Masai DB 50cc & 125cc
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Masai DB 50cc & 125cc
On totta että kiinalaisissa on vikoja, itsekkin ottaisin mielummin hondan (itsellä on jinkku) mutta ei silti ruveta yleistämään että kiinalaiset on paskoja, (tämä ei tänne kuulu välttämättä) koska esim honda cbr 125cc 07 -> on koneet kiinalaisia, ja kestää ja myös derbi senda 125cc 07 -> kiinalaisia koneet. Ja eikä itselläkään jinkussa ole vikoja ollut.
-
eikö derpeissä ole yamahan ja hondan koneita ja ne ei todellekaan ole tehty kiinassa...
145.3cc, 28mm mikuni yms...
OT: oon kuullu, että XT:n kone on tehty kiinassa.
Kyllä ainakin sen derbi senda 125 koneita on tehty kiinassa.
07-> koneet derbeissä kiinalaisia. 05 ja 06 Yamaha. <-04 Honda.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
masain ostin käytettynä vm. -06 halvalla kun sain ja on sillä kiva ajaa niinkauan ku toimii. mitään suurempii ongelmii ei oo ollu mut takaratas löystyny ja taka jarru vähän vuotaa nesteent pihalle jostain välistä
72cc ni kulkeeki ihan mukavaisesti
mutta saishan se paremminkin toimia
Kyllähän se masai 72cc pytyllä ihan ilosesti kulkee =) mahtaisikohan muuten kukaan tietää masain moottorin räjäytyskuvia?väpä kirjoitti:masain ostin käytettynä vm. -06 halvalla kun sain ja on sillä kiva ajaa niinkauan ku toimii. mitään suurempii ongelmii ei oo ollu mut takaratas löystyny ja taka jarru vähän vuotaa nesteent pihalle jostain välistä
Poistin alta turhat "miks nostit vuoden vanhan topicin" viestit, mielummin nostaa vuoden vanhan topicin kuin alottaa uuden. -HPT
Monkey for life
Kyllähän noissa kiinalaisissa on vikoja, mutta kun käyttää niitä oikein niin uskoisin että normaalissa liikenne ajossa kestää iha nätisti ilman suurempia vikoja. Ei voi aina sanoa että osta vaan nettimotosta aito manki vaikka se on tehty japanissa se voi olla vaikka miten raiskattu romu joka hajoaa kokoajan, eise valmistusmaa japani sano että manki on hajoamaton, mutta se on totta että hyväkuntoinen manki vaan yksinkertaisesti kestää ja toimii aina mutta ei siinäkään voi normaaleja huoltoja jättää väliin. Otetaan tässä nyt esimerkiksi rinnakaisluokkalaiset saivat kyllä yhden tyypin hyväkuntoisen ja vähänajetun mankin täysin romuksi rälläilemällä, sudittelemalla ja keulimalla ja lopuksi konekin hajosi.
Hyvä orkkismanki siinä meni mutta runko on nyt toisella kaverilla ja se rakentaa siitä bomberia 110cc koneella. 

Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
Eiks Masaissa ole Jialingin motti? Ja eikös se oo melkee identtinen mankin koneen kanssa?Keihin kirjoitti:Kyllähän se masai 72cc pytyllä ihan ilosesti kulkee =) mahtaisikohan muuten kukaan tietää masain moottorin räjäytyskuvia?väpä kirjoitti:masain ostin käytettynä vm. -06 halvalla kun sain ja on sillä kiva ajaa niinkauan ku toimii. mitään suurempii ongelmii ei oo ollu mut takaratas löystyny ja taka jarru vähän vuotaa nesteent pihalle jostain välistä
Poistin alta turhat "miks nostit vuoden vanhan topicin" viestit, mielummin nostaa vuoden vanhan topicin kuin alottaa uuden. -HPT
Masaissa tosiaan on Jialing kone, joka on sama kuin esim useimmissa Thumpstarseissa. Olen kyseisen koneen kuullut osoittautuvan kestäväksi. Motot.netin tietopankissa 50cc Masaissa sanotaan olevan Hondan lisenssikone.
Juu no ite en kyllä osaa sanoo et mitä eroa ois.
Itellänikii on kyllä tommonen 125cc ja ihan hyvin se on pelannu, mut konetta ei oo tarvinnu vielä avata, venttiileitä säädelty vain.

Enpä kyllä mitenkään syvemmältä oo asiaa tutkinu mutta ulkoisesti ku kattoo ni en oo kyllä oikeen yrittämälläkään muuta eroa mankinkoneseen löytäny ku magneeton koppa joka on erilainen
onhan tuo kuitenki hyvä kone ollu, ainakaan mulla ei oo ollu muuta ongelmaa ku se että edellinen omistaja oli pultannu pohjapanssarin jollain helvetin pitkällä pultilla kiinni ja saanu aikaan reiän lohkoon -.- Ku pitää pultin paikoillaan ni öljyki pysyy sisällä

onhan tuo kuitenki hyvä kone ollu, ainakaan mulla ei oo ollu muuta ongelmaa ku se että edellinen omistaja oli pultannu pohjapanssarin jollain helvetin pitkällä pultilla kiinni ja saanu aikaan reiän lohkoon -.- Ku pitää pultin paikoillaan ni öljyki pysyy sisällä

-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
mä oon avannu ja purkanu 125 jialingin, (polinista) on kyllä ehdottomasti parhaan tuntunen vaihdetuntuma mitä kiinamoottorissa oon löytäny, vähän paremmat toleranssit kun monessa muussa..
http://en.jialing.com.cn/
Ei tuolla enää lue, mutta aiemmin siellä oli jopa hondan logo etusivulla kun alunperin tehdas oli yhteistyöprojekti, valmistivat hondan cub ja super cubeja kiinan markkinoille.
http://en.jialing.com.cn/
Ei tuolla enää lue, mutta aiemmin siellä oli jopa hondan logo etusivulla kun alunperin tehdas oli yhteistyöprojekti, valmistivat hondan cub ja super cubeja kiinan markkinoille.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Ostin 50cc Masain n.2 vuotta sitten vähän käytettynä ja olen ollut kyllä tyytyväinen. On ollut ympärivuotisessa ajossa vaikka joku tuolla väittikin ettei masai kestä talvea. Suurin vika mikä tuossa on omana aikanani ollut oli se kun takavanteen laakeripesä kului väljäksi. Sen olisi voinut välttää jos olisi älynnyt vaihtaa sinne kunnon laakerit. Ja tuolla omalla koneella on rullattu jo aika reilusti ja se on kyllä saanut leipääkin, mutta silti se lähtee aina nöyrästi ekalla tai tokalla käyntiin.. Sähköissä ei ole minulla ollut minkäänlaisia ongelmia.. Voihan se toki olla että kun ostin tuon käytettynä niin siitä oli kaikki "lasten taudit" korjattu. Mutta oikeastaan ne viat mitä tuohon on tullut on suurin osa omaa syytä ja olisivat olleet vältettävissä.. Masain kanssa kyllä pärjää jos osaa vähänkin tehdä jotain itse.
Masai 50cc: NBR virinokka (n.7mm nostoilla), Oo Racing venajouset, portatut kanavat, imukaula kohdistettu kanteen, 20mm Dellorto PHBG, mäntään kaivettu kolot venttiileille, jäykemmät kytkinjouset, tehokkaampi öljypumppu, lauhari, racing CDI, iridium tulppa
Onks joku mitannu luotettavasti että miten masai 50cc kulkee?
Kuinkas laadukas toi masain kone on?
Entä millanens kansi siinä on? ku saisin kaverilta halvalla masain koko koneen ja 72cc...
Että onks hyötyy laittaa masain kansi ja 72cc?!
Entä millanens kansi siinä on? ku saisin kaverilta halvalla masain koko koneen ja 72cc...
Että onks hyötyy laittaa masain kansi ja 72cc?!
"säästä luontoa aja takapyörällä"
Ihan perus mankin kopio kone se on, ihan pirteesti pitäis liikkua 72cc kanssa, kannesta en sen enempää osaa tietoja sanoa..
Sopiiko Walbo merkkisen kaasuttimen suuttimet Masain vakiokaasariin? (HL IC 22)
Sopiiko Walbo merkkisen kaasuttimen suuttimet Masain vakiokaasariin? (HL IC 22)
-
- Viesti:
Eikös masaissa ollukkin pikkuvena kansi ja 22mm soikee kassari(kuristettuna)
Gas, grass or ass. No one rides for free
Mikäs vois olla syynä etku pesin mopon ja laitoin sen jälkeen käyntiin ni joku 30sek oli käynnis ja sen jälkeen ku vähä kierrätin ni kaikki valot ja mittari meni pimeeks ja parin sek jälkeen mopo sammu, sitte vähän ajan pääst laitoin uuestaa käyntii ni ihan normaalist kone käy mut valot eikä mittari toimi muuten paitsi parkkivalo ja mittarin valo palaa ihan himmeest..? mistäs lähtis vikaa etsiskelemään?
Mittarin takaa kaikki johot katot läpi. Myös ne kohat joissa johot on laitettu yhtee semmosella kumi ''kupilla'' kannattaa kattoo ettei siellä kupissa oo vettä.
Masain sähköt on kyllä sellasta juustoa että kannattaa tehdä itse uudet, ostin masain käytettynä kaverilta ja ajoin n. 2viikkoa niin siinä alkoi oikkuilla kaikki, varsinkin pesun jälkeen. Päätin tehdä uudet niin alkoi paremmin pelittämään 

Moro!
Masain ketjujako on 428, mutta tarvitsisin uudet rattaat ja mistä tähän saisi väh. +45 takarattaita ja -14 eturattaita? Itse en löytänyt. Kuulemma mankin eturatas menee Masaihin,.
Masain ketjujako on 428, mutta tarvitsisin uudet rattaat ja mistä tähän saisi väh. +45 takarattaita ja -14 eturattaita? Itse en löytänyt. Kuulemma mankin eturatas menee Masaihin,.
Joo mankin eturatas menee, mutta pitää olla vaan mankin lukkolevy!!
http://www.minimotoracing.fi/ myy masaihin käypiä etu- ja takarattaita, mut taitaa olla 45 isoin takaratas mitä saa...
http://www.minimotoracing.fi/ myy masaihin käypiä etu- ja takarattaita, mut taitaa olla 45 isoin takaratas mitä saa...
"säästä luontoa aja takapyörällä"
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
nii... mankin ketjujakohan on sit 420...
Ison takarattaan varmaan voisit saada jostain derbin rattaasta sovittamalla, jos noi mmr:n vaihtoehdot ei riitä.
Jotenkin kuvittelisin että isompien kiinakrossien navat on samalla jaolla, niistä vois löytyä isompia takarattaita.
Ison takarattaan varmaan voisit saada jostain derbin rattaasta sovittamalla, jos noi mmr:n vaihtoehdot ei riitä.
Jotenkin kuvittelisin että isompien kiinakrossien navat on samalla jaolla, niistä vois löytyä isompia takarattaita.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Tilasin nyt sitten 14-43 välit. Kokeillaan näillä, tarkotus olis opetella keulimaan.