Yleinen Öljy/voiteluaine topic

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
-Ile-

Viesti Kirjoittaja -Ile- »

Jincheng ;) kirjoitti:Sen verran ainakin ettei kiehu :wink:
Missä lämmössä alkaa öljy kiehumaan?
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

-Ile- kirjoitti: Missä lämmössä alkaa öljy kiehumaan?
100°C:ssä? Itsellä koneen lämmöt on pyörinyt siinä 40°C-70°C, ajomatkasta riippuen.
Motormaniac
Vuoden Foorumilainen 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Motormaniac »

Jones kirjoitti:100°C:ssä?
Eikait se niin "alhaisessa" lämpötilassa ala kiehumaan? tästä kaverin kanssa juteltiin jonkin aikaa sitten ja tultiin siihen tulokseen ettei ainakaan alle 200°C:n ala kiehumaan. Kun aika monien koneiden lämpötila nousee yli 100°C:n ja se ei tee hyvää. :)
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
Bld
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Bld »

Mitänkäs paljon teillä on manki syönyt öljyä näillä pakkasilla? Itselläni aika älyttömästi koska vasta muutama viikko sitten vaihdoin öljyt niin tänään ihmettelin että miksi kuuluu outo ääni koneesta, niin tarkistin öljyt niin ei edes tikku kastunut..
SaturdayMorning(B)
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

HND kirjoitti:Mitänkäs paljon teillä on manki syönyt öljyä näillä pakkasilla? Itselläni aika älyttömästi koska vasta muutama viikko sitten vaihdoin öljyt niin tänään ihmettelin että miksi kuuluu outo ääni koneesta, niin tarkistin öljyt niin ei edes tikku kastunut..
Eipä oo tullu tarkistettua :D Viimeks varmaan kuukaus sitten kattonu, vois tänään tarkistaa.
Redline

Viesti Kirjoittaja Redline »

Mulla on öljy vaan lisääntynyt :lol: kaippa kondensoitunu vettä :roll:
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Redline kirjoitti:Mulla on öljy vaan lisääntynyt :lol: kaippa kondensoitunu vettä :roll:
Kävin tarkistamassa öölit, sama homma, melkein vuoti yli asti. Täytyy huomenna vaihtaa öljyt, ei tee koneelle hyvää vesi.
Honda is the best
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Honda is the best »

voisin kyllä minäkin vaihtaa kun näyttää olevan tuota onkelmaa muilla.. ku luultavasti minullakin on vettä siellä seassa ku on vähän noussut se öljypinta. muutes, tarkastakaa että ei oo huohotinletku jäässä..
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Honda is the best kirjoitti:voisin kyllä minäkin vaihtaa kun näyttää olevan tuota onkelmaa muilla.. ku luultavasti minullakin on vettä siellä seassa ku on vähän noussut se öljypinta. muutes, tarkastakaa että ei oo huohotinletku jäässä..
Kyllä huomaat jos huohotin letku on jäässä :D Tulee hetkessä öljyt pihalle koneesta. Vois kehitellä jonkun hätäventtiilin vaikka kytkinkopan kylkeen, minkä vois avata, jos huohotin jäätyy. ;D
Honda is the best
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Honda is the best »

niinhän ne tulleee, mutta se letku taitaa haleta ensin. sitte sitä on ympäri konetta sitä öljyä :D no ei nyt ehkä ihan ympäri...
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Honda is the best kirjoitti:niinhän ne tulleee, mutta se letku taitaa haleta ensin. sitte sitä on ympäri konetta sitä öljyä :D no ei nyt ehkä ihan ympäri...
Ei mun teräspunokset ole vielä halennu :/
Keinone
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Tuo huohotinputki on kyl ärsyttävä... Mullaki se on koko ajan jääsä :D
keijo.k.kojotti

Viesti Kirjoittaja keijo.k.kojotti »

mulla taitaa olla konees nesteen 15w40..
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Nyt on helixin 5w40:stä, iha sama mitä litkua siellä on, kyllä se sen voitelee ;)
Tuke

Viesti Kirjoittaja Tuke »

Mul on manassa ollu aina mobilin 10w40 ja hyvin on voidellu. Jos vaan on öljypumppu toiminu. :D
Keuruun kuumimmasta mankista kuvia -> http://www.motot.net/galleria/16779
Redline

Itse oon alkanut käyttään castrollia vaikka se on 5e kalliimpaa mut laadusta ei voi tinkiä :wink:
Toyoda
Seniori-jäsen

Viesti Kirjoittaja Toyoda »

joku 0W40 tulee pyörimään koneessa ku tulee niin pirusti uutta osaakin.
mutta ei mobilin sotkut.. ne pilas rollon virikoneen viime keväänä.

mutta tässä voiteluaineen kuningaskäyttäjä:
kaveri laitto aikoinaan käytetyt peräöjyt... 80W90.... ja voi voimasana ja monta muuta ärkelettä sitä käryä ku sekin tuli pihalle putkesta. oli hieman väljä...
ei riemulla rajaa kun nelarilla ajaa.
projektit:
toyota corolla dx STW TD -84
toyota supra 3.0 ma70 targa manuaali.
monkey vm.88 customcruiser.
vartapower
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja vartapower »

ittellä kans sitä teboilin 10x40 4tahtisiin moottoripyöriin tarkotettu mut kyllähän se manaanki käy :)
Redline

tossa talvella oli huohotin kokoajan jääs, puhalsin kerran paineilmalla puhtaaks ja vaihdoi öljyt niin ei enään tukkeutunut.
Pete

Viesti Kirjoittaja Pete »

Joo ite ostin 15w40 täysynteettistä, mutta en suosittele mitään moniaste litkuja 10w30... :wink:
Eemeli

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

motulia ja repsolia on tullu käytettyä. Huohottimesta sen verran et mulla puski öljyt vetoakselin stefasta ku oli letku jäässä, nyt ei oo letkua enää.....
Valmiin osan ostamalla jää paitsi rakentelun viehätyksestä, mutta toisaalta pääsee huomattavasti helpommalla! (4 stroke 4 ever)
JUR1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Kävinpä ostamassa öljyä manaan tänään. Ostin Mobil Super S:sää, tiedän että se on surkeeta litkuu mutta kun oli niin halpaa :D Ku laitoin kasaa ja ajelin tuola hetken ni ihan hyvin se toimii, ei ees kuumentunu verrattuna johonkin kalliimpaan "moottoripyöräöljyyn".
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Juuzmo

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

JUR1 kirjoitti:Kävinpä ostamassa öljyä manaan tänään. Ostin Mobil Super S:sää, tiedän että se on surkeeta litkuu mutta kun oli niin halpaa :D Ku laitoin kasaa ja ajelin tuola hetken ni ihan hyvin se toimii, ei ees kuumentunu verrattuna johonkin kalliimpaan "moottoripyöräöljyyn".
Halvoissa litkuissa ei ole kytkinlisäaineita, ja muutenkin voitelee huonommin... Ja moniin 4-tahti moottoreihin suositellaan puolisynteettistä, mineraaliöljyä tai moniasteöljyä, täys synteettistä ei saisi laittaa ( moottoripyörä öljyt onkin usein puolisynteettisiä).
JUR1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Jincheng ;) kirjoitti:
JUR1 kirjoitti:Kävinpä ostamassa öljyä manaan tänään. Ostin Mobil Super S:sää, tiedän että se on surkeeta litkuu mutta kun oli niin halpaa :D Ku laitoin kasaa ja ajelin tuola hetken ni ihan hyvin se toimii, ei ees kuumentunu verrattuna johonkin kalliimpaan "moottoripyöräöljyyn".
Halvoissa litkuissa ei ole kytkinlisäaineita, ja muutenkin voitelee huonommin... Ja moniin 4-tahti moottoreihin suositellaan puolisynteettistä, mineraaliöljyä tai moniasteöljyä, täys synteettistä ei saisi laittaa ( moottoripyörä öljyt onkin usein puolisynteettisiä).
Tää olikin niin halpaa et en odottanutkaan mitään huippuöljyä :D Ja niissä on yleensä vaihteistolisäaineita. Sen ymmärtääkin jos johonkin uuteen mopoon tai jos on joku uus moottori laittaa jotain huippuöljyä, mutta silloin kun toi mun mankikin oli tehty, tuskin sai edes mitään kummosta voitelumömmöö, joten iten en peruista maksaa mistää "Honda Genuine 4-stroke Motorcycle Engine Oil"-üüberyöljystä kolmekertaa kalliimpaa hintaa, kun olen havainnut että halvemmilla öljyillä ei ole juuri käytännöllistä eroa ja sitten jos laaksahtaa niin ei ainakaan minun aikanani :D Tää oli sitten mun mielipide
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Juuzmo

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

Juu saahan sinne laittaa vaikka saippuavettä, itellä nyt kaikki vekottimet ollu uusia ku mulle on tullu, ni motulia kylmästi vaan :) Eikä kyllä ole koneen kanssa harmia ollutkaan :wink:
Vastaa Viestiin