Sivu 16/105
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 26.09.2009 23:22
Kirjoittaja pateeeh
Koshceck kirjoitti:No joku tän asian tehnyt vois vielä enemmän kertoo, mutta tosiaan imukaulan puolta, ehdoton maxisi on 13 ja sen kokosel teräl saa olla varovainen. Kaasarista pitää ottaa kaikki irrotettavat osat irti sisältä ja paras vaihtoehto olis kiinteä porakone, kuten pylväsporakone, menee kyllä käsiporallakin, mutta vakaata kättä tarvitaan.
Tuli vielä mieleen, homer94 kirjotti tämmöset ohjeet, kaikki kiitos siis hänelle!:
1. Kaasutin irti
2. Kaasuttimen suutinputki ja säätöruuvit+luisti irti
3. Ota oikeankokoinen pora (ehdoton maksimi oliko 13mm?) tai vinku
4. Poraa kaasuttimen imukaulan puoleista reikää
5. Hio hiomapaperilla röpelöt
6. Tee uusi imukaula/poraa vakio imukaula
7. Putsaa kaikki osat
8. Kaikki osat takaisin
9. Kaasutin takaisin
(10. Vaihda suutin/säädä)
Noo, voin aluks vaikka 12millisellä porata. Kuinkas syvälle sitä sitten porataan vai näänkö ihan maalaisjärjellä kun katon sitä kaasaria että mihin asti porataan, kun ei nyt tahdo muistaa millainen se kaasari oli siitä kohtaa

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 26.09.2009 23:36
Kirjoittaja Jericho
Ottamalla kaikki sisäosat pois tiedät kuinka syvälle porataan. Ja kun katot pois otettua kaasari se näyttää kutakuinkin
tältä porattavalta puolelta. (eri kaasari tosin tuossa kuvassa) Eli tuossa on tuo luisti pahasti edessä, mutta sen pois ottamalla on hyvä tila porata tuo helma tosta ennen luistia.
Luisti.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 26.09.2009 23:52
Kirjoittaja pateeeh
Mitkäs ne suurimmat vaarat sit tähän porailuun on?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 27.09.2009 00:04
Kirjoittaja Jericho
Tähän en kyllä muuta osaa sanoa, kun poraa läpi jostain tai poraa liian isoksi jostain kohdasta ja luisti ei pääse sulkemaan "kanavaa." Päästää sitten ilmaa kokoajan läpi ja näin on aika hyödytön ja on melkeempä pakko ostaa uusi kaasutin.
Tähän voi olla muitakin tai jotain täydennettävää, nuo nyt omassa päässä sain mieleen. Eli saa täydentää.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 27.09.2009 23:00
Kirjoittaja pateeeh
Paljonko nämä 12mm, 14mm ja 16mm kaasarit eroavat toisistaan bensan kulutuksen kannalta?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 15:44
Kirjoittaja orgu
Mitä suurempi sitä suurempaa u know
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 15:49
Kirjoittaja kurri
Mutta aika marginaalinen ero. Toki riippuu kaasaristakin, mutta suurimman eron tekee kahvan kääntäjä/kaasarin säätäjä.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 15:57
Kirjoittaja HPT
Noilla kaasareilla se on kyllä ihan järkevääkin se bensankulutus kun vielä yleensä saa kaikki tehot siitä...
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 16:02
Kirjoittaja homer94
Nusnus isommalla kaasuttimella saadaan enemmän ilmaa, jonka seurauksena voidaan ottaa enemmän bensiiniä, että seossuhde pysyisi oikeana.Voi sille vakiokaasuttimelle lyödä 250 suuttimen jos poraa, mutta mitään järkeä ei oo.
Ja marginaalinen ero 2mm kaasuttimessa, mutta niin on tehohyötykin.Lähinnä sitten tehoalue siirtyy teoreettisesti ylemmäksi ja kulutus marginaalisesti suuremmaksi.Venttiili ja nokkahan kertoo vaikuttaako 2mm mitään.
Edit: Tainno, jos rahaa on niin mikäs siinä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 19:36
Kirjoittaja pateeeh
Katos kun olisin hankkimassa 14millistä kaasaria, mut saisin niin helpolla dellorton 16mm kaverilta, se tilas sen mut ei sitten tarvinnutkaan ni se lojuu siellä postissa vielä.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 19:38
Kirjoittaja Jericho
Hakemaan vaan. Muista, että se lojuu siellä postissa postiennakolla lähettäessä 2 täyttä kalenteriviikkoa, sitte lähtee lähettäjälle takas.
16mm kaasarissa sekin hyvä puoli, että menee vielä 70cc:lläkin jotenkin. Ainakin paremmin, mitä 14mm.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 22:31
Kirjoittaja pateeeh
Paljos toi 16mm vie bensaa enemmän kun vakio 9mm? Oon vähän huolissani tosta bensan kulutuksesta ja siitä, onko vaikea saada säätöihin toi dellorto 16mm.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 28.09.2009 23:57
Kirjoittaja vartapower
pateeeh kirjoitti:Paljos toi 16mm vie bensaa enemmän kun vakio 9mm? Oon vähän huolissani tosta bensan kulutuksesta ja siitä, onko vaikea saada säätöihin toi dellorto 16mm.
Sun ei tartte pelätä tuon bensankulutusta, tietäsitki kuinka helvetisti syö jos on vaikka 110cc ja 24mm mikuni
(illassa saa tankin tyhjäksi nopeasti..) Eiköhän tuolla 16mm ainaki sen 100-150km aja tankilla, riippuu niin ajotavoista, dellortosta ei oo kokemusta että säädöissä en osaa auttaa.

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 29.09.2009 17:50
Kirjoittaja orgu
Kyllä ite ainakin sain säädöt kuntoon, ainoastaan tuo tyhjäkäynti oli sellasta ylös alas ylös alas jne
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 06.10.2009 15:20
Kirjoittaja Lateasd
Kuinka iso pääsuutin(noin) 16milliselle dellorto phgb:eelle ja kokoonpanona toimii 72cc, avarrettu kansi(18mm imu), ohitin, tehoputki, ja malossin red filter putsarina.
Pikaisia vastauksia ja kiitos etukäteen

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 06.10.2009 16:24
Kirjoittaja orgu
72 kesäl,75 talvel, itellä
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 06.10.2009 19:05
Kirjoittaja Lateasd
Joo, kokeilin 82, liian iso. Ja kokeilin 68 liian pieni eli käyn hakee 75.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 07.10.2009 15:35
Kirjoittaja jojjo
Moi. Mikä olisi tehokkain mahdollinen kaasari näille vireille: ohitin,tehari, 16/39 ja uuden mallin avarrettu kansi? (jossa imu:23mm ja kaventuu sentin matkalla 16mm ja pako: 20mm joka kaventuu sentin matkalla 16mm)
ja paljo menis noilla?
ja vähäc off topikkia eli oisko järkevää laittaa noille vireille + se isompi kaasari väleiksi 16/37?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 07.10.2009 17:10
Kirjoittaja Wiibo
16mm PHBG on ihan hyvä tolle. Tosin siinä on imukaula vaan 21mm mutta ei se haittaa.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 07.10.2009 18:08
Kirjoittaja Osku
Yks hyvä on kans Samurain vakio 19mm soikeekurkku.. Saa tosi hyvin säätöihin 50cc:n kans

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 07.10.2009 19:41
Kirjoittaja Lateasd
Kellää ois mitää hajuu mikä ihme tos on kun lähtee 68 ja 82 suuttimilla käyntiin mutta ei lähde 74 suuttimella (82 liian iso, 68 liian pieni). Ja kyseessä dellorto 16mm 72cc kans.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 07.10.2009 19:47
Kirjoittaja orgu
"ei lähde" ?
Neula? Ryypyllä?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 07.10.2009 19:49
Kirjoittaja Lateasd
Joo, ryypyllä ei ja 2 neulan prikan kohtaa koitin
E: Pärähtihän se viimein käyntiin tulpan vaihdon jälkeen, oli paskonu tulpan..
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 12.10.2009 08:45
Kirjoittaja jojjo
Moi, onko 45 € liian paljon maksettu vähän käytetystä 16mm dellortosta jossa tulee mukaan imukaula, ja 65 suutin?

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Lähetetty: 12.10.2009 09:16
Kirjoittaja juQ
Ei ole. Sopivan hintainen on.