Ohitin

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Hepex
Viestit: 5
Liittynyt: 13.01.2009 20:43

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Hepex »

Joo elikkäs kysyisin nyt että miten asennan tuon ohittimen? Tuleeko se siis näin:


Akusta tuleva(t) johdot vain kolvataan ohittimen johtoihin? Siis katkaistana akusta tuleva johto ja laitetaan siihen 'väliin' ohitin tyyliin tälleen?

http://img254.imageshack.us/my.php?image=ohitin2ax3.png

Eli pinkki on johto (kertokaa minkä värinen se johto on) ja musta on ohittimen johto.. tuollaanko ne laitetaan yhteen, ei muuta?
Osku
Viestit: 241
Liittynyt: 26.02.2007 19:41
Paikkakunta: Keitele

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sinivalkeen johon väliin tulee tuo.
Roni
Viestit: 1
Liittynyt: 18.02.2009 23:34

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Roni »

Minkä vahvunen sen led lampun pitäisi olla? Mitkä johdot yhdistän?
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

Sinivalkoisen johdon väliin tulee ohitin vastukseltaan 22k ohmia, ledinä aika moni väri käy ihan perusledeissä. Kokeilemalla selviää, ei ne ledit/vastukset paljoa maksa...
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja juQ »

Nyt meni hermot, oon kokeillu 220ohmista vastusta, ei toiminut
lediä, ei toiminut,
Nyt ostin on/ff kytkimellä olevan ohittimen, laitan kiinni, polkasen käyntiin,
Sitten säädän siitä että ohitin olisi poissa mopo sanoo BOO.. Eli kipinä häviää..
Kaikkee oon testannu eikä mikään viel oo toiminu :D Vois kokeilla vaihtaa cdi poksia ensimmäiseks.
vai?

Ja silti se näyttää vakiolle ja ottaa kierokset kiinni :D
Viimeksi muokannut juQ, 25.02.2009 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
kananen
Viestit: 307
Liittynyt: 20.09.2005 18:01
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kananen »

Tai sitten sulla on rajottamaton cdi boksi jo. :)
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja orgu »

Itsellä ei myöskään ohitin toiminut, joten ostin rajottamattoman. Kyllä huomas eron :D
500 viestiä silkkaa paskaa
kananen
Viestit: 307
Liittynyt: 20.09.2005 18:01
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kananen »

Ja mullahan olis sellanen myynnissä. :D
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
hondalife
Viestit: 27
Liittynyt: 24.02.2009 16:30
Paikkakunta: japani

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja hondalife »

saisko ohitinta ohjaustankoon tai johonkin käden ulottuville, kun varmaan otan sivukoppaa irti ja väännän ohittimen offille ja poliisit ihmettelee. :D
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
Mannekyyri
Viestit: 197
Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Mannekyyri »

elä hullu ohajustankoon laita :D vaikka tankin alle tms mistä ne ei sitä huomaa
hondalife
Viestit: 27
Liittynyt: 24.02.2009 16:30
Paikkakunta: japani

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja hondalife »

no en ny ajatellukkaan siihen ohjaustankoon se oli vaan esimerkki tankin alle aattelin niinkuin sanoikkin. 8)
satasta kulkeva manki aiheuttaa traumoja pv ajajille.
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

Kyllähän sen ohittimen saa vedettyä vaikka minne. Vetää vaan johdot sinne minne haluaa ja pistää katkaisijan ja vastuksen/ledin kiinni. :roll:

Ite tässä ajattelin laittaa sen katkaisijan ylä t-palan alapuolelle kiinni jollain. :mrgreen: Sillain, että siitä jostain t-palan reunan alta saa sitä katkaisijaa naksutella. 8) Kun oon kuullu, että ne poliisit osaa ettiä katkaisijaa just jostain tankin tai penkin alta... :roll:
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Race_ »

^Siinä tuli yks hyvä esimerkki, tai vaikka kahvarungon alapuolellaki vois olla hyvä, mut ahasta tulee johdoille ja katkasialle..

Ite tein iha snadin telineen katkasialle ja kiinnitys raiserin kiinnityspulttiin t-palan alle piiloon. Sitte näyttelee poliisille, että räpläis siinä vaa sarvessa olevaa sigmaa ja laittaa rajottimen päälle :)
caddylac
Viestit: 139
Liittynyt: 19.02.2009 19:34
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja caddylac »

Mulla oli aikoinaan mankissa säädettävä vastus potikka siellä sen kumihupun alla jossa on ne liittimet ja katkaisija siinä sivuposken kiinnitysraudassa eteenpäin. jäi katkaisin piiloon just sopivasti sivuposken etureunan taakse eikä poliisit eikä kukaan muukaan sitä ikinä siitä tajunnut katsoa.
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja jojjo »

mistä saisi säädettävänvastuksen?, ku meni tuo mopo sportin ohitin paskaksi...
caddylac
Viestit: 139
Liittynyt: 19.02.2009 19:34
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja caddylac »

jojjo kirjoitti:mistä saisi säädettävänvastuksen?, ku meni tuo mopo sportin ohitin paskaksi...
Niitähän potentiometrejä löytyy sähkötarvike/elektroniikka tarvike ja huolto liikkeistä esim tv tai muu sähkölaite tai elektroniikka huolto liike. Kannattaa sieltä kysellä eikä maksa kuin ehkä kuin
0,50 cent - 3 eur
1337
Viestit: 214
Liittynyt: 14.03.2007 18:14

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja 1337 »

Tuolta oikeanlainen potikka monkeliin, itsellä toiminut hyvin.

Ainoa vain, että minimitilausraja tuolla on 14€.
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja petsku »

noniin huomasin jossain skootteri viritys sivulla sellasen ohitin jutun mikä lie että laitetaan joku 0,5-3uf konkka joka rajoittaa kierroksia ja ton kertojalla kuulemma meni skootteri 84km/h ja siinä on 1,5uf konkka katkaisialla että menee 50km/h saisko mankiin tehtyä?
toivottavasti ymmärrätte. eli säästyy turhilta sakoilta. :)

e:http://www.geocities.com/mpbot2002/scoo ... itys6.html en saanu tästä linkkiä mutta kopioikaa.
Viimeksi muokannut petsku, 31.03.2009 22:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
M4st3rtun3r
Viestit: 22
Liittynyt: 03.09.2008 08:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja M4st3rtun3r »

nyt on käynyt niin että kävin ostamassa 2.2v 5mm keltaisia ledejä ja otin sen sini-valkosen johdon ja siinä oli semmonen liitäntä ja avasit sen ja laitoin ledin siihen väliin. kaveri sano että toimis tolleen mutta toisin kävi, ei lähteny manki käyntiin mikä neuvoksi?? :shock: :shock:
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Andhu
Viestit: 211
Liittynyt: 13.04.2008 20:35
Paikkakunta: Vihti

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Andhu »

Käännä se ledi toisinpäin.
M4st3rtun3r
Viestit: 22
Liittynyt: 03.09.2008 08:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja M4st3rtun3r »

kokeiltu....
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Janetsky
Viestit: 143
Liittynyt: 30.06.2008 11:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

Liian iso vastus tai rikkinäinen ledi.
Andhu
Viestit: 211
Liittynyt: 13.04.2008 20:35
Paikkakunta: Vihti

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Andhu »

Ettei olis ledi rikki, syttyykö kun polkaset?
M4st3rtun3r
Viestit: 22
Liittynyt: 03.09.2008 08:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja M4st3rtun3r »

ei syttynyt, mutta ei se rikki voi olla koska eilen ostin ne :?
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Marde
Viestit: 104
Liittynyt: 29.01.2008 23:19
Paikkakunta: Toijala city

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Marde »

Eikö nyt vaan olisi helpompaa mennä hakemaan se vastus sieltä kaupasta.
Vastaa Viestiin