppaa irti ja väännän ohittimen offille ja poliisit ihmettelee. 
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
-
Mannekyyri
- Viestit: 197
- Liittynyt: 18.11.2008 18:22
- Paikkakunta: Saarijärvi
Re: Ohitin
elä hullu ohajustankoon laita
vaikka tankin alle tms mistä ne ei sitä huomaa
Re: Ohitin
no en ny ajatellukkaan siihen ohjaustankoon se oli vaan esimerkki tankin alle aattelin niinkuin sanoikkin. 
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
Re: Ohitin
Kyllähän sen ohittimen saa vedettyä vaikka minne. Vetää vaan johdot sinne minne haluaa ja pistää katkaisijan ja vastuksen/ledin kiinni.
Ite tässä ajattelin laittaa sen katkaisijan ylä t-palan alapuolelle kiinni jollain.
Sillain, että siitä jostain t-palan reunan alta saa sitä katkaisijaa naksutella.
Kun oon kuullu, että ne poliisit osaa ettiä katkaisijaa just jostain tankin tai penkin alta... 
Ite tässä ajattelin laittaa sen katkaisijan ylä t-palan alapuolelle kiinni jollain.
Re: Ohitin
^Siinä tuli yks hyvä esimerkki, tai vaikka kahvarungon alapuolellaki vois olla hyvä, mut ahasta tulee johdoille ja katkasialle..
Ite tein iha snadin telineen katkasialle ja kiinnitys raiserin kiinnityspulttiin t-palan alle piiloon. Sitte näyttelee poliisille, että räpläis siinä vaa sarvessa olevaa sigmaa ja laittaa rajottimen päälle
Ite tein iha snadin telineen katkasialle ja kiinnitys raiserin kiinnityspulttiin t-palan alle piiloon. Sitte näyttelee poliisille, että räpläis siinä vaa sarvessa olevaa sigmaa ja laittaa rajottimen päälle
Re: Ohitin
Mulla oli aikoinaan mankissa säädettävä vastus potikka siellä sen kumihupun alla jossa on ne liittimet ja katkaisija siinä sivuposken kiinnitysraudassa eteenpäin. jäi katkaisin piiloon just sopivasti sivuposken etureunan taakse eikä poliisit eikä kukaan muukaan sitä ikinä siitä tajunnut katsoa.
Re: Ohitin
mistä saisi säädettävänvastuksen?, ku meni tuo mopo sportin ohitin paskaksi...
Re: Ohitin
Niitähän potentiometrejä löytyy sähkötarvike/elektroniikka tarvike ja huolto liikkeistä esim tv tai muu sähkölaite tai elektroniikka huolto liike. Kannattaa sieltä kysellä eikä maksa kuin ehkä kuinjojjo kirjoitti:mistä saisi säädettävänvastuksen?, ku meni tuo mopo sportin ohitin paskaksi...
0,50 cent - 3 eur
Re: Ohitin
Tuolta oikeanlainen potikka monkeliin, itsellä toiminut hyvin.
Ainoa vain, että minimitilausraja tuolla on 14€.
Ainoa vain, että minimitilausraja tuolla on 14€.
Re: Ohitin
noniin huomasin jossain skootteri viritys sivulla sellasen ohitin jutun mikä lie että laitetaan joku 0,5-3uf konkka joka rajoittaa kierroksia ja ton kertojalla kuulemma meni skootteri 84km/h ja siinä on 1,5uf konkka katkaisialla että menee 50km/h saisko mankiin tehtyä?
toivottavasti ymmärrätte. eli säästyy turhilta sakoilta.
e:http://www.geocities.com/mpbot2002/scoo ... itys6.html en saanu tästä linkkiä mutta kopioikaa.
toivottavasti ymmärrätte. eli säästyy turhilta sakoilta.
e:http://www.geocities.com/mpbot2002/scoo ... itys6.html en saanu tästä linkkiä mutta kopioikaa.
Viimeksi muokannut petsku, 31.03.2009 22:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
-
M4st3rtun3r
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ohitin
nyt on käynyt niin että kävin ostamassa 2.2v 5mm keltaisia ledejä ja otin sen sini-valkosen johdon ja siinä oli semmonen liitäntä ja avasit sen ja laitoin ledin siihen väliin. kaveri sano että toimis tolleen mutta toisin kävi, ei lähteny manki käyntiin mikä neuvoksi??

ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Re: Ohitin
Käännä se ledi toisinpäin.
-
M4st3rtun3r
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ohitin
kokeiltu....
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Re: Ohitin
Ettei olis ledi rikki, syttyykö kun polkaset?
-
M4st3rtun3r
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ohitin
ei syttynyt, mutta ei se rikki voi olla koska eilen ostin ne 
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Re: Ohitin
Eikö nyt vaan olisi helpompaa mennä hakemaan se vastus sieltä kaupasta.