Sivu 2/3

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 21.01.2009 16:59
Kirjoittaja kurri
joo, siinä samalla ne lähtee irti.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 21.01.2009 18:50
Kirjoittaja sorrow
Voiko ton 22mm putki työkalun korvaa jollain muulla työkalulla jos ei oo nyt mahollisuutta tehä sellasta?? Ja pitäis äkkii saada venttiilinjouset tarkistettuu :D

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 21.01.2009 18:53
Kirjoittaja Apes
Katsos ykkössivu, lenkkiavaimistakin siellä puhutaan.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 21.01.2009 19:37
Kirjoittaja sorrow
en kyl tajunnu miten se käy tol lenkkiavaimel :mrgreen: :oops:
jos joku viisaampi vaik kertois?? :D

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 09.03.2009 22:05
Kirjoittaja nicki877
Mää en nyt kässää.. pitäis kaverin manaan saada pakoventtiili vaihdettua.. mutta mites onnistuu? Ei oo ikinä tullu näitä nelarin koneita avattua.. Kaks tahti koneiden kanssa kyllä olen pelleillyt. Teidän kyllä missä se sijaitsee.. mutta miten saan irti ja ym? 8) Kuvat ois kivoja. :wink:

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 09.03.2009 22:23
Kirjoittaja Keinone
Katso oppaat-osisosta yläkerran purkamisesta, miten kansi otetaan pois.

Kun kansi on irti, niin aukaistaan pakopuolen venttiilinkorkki. Laitatte kannen pöytää vasten, palotila pöytäänpäin ja painatte sieltä venttiilinjousia kasaan jollain 14-17mm lenkillä, niin sieltä ne lukkoprikat pomppaa pois ja venttiili irtoaa... Palotilan ja pöydän väliin, voi joutua jotain laittamaan, ettei venttiili liiku siinä mukana, kun painaa.

Kasaaminen millin verran työläämpää, mutta jos esimerkiksi teette venttiilipuristustyökalun (viewtopic.php?f=1&t=3771 aiheen toinen postaus) niin sillä on helppo puristaa jouset taas kasaan ja ujuttaa lukkoprikat paikoilleen.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 15.04.2009 09:49
Kirjoittaja Apes
Tuskin on mitään merkitystä. Ite en oo kahtonu ollenkaan et kumpi on kumman venttiilin osa :smoke: Eihän niitä erikseen myydäkkään nii samaa tavaraa ne on.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 06.08.2009 14:47
Kirjoittaja aaPo
En oikein ymmärtäny noita ohjeita kun en ajatellu mukana :lol: Mutta ei tarvitse mitään erikoista räpeltää kun ottaa vain ne venttiilien korkit irti. Kun vaihdan ne sellaisiin eloksoituihin. Onko ne paras irrottaa kun kansi on paikoillaan? Ja kun sen saa irti niin pomppaako sieltä jotakin?

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 06.08.2009 14:54
Kirjoittaja joobe
Ne saa auki vaikka kansi on kiinni. Ei sieltä mtn pomppaa, öljyä saatta pikkusen tippua.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 07.08.2009 00:33
Kirjoittaja aaPo
Ok. Huomenissa pitää vaihtaa.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 17:40
Kirjoittaja jojjo
montako noita venttiili jousia on? onko mahollista että kun vein uudenmallinkannen korjaamoon että irrottaavat venttiilit... niini ottivat ventiilit irti ja kotona katoin tuosta mopo-oppaasta että venttiili jousia pitää olla neljä ja mulla on 2? sitten tänää kävin kysymässä korjaamolta monta jousta siellä oli niin sanoivat että 2 jousta.

eli voiko olla että kannessa on vain 2 venttiili jousta?

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 17:46
Kirjoittaja Grimnir
sulta puuttuu sisemmät jouset, osta vaikka moposopista uudet.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 17:57
Kirjoittaja Wiibo
Ei mitään väliä vakiossa onko 2 vai 4 jousta.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 18:54
Kirjoittaja jojjo
eli ei haittaa jos niitä pienempiä eli sisempiä ei oo? :think:

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 19:00
Kirjoittaja Wiibo
Ei haittaa, paitsi sitten kun alkaa virinokkaa ja muuta hienoutta sinne laittamaan.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 19:47
Kirjoittaja kurri
joo, ja tästä on keskusteltu aiemminkin, kinukeissa taitaa olla tuplat useimmissa ja vanhan mallin kansissa myös, uudessa mallissa ei oo kun yhet, mutta sinnekkin voi laittaa tuplat jos haluaa.

joku voi tarkistaa varaosalistoista, mä en ny jaksa (C)

e: jeah, uudenmallin venatkin on niin paljon kevyemmät että se kestää vakiojousillakin enemmän kiekkaa kun moni kinukki.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 19:51
Kirjoittaja HPT
Jos ei kuulosta isommilla kierroksilla siltä että venttiilit hakkais niin ei mitään haittaa...

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 21:40
Kirjoittaja jojjo
no haittaako jos on avarrettu kansi, 16 tai 17mm kaasari, tehari ja 16/39 välit?

mitä haittaa on jos nokka-akseli on kulunut? ja nokkien korkeus alle 25,69mm? :D

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 30.09.2009 22:40
Kirjoittaja Wiibo
No venat ei avaudu niin paljon kuin normaalisti -> tehot vähenee.

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 01.10.2009 14:23
Kirjoittaja jojjo
Wiibo kirjoitti:No venat ei avaudu niin paljon kuin normaalisti -> tehot vähenee.
öö no mittasi tavallisella viivottimella niin toisen nokan korkeus 18mm ja toisen 19mm ja en oo huomannu teho häviötä :roll:

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 01.10.2009 14:28
Kirjoittaja BT
Koska et oo ajanu koskaan kulumattomalla nokalla? :D

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 01.10.2009 14:56
Kirjoittaja jojjo
BT kirjoitti:Koska et oo ajanu koskaan kulumattomalla nokalla? :D
nii no onko 54 vauhti liian vähän muka näille ohitin 16/39, kuriton putki, imukaulankuri pois?
meniskö kovempaa jos laitan uuden nokan?

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 01.10.2009 15:03
Kirjoittaja Jericho
Kyllä tuo ihan normaalilta vauhdilta kuulostas, kovempaan vauhtiin isompaa kaasaria kehiin, ni pitäs sinne 60 tienoil päästä.

E: Vilperillä vanhanmallin Manki, kuvassa näkyy. Kirjoittaa juurikin tosin samaa viestiä.
E2: No vastaava sitten, sori kun erehdyin. :)
E3: Ei mikään pieni ajatuskatkos tullu tossa, jojjon kannestahan tästä kysyttiin, eikä vilperin. :lol:

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 01.10.2009 15:10
Kirjoittaja vilperi16
mul menee 55 noil samoil paitsi et on 16-42




E:Koshceck: ei mun manki vaik näyttääki samalt :cry: olispa mun manki noin hyväs kunnos :D

Re: Venttiilien irrotus.

Lähetetty: 01.10.2009 15:32
Kirjoittaja Wiibo
jojjo kirjoitti:
Wiibo kirjoitti:No venat ei avaudu niin paljon kuin normaalisti -> tehot vähenee.
öö no mittasi tavallisella viivottimella niin toisen nokan korkeus 18mm ja toisen 19mm ja en oo huomannu teho häviötä :roll:
Onkos sulla uuden- vai vanhanmallin kansi nyt kyseessä? Meinaan ei noi mitat päde kuin vanhaan malliin. Uudessa- ja välimallissa nokan perusympyrä on niin paljon pienempi.