Sivu 3/3
Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 01.10.2009 17:03
Kirjoittaja jojjo
uusi kansi on

mistä tiedät että ei päde? ja huijjaa nii paljo muutenki tuo mopo opas esim venttiili jousien määrä asiassa ja vaihteisto ratas asiassa

että uskoako tuota mittaa 25,69 ku jos mulla on 18 ja 19mm niin tehothan pitäs olla ihan päin vittua

Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 01.10.2009 20:40
Kirjoittaja Wiibo
Vertaa vaikka uuden- ja vanhanmallin nokka-akselia keskenään niin saatat huomata miksi ei päde.
Ja sanoinhan mä sen jo äsken:
Uudessa- ja välimallissa nokan perusympyrä on niin paljon pienempi.
Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 09.10.2010 20:13
Kirjoittaja plymouth
itsellä oli vanhan mallin kannessa vain toisessa venttiilissä kumi ,ja yksi kumi me myös vaihettiinkin mutta muistelin että purkaessa se oli imuvenassa ja siihen myö se uus laitettiin,mutta muistanko väärin, ennen remonttia ei savuttanut ja nyt savuttaa
vai johtuuko siitä että venttiilin ohjureille ei tehty mitään kun laitettiin uudet venttiilit,viisaat kertokoot??
Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 24.01.2011 20:23
Kirjoittaja Jesse95
Antakaas pientä vinkkiä, miten kannattaa alkaa tuota venttiilien jousia lyttäämään kasaan, kun tarveis saada ne pienet holkit sinne med venttiili "prikka", muttakun ei millään taho enään onnistua, ennenkin saanut ne sinne, mut nyt ei meinaa onnistua. Luin noita aikaisempia viestejä, enkä oiken tahtonu ottaa selkoa.

Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 24.01.2011 22:26
Kirjoittaja Grimnir
Itellä on samanlainen venttiilipuristin kun kurrilla, mutta kerran oon lenkillä vääntäny venankorkin kautta jousen lyttyyn ja pistäny niihin puolikuihin vaseliinia että pysyis siinä kolossansa niinkauan kunnes saa jousen vapautettua

Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 25.01.2011 20:10
Kirjoittaja Skyttari
Ois kannattanu antaa mun kasata se kansi.. Joo mullakin on tommonen samanlainen puristin mikä kurrilla ja onnistuu aina ykösellä oli sitten minkä laiset venat ja jouset tahaansa

Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 25.01.2011 23:32
Kirjoittaja Jesse95
Ehkä olis, muttakun ei ollut rahaa silloin. :s Mutta mimmoinen se työkalu on? Link??
Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 26.01.2011 08:27
Kirjoittaja Grimnir
kurri kirjoitti:Teinpä tässä oman versioni venttiilinjousipuristimesta, kun en jaksanut enää tapella putkenpätkävirityksen kanssa.
Materiaalit: halpis liimauspuristin, prikka, pari palaa paksua peltiä.
Käytettävyys parani kertaheitolla, nyt voin helposti irrottaa yksin mankin venttiilit.

Ja kyllä toimii!
Re: Venttiilien irrotus.
Lähetetty: 14.04.2012 16:50
Kirjoittaja pjh
turhaa hifisrelyä teidän hitsausväkertelynne sanon minä
13mm lenkki ja puristin nii ei mee kauaa ku venttiilit irti/kiinni
stune kyseli shatissä neuvoa ku ei oo saanu venttiilejä kiinni ni tein sille tämmösen opastusvideon
http://www.youtube.com/watch?v=9UwPfZwi ... e=youtu.be
juu, näyttää kauheelta rävellykseltä tiedän, mutta eikai siinä muuta...